Koronavirus – uhka myös Liigalle?

  • 2 498 455
  • 16 370

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itseasiassa karanteenimääräys on henkilökohtainen ja sen rikkomisesta voidaan rangaista ja se lukee siinä tartulainmukaisessa karanteenimääräyksessä, joka kotiin postitetaan.
Tiedän sen varsin hyvin.

Meillä tosiaan on töissä määräys, että vaikka olisi varma altistus, niin työvuoro jatketaan loppuun.

Voidaan jatkaa aiheesta yv:llä jos haluat, kun ei tänne kuulu nämä asiat tämän enempää.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Uskoa ainakin vielä löytyy liigapomoilta. Se on sitten eri asia, onko tämä uskon asia..
Sarja alkaa 1. lokakuuta, vakuutti jääkiekon SM-liigan toimitusjohtaja Riku Kallioniemi Yle Urheilun haastattelussa.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei kyllä ainakaan kannata aloittaa, jos altistuminen = 14 päivän karanteeni koko joukkueelle.
Tulee nimittäin aika helvetin paljon.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta on vielä mahdotonta ennustaa, mikä on tilanne lokakuun alussa. TJ Kallioniemi ei voi virkansa puolesta muuta sanoa, kun että pelit alkavat.

Matkailun avaaminen tarkoittaa lisää tartuntoja, nähtäväksi jää aiheuttaako se kiristyksiä muihin rajoituksiin. Oletuksena kuitenkaan lokakuun alkuun mennessään ei vielä isompaa piikkiä ehdi syntyä.

Uskon itse, että pelit saadaan käyntiin lokakuussa, mutta kauden läpivienti tulee olemaan todella haastavaa, ellei jopa mahdotonta. Rokote olisi ainoa pelastus, mutta se tuskin ehtii avuksi tälle kaudelle.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kyllä ainakaan kannata aloittaa, jos altistuminen = 14 päivän karanteeni koko joukkueelle.
Tulee nimittäin aika helvetin paljon.

Tartuntatautilakia pitää sitten muuttaa, pelkästään Liigan takia tuskin muutosta tehdään. Sen jälkeen sitä vaatisivat kaikki muutkin tahot. Mahdollisuuksien rajoissa voisi olla karanteenin lyhennys esim 12 päivään.
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Totuus sattuu. Ja nykynuorison mielestä se on trolli, jos kertoo totuuden. Ja joillekkin perjantai ilmeisesti tarkoittaa auennutta korkkia? No, itse olen absolutisti ja pystyn ihan selvinpäin kertomaan totuuden. Kaikki eivät sitä vain pysty vastaanottamaan.

Ja liigan tj. Kallioniemihän ei ole se, joka asian pystyy sanomaan alkaako vai ei? Tässä nyt kannattaa käyttää ihan maalaisjärkeä. Kiekkoa se vaan on. Uusi kausi tulee joskus. Ei sen kummempaa. Minäkin rakastan jääkiekkoa.

Mutta ollaan nyt kuitenkin rehellisiä ja tunnustetaan se kipeä asia, ettei liigaa voi pelata.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En tiedä voiko tässä lainata Einsteinia, enkä edes tiedä onko hän tämän sanonut, eli en tiedä millä aseilla kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs maailmansota käydään kivillä ja kepeillä. En tiedä miten tuleva kausi aiotaan viedä läpi, mutta sitä seuraava viedään läpi pelikonsoleilla. :) Noh, vitsit sikseen. Itse kun on tällainen välimallin jätkä, niin ei sitä auta kuin jäädä seuraamaan mitä tapahtuu. En tiedä tekeekö totuus kipeää, sillä tänä hulluna vuotena kaikki on mahdollista. Sanotaan näin, että pelottaa mitä tapahtuu seuroille JOS kausi jää pelaamatta. Vielä kuitenkin koitan luottaa siihen, että se jossain muodossa saadaan vietyä läpi, mutta sen sanon, että näillä karanteeneilla huonolta näyttää.

En tiedä.
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiköhän tässä ole myös murros tartuntojen suhteeseen käynnissä. Matkustusrajoitusten höllennyksistä voi vetää suoran johtopäätöksen, että tartuntoja sallitaan, jotta Suomi pysyy hengissä.
Altistumisista meuhkaaminen tulee vähenemään ja negativiisillä testituloksilla pelataan jatkossa. 14 vrk:n höpökaranteenit jää unholaan lokakuuhun mennessä. Liiga alkaa ja pelit pelataan noin 50% kapasiteeteilla, joka on myös riittävä. Ainoastaan paikallispeleihin menisi lippuja selvästi enemmän kaupaksi.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Niin kauan kun muut asiat rehottaa, niin ei ole syytä liigaa rajoittaa. Tiedän että täällä on porukka hieman takajaloillaan minä mukaan lukien, mutta en usko että liiga jää pelaamatta, vastahan rajoituksia höllennettiin?
 

