Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 255 993
  • 10 614

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt näkyy kyllä kakkospiikin hidastava tahti konkreettisesti meidän kaupungissa. Tällä viikolla on tilastoihin kirjattu 234 annettua annosta. Näistä 224 on ollut tuota tehostetta. Eli 95.7% mennyt tehosteisiin.

No, eipä ihme, ettei 41-vuotias pääse varaamaan aikaa...
Minä sain samasta syystä ajan vasta 28.6. ensimmäiselle rokotteelle koska menee nyt ajat tehostepiikkien jakamiseen, oikein auliisti tämän myönsi puhelimessa minulle ihminen joka aikaa soitteli. Ja tämä tuskin samassa kunnassa kuin sinä asustelet.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä sain samasta syystä ajan vasta 28.6. ensimmäiselle rokotteelle koska menee nyt ajat tehostepiikkien jakamiseen, oikein auliisti tämän myönsi puhelimessa minulle ihminen joka aikaa soitteli. Ja tämä tuskin samassa kunnassa kuin sinä asustelet.

Toivottavasti ei, koska tuokin vähä olisi minulta pois. :D Naapurin pappaa jo kiitin, kun uskalsi ottaa Astran tehosteena, niin auttoi minun Pfizer-marssiani edes vähän eteenpäin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Appiukko 64v. ei saanut Astraa tehosteena, vaikka olisi halunnut. Ei ikä riittänyt, ekana piikkinä astran sai.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Okei, näköjään nopeutunut Pohjois-Karjalassa tahti ikäluokkien koronarokotuksissa, kun ylihuomenna voivat varata 1981 ja sitä ennen syntyneet rokotusajan. Jospa se minunkin rokotusvuoroni aikastuisi sitten kesäkuun loppuun tai heinäkuun alkuun, eikä heinäkuun puoliväliin, kun ensiksi arvioin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No niin! Odottavan aika oli pitkähkö, mutta 28-vuotiaana saan rokotteen 24.6. Mielenkiintoista, että HUS:n varausjärjestelmä suositteli ehdottomasti varaamaan ajan 2-rokotteelle samalla kertaa, mutta ei antanut yhtään vapaata aikaa aikavälille. No pitänee kokeilla toisen kerran uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alan kohta olemaan @Sistis huolissani, ukkohan on viimeinen kuka valtakunnassa rokotetaan, pois lukien lokit. Ympäri maakuntia menee ohi nuorempia oikealta ja vasemmalta, Helsingissäkin jo 25-vuotiaat ensi viikolla.

Näin se on. Mutta näillä mennään. Rupean kohta rokotekriittiseksi, niin varmasti ruvetaan tyrkyttämään piikkiä.

No, vähän noissa meidän ikäryhmässä (40-44) on kattavuudessa eroa. Tosin väestörakenne vaikuttaa kovasti. Ohessa ikäryhmäni kattavuus eri paikoissa, ja suluissa koko väestön kattavuudet.
- Koko maa: 55.3% (48.8%)
- Pirkanmaa: 49.5% (46.2%)
- Valkeakoski: 22.1% (49.4%)

Eli meillä on pistetty jopa keskimääräistä enemmän ihmisiä kertaalleen, mutta tuo todennäköisesti muuttuu tällä viikolla, kun nyt annetaan pelkkiä tehosteita. Ja tuosta näkyy hyvin, että tuli pari vuotta sitten muutettua todella iäkkääseen kaupunkiin.

Asuinpaikan valinnasta ei voi syyttää kuin itseään.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin! Odottavan aika oli pitkähkö, mutta 28-vuotiaana saan rokotteen 24.6. Mielenkiintoista, että HUS:n varausjärjestelmä suositteli ehdottomasti varaamaan ajan 2-rokotteelle samalla kertaa, mutta ei antanut yhtään vapaata aikaa aikavälille. No pitänee kokeilla toisen kerran uudelleen.
Sama vika oli itselläni, kun tuossa joku aika sitten ajan varasin. Tehostepiikin pystyi valita kolmen viikon ajanjaksolta, vaan siellä ei sitten yhtään aikaa ollut vapaana. Sivulla kyllä luki ohjeituksena jos vapaita aikoja ei ole, että ajan saa varattua myös rokotuksen yhteydessä. Tähän luotan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi jotkut uskovat ennemmin sitä yhtä tuttua sairaanhoitajaa tai jotain terveyskeskuksen talkkaria...kunhan se on tuttu... tai edes tutuntuttu... ennemmin kuin satoja/tuhansia asiantuntijoita, jotka pohjaavat tietonsa satoihin miljooniin hoitotapahtumiin?

Minullakin on lähipiirissä sairaanhoitaja, joka on suostutellut 80+ vuotiaat vanhempansa kieltäytymään AstraZeneca rokotuksesta. Nyt sitten he odottavat vuoroaan, kunnes saavat sen haluamansa rokotemerkin olkapäähänsä... Jos siis joskus saavat.

Tässä kun on kesällä tulossa jos jonkin näköistä sukujuhlaa, niin ei voi kuin kädet ristissä toivoa, ettei nyt sattuisi mitään. Ei mulla kyllä riittäis psyyke / kantti tehdä tollasta vanhemmilleni.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin! Odottavan aika oli pitkähkö, mutta 28-vuotiaana saan rokotteen 24.6. Mielenkiintoista, että HUS:n varausjärjestelmä suositteli ehdottomasti varaamaan ajan 2-rokotteelle samalla kertaa, mutta ei antanut yhtään vapaata aikaa aikavälille. No pitänee kokeilla toisen kerran uudelleen.
Saitko siis varattua nyt jo? Edelleen näyttää kuitenkin 30-34 -vuotiaita Helsingin sivuilla.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
No niin! Odottavan aika oli pitkähkö, mutta 28-vuotiaana saan rokotteen 24.6. Mielenkiintoista, että HUS:n varausjärjestelmä suositteli ehdottomasti varaamaan ajan 2-rokotteelle samalla kertaa, mutta ei antanut yhtään vapaata aikaa aikavälille. No pitänee kokeilla toisen kerran uudelleen.

Vaihtele viikkoja tai otat seuraavan vapaan ajan. Ei itsellenikään mukamas näkynyt yhtään vapaata aikaa koko viikkoon kun yritin valkata aikaa ekalle vapaalle ajalla. No sit valitsin sen ensimmäisen vapaan ajan niin sain heti maanantai-iltapäivään. Ts. kalenterista ei antanut valita mutta sitten tarjosi kuitenkin samaa päivää.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Sama vika oli itselläni, kun tuossa joku aika sitten ajan varasin. Tehostepiikin pystyi valita kolmen viikon ajanjaksolta, vaan siellä ei sitten yhtään aikaa ollut vapaana. Sivulla kyllä luki ohjeituksena jos vapaita aikoja ei ole, että ajan saa varattua myös rokotuksen yhteydessä. Tähän luotan.

Kun piikin saat, sinulle anntetaan myös tehosteaika. Se vaan sit on ”joku” aika. Itse kun olin tehosteajan jo varannut, kirjoitettiin lappuun vaan se mun varaama aika.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
17.6 pitäisi ilmeisesti Jyväskylässäkin alkaa 30-32v rokotukset. Tosin vielä pitää pohtia käykö sitten itse milloin ottamassa kun juhannus ja muut tulossa, mutta ilmeisesti edistytään pikkuhiljaa :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kun piikin saat, sinulle anntetaan myös tehosteaika. Se vaan sit on ”joku” aika. Itse kun olin tehosteajan jo varannut, kirjoitettiin lappuun vaan se mun varaama aika.

