Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Miksi ihmeessä Helsingin kaupungin piti mennä hätäilemään tuon tiedottamisen kanssa? Olisivat nyt odottaneet, että alueensa koordinaatioryhmä tekee ensin päätöksen.Mutta sitten taas Uudenmaan koronakoordinaatioryhmä päivitti maskisuosituksensa vastaamaan THL:n vastaavaa….
Loppuu sanat tän sekoilun kanssa.
Todellakin! Nämä töissään maskia käyttämään joutuvathan tässä eniten säälittääkin. Eihän se ole ollut iso homma itse pukea maskia kymmeneksi minuutiksi kaupassa käynnin ajaksi. Eri juttu olisi, jos sitä joutuisi pitämään monta tuntia päivässä joka päivä.Ompas täälläkin ääni muuttunut siitä, kun viimeksi tänne kommentoinut. Alkaa ihmiset tajuta jo että eteenpäin on mentävä maskilla tai ilman. Ihmettelen niitä, jotka sitä vielä käyttää, mutta oma valinta. Toivottavasti monissa työpaikoissa päätetään myös lopettaa käyttö.
Minä olen lähtenyt siitä oletuksesta, että siellä kaupassa ja muissa vastaavissa maskisuosituksen piirissä olleissa paikoissa saattaa oleskella myös niitä riskiryhmäläisiä, joille se korona ei olekaan helppo tauti. Nämä samat riskiryhmäläiset sitten tuskin menevät kiekkopeleihin tai muualle, joissa maskeja ei ole.
Mutta tervetulleeksi toivotan maskisuosituksen poistumisen. Normaaliutta kohti on jossain vaiheessa mentävä, joten olkoon se nyt.
Kaupassakaan ei ole pakko käydä jos ei halua / pysty. Esim. terveydenhoitolaitoksissa on sitten vähän eri asia.
Ja jos haluaa itseä suojata, niin FFP2 maskia sitten vain naamalle.