J.Petke

Jäsen
Sanoin jo aikaisemmin toisaalla tällä palstalla ettei tarvitse olla Nostradamus tietääkseen miten kauden käy. Ei pelata.

Sanoin jo aikaisemmin tällä palstalla JYPin osiossa ettei tarvitse olla Nostradamus tietääkseen miten kauden käy. Ei pelata.

Sanoin jo aikaisemmin tällä palstalla ettei tarvitse olla Nostradamus tietääkseen miten kauden käy. Ei pelata.

Ei tarvitse Nostradamus olla kun sanon, että taitaa kyllä liiga jäädä pelaamatta.

Totuus sattuu. Ja nykynuorison mielestä se on trolli, jos kertoo totuuden. Ja joillekkin perjantai ilmeisesti tarkoittaa auennutta korkkia? No, itse olen absolutisti ja pystyn ihan selvinpäin kertomaan totuuden. Kaikki eivät sitä vain pysty vastaanottamaan.

No emmä tiiä. Sano sä mikä on trolli ja mikä ei.

Voidaan pelastaa paljon, jos nyt Liiga ja liitto reagoi oikein. On täysin mahdollista pelata koko kausi riskit minimoiden ja tappiot hyväksyen. Jos kausi halutaan vetää ilman mitään siirtoja tai tartuntoja, niin siinä vaiheessa saadaan siirtää alku 2-3 vuoden päähän. Jossain vaiheessa se on kuitenkin polkaistava taas yhteiskunta käyntiin, oli riskiä tai ei.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten ne tartuntalain pykälät menee, jonka mukaan nämä päätökset altistuneiden pakkokarantenista menee? Eli miten laki määrittää, milloin altistuneet joutuvat karanteeniin ja milloin riittää oman kunnon tarkkailu? Kun kaikkia altistuneita ei kuitenkaan määrätä karanteeniin, niin olisi kiva tietää, miten laki nämä eri tapaukset erottelee.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No emmä tiiä. Sano sä mikä on trolli ja mikä ei.

Tarviikohan sen sanomiseksi olla Nostradamus?

Kohta voisi kai avata äänestysketjun siitä, että kumpi on vakavampi uhka kauden läpiviemiselle. Korona vai vanhentunut hallikanta. Korona johtaa vissiin tällä hetkellä 3-2 (Jukurit, HPK, KooKoo vs Kisapuisto ja Nordis), mutta saa nähdä mihin tämä tästä vielä kääntyy.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miten ne tartuntalain pykälät menee, jonka mukaan nämä päätökset altistuneiden pakkokarantenista menee? Eli miten laki määrittää, milloin altistuneet joutuvat karanteeniin ja milloin riittää oman kunnon tarkkailu? Kun kaikkia altistuneita ei kuitenkaan määrätä karanteeniin, niin olisi kiva tietää, miten laki nämä eri tapaukset erottelee.
Laki ei määritä mikä on suora altistuminen ja pelkkä altistuminen. Laki antaa kunnan infektiotaudeista vastaavalle lääkärille/yksikölle mahdollisuuden arvioida sen itse.

60 §
Karanteeni

Jos yleisvaarallisen tartuntataudin tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen vaara on ilmeinen eikä taudin leviämistä voida muulla tavoin estää, virkasuhteinen kunnan tartuntataudeista vastaava lääkäri tai virkasuhteinen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän tartuntataudeista vastaava lääkäri voi päättää henkilön karanteenista enintään yhden kuukauden ajaksi. Päätös karanteenista voidaan tehdä henkilölle, jonka on todettu tai perustellusti epäilty altistuneen yleisvaaralliselle tartuntataudille.

Virkasuhteinen kunnan tartuntataudeista vastaava lääkäri tai virkasuhteinen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän tartuntataudeista vastaava lääkäri voi tehdä päätöksen karanteenista myös 1 momentissa tarkoitetun henkilön tahdosta riippumatta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
9.06 Koronatartunnat varjostavat SM-liigakauden alkua

YLEn Aamu lauantai, ei tosin ilmene kuka on paikalla, vai onko kukaan.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämän illan antikliimaksi Nordiksella saa mut jo lähes luovuttamaan.

