Koronavirus – uhka myös Liigalle?

  • 2 488 724
  • 16 370

Apheu

Jäsen
Uskon että moinen pesukone vitutti ja varmaan vituttaa edelleen. Nyt kuitenkin se purkautuu täysin vääriin tahoihin. Ei se Lukon tai Lukkofanien vika ollut että Tappara teki mitä teki ja sai paskaa niskaansa joka ulottui epäreilusti faneihin asti.

Tämä on hyvin sanottu. Inhimillisyys ajaa nopeasti esiin tunteen, että Lukko -fanien pitäisi nyt ansaita sama mylly, minkä Tappara -kannattajat kokivat ellei isompikin, kerran he vielä itse olivat uhmaamassa rajoituksia. Tämä on inhimillistä etenkin tässä korona-aikana. Ei siinä taida kukaan mitään voittaa. Epäoikeudenmukaisuuden tunne on itsellä yksi vahvimmista, mutta eiköhän tämä tapaus ole omalta osaltani tässä kommentteineen. Rosterispekulaatioihin sitten ennemmin jauhamaan.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-P-S
Huh huh, on aikoihin eletty kun täytyy olla raumalaisten kanssa samaa mieltä mutta nyt! Kaupunki sekoaa 58 vuoden odotuksen jälkeen, ketä yllättyi? Aivan, ei ketään. Itsellä kanssa Porissa tullut vastaan pari itkijää suurista kokoontumisista, mutta henkilökohtaisesti olen jokaiselle sanonut, että olisin itse ollut myös paikalla ja niin olisi myös jokainen Tuppura fani täältä jos olisivat 58 vuotta maljaa odotelleet. Kirsikkana kakun päällä tähän ensin kuukausien itkut siitä, kuinka Tapparaa ei saa tuomita kun todistetusti koronasairaat päästettyy Jukan siunauksella vähän pelailemaan, mutta nyt tauti ja tilanne kiinnostaa ja pohditaan, onko mahdollisesti mellakka-aidat haettu kivikylän kellarista näin tehden Lukosta syyllisen? Lopettakaa nyt, säälittävää luettavaa ja harmitus selvästä sarjatappiosta Lukolle painaa näköjään edelleen.
 

Wire

Jäsen
Tämä kyseinen pelaaja eli Onni Korkka tuskin kisoihin olisi valittu. Itseasiassa piti itsekin katsoa EP:stä, ennen kuullutkaan....


Korkka oli toinen pelaaja joka sairastui. Toisen nimeä ei tiedetä.

Tilanne kehittyy
 

Myrvold

Jäsen
Ei se ihan puhtaasti mennyt. Samaa mieltä. Tietyllä tapaa harkintakyky petti. Ehkä se penkkarityylinen ajelu olisi riittänyt ilman mitään lähikontakteja kouluilla.

Muutenkin olen huolissani suuntauksesta ihan yleisellä tasolla. En pelkästään Satakunnan (vaikken siellä asukkaan), vaan ihan valtakunnallisellakin tasolla. Jopa globaalisti tilanne mietityttää. Kestokyky on aikoja sitten mennyt palasiksi muualla maailmalla. Erilaista varianttia pukkaa koko ajan lisää. Siinä on lääkefirmoilla ja viruksella ihan kunnon kisa menossa.

Sitten on tämä inhimillinen puoli, joka myös Rauman suunnassa nähtiin. Ei paljon korona painanut mieltä, kun kanadamalja tuli Raumalle. Sama homma muualla ilman kanadamaljaa. Miten pääkoppa kestää ja miten ihminen antaa itselleen erivapauksia?

Tässähän hommassa oli pitkälti kyse. Sitä vaan mietin, että vaikka mestaruus on iso asia Lukolle ja koko Raumalle, niin oliko tuo ihmisten juhliminen oikea ratkaisu? Tunteen mukaan; tottakai. Järjellä ajateltuna; ei.

Suomi ja suomalaiset on vuoden kärvistellyt suhteellisen tunnollisesti ja sitten Liigamestaruus antaa oikeuden tällaiseen toimintaan? Jatkoaika minäni sanoo kyllä ja se vuoden koronan kanssa elänyt ei. Ja minä en todellakaan ole linnoittautunut omaan kuplaani vaan jatkanut elämääni suht normaalisti, maalaisjärkeä käyttäen.

Toivottavasti Leijonat ja Huhkajat onnistuu välttämään mestaruuden.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Tässähän hommassa oli pitkälti kyse. Sitä vaan mietin, että vaikka mestaruus on iso asia Lukolle ja koko Raumalle, niin oliko tuo ihmisten juhliminen oikea ratkaisu? Tunteen mukaan; tottakai. Järjellä ajateltuna; ei.

Suomi ja suomalaiset on vuoden kärvistellyt suhteellisen tunnollisesti ja sitten Liigamestaruus antaa oikeuden tällaiseen toimintaan? Jatkoaika minäni sanoo kyllä ja se vuoden koronan kanssa elänyt ei. Ja minä en todellakaan ole linnoittautunut omaan kuplaani vaan jatkanut elämääni suht normaalisti, maalaisjärkeä käyttäen.

Toivottavasti Leijonat ja Huhkajat onnistuu välttämään mestaruuden.

Lopeta. Eiköhän tämä asia ole jo käsitelty.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
No sinun kanssa en ole edes aloittanut. Enkä kyllä erikseen jatkakaan. Todellakin toivon, että on käsitelty. Luuletko, että toivon tästä Lukolle ongelmia? En todellakaan. Sen sijaan olen huolissani mm. muiden lajien suhteen.

Ei sun tarvitse olla huolissasi. Eiköhän isommat päättäjät nämäkin asiat hoida.

Over and out.
 

Myrvold

Jäsen
Ei sun tarvitse olla huolissasi. Eiköhän isommat päättäjät nämäkin asiat hoida.

Over and out.

Vai niin. Nämä sanat lohduttaa varmasti siinä kohtaa, jos minun tai jonkun muun työpaikka menee alta tämän juhlimisen johdosta. Ei ole nimittäin kaukaa haettu.

Et selvästi näe isoa kuvaa. Tässä maailmassa on paljon muutakin kuin Liigamestaruus.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kaksipiippuinen juttu. Juhlille nyt sinällään ei Lukko varmastikkaan pystynyt tekemään mitään. Ihmiset pakkaantuivat täysin omatoimisesti itse hallille ja muutenkin juhliin. Sensijaan tällaisten juhlien jälkeen johonkin kouluvierailuille meneminen on vähän... outoa. Ehkä vähän harkintakyky siinä jos jossain petti Lukolla. Nämä olisi aivan hyvin voitu hoitaa jostain rekka-auton lavalta käsin tai etänä. Nyt vähän turhaan mentiin itse paikanpäälle suoraan isoista juhlista missä tartuntariski oli korkea.

Pientä miinusta Lukolle, mutta ei tässä voi puhua Tapparan perseilyn kanssa edes samassa lauseessa. Täysin eri ääripäät. Toivottavasti ei kovin isoksi nyt painu Raumalla tilanne. Varsinkin kouluvierailujen yhdessä ei nyt toivottavasti päässyt leviämään sillä silloin on helvetti irti hyvin äkkiä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Vai niin. Nämä sanat lohduttaa varmasti siinä kohtaa, jos minun tai jonkun muun työpaikka menee alta tämän juhlimisen johdosta. Ei ole nimittäin kaukaa haettu.

Et selvästi näe isoa kuvaa. Tässä maailmassa on paljon muutakin kuin Liigamestaruus.
Mahtaa olla raskasta vouhottaa tästä asiasta. Ettei sillä ole vaan tekemistä sen kanssa, että nimenomaan Lukko voitti mestaruuden ja raumalaiset sitä pääosin juhlivat? Kai sinä nyt kierrät kello kaulassa kaikki futis- ja vauvafoorumit läpi, sillä onhan niitä kekkereitä, kokoontumisia, reivejä, hallitsemattomia vappupiknikkejä, suviseuroja ja mielenosoituksia yms. ollut ympäriinsä.

Toivottavasti pärjäät, jos Suomi voittaa mestaruuden lätkässä. Futiksen EM alkaa myös. Onneksi ei Blind Channel voittanut viisuja.

edit. Ja en tietystikään toivo kenellekään mitään pahaa tai huonoa. Yleinen paatos alkaa mennä jossain kohtaa vaan yli.
 

nikozwan

Jäsen
Kyllä mulla ymmärrystä on Lukon faneille, vaikka tietysti koronatilanteen ryöpsähtäminen on todellä ikävä juttu. Onhan se perseestä, että joku tästä varmaankin maksaa hengellään, mutta toisaalta olen itse ollut tilanteessa, jossa todistin paikan päällä oman joukkueen mestaruutta, ja kyllä siitä lähti sellainen tunneryöppy, että se tempaisi mukaansa. Ottaa vielä huomioon Lukko-fanien pitkän odotusajan, niin inhimillistähän tämä on. Ihminen on ihminen ja käyttäytyy lajityypilleen luonnollisesti. Jopa järkevimmät ja kurinalaisimmatkin meistä antautuvat välillä tunteiden matkaan, ja niin sen kuuluukin olla. Jos tästä jollekin syyttävä sormi kuuluu, niin viranomaisille siitä, etteivät ajoissa ymmärtäneet rajoittaa mahdollisuuksia julkiseen juhlimiseen. Kyllähän sokea Reetakin nyt ymmärsi, että kansa rientää Raumalla torille jos/kun kultaa tulee!
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Vaikea uskoa, että ulkojuhlinnassa vielä koronatilanne ryöpsähtää. Baareissa ja muuten sisätiloissa mahdollisesti sitten.

Mutta sellaista se. Nyt pitää vain ottaa seuraukset vastaan ja hoitaa jälkipyykki kunnolla.

Eteenpäin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Vaikea uskoa, että ulkojuhlinnassa vielä koronatilanne ryöpsähtää. Baareissa ja muuten sisätiloissa mahdollisesti sitten.

Mutta sellaista se. Nyt pitää vain ottaa seuraukset vastaan ja hoitaa jälkipyykki kunnolla.

Eteenpäin.
Kunhan katsovat ettei hoida jälkipyykkiä kuten tappara. Hyvä esimerkki miten asioita ei pidä hoitaa.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siellä taas Iltalehdessä HUS:n johtaja povaa että koronarajoituksia tullaan tarvimaan vuoden loppuun asti eikä baarien ja yökerhojen avautumista olisi tehtävä. On helppo jo nähdä, että mitä tämä tulee tarkoittamaan Liigan osalta, ilman rajoituksia ei tulla ensi syksynäkään pelaamaan. Torjuntavoitto, jos saa ottaa rajoituksilla edes vähän väkeä, mutta huonolta näyttää, kun rokotuksetkaan ei enää pelasta näiltä varianteilta.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siellä taas Iltalehdessä HUS:n johtaja povaa että koronarajoituksia tullaan tarvimaan vuoden loppuun asti eikä baarien ja yökerhojen avautumista olisi tehtävä. On helppo jo nähdä, että mitä tämä tulee tarkoittamaan Liigan osalta, ilman rajoituksia ei tulla ensi syksynäkään pelaamaan. Torjuntavoitto, jos saa ottaa rajoituksilla edes vähän väkeä, mutta huonolta näyttää, kun rokotuksetkaan ei enää pelasta näiltä varianteilta.

Vittu että ihmiset voi olla sekaisin.

En usko sekuntiakaan ettei syyskuussa pelattaisi normaalisti yleisön edessä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siellä taas Iltalehdessä HUS:n johtaja povaa että koronarajoituksia tullaan tarvimaan vuoden loppuun asti eikä baarien ja yökerhojen avautumista olisi tehtävä.

Nämä HUS pellet löisivät valmiuslain päälle, jos saisivat olla asiasta päättämässä. Heidän ideologiassaan yksikin tauti on liikaa, eikä siinä mitään. Heidän tehtävä ei ole ajatella taloudellisesti valtion tilaa, vaan terveydellisesti, kuten THL:än.

Poliittinen paine sattuu tosin nyt jo olemaan niin valtava, että ihmeitä saa kyllä tapahtua, jos 70% rokotekattavuus saavutetaan ennen syksyä, että olisi yhtään rajoitusta enää.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siellä taas Iltalehdessä HUS:n johtaja povaa että koronarajoituksia tullaan tarvimaan vuoden loppuun asti eikä baarien ja yökerhojen avautumista olisi tehtävä. On helppo jo nähdä, että mitä tämä tulee tarkoittamaan Liigan osalta, ilman rajoituksia ei tulla ensi syksynäkään pelaamaan. Torjuntavoitto, jos saa ottaa rajoituksilla edes vähän väkeä, mutta huonolta näyttää, kun rokotuksetkaan ei enää pelasta näiltä varianteilta.

Nii mihin variantteihin rokotukset ei nyt toimi?
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Eipä siellä Amerikassakaan paljoa koronat vaivaa. Hallit täynnä jengiä ja meno sen mukaista ettei mitään tautia ole liikkeellä ollutkaan.
Ja tuo Rauman mestaruusryöpsäys taisi poikia reilusti alle 10 tartuntaa. Ei suljettu kenenkään työpaikkoja eikä koko Suomea suljettu.
Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa itelläkin sellainen olo olla, että nää maskihommat ja rajoitukset pitäisi palauttaa lähelle normaalia. Kaupassa ja yleisötilaisuuksissa sisätiloissa maskit on ihan ok mutta muutoin turhaa. Yleisötilaisuuksiin vaikka nyt alkuun 50% kapasiteetista ja ulkotiloissa täysi tupa.
Turhaa enempää lietsoa mitään paniikkia mistään varianteista tai muusta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Siellä taas Iltalehdessä HUS:n johtaja povaa että koronarajoituksia tullaan tarvimaan vuoden loppuun asti eikä baarien ja yökerhojen avautumista olisi tehtävä.

Helsingissä nuoret viriilit miehet nousevat barrikaadeille josseivat kohta pääse yökerhoihin diskoilemaan ja tyttöjä tapaamaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Siellä taas Iltalehdessä HUS:n johtaja povaa että koronarajoituksia tullaan tarvimaan vuoden loppuun asti eikä baarien ja yökerhojen avautumista olisi tehtävä. On helppo jo nähdä, että mitä tämä tulee tarkoittamaan Liigan osalta, ilman rajoituksia ei tulla ensi syksynäkään pelaamaan. Torjuntavoitto, jos saa ottaa rajoituksilla edes vähän väkeä, mutta huonolta näyttää, kun rokotuksetkaan ei enää pelasta näiltä varianteilta.

Vittu että ihmiset voi olla sekaisin.

En usko sekuntiakaan ettei syyskuussa pelattaisi normaalisti yleisön edessä.

Veikkaan myös itse, että ihan sentään 100% täyttöasteella ei ensi kautta aloiteta, mutta olisihan se nyt aivan mahtavaa jos puhuttaisiin esimerkiksi 50-75% täyttöasteesta..

Täytyy kuitenkin muistaa, että syyskuun puoliväliin mennessä rokotekattavuus on jo todella laaja, esimerkiksi itse olen ehtinyt saamaan molemmat herkut hihaan ennen kuin ensi kausi alkaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös