Lainasin satunnaisen pätkän lopusta. Mitä haet tällä paniikin lietsonnalla..?!?
Päinvastoin olen ihmetellyt asiasta noussutta kohua mm. tuossa viestissä. Olen myös huomauttanut, että Venäjän lukuihin ei kannata luottaa, koska maan poliittinen kulttuuri on mitä on.
Suomessa on heti epidemian alkuvaiheessa tullut pula välineistöstä, eikä terveydenhoitohenkilöstöä ole ymmärretty suojata asiallisesti, jolloin sairaus on päässyt leviämään sen keskuudessa.
Terveydenhuollon työntekijöitä on pyydetty töihin suoraan pahimmilta tartunta-alueilta, eikä testejä ole tarjottu edes oireileville HUSin työntekijöille, vaikka he ovat niitä pyytäneet.
Media on myös kertonut Suomen vähäisestä tehohoitopaikkojen määrästä, vaikka poliitikot vakuuttavat, että kaikki on hallinnassa ja Suomi erinomaisesti valmistautunut.
On tullut myös ilmi, että lääkkeiden saannin kanssa voi tulla ongelmia. Niitäkään ei ole välttämättä varattu tarpeeksi, vaan on luotettu siihen, että toimitusketjut toimivat kriisitilanteessa.
Havaintojen kertominen ei ole paniikkia. Ei kannata uskoa sokeasti siihen, mitä viranomainen kertoo, vaan voi päätellä myös itse.
Ruotsissa luotetaan yleiseurooppalaisesta linjasta poikkeavaan ja WHO:n ohjeiden vastaiseen malliin ja salaillaan. Myös siellä on pula resursseista, eikä maa pysty poikkeavan linjansa vuoksi ilmeisesti toimimaan avoimesti, vaan kulkee Venäjän mallilla eli tärkeämpiä ovat kansalle luodut mielikuvat kuin todellisuus.