Miten @Jani82 olisi varautunut esim pari viikkoa sitten löydetyn omikron-variantin ilmestymiseen? Ihan nyt niitä oikeita esimerkkejä pöytään. Koronan yksi merkittävä piirre on se että tauti on muuttanut muotoaan ja käyttäytymistään nyt usean kerran epidemian aikana. Sellaista taikuria ei olekaan joka voi etukäteen varautua ihan kaikkeen. Tai tietysti varautua voi, mutta kun se pirun virus ei muunnu meidän varautumisien mukaan vaan yllättää koko ajan. Siksi me joudumme reagoimaan viruksen muunnoksiin jälkikäteen.Onhan se pikkuisen eri asia kun ei ole vieläkään varauduttu mihinkään vaikka aikaa on ollut.
Toinen vaan oikeasti halvaannutti osan työpaikoista kokonaan korona ei ole sitä tehnyt sairastuneiden takia vaan hallituksen tietyille aloille tekemien rajoitteiden takia.
Paljon vähemmän porukkaa on Koronan takia ollut poissa Pirkanmaan alueella kuin tuon influenssan takia.
Ihan normaalisti tässä on töissä käyty kokoajan, ei mitenkään eroa influenssa kaudesta.
Voi verrata silloin kun esim. Tays:n kapasiteetti oli silloin oikeasti lopussa nyt se ei ole ja ollaan silti rajoitteita lisäämässä.
Silloin ne rajoitukset eivät ole millään muotoa perusteltuja, mutta helppohan se niitä ehdottaa kun ei ole itse taloudellisesti asiasta vastuussa.
Ei todellakaan ole käyty normaalisti töissä koko ajan. Sellaisen väittäminen nyt on ihan puppua. Sinä ehkä olet voinut käydä, mutta minulla esim on tuttuja jotka eivät ole edes käyneet toimistolla pian kahteen vuoteen. Esimerkiksi Telialla on vuokrattuna Pasilan Mall of Triplasta kaksi tornia ja niistä toinen on ollut 2020 keväästä pimeänä. En usko että mikään influenssakausi olisi muuttanut työn tekemistä niin paljon kuin käsillä oleva korona. Väittäisin että Suomessa ei ole koskaan ollut niin paljon ihmisiä etätyössä kuin nyt. Siihen päälle vielä sairastumiset ja karanteenit niin onhan tämä nyt ihan eri luokkaa. Ai niin mutta sinähän et tunne yhtään sairastunutta.
Tietysti kaikki mitä minä sanon nollaantuu sillä että sinun mielestäsi minä vaan en tajua. Onhan sekin tottakai mahdollista.