Laitetaas oman koronakokemuksen lopputulema tänne. Eristyksen päivittäisraportoinnin lopetin muistaakseni päivään 8, en enää jaksanut naputella.
oireet kuitenkin jatkoivat vähenemistään ja lopulta tämän viikon maanantai iltana eristykseni päättyi ja eilen pääsin takaisin töihin ja”normaaliin” elämäään.
kaikkinensa oma koronaepisodi alkoi siis aamuyöllä 22.11 jolloin alkoi kuume nousemaan. Saman päivän iltana oli tieto positiivisesta tartunnasta. Eristäydyin jo päivällä omasta perheestäni lähtemällä evakkoon vanhempieni Helsingissä sijaitsevaan kaupunkiasuntoon. Siirtymän vantaalta helsinkiin suoritin luonnollisesti omalla autollani välttäen kontaktin keneenkään toiseen ihmiseen ja rappukäytävissä liikkuessani suojamaski ja hanskat kädessä.
Oireeisiin kuului kuume kahtena sairastamisen ensimmäisenä päivänä, jonka jälkeen jäljelle jäi yskä ja tukkoisuus. Uudestaan kuume nousi yhdeksi illaksi seuraavana viikonloppuna taudin alkamisesta. Tästä kuumeillasta, tukkoisuudesta ja yskästä johtuen alkuperäistä 7vrk virallista eristyspäätöstäni jatkettiin vielä 8vrk. Tänä aikana oireet jatkoivat helpottamista. Kotona jossa siis 2,5v poika ja 3,5v tytär sekä heidän äitinsä olivat myös karanteenissa/eristyksessä omilla tahoillaan, pojalla todettiin positiivinen korona ja lasten äidillä myös. Heidän eristyksensä päättyivät jo minua aikaisemmin. Pojalla oli kaksi päivää kuumeilua ja vuotava nenä, lasten äidin ainoa oire oli makuaistin menetys kahdeksi päiväksi. Tytärtä ei suostuttu testaamaan sillä hänellä ei ollut mitään oiretta, tästä johtuen hänen karanteeninsa jatkuu edelleen kolmatta viikkoa ja sunnuntaina on se häneltäkin ohi.
kotiin palasin perjantaina 4.12 kun selvisi ettei minun kotiinpaluu vaikuta muiden karanteeneihi tai omaanikaan, koska samaa tautia samassa perhepiirissä myllättiin ja kun se oli jo lähes kaikki todennetusti kiertänyt ei minun heistä eristäytymisellä mitään virkaa enää ollut.
kaikkiaan siis olin eristyksessä 23.11-7.12 ja päivän omaehtoisessa karanteenissa 22.11.
edelleen nenä on hieman tukkoinen, mutta sain silti ”terveen paperit” ja virallisen päätöksen siihen, että olen parantunut koronasta sillä en ole kuitenkaan räkäinen ja koronan oireet ovat terveydenhuollon mukaan poissa.
Oma olo on yleistasolla tosi hyvä ja ns. normaali. Se on tosin myönnettävä että hengästyn ja väsyn huomattavasti tavallista nopeammin, katsotaan kauanko se kestää palautua.