Olenko jossain vaiheessa sanonut että aivoni sulaa juuri sen takia että jääkiekkoa ei pääsisi katsomaan.
Olenko minä väittänyt sellaista? Vastasin nimimerkki renegadelle ja samassa yhteydessä yleisesti ilmaisin huoleni suomalaisten kriisivalmiudesta. Puhuin kermaperseistä yleisellä tasolla, mutta en mielestäni yksilöinyt sitä suoraan mihinkään yksittäiseen nimimerkkiin. Ja kyllä mua ihan oikeasti huolestuttaa, että jos jo nyt ihmisillä alkaa proppu palamaan, kun tätä koronatilannetta ollaan eletty vasta helmikuusta asti, niin miten heillä kasetti kestäisi tilanteessa, jossa paljon massiivisempi kriisi yllättäisi Suomen.
En väitä, että hallitus/Suomi olisi onnistunut koronan torjunnassaan täydellisesti, mutta maailman mittakaavalla voidaan kait sanoa, että täällä tulos on ollut yksi maailman parhaista. Eli vaatimukset alkaa olla aika korkealla, jos vieläkin merkittävästi paremmin pitäisi onnistua. Tuntuu myös vähän hassulta, kun täällä sitten jotkut siteeraavat muutamaa saksalaista professoria, ohittaen sitten sen paljon isomman joukon professoreita ja muita alan huippuammattilaisia.
Taloudestaki nämä kermaperseet itkivät, että tulee olemaan kuolemaksi Suomelle ja kuin kohtalon ivaa, Suomi selvisi siitä koronan taloudellisesta ensi-iskusta ilmeisesti paremmin, kuin yksikään pohjoismaa (paremmin kuin esim. Ruotsi, joka jäi tumput suorina odottamaan ihmettä).
Ja jos sinä oikeasti olet res.kapteeni, niin kyllähän sinun pitäisi silloin ymmärtää, että vaikka kriisi tilanteessa käskyt eivät aina olisi parhaita mahdollisia, niin paljon isompi härdelli syntyy siitä, jos käskyjä aletaan kyseenalaistamaan pitkin komentoketjua (ja kukin valitsisi itse, mitkä käskyt kuulostavat kivoimmilta), kuin että "koko laiva" meneisi keskitetysti samaan suuntaa.