Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 258 452
  • 10 614

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Aiemmin tällä viikolla kitisin siitä että rokoteajat olivat heti menneet ja viikonloppuna oli muutama hassu aika vapaana. Nyt työpäivien aluksi olen katsonut sieltä terveyspalvelusta, ihan huvin vuoksi, niin nyt oli tullut täksi päiväksi yksi aika. Eli ilmeisesti peruutus. Muutaman tunnin päästä sitten 5G-yhteydet kuntoon.
 

Veijari

Jäsen
Yksi työkaveri selvitti äsken kahvipöydässä kirkkain silmin; "en vielä tiedä otanko koronarokotusta, koska viimeksi olen pari vuotta sitten ollut sairauslomalla ja silloinkin vatsataudin takia". Toisin sanoen kaveri yritti sanoa, ettei ole koskaan flunssassa tai yleensäkään kipeä, joten tuskin koronaviruskaan häneen tarttuu, tai jos tarttuu niin sairastaa sen niin, ettei ehkä edes huomaa oireita.
Mulla meni vähän jauhot suuhun enkä tiennyt mitä sanoa. Toisaalta ei ole mun tehtäväni lähteä neuvomaan itseäni viisaampia ihmisiä.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi työkaveri selvitti äsken kahvipöydässä kirkkain silmin; "en vielä tiedä otanko koronarokotusta, koska viimeksi olen pari vuotta sitten ollut sairauslomalla ja silloinkin vatsataudin takia". Toisin sanoen kaveri yritti sanoa, ettei ole koskaan flunssassa tai yleensäkään kipeä, joten tuskin koronaviruskaan häneen tarttuu, tai jos tarttuu niin sairastaa sen niin, ettei ehkä edes huomaa oireita.
Mulla meni vähän jauhot suuhun enkä tiennyt mitä sanoa. Toisaalta ei ole mun tehtäväni lähteä neuvomaan itseäni viisaampia ihmisiä.

Näitä helvetin itsekkäitä paremmintietäjiä on alkanut ilmaantumaan enenevissä määrin, löytyy muutama myös omassa tuttavapiirissäni. Onhan esim. ajattelumalli, että kun muut ovat ensin ottaneet rokotteen, niin sitten itse pystyy perustelemaan rokotteen ottamatta jättämisen muiden hankkimalla laumasuojalla sen luokan kusipäisyyttä, että ihan sanattomaksi vetää.
 
Näitä helvetin itsekkäitä paremmintietäjiä on alkanut ilmaantumaan enenevissä määrin, löytyy muutama myös omassa tuttavapiirissäni. Onhan esim. ajattelumalli, että kun muut ovat ensin ottaneet rokotteen, niin sitten itse pystyy perustelemaan rokotteen ottamatta jättämisen muiden hankkimalla laumasuojalla sen luokan kusipäisyyttä, että ihan sanattomaksi vetää.

No mutta sä olet onnekkaassa asemassa, kun otat rojua ihon alle ja suojaudut. Omapahan se on tonkin kaverin häpeä sitten. Ei se ole mitään kusipäisyyttä, jos ei laita kieltä kiinni jäätyneeseen tolppaan vaikka muut kaverit laittaiskin.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mutta sä olet onnekkaassa asemassa, kun otat rojua ihon alle ja suojaudut. Omapahan se on tonkin kaverin häpeä sitten. Ei se ole mitään kusipäisyyttä, jos ei laita kieltä kiinni jäätyneeseen tolppaan vaikka muut kaverit laittaiskin.

Miten rokotteen ottaminen vertautuu tuohon kielen jäätyneeseen tolppaan kiinnittämiseen? Uskomatonta, parempi ehkä jättää kommentoimatta sen enempää. Tai sen kuitenkin sanon, että jos tuo on oikeasti enemmän vallalla oleva ajatusmalli, niin rokotekattavuus ei koskaan tule saavuttamaan riittävää tasoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Joo. Sillä pääsee aika teräksiseen kuntoon.
Varsinkin jos imee sen berberireiän kautta. Pari minuuttia päivässä riittää joidenkin tahojen mukaan. Samojen joiden mielestä kaikki moderni lääketiede on paholaisesta ja ennen kaikki oli paremmin. Voitaishan me kokeilla miten keskiaikainen terveydenhuolto toimisi. Ei tulisi juu sydän- ja verisuonitauteja, kun ehtisi kuolemaan kaikenlaisiin infektioihin ennen kolmeakymppiä.

Ei sinänsä ettenkö itse uskoisi, että omilla valinnoilla olisi merkitystä terveyteen mutta jos me tästä tilanteesta joskus halutaan päästä pois kannattanee poistua sieltä pelonsekaisesta kuplasta ja hakea nanobotit hihaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Rokote saatu, hieman epäilytti kun kaikki hoitajat olivat miesoletettuja ja kaikilla kädessä vapaamuurarien sormus. Ilmeisesti Pfizerilla logo vaihtunut, rokotepurkissa oli logona kaikkinäkevä silmä. Kun rokotuksen jälkeen hetken odotti, niin silmissä sumeni, sitten verkkokarvoille paloi joku "Novus Ordo Seclorum". Nyt jälkikäteen ainoa sivuoire on että tekee mieli alkaa Twitterissä seuraamaan Elon Muskin tiliä.

edit. Sukupuolielin pysyi pienenä, lisäsenttejä olisin kaivannut, mutta niitä ei tullut
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
edit. Sukupuolielin pysyi pienenä, lisäsenttejä olisin kaivannut, mutta niitä ei tullut

Kiitä onneasi, ettei kuitenkaan tippunut kun seuraavan kerran vessaan menit. Rokote saatu pari viikkoa sitten ja ainoa vaiva oli rokotuskohdan lievä arkuus seuraavan päivän. Eli sama oire, mutta lievempänä, kuin jäykkäkouristerokotteessa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kiitä onneasi, ettei kuitenkaan tippunut kun seuraavan kerran vessaan menit. Rokote saatu pari viikkoa sitten ja ainoa vaiva oli rokotuskohdan lievä arkuus seuraavan päivän. Eli sama oire, mutta lievempänä, kuin jäykkäkouristerokotteessa.
Tämä hippelin tippuminen on tunnetusti niissä Intiaan suunnatuissa rokotteissa millä pyritään tekemään paikallisväestöstä lisääntymiskyvyttömiä, meillä läntisissä piikeissä sitten enemmän niitä plussakorttimaisia ominaisuuksia.
 
Ei sinänsä ettenkö itse uskoisi, että omilla valinnoilla olisi merkitystä terveyteen mutta jos me tästä tilanteesta joskus halutaan päästä pois kannattanee poistua sieltä pelonsekaisesta kuplasta ja hakea nanobotit hihaan.

Jos olis joku kauhia tilanne mistä tarvis pois päästä niin ehkä sitten. Ja jos toi tappais pystyyn, niin ottaisinkin rokotteen. Mut nääh.
 
Miten rokotteen ottaminen vertautuu tuohon kielen jäätyneeseen tolppaan kiinnittämiseen? Uskomatonta, parempi ehkä jättää kommentoimatta sen enempää. Tai sen kuitenkin sanon, että jos tuo on oikeasti enemmän vallalla oleva ajatusmalli, niin rokotekattavuus ei koskaan tule saavuttamaan riittävää tasoa.

Eiköhän lääkefirmat oo jo rahansa pois saaneet. Hyvä vaan, että nuorempi väestö jättää ottamatta. Lukuja on mukava heitellä. Kyllä sieltä uusi pandemia ennen pitkää tulee johon saa taas piikkiä ottaa.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Jos olis joku kauhia tilanne mistä tarvis pois päästä niin ehkä sitten. Ja jos toi tappais pystyyn, niin ottaisinkin rokotteen. Mut nääh.
No mut se on kiva hei sun kannalta, jos tämä pandemia ei ole sun elämään vaikuttanut. Jos osaa ajatella että toisinkin saattaa sosioekonomisesti olla, niin saattaa tajuta ettei siinä nyt muutaman lääkefirman mahdolliset voitot nyt niin iso juttu ole.
 
No mut se on kiva hei sun kannalta, jos tämä pandemia ei ole sun elämään vaikuttanut. Jos osaa ajatella että toisinkin saattaa sosioekonomisesti olla, niin saattaa tajuta ettei siinä nyt muutaman lääkefirman mahdolliset voitot nyt niin iso juttu ole.

Kyllä se on vaikuttanut ihan tarpeeksi. Ja ainut mikä tässä ”pandemiassa” kiinnostaa on raha ja se mitä lääkefirmat saa. Ihmisarvoa ei ole. Ei ole ennenkään toki ollut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuopiossa avautui tänään kaikille 30 vuotta täyttäneille ajanvaraus, äsken varasin ajan. Ei nyt ihan heti huomenna pääse vielä piikille, mutta 22.6. klo 10.30 isketään piikki perseeseen. Tai no vissiin olkavarteen se laitetaan, mutta kuitenkin.

Mukavasti siinä juhannuksen alla tulee piikki, minähän voin tehdä itsestäni sitten WLAN-tukiaseman kun sitä 5G:tä elimistöön pumpataan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Maanantaina sain ekan piikin, hädin tuskin huomasin, kun pistettiin. Hienosti organisoitua liukuhihnahommaa oli rokottaminen ainakin Metro Areenalla. Pari päivää olkapäässä tuntui pientä kipua, mutta ei häirinnyt eilistä olkatreeniä salilla.

Rokotevastaisille en viitsi kommentoida mitään, koska nämä ihmiset yksinkertaisesti ovat vitun tyhmiä.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Kyllä se on vaikuttanut ihan tarpeeksi. Ja ainut mikä tässä ”pandemiassa” kiinnostaa on raha ja se mitä lääkefirmat saa. Ihmisarvoa ei ole. Ei ole ennenkään toki ollut.
Kertoisitko mulle sitten ihan lukuina paljonko lääkefirmat nettoaa vs paljonko tähän pandemiaan käytetään globaalisti?
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Tiistaina sain piikin ja tänään oli Omakantaan ilmestynyt todistus rokotuksesta. Eilen oli vielä vähän pistokohta kipeänä, mutta muita oireita ei tullut.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Onko tullut uusia mittauksia suomalaisten rokotusinnosta? Yli 16-vuotiaiden osalta ~60% on ko ihan huojentava tieto kun rokotustahti on kuitenkin ollut aika kiivas koko ajan. Rokotekriittisten googlekoulun tohtoreiden porukka taitaa siis kuitenkin Suomessa olla aika marginaalinen ryhmä, vaikka somenäkyvyys on merkittävä.

Itse sain ensimmäisen rokotteen jo huhtikuussa ja seuraava annos sitten heinäkuun alussa. Miettinyt jopa ulkomailla käymistäkin, mutta käytännot ovat vielä aika epäselviä sen suhteen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ei kai lääkefirmoja kiinnosta paskaakaan paljon jotkut muut upottaa rahaa globaalisti tähän. He saa omansa pois, helvetisti päälle ja se siitä.

Eikö tämä sinun väittämäsi lääkefirmojen saamien voittojen tästä koronarokotteesta perustu minkä tahansa alan firman saaman voiton tavoitteluun keksinnöistään?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt näkyy kyllä kakkospiikin hidastava tahti konkreettisesti meidän kaupungissa. Tällä viikolla on tilastoihin kirjattu 234 annettua annosta. Näistä 224 on ollut tuota tehostetta. Eli 95.7% mennyt tehosteisiin.

No, eipä ihme, ettei 41-vuotias pääse varaamaan aikaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös