Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 255 486
  • 10 614
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Tiedän kyllä, mutta...

Aika yleinen avaus. Sanotaan nyt näin, että kyllä se korona löytää teillekin vielä jossain vaiheessa hyvin todennäköisesti, vaikka pienellä paikkakunnalla asuisittekin.



Tästä ollaankin sitten vahvasti eri mieltä. Kyllä normaalijärkiset ihmiset pystyvät käsittelemään asioita rationaalisesti, vaikka eivät itse samassa tilanteessa olisikaan. Eihän mistään tulisi mitään mikäli luottaisi vaan sellaisten ihmisten mielipiteisiin, jotka ovat eksaktisti samassa tilanteessa. NHL-pelaajat eivät voisi keskustella NHL:stä muiden kuin toisten NHL-pelaajien kanssa jne.

Itselle tulee tästä sama fiilis kuin @Rommeli lle.

Olen kuullu paljon tuota "korona leviää kyllä kaikkialle" Juttua, mutta sitä on täällä ollu tässä noin 18 kuukauden aikana 5 tapausta, mikä tulee muuttumaan, ku se tulee täälläki käymään miltei kaikki läpi?

No jos NHL-pelajaalla on joku pelillinen ongelma, niin haluaisko se keskustella siitä toisen samassa tilanteessa olevan pelaajan/saman kokeneen valmentajan kanssa, vai mahdollisesti kysyä neuvoa mäkkärin tiskiltä?
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Minulla lukee tuon linkin takana näin:

"Rokotuksen ottaminen on erityisen tärkeää, jos raskaana olevalla on perustautinsa vuoksi suurentunut riski sairastua vakavaan koronavirustautiin tai jos raskaana olevalla on suurentunut riski altistua koronavirustartunnalle esimerkiksi työssään."

Tämän lisäksi on sen seitsemän kohtaa missä kerrotaan miksi THL suosittelee rokotusta raskaana oleville.
No vaimo on etätöissä, eikä ole mitään perussairauksia. Että niinku sanoin kyllä mieki nyt lukea osaan, mutta ei sopinu oikein tuohon kohtaan
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No jos NHL-pelajaalla on joku pelillinen ongelma, niin haluaisko se keskustella siitä toisen samassa tilanteessa olevan pelaajan/saman kokeneen valmentajan kanssa, vai mahdollisesti kysyä neuvoa mäkkärin tiskiltä?

Riippuu kenet siellä mäkkärin tiskillä tapaa. Eipä heittäydytä nyt hölmöksi.

No vaimo on etätöissä, eikä ole mitään perussairauksia. Että niinku sanoin kyllä mieki nyt lukea osaan, mutta ei sopinu oikein tuohon kohtaan

Onko tässä kyseessä siis ns. rusinat pullasta- taktiikka, jolla haetaan tai muutetaan tekstejä vain oman agendan mukaan/mukaisiksi?
 

MeeVee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Vaimo haki piikin toukokuussa, vauva syntyi heinäkuulla. Paljon on maailmalla raskaanaolevia piikitetty, enkä ole lukenut ongelmista. Rokottamattomille tuleville äideille voi olla hankala tauti jos kohdille iskee. Suosittelisin kaikille, tietysti jos asuu korvessa eristyksissä niin sitten
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Riippuu kenet siellä mäkkärin tiskillä tapaa. Eipä heittäydytä nyt hölmöksi.



Onko tässä kyseessä siis ns. rusinat pullasta- taktiikka, jolla haetaan tai muutetaan tekstejä vain oman agendan mukaan/mukaisiksi?

En tiiä sinusta, mutta minusta on paljon hedelmällisempää keskustella asiasta saman kokeneen/kokevan kanssa, ku jonku random ohikulkijalta.

Mitä ihmeen tekstejä mie nyt olen muutellu, vastasin sinun lähettämään linkkiin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen kuullu paljon tuota "korona leviää kyllä kaikkialle" Juttua, mutta sitä on täällä ollu tässä noin 18 kuukauden aikana 5 tapausta, mikä tulee muuttumaan, ku se tulee täälläki käymään miltei kaikki läpi?

Koronavirus on tuskin häviämässä maailmalta ainakaan lähivuosina ja mieluummin ihan perusterveenäkin otan potentiaalisen tartunnan tuplarokotettuna, kuin ilman suojaa. Nautin myös aktiivisesta elämästä ihmiskontakteineen ja ulkomaanreissuineen, kuin vain eristyksissä kotona darudea kuunnellen. -Tätä tavoitetta rokotteen ottaminen edistää oleellisesti.

Lisäksi päälle yhteiskunnallinen aspekti. Jos kaikki olisivat näitä "omilla aivoilla ajattelevia" rokoteskeptikkoja, voi hyvin olla, että olisimme jo kolmannessa lockdownissa, kuolinlukujenkin ollessa lähempänä eurooppalaista keskiarvoa, kuin ~tuhatta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Pr0ninjaturtle Ymmärrän hyvin ajatuksesi, että haluaisit keskustella rokotteen peloista ja huolista toisen sellaisen kanssa, jonka perheessä odotetaan vauvaa. Samassa tilanteessa olevan tai olleen on helpompi samaistua tilanteeseen ja keskusteluun on silloin helpommin löydettävissä ns. yhteinen sävel.

Eipä siinä mitään, hyvä jos keskustelukumppani löytyy. Olet käsittääkseni ollut varauksellinen rokotuksen suhteen, joten toivottavasti keskustelukumppaniksi ei päädy ainoastaan joku rokotehörhö, joka helposti pelkästään vahvistaa omaa varauksellisuuttasi. Jos ensimmäinen / ensimmäiset keskustelukaverit päätysivät olemaan rokotevastaisia, niin hae sitten kaveriksi myös rokotteisiin myönteisesti suhtautuva. Saat silloin ne molemmat näkökulmat. (En koe, että toisin päin olevassa tilanteessa olisi tarvetta molemmille näkökulmille, sillä toinen perustuu tieteeseen ja toinen ei.)

Ymmärrän hyvin tuon yksikkönä toimimisen. Sen ei nyt kuitenkaan teidän tilanteessa pitäisi tarkoittaa sitä, että molempien olisi toimittava samalla tavalla, jos vaikka puolisosi ei lopulta rokotusta ottaisikaan. Sinun se kannattaa ottaa joka tapauksessa, silloin sinun puolesi yksiköstä suojelee myös sitä toista puoliskoa.

Minä suosittelen luottamaan THL:n tietoon ja toimimaan rokotusten suhteen sieltä löytyvien neuvojen mukaisesti.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Siitä oli jossain että koronaan sairastuneet raskaana olevat työllistävät enemmän sairaalassa, kun suojaukset ja kaikki huomioidaan ja tämä aiheuttaa työvoimapulaa. Jos oikein käsitin, niin tuo on yksi syy suositukseen. Ymmärrän tuon hyvin, mutta sitten taas, ymmärrän hyvin jos raskaana oleva sen jättää ottamatta. Ja samaan aikaan hoidetaan yliannostuksen saaneita, sähkölaudoilla kaatuneita yms ja valitetaan että raskaana olevat sitovat henkilökuntaa (toki ei välttämättä ihan samat henkilöt kyseessä, mutta resursseja kuitenkin).

Mutta käytännössä ensimmäiset jotka ovat saaneet rokotteen alkuraskaudessa, ovat nyt hiljattain synnyttäneet. Suurin osa ketkä ovat saaneet rokotteen raskauden aikana, taitaa olla vielä odottavassa tilassa. Aivan sama miten tuota pyörittää, niin tietoa tuosta ei kuitenkaan niin hirvittävästi ole vielä. Ihan rokotemyönteisiä hoitoalan ammattilaisiakin on asian suhteen hyvin neutraalilla kannalla. Se on erittäin helppo (varsinkin meille miehille) huudella että piikkiä perseeseen (tai tässä tapauksessa olkapäähän), mutta jos kyseessä on nainen, takana on ongelmia/keskenmenoja ja kyseessä on ensimmäinen lapsi, ei tuollainen päätös ole mielestäni järkevästi kyseenalaistettavissa ulkopuolisen toimesta.

Itse en tietenkään pysty vastaamaan kuin omakohtaisesti, mutta jos tuollainen tilanne olisi ja emäntä ei piikkiä haluaisi, niin hyväksyisin tämän täysin. Itse ehkä ottaisin sen (jos olisin raskaana oleva nainen). Mutta se mistä ei pitäisi mielestäni keskustella, on se että koko lähipiirin pitäisi ottaa rokote, niin nopeasti kuin mahdollista. Julistan itselleni oikeuden antaa järkevin lopputulema tähän asiaan, joka kuuluu:
Raskaana oleva nainen tehköön päätöksensä, kumpikaan päätös ei ole yksiselitteisesti väärä. Raskaana olevan lähipiirin päätöksenä pitäisi olla ainoastaan se että aikaistaako toista piikkiä vai ei. Jos siis vielä ei ole fiksuna (mahdollisuuksien salliessa) hankkinut jo molempia.

edit. Eikö Saksassa raskaana oleva saanut määritellä kaksi lähiomaista, jotka luokiteltiin riskiryhmään ja saivat rokotteen etuajassa?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiiä sinusta, mutta minusta on paljon hedelmällisempää keskustella asiasta saman kokeneen/kokevan kanssa, ku jonku random ohikulkijalta.

Mitä ihmeen tekstejä mie nyt olen muutellu, vastasin sinun lähettämään linkkiin.

Eli vaihtoehdot ovat joko samassa tilanteessa oleva tai random ohikulkija? Mitä vittua nyt taas? Onko maailmassa mielestäsi esim. yhtään valmentajaa, jotka eivät itse pelaa valmentamaansa lajia? Onko kaikki jalkapallomanagerit pelaajia? Sam Allardyce taitaa olla toppari? Nyt oikeasti valot päälle. Ymmärrät varmasti mitä tarkoitan, joten ei jaksaisi jankuttaa tästä. Asiantuntemusta on ihmisillä, vaikka kaikki asiantuntijat eivät olisi juuri sillä hetkellä siinä tilanteessa itse. Olisi perin ikävää olla syöpätutkija tai virologi, jos pitäisi olla omakohtaista kokemusta ollakseen asiantuntija. Ymmärrätkö?

En ole lähettänyt yhtään linkkiä, mutta sinun siteerauksesi itse lähettämäsi linkin takana ilmestyi minun näytölle erilaisena. Siksi kuvittelin sinun muokanneen sitä, mutta ehkä erehdyin. Pahoittelut mikäli näin kävi.

Nyt riitti tästä. Kiitos.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Koronavirus on tuskin häviämässä maailmalta ainakaan lähivuosina ja mieluummin ihan perusterveenäkin otan potentiaalisen tartunnan tuplarokotettuna, kuin ilman suojaa. Nautin myös aktiivisesta elämästä ihmiskontakteineen ja ulkomaanreissuineen, kuin vain eristyksissä kotona darudea kuunnellen. -Tätä tavoitetta rokotteen ottaminen edistää oleellisesti.

Lisäksi päälle yhteiskunnallinen aspekti. Jos kaikki olisivat näitä "omilla aivoilla ajattelevia" rokoteskeptikkoja, voi hyvin olla, että olisimme jo kolmannessa lockdownissa, kuolinlukujenkin ollessa lähempänä eurooppalaista keskiarvoa, kuin ~tuhatta.
Niin lähivuosina, meinaakko kuinka kauan rokottautua tätä vastaan?

Enpä ole kyllä kauheasti ollu kotona eristäyteneenä, mutta meillä nuo omat harrastukset on lähinnä tuolla mettän/pihan puolella. Tässä ku tekee kotona töitä, kalastaa, mettästää, marjastaa, ulkoiluttaa koiria,hoitaa omakotitaloa ja paimentaa poroja, niin ei kyllä ole ihan kauheasti aikaa/energiaa mihinkään kovin kummosiin ulkomaanmatkailuihin tai ihmisporukoissa pyörimiseen.