Tiedätte varmaan sen VR:n kuulutusformaatin ”InterCity juna 123 Oulusta saapuu ja lähtee raiteelta 2”. Koronavuoden Liigaan sovellettu versio kuuluu ”Liigakausi 2020-2021 alkaa ja päättyy lokakuussa 2020”.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käyttävätkö pelaajat nyt kokovisiiriä? Jos ei, olisiko siinä nyt tartuntojen minimoimisen mahdollisuus?
Ehdotin itsekin tätä samaa aiemmin päivällä tässä ketjussa ("kokomaski" taisi olla virheellinen sanavalintani tosin, mutta kokovisiiriä siis tarkoitin). Mielestäni tuo voisi olla ihan toteuttamiskelpoinen, ellei sitten pelaajat vaan ala vinkumaan, ettei sellainen naamalla pysty kunnolla pelaamaan :)
 

RL1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumam Boja
Totuus sattuu. Ja nykynuorison mielestä se on trolli, jos kertoo totuuden. Ja joillekkin perjantai ilmeisesti tarkoittaa auennutta korkkia? No, itse olen absolutisti ja pystyn ihan selvinpäin kertomaan totuuden. Kaikki eivät sitä vain pysty vastaanottamaan.

Ja liigan tj. Kallioniemihän ei ole se, joka asian pystyy sanomaan alkaako vai ei? Tässä nyt kannattaa käyttää ihan maalaisjärkeä. Kiekkoa se vaan on. Uusi kausi tulee joskus. Ei sen kummempaa. Minäkin rakastan jääkiekkoa.

Mutta ollaan nyt kuitenkin rehellisiä ja tunnustetaan se kipeä asia, ettei liigaa voi pelata.

Niin ikävää kuin se onkin, olen pitkälti samaa mieltä Gluteus Maximuksen kanssa. En usko, että kautta tullaan pelaamaan ainakaan 60 ottelun mittaisena. Altistumisia, karanteeneja ja tartuntoja tulee takulla sen verran paljon, että lähes koko ajan joku joukkue tulee olemaan karanteenissa, altistunut tai sairaana. Ainakin tämä vuosi tulee jatkumaan näin, ensi vuotta ei voi kukaan ennustaa. Jos korona räjähtää Suomessa käsiin, urheilutapahtumat ovat varmana ensimmäisenä listalla josta leikataan.

Toivon että olen täysin väärässä, mutta heikolta näyttää. Valitettavasti.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin ikävää kuin se onkin, olen pitkälti samaa mieltä Gluteus Maximuksen kanssa. En usko, että kautta tullaan pelaamaan ainakaan 60 ottelun mittaisena. Altistumisia, karanteeneja ja tartuntoja tulee takulla sen verran paljon, että lähes koko ajan joku joukkue tulee olemaan karanteenissa, altistunut tai sairaana. Ainakin tämä vuosi tulee jatkumaan näin, ensi vuotta ei voi kukaan ennustaa. Jos korona räjähtää Suomessa käsiin, urheilutapahtumat ovat varmana ensimmäisenä listalla josta leikataan.

Toivon että olen täysin väärässä, mutta heikolta näyttää. Valitettavasti.

Niin näillä nykypäätöksillä menee kausi ihan päin vittua, mutta tilanne muuttuu ja sitä kautta hallituksen yms päätökset niinku nyt annettiin löysää matkustusrajoituksille.
Se nyt on vaan tyhmää sanoo nyt mitään faktaa, koska tässä on noin miljoona muuttujaa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eniten se miten tähän virukseen suhtaudutaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en ole missään vaiheessa uskonut, että alkavaa kautta pelataan. Lokakuussa varmaan jo ekat pelit perutaan/siirretään. Marras-joulukuun vaihteessa todetaan, että tämä oli tässä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en ole missään vaiheessa uskonut, että alkavaa kautta pelataan. Lokakuussa varmaan jo ekat pelit perutaan/siirretään. Marras-joulukuun vaihteessa todetaan, että tämä oli tässä.
Korona ei olisi kyllä tuollaisen uhrauksen arvoista, mutta ei tuota skenaariota valitettavasti pysty poissulkemaankaan. Suhteellisuudentaju tämän taudin suhteen karkasi käsistä jo alkuunsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös