Ja näille uunoille tulee yllätyksenä että Joulun aikana kotitesteillä nokkaansa tökkineet hipsivät maanantaina testiin jotta saavat saikkulaput. Ihme että rosentit nousee..
En nyt ihan ymmärrä, miksei sitä virallista tartuntamerkintää voisi käydä hakemassa? Itse ainakin aion niin toimia, vaikka sitten ihan vain siksi, että jos kävisikin niin, että jotain jälkitautia pukkaisi (mitä en siis pelkää), on todennäköisempää, että lääkäri ottaisi oireeni tosissaan eikä automaattisesti tuomitsisi minua luulosairaaksi. Toinen syy, miksi kävisin virallisessa testissä hankkiutumassa tilastoihin olisi myös se, että en ole vielä saanut kolmatta rokotusta. Jos kolmas rokotus annetaan vasta 4kk tartunnan jälkeen, mulle jää useampi kuukausi hengailla välitilassa, missä ei ole kuin kaksi rokotusta. Ja aion kyllä ehdottomasti ottaa kolmannen ja vaikka neljännen ja viidennenkin rokotuksen, jos tilanne sitä vaatii. Itse toki aion ensin tehdä kotitestin ja tarvittaessa toisenkin, jos jotain oireita ilmenee ja vasta sen jälkeen hakeutua viralliseen testiin.
Jäljityksen saisivat lopettaa ja keskittyä olennaisempiin asioihin. Rokotetut ovat oman rastinsa hoitaneet ja jokainen rajoittakoot omaa elämistään oman halunsa mukaan. Ymmärrän, että THL ja muut viralliset tahot laskevat tartuntamääriä, niin heidän kuuluukin, mutta tämä perkeleen paniikinomainen tartuntamäärien seuraaminen saisi jo loppua. Keskiverto rokotettu kansalainen osaa sovittaa ja soveltaa menonsa, tekonsa, yms. yleistilanteeseen ja rokottamattomia ei muuten vain kiinnosta. Mutta sitten on se ilmeisen suuri joukko, jolle tartuntamäärät aiheuttavat ahdistusta ja paniikkiakin ja tätä sakkia ei tarvitsisi lietsoa enää ollenkaan. Nykyisestä, edelleen aivan vituillaan olevasta viestinnästä, ei seuraa mitään hyvää, ainoastaan turhautumista. Se taas ei auta yhtään, jos vielä käykin niin, että tilanne muuttuu oikeasti olennaisesti paljon huonommaksi. Ihan jokaisen ”asiantuntijan” ei tarvitse saada jatkuvasti ääntään kuuluviin tai tulla siteeratuksi.