"Jos kaikki olis niinku..." On vähän helvetin tyhjä argumentti. Jos se kerta on täällä vielä vuosikausia, niin ymmärtääkseni kaikki halukkaat voi siihen hakea rokotuksen, ehkä itekki haen, kuhan ollaan vaimon kanssa saatu joskus keskustelu maaliin
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
"Jos kaikki olis niinku..." On vähän helvetin tyhjä argumentti. Jos se kerta on täällä vielä vuosikausia, niin ymmärtääkseni kaikki halukkaat voi siihen hakea rokotuksen, ehkä itekki haen, kuhan ollaan vaimon kanssa saatu joskus keskustelu maaliin
Ymmärrän kyllä täysin että vaimosi jättää nyt raskaana ollessaan rokotteen ottamatta (ehkä itsekästä toimintaa, mutta yleensä ihmiset ovat itsekkäitä omien lapsiensa suhteen). Mutta en kyllä millään ymmärrä että millä tavalla vaimosi päätös voisi vaikuttaa siten että itse jätät ottamatta? Jos vaimosi ei ota rokotetta, sinulla on painavampi syy ottaa rokotus. Jos vaimosi ottaa rokotteen, voit pienentää riskejä vielä lisää ottamalla rokotteen.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
@MacRef @MPN Kiitos asiallista komentteista täällä vallitsevan hyökkäämisen sijaan. En oikeastaan tunne ku yhen näitä "hörhöjä" On jo "pedonmerkki" Tasolla menossa juttujensa kanssa. Kaikki muut tuntemani ihmiset on kyllä jo rokotettu. Vaimoa nyt kuitenki mietityttää asia suuresti ja niin tyhmältä ku se voi kuulostaakki, niin minusta tuntuis "väärältä" Ottaa rokote ilman vaimoa
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin lähivuosina, meinaakko kuinka kauan rokottautua tätä vastaan?

Enpä ole kyllä kauheasti ollu kotona eristäyteneenä, mutta meillä nuo omat harrastukset on lähinnä tuolla mettän/pihan puolella. Tässä ku tekee kotona töitä, kalastaa, mettästää, marjastaa, ulkoiluttaa koiria,hoitaa omakotitaloa ja paimentaa poroja, niin ei kyllä ole ihan kauheasti aikaa/energiaa mihinkään kovin kummosiin ulkomaanmatkailuihin tai ihmisporukoissa pyörimiseen.

"Jos kaikki olis niinku..." On vähän helvetin tyhjä argumentti. Jos se kerta on täällä vielä vuosikausia, niin ymmärtääkseni kaikki halukkaat voi siihen hakea rokotuksen, ehkä itekki haen, kuhan ollaan vaimon kanssa saatu joskus keskustelu maaliin

Rokotteen kun saa Suomessa nyt käytännössä kuka tahansa halukas vieläpä "ilmaiseksi", niin miksi kieltäytyisin siitä vastaisuudessakaan, mikäli asiantuntijat sitä kaikille suosittelevat.

Oman ja läheisteni terveyden ohella merkittävin syy "rokotemyönteisyydelleni" on ennen kaikkea yhteiskunnan pitäminen avoimena. Oikeastiko joku haluaa pandemian aikaanasaamaa "himmailua" ja lockdowneja jatkaa vuosikaudet eteenpäin? Ainakin itse haluan hektisen 24/7-yhteiskunnan globaaline yhteisöineen paluuta niin pian kuin mahdollista.

Kukaan tuskin kiistää, että metsään nuuskamuikkuseksi ryhtyvän tai kellariin eristäytyvän riski saada tartunta on huomattavasti vaikkapa työnsä puolesta lukemattomia ihmiskontakteja saavaa (allekirjoittanut) pienempi, mutta paljon täälläkin kuultu rokotevastaisten peruste "riski saada tartunta täällä on olematon", alkaa muistuttaa vähän argumentteja pyöräilykypärää tai vaikka ehkäisyn käyttöä vastaan. Uppiniskainen ihminen löytää kyllä perusteet vaikka mille mielipiteelleen, onhan jo "vanhojenkin rokotteiden" vastustaminen ihan olemassa oleva ilmiö ja jotkut uskovat maapallon olevan litteä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä sitä itsekään tule aina ymmärrettyä ihmisten erilaisuutta. Itselle rokotteiden ottaminen on ollut aina täysin selvä ja helppo asia. Varaan ajan, otan piikin ja unohdan koko asian. En mieti sekuntiakaan mitään niihin mahdollisesti liittyviä riskejä, koska tiedän hyötyjen menevän moninkertaisesti niiden edelle.

