Demokratiahan antaa tietysti avaimet hyvinvointivaltion toimintaan, mutta tämän koronanpaskan myötä olen vähän tullut siihen tulokseen (ainakin osittain), että Suomi käyttää tätä kultaa väärin liian monella tavalla.
Minulla on oikeus tehdä, toimia ja liikkua, vaikka olisin missä "viruskunnossa", eikä karanteeniin voi pakottaa. Mites niiden toisten oikeudet? Minulla on oikeus vetää 2 askia röökiä partsilla, mutta mites sen naapurin oikeudet, joka haistelee sen ihanaisen savun sekä siinä omalla partsilla, että ikkunoiden kautta kaikkialla sisätiloissa? Minulla on oikeus alaikäisenä vetää tolta vastaantulijalta kurkku auki, mutta koska koska olenkin alaikäinen lällällää, niin ehkä kunnan palveluksessa oleva kyllästynyt täti tulee sitten vaan sanomaan mulle, että älä pliide tee enää noin. Poliisikin on tulossa, ja jopa kirjaa ylös tän. Mulla on oikeus Pietariin lähteä vaikka missä tilanteessa...
Joo, ei tarvinne jatkaa näitä esimerkkejä, joita voisi jatkaa aika pitkään. Eikä edes pysty, sen verran alko vituttamaan itteäkin jo. Suomessa sana tekijänoikeudet saa ihan uuden merkityksen. Hyvä maa, ehkä para, mutta hiomista on enemmän kun tarpeeks.