Mitä siis sitten tarkoitit? Täällä on vähintään satoja kertoja todettu, että Suomen kansalaisella on oikeus poistua maasta ja palata maahan. Sen lisäksi tulee noudattaa tiettyjä määräyksiä ja suosituksia maahan tultuaan. Nyt ne eivät edes tunnu riittävän, en minä muista yhtään tapausta, missä aiemmin on tällä tasolla haukuttu niitäkin, jotka toimivat tämän mukaisesti.
Jos tämä kuvitteellinen balalaikkaryhmäsi tai tankkaajat toimivat vastaavasti (omaehtoinen karanteeni, testit jne.), miksi siinä olisi mitään nokankoputtamista?
Vaihto-oppilaat, raksaporukat, marjanpoimijat ovat kaikki tulleet maahan voimassa olevien säädösten mukaisesti, niin miten heidän kivittämisensä on linjassa tämän Pietarin matkailijoiden hyssyttelyn kanssa, jossa moneltakin jäi ohjeistus noudattamatta?
Olen matkustanut sen verran, että arvostan suuresti Suomalaisen oikeuksia, maamme mainetta ja passimme voimaa maailmalla pyöriessä.
Mutta nyt eletään poikkeuksellista aikaa, joka vaikuttaa matkustamiseen paljon. Mihin suuntaan, pitäisi selvitä tuosta ihan jokaiselle:
"Koronaviruspandemiasta johtuen Koronaviruspandemiasta johtuen ulkoministeriön matkustamista koskeva yleissuositus EU-ja Schengen-alueella on "noudata erityistä varovaisuutta". Eu- ja Schengen-alueen ulkopuolisissa maissa yleissuositus on "vältä tarpeetonta matkustamista". Ulkoministeriön matkustussuosituksen löydät
ulkoministeriön verkkosivuilta(Linkki toiselle verkkosivustolle).
Jokaisen on syytä harkita matkaa tarkkaan."
Ajankohtaista - Suomi ulkomailla: Venäjä
finlandabroad.fi
Haluaisin eroon tartunnoista, rajoituksista, ja tiettyjen toimialojen syväjäästä pikimiten. Ne haittaavat minun ja monen elämistä, sekä minun ja monen muun toimeentuloa. Siksi pidän edesvastuutonta matkustamista vastenmielisenä itsekkyyttenä, sekä tuon täysin tartpeettoman matkustamisen valkopesua täällä tän koronapaskan tietoisena ylläpitona, ja sitä pitäisi minun mielestäni kohdella rikoksena. On ihan turha vinkua hallituksen tai Avien toimista, jos oma käytös ylläpitää toivottomaksi käymässä olevaa taistelua tartuntoja vastaan.