Toisille tämä tuntuukin sitten olevan niin iso asia, että rokotteita yritetään jotenkin itse tutkia ilman mitään resursseja moiseen toimintaan. Päätös rokotteen ottamisesti tehdään sitten vasta tuon perehtymisen jälkeen. Tämä voisi vielä toimia mikäli tietoa haettaisiin vain luotetuilta sivustoilta, mutta kun helposti siinä eksyy kaiken maailman truthereiden aivopesemäksi niin pakka hajoaa ja rokotteita jää ottamatta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
:D olis ehkä vähän liikaa jännitystä. Onhan se tosi järjettömän kuulosta, mutta ollaan aina tehty kaikki päätökset yhessä, niin nyt varsinki raskausaivojen aikaan, ei haluttais alkaa yrittämään sooloalbumia
Sanot sitten että teet sen hänen ja lapsenne vuoksi. Vaimo saa tehdä päätöksen itse ja sinä saat tehdä itse. Tai sitten sanot että se on kompromissi, toinen ottaa ja toinen jättää ottamatta. Jos tuota miettii omalle kohdalle, niin jos jättäisi rokotteen ottamatta ja toisi kotiin tuon taudin. Pahimmassa tapauksessa vaimolle tuon takia hätäsektio tai vastaava, riskinä että menetät vaimon ja/tai lapsen tai joku vamma yms. Niin en tiedä miten pystyisin tuon asian kanssa elämään, että itse aiheutin tuon.

Eipä sitä itsekään tule aina ymmärrettyä ihmisten erilaisuutta. Itselle rokotteiden ottaminen on ollut aina täysin selvä ja helppo asia. Varaan ajan, otan piikin ja unohdan koko asian. En mieti sekuntiakaan mitään niihin mahdollisesti liittyviä riskejä, koska tiedän hyötyjen menevän moninkertaisesti niiden edelle.
Näin miehenä hyvin samaa mieltä. Mutta kuten olen tuonut ilmi, ymmärrän myös raskaana olevia naisia, vaikka jättävät rokotteen ottamatta (herää kyllä kysymys että miten helvetissä se on mahdollista, siis että lihaa syövä, valkoinen heteromies yhtäkkiä väittää ymmärtävänsä raskaanaolevia naisia)
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@MacRef @MPN Kiitos asiallista komentteista täällä vallitsevan hyökkäämisen sijaan. En oikeastaan tunne ku yhen näitä "hörhöjä" On jo "pedonmerkki" Tasolla menossa juttujensa kanssa. Kaikki muut tuntemani ihmiset on kyllä jo rokotettu. Vaimoa nyt kuitenki mietityttää asia suuresti ja niin tyhmältä ku se voi kuulostaakki, niin minusta tuntuis "väärältä" Ottaa rokote ilman vaimoa
Älä mieti tuota väärältä tuntumista. Tai mieti vaan, mutta älä anna sen estää rokotteen ottamista itsellesi. Keskustelkaa asiasta vaimon kanssa. Se on niin kuin @MPN kirjoitti, sinunkin rokote suojaa sitä vaimoasi myös. Sitähän se laumasuoja on. Ja vaimosi osalta kumpi tahansa päätös on ymmärrettävä. Minä suosittelisin rokotteen ottamista, mutta raskaus on minusta yksi varsin hyväksyttävissä oleva peruste olla ottamatta. Mutta sitä suuremmalla syyllä lähipiirin se tulisi ottaa.