No meilläpäin se joku aika oli tasan 12 viikon päähän, samaan kellon aikaan kuin 1.rokote annettiin. Tosin meillä ei ole ollut ohjeistusta että pitäisi varata aika samalla tuohon 2.rokotteeseen. Omalla kohdalla tuo aika 2.rokotteeseen siis on nyt alle kuukauden päässä heinäkuun alussa, saa nähdä saanko minä 2.rokotteen ennen kuin Sistis pääsee varaamaan ajan 1.rokotteeseen.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
No meilläpäin se joku aika oli tasan 12 viikon päähän, samaan kellon aikaan kuin 1.rokote annettiin. Tosin meillä ei ole ollut ohjeistusta että pitäisi varata aika samalla tuohon 2.rokotteeseen. Omalla kohdalla tuo aika 2.rokotteeseen siis on nyt alle kuukauden päässä heinäkuun alussa, saa nähdä saanko minä 2.rokotteen ennen kuin Sistis pääsee varaamaan ajan 1.rokotteeseen.

Taas Vantaalla ohjeistettiin varaamaan samalla 1. ja 2. rokoteaika. Itse valitsin molempiin ensimmäisen mahdollisen ajan, ja nyt kun laskin paljonko sitä väliä on, niin tasan 11 viikkoa. Sitä en tiedä, miten se hoidetaan, jos ei ollut varannut sitä 2. aikaa itse ennakkoon, vaan se hoidettiin siellä rokotustapahtuman yhteydessä; luultavasti mallilla ensimmäinen vapaa aika, joka löytyy.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Mitenhän ne 25-45 -vuotiaat, jotka ovat vielä rokottamatta...
Tämä on kyllä aivan perseestä. Eikö olisi kokonaiskuvassa huomattavasti parempi, jos kaikille olisi annettu yksi piikki ja sitten aletaan lyömään toista? Tai vaikka riskiryhmille kaksi ja tavan tallaajille ensin vain yksi? Nyt ne aktiivisimmat henkilöt eli esim. pk-seudulla asiakaspalvelussa toimivat nuoret ja yleisesti sosiaaliset nuoret jäävät kokonaan ilman suojaa.

e. mainittakoon vielä, että @Sistis ansaitsisi ohituskaistan rokotteelle tämän keskustelupalstalle tehdyn työn palkaksi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät

Mitenhän ne 25-45 -vuotiaat, jotka ovat vielä rokottamatta...
Noo tuleehan tässä kuussa vielä melkein 1 000 000 rokotetta, ennen heinäkuun toimitusmäärien pudotusta.

Tämä on kyllä aivan perseestä. Eikö olisi kokonaiskuvassa huomattavasti parempi, jos kaikille olisi annettu yksi piikki ja sitten aletaan lyömään toista? Tai vaikka riskiryhmille kaksi ja tavan tallaajille ensin vain yksi? Nyt ne aktiivisimmat henkilöt eli esim. pk-seudulla asiakaspalvelussa toimivat nuoret ja yleisesti sosiaaliset nuoret jäävät kokonaan ilman suojaa.
Tätä itsekin olen miettinyt. Onkohan missään tehty kokeita isommalla kuin 12 viikon tauolla ensimmäisen rokotteen ja tehosteen välillä? Aika sata varmasti joku välin nostaminen jollain 4-8:lla viikolla ei vaikuttaisi melkein yhtään negatiivisesti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerrottakoon nyt kaiken manailun jälkeen, että koronarokotukset aukesivat juuri hetki sitten meille nelikymppisille, ja jo tiistaina tulee piikkiä tälle manaajalle.
 
Aika monet muuten varmaan jättää toisen rokotteen ottamatta, joten niitä jää väkisinkin enemmän ykkösrokotteiksi kuin on laskettu. Eikös Briteissä ainakin 10 % ensimmäisen rokotteen saaneista ole jättänyt toisen ottamatta? Siis niistä, joilla olisi jo ollut mahdollisuus ottaa toinen piikki.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kerrottakoon nyt kaiken manailun jälkeen, että koronarokotukset aukesivat juuri hetki sitten meille nelikymppisille, ja jo tiistaina tulee piikkiä tälle manaajalle.

Aika nopeaa. Itse sain varattua vasta 3vk päähän (ensimmäinen vapaa aika). No eikai tässä tulenpalava hätä ole, kun näinkin kauan on ilman pärjätty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös