Jos ei nyt kuitenkaan lähdettäis muuttamaan hienoa lajia nimeltä jääkiekko mihinkään tämän kaltaisen pelleilyn suuntaan niin hyvä.
Pahoittelut että väännän vielä hieman rautalangasta, mutta haluan tuoda asian kunnolla esiin kun kerta aloitin.
Millaisena te näette tämän hetken uhat? Jos siis asiat menevät huonosti, niin mitä teidän mielestä tapahtuu?
En kuulu yhdenkään Liiga joukkueen lähipiiriin. Siitä huolimatta se tieto mitä minun korviin on kantautunut on aika synkkää. Mikäli rajoitukset tulee, niin useamman kuin yhden seuran kohdalla se ei ole "voi harmi", vaan se on loppu, finito, the end.
Pelaajat, kenkää
Valmentajat, kenkää
Palkanlaskennan Marjatat ja Pirkot, kenkää.
List goes on, heillekin kenkää.
Tuo on siis se perspektiivi mistä asiaa katson. Arvostan sitä että hard core fanit rakastavat ja suojelevat lajia nimeltä jääkiekko. Itse rakastan sitä niin paljon että olisin valmis suojelemaan sitä rajuinkin keinoin.
Pelaajien palkkoja voi leikata vain tiettyyn pisteeseen asti. Palkkojen sitominen lipputuloindeksiin on hyvä idea, mutta silläkin on rajansa. Ei kukaan suostu siihen että yllättäen palkka jäisikin rajusti pienemmäksi.
Tarvitaan oikeasti KOVIA säästötoimia, jotta edes säilyttäisi hengissä. 3vs3 paikallislohkoilla saisi palkka-, varuste-, majoitus- ja matkakulut ym. huomattavasti alemmas. Jos osaatte ratkaista tämän säilyttämällä 5vs5 yhtälössä niin loistavaa, kuuntelen mielelläni.
Jos teillä on parempaa tietoa seurojen tilanteesta niin mielelläni myönnän ettei 3vs3 ole perusteita. Jos minun tiedot pitävät paikkaansa, ja JOS huonoimmat skenaariot toteutuu, niin tätä tilannetta ei kasvomaskeilla ja käsidesillä pelasteta.
Toivottavasti olen väärässä. Terveisin pahanilmanlintu.