Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 252 933
  • 10 614

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Aika hurjaa, että korona-aika täyttää talvella 2v, ja vasta nyt esim. hoitohenkilökunnalta vaaditaan rokotteen otto. Parempi myöhään...jepjep
Olisi hyvä jos vaadittaisi. Omassa työyhteisössä on rokottamattomia ja liki jokaisesta työyhteisöstä mitä tiedän, löytyy rokottamattomia hoitajia ja sote-alan työntekijöitä. Ainakin kahdessa yksikössä omalla alueella on karanteeneja tällä hetkellä, joiden lähteenä on rokottamaton hoitaja. Sanomattakin on selvää, että rokotepakko pitäisi olla päällä. Syyt rokottamattomuuteen ovat samoja kuin yhteiskunnassa ylipäätään; pelko, rokotevastaisuus perustuen kiertävään disinformaatioon ja hölynpölyyn jne.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Varattu aika oli aamusta ekalle piikille, ja 29 minuutin odottamisen jälkeen kävin kysymässä että mikä juttu? No piikkiä tarjottiin jossain kopperossa ennen sisääntuloa eikä mitään opasteita. Eikä ollut rokotteitakaan tarjolla. Eikä mulla aikaa jäädä odottelemaan niiden mahdollista paikalle saapumista. Haukkukaa ja syyllistää ihan vapaasti rokottamattomia, mutta kyllä luulin piikin saavan kun oikein ajan tällä kertaa varasin. No en saanut. Eli ei ole mulle tuota rokotetta tarkoitettu.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Varattu aika oli aamusta ekalle piikille, ja 29 minuutin odottamisen jälkeen kävin kysymässä että mikä juttu? No piikkiä tarjottiin jossain kopperossa ennen sisääntuloa eikä mitään opasteita. Eikä ollut rokotteitakaan tarjolla. Eikä mulla aikaa jäädä odottelemaan niiden mahdollista paikalle saapumista. Haukkukaa ja syyllistää ihan vapaasti rokottamattomia, mutta kyllä luulin piikin saavan kun oikein ajan tällä kertaa varasin. No en saanut. Eli ei ole mulle tuota rokotetta tarkoitettu.

Siis istuit nollat taulussa puoli tuntia ja sit menit vasta kysymään? Onko oikeesti noin vaikeaa pärjätä yhteiskunnassa?
 

axe

Jäsen
Varattu aika oli aamusta ekalle piikille, ja 29 minuutin odottamisen jälkeen kävin kysymässä että mikä juttu? No piikkiä tarjottiin jossain kopperossa ennen sisääntuloa eikä mitään opasteita. Eikä ollut rokotteitakaan tarjolla. Eikä mulla aikaa jäädä odottelemaan niiden mahdollista paikalle saapumista. Haukkukaa ja syyllistää ihan vapaasti rokottamattomia, mutta kyllä luulin piikin saavan kun oikein ajan tällä kertaa varasin. No en saanut. Eli ei ole mulle tuota rokotetta tarkoitettu.

Vähän on kokemus muuttunut, kun kesällä joka paikkakunnalla oli samaa hommaa, että ei päässyt/joutunut kävelemään kolmea metriäkään ettei joku ollut ohjaamassa mitä seuraavaksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Huomaa myös että rokotettujen lähistöllä pelkkä ilma on niin myrkyllistä, että tulee oireita. On kyllä uskomatonta, että tällaisia ihmisiä voi olla olemassa.

Nämähän kertoo mielenterveyden tilasta, kun pelätään piikkiproteiinien hyppäämistä. Surullista, että terve järki häviää ja vainoharhaisuus saa yliotteen. Hyvin on nettiä luettu ja näille foliopäille on koittanut hienot ajat saada oma tyhmyys lisääntymään. Näinhän ne uskonnotkin leviää
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tämähän oli uutta. Eli rokote ilmeisesti tarttuu kosketuksen välityksellä. Aika sakeaa sanoisin.

Huomaa myös että rokotettujen lähistöllä pelkkä ilma on niin myrkyllistä, että tulee oireita. On kyllä uskomatonta, että tällaisia ihmisiä voi olla olemassa.

Sakeaa, nimenomaan. Olen jo aiemmin kertonut täällä, että eksyin joskus lueskelemaan somessa rokotekriittisiä keskusteluja ja siellä on tätä jo aiemminkin käsitelty.

