Fakta on se, että jos tämä vallitseva tilanne jatkuu vielä pitkään niin sillä on taloudellisten vaikutusten lisäksi isoja sosiaalisia vaikutuksia. En vähättele koronan vaikutuksia ja riskejä riskiryhmille, mutta jatkuva eristys ei tee hyvää ihmisen mielenterveydelle. Itse olen opiskelija ja tottunut jokapäiväisiin kontakteihin toisten kanssa. Nyt viikossa kaikki on peruttu ja järki alkaa jo mennä. Jos tätä jatkuu syksyyn asti, niin epäilemättä minulla ja monilla muilla vastaavassa tilanteessa olevilla tulee olemaan mielenterveydellisiä vaikutuksia. Toivottavasti terveydenhuolto pelaa silloinkin.
On hienoa ja tärkeää, että riskiryhmien eteen tehdään tarvittava, ja en sinänsä vastusta tätä järjestelyä. Ehkä sitten olen vain hieman itsekäs, kun kaipaan tavallista elämää näinkin lyhyen ajan jälkeen. En halua edes ajatella, että millainen mielentila vallitsee, jos tämä tilanne jatkuu tällaisena useiden kuukausien ajan, niinkuin ainakin tällä hetkellä voi olettaa ja odottaa tapahtuvan.
Tämä nyt oli vain mun itsekäs "rant", joka oli pakko saada purettua jotenkin, kun ei tyttöystävälle oikein viitsisi tiuskia.