Sen sitä saa, kun käy hillumassa ties missä. Eikä varmaan ole maskiakaan ollut? Pitäisi vain malttaa pysyä kotona, ettei tule korona.
Tuo puoli vuotta on ilmeisesti se normaali aika, minkä edellisestä saa vastustuskyvyn? Tästä päätellen tauti jää tuleviksi vuosiksi pyörimään näiden vanhojen viruksien lisäksi talven flunssakaudeksi.
Toki menolennolla Finnairilla tuonne siis vaadittiin myös maskin käyttöä koska Espanja näin sinne matkaavilta vaatii.
Mites muuten on, kun Kiinassa alkaa nyt korona näköjään vihdoinkin jyllätä, niin onko sieltä tulossa joku uusi jätticovid-aalto sitten muuhunkin maailmaan, ja uusia kahta kauheampia virusmuunnoksia taudista, joihin nykyiset rokotukset eivät tepsi?
Tämäkin on tosiaan mielenkiintoinen, että vaatiiko Espanja oikeasti, sillä Norwegianilla Espanjaan lentäessä ei maskia tarvitse käyttää.
Vai jyllääkö siellä vain nämä nykyiset variantit, jotka Kiinassa eivät vain ole kierrosta päässeet heittämään, koska maa on ollut niin eristettynä.
Tokihan Kiinassa on valtava määrä rokottamattomia ja vanhoja sekä ilmeisemmin paikalliset rokotteet eivät ole länsimaisten veroisia. Sikäli jälki voi olla nyt ikävää.
Vastaan itselleni tämän USA TODAY-lehteen menevän linkin avulla. Aika paljon samanlaista pohdintaa kuin minä esitin yllä olevassa viestissäni: USA TODAY artikkeliMites muuten on, kun Kiinassa alkaa nyt korona näköjään vihdoinkin jyllätä, niin onko sieltä tulossa joku uusi jätticovid-aalto sitten muuhunkin maailmaan, ja uusia kahta kauheampia virusmuunnoksia taudista, joihin nykyiset rokotukset eivät tepsi?
Minua pelottaa siis lähinnä se, että mitkä ovat seuraukset muille maille? Ilmeisesti Kiinasta ja Kiinaan saa jonkun verran matkustaa nykyään? Sieltä tulevat sitten kaikki pöpöt tänne meille muille, ja varsinkin jos tulee uusia Le Mutant:eja niin tiedä sitten miten nykyiset rokotteet niihin purevat ja kuinka nopeasti saadaan uusia rokotteita ja lääkkeitä kehitettyä...joten ketjun otsikkoon vastaten kuulostaa lähinnä ihmiskunnan lopulta!?
Uudet variantit ovat aina riski, mutta itse en niistä olisi hirveän huolissani. Jos ne aikovat olla elinkelpoisia, niiden pitäisi syrjäyttää nykyinen omikron. Ja se vaatisi taas sitä, että ne tarttuvat tehokkaammin ja kiertävät aiempaa immuniteettia. Tämä taas käytännössä tarkoittaisi sitä, että viruksen pitää lisääntyä aiempaa paremmin nimenomaan ylähengitysteissä. Tämä taas tarkoittaa sitä, että viruksen kyky aiheuttaa vakavia taudinkuvia heikkenisi entisestään. Ja kun mietitään Länsimaissa olevaa laajaa immuniteettia, joka on saatu rokotteista ja sairastamalla, riski vakavalle epidemialle alkaa olla aika pieni.
Oliko kovaa yskää? Mulla kanssa ääni hävinnyt muutaman päivän ajaksi kokonaan ja yskittää nii perhanasti + lämpö sahaa joka toinen päivä päälle 37. Testit näyttää vaan negaa.Pari viikkoa sitten oli ensimmäinen korona, ääni ei vieläkään täysin palautunut. Pari päivää meni silloin niin ettei ääntä lähtenyt yhtään.
Oli kova yskä, kuumetta en edes mitannut kun ei tuntunut siltä mutta paksua limaa ja ne 30sek yskäkohtaukset jotka rokotti koko kroppaa, sattui jokaiseen lihakseen minkä keksin.Oliko kovaa yskää? Mulla kanssa ääni hävinnyt muutaman päivän ajaksi kokonaan ja yskittää nii perhanasti + lämpö sahaa joka toinen päivä päälle 37. Testit näyttää vaan negaa.