Siis tätä, että samassa tilassa oleva rokotettu "saastuttaa" ilman ja altistaa ei-rokotetut piikkiproteiinille. Tätä altistumista voi sitten kuulemma hoitaa juomalla päivittäin olikohan se nyt kuusen vai männynneulasista uutettua teetä.

Olin tuon jo unohtanut ja halusin uskoa, että tämä olisi ihan yksittäisten ihmisten päähänpinttymä mutta kyllähän tämä hiljaiseksi vetää, kun jo tällaisessa asiayhteydessä tämä nyt nousee mediassakin esiin. Toki tässäkin on vain nyt yksi tapaus mutta silti.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Syyt rokottamattomuuteen ovat samoja kuin yhteiskunnassa ylipäätään; pelko, rokotevastaisuus perustuen kiertävään disinformaatioon ja hölynpölyyn jne.

Monillahan taitaa olla harhaluulo, että sinäsä alallaan pätevät hoitajat olisivat automaattisesti jotain terveystietoisuuden mallioppilaita. Suomessakin on paljon sairaaloissa työskenteleviä, jotka polttavat tupakkaa ja/tai noudattavat epäterveellisiä ruokailutottumuksia. Ja kun kyseessä on vajaan sadantuhannen suuruinen ihmisjoukko myös rokotevastaisia ja "huuhaa-uskovaisia" riittää. Silti luulisi erityisesti huonoon tilaan päässeitä koronapotilaita työssään näkeville rokotteen olevan automaatio. No, useimmille onneksi on.
 
K

Kiekkokatsoja

Vähän on kokemus muuttunut, kun kesällä joka paikkakunnalla oli samaa hommaa, että ei päässyt/joutunut kävelemään kolmea metriäkään ettei joku ollut ohjaamassa mitä seuraavaksi.
Josko näin loppuvaiheessa tilanne on muuttunut niin, että jakopaikalla on jäljellä enää entiset rokotevastaiset, ja nykyiset jakovastaiset?
Niin, kuinkahan pitkään tuota piikitystä pidetään tarjolla niille, jotka ovat muuttuneet piikkihalukkaiksi? Vai käykö niin, että 3. annosta jaellaan sitä tahtia, että rokotusjakoon ei tule pientä taukoa ollenkaan.
LIsäys. Miksihän kaikissa ikäryhmissä 2. rokoteannos näyttäisi osalla jäävän saamatta. Noin 3-5% vanhemmistakin ihmisistä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Siis tätä, että samassa tilassa oleva rokotettu "saastuttaa" ilman ja altistaa ei-rokotetut piikkiproteiinille. Tätä altistumista voi sitten kuulemma hoitaa juomalla päivittäin olikohan se nyt kuusen vai männynneulasista uutettua teetä.

Näihinhän kandee laittaa hieman liekkiä nuotioon ja sanoa vaikka nähneensä kaikkien kuusi- ja mäntymetsien yllä lentokoneen sumuttamassa rokotetta. Varmaan tuokin menisi läpi
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävinpä aamupäivällä taas piikillä! Terveyssisar nakkasi A ja B influenssan vastaista tavaraa tuohon oikeaan pulkannaruun (olen mätämuna vasuri).

Jos ja kun täällä on influenssarokottautujia niin kannattaa toimia ASAP. Viime vuonna liemet loppui kesken. Itse ehdin silloin saamaan piikin. Terveyssisaren mukaan saivat viime viikon tiistaina ensimmäisen rokkolähetyksen.

Itse kävin viisi minuuttia sitten. Nipisti muuten kipeämmin, kuin koronapiikki. Alunperin oli aika ensi viikon perjantaille, mutta päätin tänään katsoa, että löytyisikö nopeammin ajankohtaa. Löytyi jo tälle iltapäivälle, joten piikki on nyt hoidettu alta pois.

Tänä vuonna voi hyvin olla, että piikki ei tehoa erityisen hyvin, ja influenssakausi saattaa tulla hyvin erikoiseen aikaan, kun maailma ei kuitenkaan ole auki normaaliin tapaan. Pöpöllä voi kestää kulkea aaltona tänne tavallista kauemmin. Mutta katsotaan, miten käy.
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Eilen siis kävin piikillä klo 11:20 eikä mitään oireita ole ilmennyt. Koronarokotuksen jälkeen olkavartta jomotti mutta nyt ei tullut edes sitä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen siis kävin piikillä klo 11:20 eikä mitään oireita ole ilmennyt. Koronarokotuksen jälkeen olkavartta jomotti mutta nyt ei tullut edes sitä.

Eipä noista ole ikinä itsellenikään mitään tullut. 2007 oli ensimmäinen, ja siitä lähtien joka vuosi on tullut käytyä piikillä. Ensimmäisillä kerroilla oli iltaisin vähän väsynyt olo ja jäsenissä pientä särkyä, mutta sitä ei ole ollut vuosiin. Olisiko niin, että sen verran monet piikit otettu, että elimistö on jo tottunut näihin? :)

Eipä silti, kaverilla oli myös 15 vuoden kokemus noista, ja viime syksynä tuli ensimmäistä kertaa kuume ja flunssainen olo. Kun oli riskiryhmäläinen, niin meni varmuudeksi koronatestiinkin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä noista ole ikinä itsellenikään mitään tullut. 2007 oli ensimmäinen, ja siitä lähtien joka vuosi on tullut käytyä piikillä. Ensimmäisillä kerroilla oli iltaisin vähän väsynyt olo ja jäsenissä pientä särkyä, mutta sitä ei ole ollut vuosiin. Olisiko niin, että sen verran monet piikit otettu, että elimistö on jo tottunut näihin? :)

Eipä silti, kaverilla oli myös 15 vuoden kokemus noista, ja viime syksynä tuli ensimmäistä kertaa kuume ja flunssainen olo. Kun oli riskiryhmäläinen, niin meni varmuudeksi koronatestiinkin.
Jaetaanko noita influenssarokotteita kaikille? Kun itse juuri katsoin, niin ainakin tämän hetken ohjeistuksen mukaan keski-satakunnassa jaetaan vain riskiryhmäläisille. Itse kuulun koronariskiryhmään, mutta ilmeisesti sitten en influenssan suhteen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaetaanko noita influenssarokotteita kaikille? Kun itse juuri katsoin, niin ainakin tämän hetken ohjeistuksen mukaan keski-satakunnassa jaetaan vain riskiryhmäläisille. Itse kuulun koronariskiryhmään, mutta ilmeisesti sitten en influenssan suhteen.

Ainakin meillä sai ihan työterveyshuollon kautta kuka tahansa. Julkinen terveydenhuolto on todennäköisesti varannut noita siten, että riskiryhmäläiset ja lähiomaiset ovat etusijalla. Yksityisellä tuon hinta on noin 50€. Olisin kyllä maksanut sen itsekin, jos ei työnantaja tarjoaisi näitä kaikille halukkaille. Viime vuonna nuo kuitenkin loppuivat työterveydestä kesken (itse onneksi ehdin saada omani), joten siksi kävin nyt omalla ajallani hakemassa, enkä jäänyt odottamaan massarokotuspäivää. Vähän epäilen, että tänäkin vuonna halukkaita on enemmän kuin rokotteita.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Täytyisi rokottamaton retalejengi saada jotenkin nyt vaan kuriin. Porkkanalla ja Oulussa ämpäreillä koitettu, nyt voisi koittaa sitten kepillä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

Mitä tähän voi edes sanoa? Ei pysty ymmärtämään.
Nyt on kyllä jo täydet turtiais-psykoosit tulilla. Tuohan olisikin hyvä, jos rokotussuoja tarttuisi pelkän kosketuksen tai läsnäolon välityksellä. Ei tarvitsisi edes piikitellä ketään, kun olisi laumasuoja äkkiä kasassa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on kyllä jo täydet turtiais-psykoosit tulilla. Tuohan olisikin hyvä, jos rokotussuoja tarttuisi pelkän kosketuksen tai läsnäolon välityksellä. Ei tarvitsisi edes piikitellä ketään, kun olisi laumasuoja äkkiä kasassa.

Kaveri kertoi jokunen aika sitten nähneensä Facebookissa, kuinka joku hysteerinen äiti oli ottanut lapsensa ihottumasta kuvia, ja tilitti, kuinka rokotettujen luokkakavereiden kehon piikkiproteiinit hyökkäävät lapsen ihoa vastaan.

Erittäin ikäviä nuo rokotettujen piikkiproteiinit, kun ne aiheuttavat pahempia oireita niille, ketkä eivät rokotetta ota. Lasta käy kuitenkin sääliksi. Tuollainen hysteerinen hörhöily vanhempien suunnalta ei voi olla vaikuttamatta lapsen kehitykseen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mä olen nyt ollut noin 6h kolme kertaa rokotettu. Vielä ei ole oireena kuin kipeä vasen olkavarsi, no viimeksi meni se n. 12h tuntia ennen kunnon oireita, toivottavasti niitä ei nyt kuitenkaan tulisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös