Senkin kutale. Mennä tartuttanut kaikki täällä näin.Meillähän meni niin että tultiin 2020 alussa takaisin suomeen espanjasta jossa oltiin muutama kuukausi. Itse olin siellä aika pahasti kipeänä pariin kertaan. Itse uskon että oli vain flunssaa mutta juu ehkä olinkin euroopan ensimmäisiä!?
Meinaakohan ne koska seuraavaksi katsella ravintoloiden aukioloaikoja missä voi pitää myöhemmin auki. Tuossa nyt muutama maakunta tippunut tuonne 30 ilmaantuvuuden joukkoon mukaan myös. (Satakunta, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Pohjanmaa)
Vapun jälkeen tarkistellaan seuraavaksi eri alueiden tilannetta ja sen jälkeen viikko kerrallaan.
Ensinnäkin pahoitteluni, jos tämä aihe on jo käsitelty täällä, mutta minun on saatava vastaus tähän polttavaan kysymykseen mitä pikimmiten. Eli:
Menen lauantaina ravintolaan klo 16:00. Anniskelu loppuu 17:00. Tarkoittaako tämä sitä, että voin tilata juomia 16:59 asti, mutta pyytää tarjoilijaa olemaan kiirehtimättä tilaukseni kanssa? Vai pitääkö tarjoilijan tarjoilla se juoma pöytääni viimeistään 16:59? Saan ilmeisesti kuitenkin juoda tilaamaani juomaa klo 18:00 asti, eikös vain?
Onhan tämä jo yks katastrofi. Mikä ihmeen anniskelun keskitaso? Sairaalloista jo tuon hallituksen venkoilu anniskelujen kanssa.Näköjään niitä muovattiin jo uusiksi. Satakunnassa jatkossa hanat auki 19.00 asti.
Kyllähän tämä herkäksi vetää.
Ravintolarajoituksia vapautetaan useilla alueilla – katso tästä kotiseutusi tilanne Iltalehti
Tuli vaan siis jälkeenpäin mieleen, että tulikohan korona sairastettua ennen kuin siitä tuli hitti.
Ensinnäkin pahoitteluni, jos tämä aihe on jo käsitelty täällä, mutta minun on saatava vastaus tähän polttavaan kysymykseen mitä pikimmiten. Eli:
Menen lauantaina ravintolaan klo 16:00. Anniskelu loppuu 17:00. Tarkoittaako tämä sitä, että voin tilata juomia 16:59 asti, mutta pyytää tarjoilijaa olemaan kiirehtimättä tilaukseni kanssa? Vai pitääkö tarjoilijan tarjoilla se juoma pöytääni viimeistään 16:59? Saan ilmeisesti kuitenkin juoda tilaamaani juomaa klo 18:00 asti, eikös vain?
Loppuvuodestahan hallit ja vastaavat liikuntapaikat saivat olla ilman rokotteita pitkään auki korkeillakin tartuntaluvuilla ja uimaan harva edes lähtee vapaaehtoisesti flunssaoireisena. Tähän vielä se fakta, että merkittävä osa (ellei jo enemmistö) uimahallien "kanta-asiakkaista" on vieläpä jo rokotettu.
Se nyt ylipäänsä on mahdotonta käytännössä, että mikään vesi olisi väylä viruksen leviämiselle. Siis että virukset jäisivät jotenkin kellumaan kalvona pinnalle ja sitten jollain metodilla niitä joku toinen uimari siitä imaisisi keuhkoihinsa.Uimahalleissahan jo itse vesi (otsooni/kloori) tappaa viruksen, joten aika erikoista ylipäänsä kieltää noi.
Sitten taas suihkut, saunat ja pukuhuoneet, missä ihmiset hönkivät sitä virusta usein ahtaissa tiloissa ilmaan ja ympärillensä ovat riski. Eivät suuri sellainen, mutta kuitenkin ehkä montaa muuta sisäliikuntaa suurempi. Niissä kun voidaan suurimmalta osin ilmaantua paikalle suoraan kamat päällä ja poistua himaan suihkuun, kun taas uimahallissa se ei oikein ole todellinen optio.
Vapaavuori on kyllä tämän pandemia-ajan suurin voittaja omasta mielestäni.Olipa taas hyvä tiedostustilaisuus Vapaavuorelta. Helsinki on päättänyt myös tukea omaa henkilöstöään (n. 39000 henkilöä) 200€:n liikunta- ja kulttuurisetelillä. Ne on siis tarkoitus käyttää urheilu- ja kulttuuritoimijoiden tukemiseen. Todella fiksu ja järkevä päätös, moneltakin kantilta. En pistä stadilaisena veronmaksajana pätkääkään hanttiin.
Vapaavuori on kyllä tämän pandemia-ajan suurin voittaja omasta mielestäni.
On ollut tiukka ja perustellut näkemyksensä. On ollut aktiivinen tuomaan esiin syitä, miksi päätökset tehdään.
Ja lähes aina myös kertonut jotain positiivista loppuun, jotta usko parempaan säilyy.
Siis oikeasti viestinnän puolesta ihan timanttia.
Kyllä se siitä hallintaan saadaan kun tarpeeksi porukkaa on kuollut. Ikävä tilanne, mutta minkäs teet.On tuolla Intiassa kyllä hurja tilanne. Miten lie saavat hallintaan sen. HS:
Koronavirus | Mutaation vauhdittama ”koronatsunami” yllätti Intian kesken rajoitusten purun: Potilaita kuolee sairaaloiden porteille, tartunnoissa maailmanennätys