Mieti myös se vaihtoehto, jos et tai ette ota rokotetta. Juuri ennen synnytystä tai heti sen jälkeen sairastut(te) koronaan ja pahimmillaan joudut (/tuore äiti joutuu) sairaalahoitoon. Rokote edes toisella teistä vähentää tuotakin pientä riskiä aivan murto-osaan siitä, jos rokotetta ei olisi. (Sori, jos meni pelotteluksi.)
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanot sitten että teet sen hänen ja lapsenne vuoksi. Vaimo saa tehdä päätöksen itse ja sinä saat tehdä itse. Tai sitten sanot että se on kompromissi, toinen ottaa ja toinen jättää ottamatta. Jos tuota miettii omalle kohdalle, niin jos jättäisi rokotteen ottamatta ja toisi kotiin tuon taudin. Pahimmassa tapauksessa vaimolle tuon takia hätäsektio tai vastaava, riskinä että menetät vaimon ja/tai lapsen tai joku vamma yms. Niin en tiedä miten pystyisin tuon asian kanssa elämään, että itse aiheutin tuon.


Näin miehenä hyvin samaa mieltä. Mutta kuten olen tuonut ilmi, ymmärrän myös raskaana olevia naisia, vaikka jättävät rokotteen ottamatta (herää kyllä kysymys että miten helvetissä se on mahdollista, siis että lihaa syövä, valkoinen heteromies yhtäkkiä väittää ymmärtävänsä raskaanaolevia naisia)
Vauva tässä keskustelussa toki on tärkein asia, mutta kyllä mulle oma mies on niin tärkeä ihminen, että olisin halunnut hänen ottavan rokotuksen, vaikka olisin jostain syystä joutunut itse lykkäämään rokotteen ottamistani.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olemattomasta riskistä huolimatta tuollakin paikkakunnalla ilmeisesti ainakin viisi tartuntaa. Matematiikka on kumma juttu. Pieni todennäköisyys ei tarkoita 100 % suojaa. Mita tulee "hyökkääviin vastauksiin", aika hyökkäävä se alkuperäinen kyselykin oli reunaehtoineen.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites muilla? Onko täällä omakohtasta kokemusta? Onko käyty raskaana ollessa hakemassa rokote? Meillä vaimon kanssa kovasti epäilyttää tuututa sikiöön tavaraa, mitä ei suositella laitettavaksi pienille lapsille. Mietin olisko täällä "vertaistukea" Kenen kanssa keskustella asiasta.

E. Tarkotan vaan joitaki, joilla on oma odotus menossa, muitten mielipiteet ei kiinnosta.
Täällä odotetaan tammikuun puolessa välissä tulevaa pikkuista. Avovaimo ottaa rokotteen vasta synnytyksen jälkeen.

Ollaan asiasta keskusteltu ja samaan lopputulokseen tultu. Itsellä yksi piikki hihassa ja toista isketään lokakuun alussa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olemattomasta riskistä huolimatta tuollakin paikkakunnalla ilmeisesti ainakin viisi tartuntaa. Matematiikka on kumma juttu. Pieni todennäköisyys ei tarkoita 100 % suojaa. Mita tulee "hyökkääviin vastauksiin", aika hyökkäävä se alkuperäinen kyselykin oli reunaehtoineen.
Viisi todettua tartuntaa.

En ymmärrä, miksi kukaan empisi jos on vaimo raskaana ja lapsi tulossa. Ei rokotusta oteta silloin itselle vaan se otetaan heitä varten. He tarvitsevat aviomiestä ja isää.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tässä tutkimuksessa on ollut sen verran massaa, että luvut ovat varmasti aika luotettavia. Kolmospiikkiä hihaan ensi kesällä?

"Britanniassa selvitettiin 1,2 miljoonalla tupla-annoksen saaneella Pfizerin ja Astra Zenecan rokotteiden tehon kestoa.

Pfizerin teho laski 88 prosentista 74 prosenttiin neljän, viiden kuukauden kuluessa. Astra Zenecalla teho laski 77 prosentista 67 prosenttiin"

 
Suosikkijoukkue
HPK
Eilen haettu toinen rokote ja tänään ollut vähän tokkurainen olo. Ihan kuin olisi hieman kuumetta. Mittari näytti vähän alle 37 astetta, eli mitkään pahat oiree ei ole kyseessä. Eniten huomaa siitä, että pää ei toimi sitäkään vähää mitä normaalisti. Äsken tuli vedettyä Teams palaveri aika nollat taulussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös