Rokotus saatu olkapäähän.
Laittoivatkohan kuitenkaan mitään oikeasti, kun kerrassaan mitään oireita ei ole tuon jälkeen vuorokauteen ilmaantunut... ehkä kättä nostaessa voi juuri ja juuri huomata että rokotuksen on saanut.
Rokotus saatu olkapäähän.
Minä sain samasta syystä ajan vasta 28.6. ensimmäiselle rokotteelle koska menee nyt ajat tehostepiikkien jakamiseen, oikein auliisti tämän myönsi puhelimessa minulle ihminen joka aikaa soitteli. Ja tämä tuskin samassa kunnassa kuin sinä asustelet.Nyt näkyy kyllä kakkospiikin hidastava tahti konkreettisesti meidän kaupungissa. Tällä viikolla on tilastoihin kirjattu 234 annettua annosta. Näistä 224 on ollut tuota tehostetta. Eli 95.7% mennyt tehosteisiin.
No, eipä ihme, ettei 41-vuotias pääse varaamaan aikaa...
Minä sain samasta syystä ajan vasta 28.6. ensimmäiselle rokotteelle koska menee nyt ajat tehostepiikkien jakamiseen, oikein auliisti tämän myönsi puhelimessa minulle ihminen joka aikaa soitteli. Ja tämä tuskin samassa kunnassa kuin sinä asustelet.
Mitä, mistä tämä tieto?Ympäri maakuntia menee ohi nuorempia oikealta ja vasemmalta, Helsingissäkin jo 25-vuotiaat ensi viikolla.
Oho, luin otsikon ja iskin heti, sori tästä.Mitä, mistä tämä tieto?
No tämäkin jo riittää pieneen huojennukseen! Aion hyökätä kuin vieras syyttäjä sitten keskiyöllä ajanvaraukseen.Oho, luin otsikon ja iskin heti, sori tästä.
Rokotusajat aukeaa: Ensi viikolla 25-vuotiaat rokotusvuoroon Helsingissä
Alan kohta olemaan @Sistis huolissani, ukkohan on viimeinen kuka valtakunnassa rokotetaan, pois lukien lokit. Ympäri maakuntia menee ohi nuorempia oikealta ja vasemmalta, Helsingissäkin jo 25-vuotiaat ensi viikolla.
Sama vika oli itselläni, kun tuossa joku aika sitten ajan varasin. Tehostepiikin pystyi valita kolmen viikon ajanjaksolta, vaan siellä ei sitten yhtään aikaa ollut vapaana. Sivulla kyllä luki ohjeituksena jos vapaita aikoja ei ole, että ajan saa varattua myös rokotuksen yhteydessä. Tähän luotan.No niin! Odottavan aika oli pitkähkö, mutta 28-vuotiaana saan rokotteen 24.6. Mielenkiintoista, että HUS:n varausjärjestelmä suositteli ehdottomasti varaamaan ajan 2-rokotteelle samalla kertaa, mutta ei antanut yhtään vapaata aikaa aikavälille. No pitänee kokeilla toisen kerran uudelleen.
Saitko siis varattua nyt jo? Edelleen näyttää kuitenkin 30-34 -vuotiaita Helsingin sivuilla.No niin! Odottavan aika oli pitkähkö, mutta 28-vuotiaana saan rokotteen 24.6. Mielenkiintoista, että HUS:n varausjärjestelmä suositteli ehdottomasti varaamaan ajan 2-rokotteelle samalla kertaa, mutta ei antanut yhtään vapaata aikaa aikavälille. No pitänee kokeilla toisen kerran uudelleen.
No niin! Odottavan aika oli pitkähkö, mutta 28-vuotiaana saan rokotteen 24.6. Mielenkiintoista, että HUS:n varausjärjestelmä suositteli ehdottomasti varaamaan ajan 2-rokotteelle samalla kertaa, mutta ei antanut yhtään vapaata aikaa aikavälille. No pitänee kokeilla toisen kerran uudelleen.
Sama vika oli itselläni, kun tuossa joku aika sitten ajan varasin. Tehostepiikin pystyi valita kolmen viikon ajanjaksolta, vaan siellä ei sitten yhtään aikaa ollut vapaana. Sivulla kyllä luki ohjeituksena jos vapaita aikoja ei ole, että ajan saa varattua myös rokotuksen yhteydessä. Tähän luotan.
Kun piikin saat, sinulle anntetaan myös tehosteaika. Se vaan sit on ”joku” aika. Itse kun olin tehosteajan jo varannut, kirjoitettiin lappuun vaan se mun varaama aika.
No meilläpäin se joku aika oli tasan 12 viikon päähän, samaan kellon aikaan kuin 1.rokote annettiin. Tosin meillä ei ole ollut ohjeistusta että pitäisi varata aika samalla tuohon 2.rokotteeseen. Omalla kohdalla tuo aika 2.rokotteeseen siis on nyt alle kuukauden päässä heinäkuun alussa, saa nähdä saanko minä 2.rokotteen ennen kuin Sistis pääsee varaamaan ajan 1.rokotteeseen.
Tämä on kyllä aivan perseestä. Eikö olisi kokonaiskuvassa huomattavasti parempi, jos kaikille olisi annettu yksi piikki ja sitten aletaan lyömään toista? Tai vaikka riskiryhmille kaksi ja tavan tallaajille ensin vain yksi? Nyt ne aktiivisimmat henkilöt eli esim. pk-seudulla asiakaspalvelussa toimivat nuoret ja yleisesti sosiaaliset nuoret jäävät kokonaan ilman suojaa.16–25-vuotiaiden rokotusaikataulusta tuli ikävä tieto
Juhannusviikon ennätyserän jälkeen Pfizerin toimitusmäärä pienenee ennakkotietojen mukaan dramaattisesti heinäkuussa.www.is.fi
Mitenhän ne 25-45 -vuotiaat, jotka ovat vielä rokottamatta...
Noo tuleehan tässä kuussa vielä melkein 1 000 000 rokotetta, ennen heinäkuun toimitusmäärien pudotusta.16–25-vuotiaiden rokotusaikataulusta tuli ikävä tieto
Juhannusviikon ennätyserän jälkeen Pfizerin toimitusmäärä pienenee ennakkotietojen mukaan dramaattisesti heinäkuussa.www.is.fi
Mitenhän ne 25-45 -vuotiaat, jotka ovat vielä rokottamatta...
Tätä itsekin olen miettinyt. Onkohan missään tehty kokeita isommalla kuin 12 viikon tauolla ensimmäisen rokotteen ja tehosteen välillä? Aika sata varmasti joku välin nostaminen jollain 4-8:lla viikolla ei vaikuttaisi melkein yhtään negatiivisesti.Tämä on kyllä aivan perseestä. Eikö olisi kokonaiskuvassa huomattavasti parempi, jos kaikille olisi annettu yksi piikki ja sitten aletaan lyömään toista? Tai vaikka riskiryhmille kaksi ja tavan tallaajille ensin vain yksi? Nyt ne aktiivisimmat henkilöt eli esim. pk-seudulla asiakaspalvelussa toimivat nuoret ja yleisesti sosiaaliset nuoret jäävät kokonaan ilman suojaa.
Kerrottakoon nyt kaiken manailun jälkeen, että koronarokotukset aukesivat juuri hetki sitten meille nelikymppisille, ja jo tiistaina tulee piikkiä tälle manaajalle.