Minkä helvetin käskyn? Kerro mulle, mikä lainkäytön väline on käsky? Missä se on määritetty?
STM on useaan otteeseen ohjeistanut, kuten laki määrittää, ohjeistanut AVI:a toimimaan, mutta kun AVI:t ei toimi. Ministeriöillä ei ole mitään laillista keinoa pakottaa AVI:a toimimaan haluamallaan tavalla. Hallituksella ei ole määräysvaltaa AVI:n toimintaan. Jos asia oikeasti olisi noin helppo ratkaista, kuin sinä annat jankuttamisella ymmärtää, niin asia olisi ratkaistu aikoja sitten.
Maahan tulevien matkustajien koronatestaus on herättänyt runsaasti keskustelua viime aikoina. Toimivaltamme, kuten muidenkin viranomaisten valtuudet koronapandemian torjunnassa, on määritelty tartuntatautilaissa. Nyrkkisääntönä...
avi.fi
Jos esimies tässä tapauksessa ministeriö haluaa alaisen tässä tapauksessa tekevän jotain niin silloin annetaan käsky/määräys kun kyseessä on tehtävä, jossa toimitaan virkavastuulla.
Ministeriö on AVI:n pomo ja kun pomo käskee niin alaiset toimivat hallitus ei ole antanut käskyä vaan ohjeistanut yms. se käsky vaaditaan, jotta virkamies ei ole itse vastuussa tekonsa mahdollisista seurauksista.
Tätä hallitus yrittää vierittää syyt yksittäisten virkamiesten niskaan kun eivät itse uskalla toimia, tätä et ilmeisesti ymmärrä allituksen toimia ihaillessasi?
Virkamies toimii jos saa käskyn ja tällöin vastuu on siellä käskyttävällä taholla ei virkamiehellä.
Sen sijaan puuhastellaan koulujen sulkemisten yms. parissa ja joilla aiheutetaan isompia haittoja ja hyödyt ovat minimaalisia.
Jos veneestä puuttuu tappi pohjasta ei ratkaisu ole hankkia isompaa äskäriä, jotta vettä saadaan enemmän pois vaan pitää löytää se tappi ettei vettä tule lisää.
Nyt hallitus nimenomaan hankkii isomman äyskärin mutta ei halua etsiä tappia.
Näiden päätösten jälkeen on ihan turha valittaa, että ihmiset eivät enää noudata suosituksia kun niillä ei ole enää yhtään oikeaa perustetta.
Ensi viikolla hiihtoloman viettoon ja after-skille.