Nyt on kyllä viimeisen päälle erikoista tekstiä taas.. Painat vuodesta 47 viikkoa hommia peräsuoli puoliks ulkona ja sit, kun jäät ansaitulle lomalle, niin sekin pitäis olla palkatonta? Harvalla on siihen varaa loppuviimein.
Menee ohi aiheen, mutta oli pakko kommentoida.
Olen siinä mielessä samaa mieltä, että Suomessa toimiva vuosilomajärjestelmä on työntekijän hyvinvoinnin kannalta hyvä systeemi ja sillä on paljon vaikutuksia työntekijöiden motivaatioon ja jaksamiseen ylipäätään. Toki ymmärrän myös @Logan tuoman näkökulman; jos mä tuon sulle 47 viikon ajan joka päivä pussillisen porkkanoita mun tilalta ja sä lyöt mulle joka päivä niistä 5e kouraan, niin onko siinä mitään mieltä, että vuodesta se kuus viikkoo kun mä en tulekaan tuomaan porkkanaa niin silti sä maksat 5e joka päivältä siitä huolimatta? Näinhän käytännössä työnantaja tekee ja ansaitusti ihmettelee kun rahaa palaa mutta miestä tai porkkanaa (=työntekijän työpanos/tuomat tulot) ei näy.
Onhan se vähän nurinkurista, mutta kuten edellä totesin, on siinä hyvätkin puolensa ja itse olen kyllä järjestelmän kannalla, vaikka se yrittäjiä varmasti vituttaakin. Toki pitäisi jotenkin helpottaa yrittäjien mahdollisuutta kenkiä vittuun työntekijät, jotka selvästi hyväksikäyttävät noita etujaan noin muuten. Mutta se on jo kolmas keskustelu se.
Joka päivä ollaan muuten lähempänä Liiga-avausta ja joka päivä pelko siitä että kohta matto vedetään alta kasvaa suuremmaksi. Oma veikkaukseni on että jotkut uudet rajotussäännöt julkastaan kaksi päivää ennen kiekon putoamista (olettaen että se on arkipäivä), ja kaikki hajoaa. Pessimisti ei pety.