On järkyttävää ja jopa hälyttävää, että edelleen nuo katsovat tätä asiaa aivan yksisilmäisesti vain tuijottamalla sitä yhtä lukua, joka kulloinkin on valittu merkitylliseksi. On se sitten päivittäinen tartuntamäärä, tehohoitopotilaat, koronan vuoksi sairaalassa olevat tai mikä tahansa. Tuijotetaan sitä, ollaan asiantuntijoita: Nyt on 300 kun viimeksi oli 200, se kasvaa, pitää olla varovainen. Viimeksi oli 1200, mutta nyt on enää 1000, ehkä mennään alaspäin, pitää olla tarkkana, seuraavat kaksi viikkoa näyttää. Jne. Sitä samaa harvojen lukujen pyörittelyä päivä toisensa jälkeen.
Mää annan teille lisää lukuja. Ne on ihan täysin perseestä revittyjä. Menkää vittuun korjaamaan niitä jos on sisäistä tarvetta siihen.
On 2000 sairaalapotilasta koronan takia.
On 20 000 jotka joutuu hoitamaan niitä jostain syystä ikään kuin lisätyönä.
On 200 000 jotka on muutaman päivän sairauslomalla koronan takia.
On 350 000 joiden elämään muiden sairauslomat vaikuttaa jollain lailla normaalia (pre-2020) kovemalla tavalla.
Lisäksi on 5 000 000 joihin korona itse ei vaikuta suoraan, mutta heidän elämäänsä rajoitetaan silti, koska jos joillakin on kurjaa, niin kaikilla pitää olla kurjaa.
OK, noihin miljooniin kuuluu "Päättäjät, varsinkin kun ovat minun puolueestani, tietävät kyllä paremmin joten rajoitukset ovat paikallaan" -auktoriteettiuskoisten ryhmä, "Olen aina laittanut kypärän päähäni, kun olen taluttanut polkupyöräni talvivarastoon" -elämäpelkurien ryhmä, ja "Minun elämääni rajoitukset eivät vaikuta mitenkään, saa ja pitääkin rajoittaa" -kusipääparvekekyttääjien ryhmä, joten rajoituksista kärsiviä on ehkä vain 2 500 000.
Karmea määrä kaikesta huolimatta roikkumassa löysässä hirressä odottamassa, että joku katkaisisi sen köyden ennen kuin menee hermot ja käyttää köytensä itse.