Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 252 899
  • 10 614

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tästä koronasta tulee uusi influenssa niin onko rokote turvallinen otettavaksi joka vuosi seuraavat 10 vuotta? Mitkä ovat mahdolliset haittavaikutukset koronarokotteen pitkäaikaiskäytön haittavaikutuksista?

Haittavaikutukset haittavaikutuksista? Millaiset nämä influenssarokotteen haittavaikutusten haittavaikutukset ovat ja miten ne suhtautuvat itse influenssan haittavaikutusten haittavaikutuksiin?
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä muuttiko viimeisen sanan vaihto tarpeeksi avatakseni asiaa sinulle?

Kysymys on niin typerä, että ei sitä mikään muuta.

Jos vaihtoehtoina on elää koronan kanssa (järjettömillä rajoituksilla, kuormittuneella sairalaakapasiteetilla = pelossa) 10 vuotta, vai laittaa se kuriin rokotuksilla, niin miksi ei valitsisi rokotuksia?
 
Suosikkijoukkue
KK
Kysymys on niin typerä, että ei sitä mikään muuta.

Jos vaihtoehtoina on elää koronan kanssa (järjettömillä rajoituksilla, kuormittuneella sairalaakapasiteetilla = pelossa) 10 vuotta, vai laittaa se kuriin rokotuksilla, niin miksi ei valitsisi rokotuksia?
Koska en tarvitse sitä. Joku muu saattaa tarvita. Olen vain miettinyt mitä tuollaisten uusien rokotteiden käytön pitkäaikaisvaikutuksista vielä tiedetään.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Suojaako? Vielä ei tiedetä miten se puree muuntoviruksiin. Juuri luin lehdestä.

Kyllä siitäkin tiedetään jo paljon. Aukottomasti ei tietenkään lukuja tiedetä, mutta näyttö on vahva sen suhteen, ettei suojausteho juurikaan alenisi. Ja näissäkin tapauksissa se tärkein, suoja vakavaa tautimuotoa vastaan on käytännössä 100 %.

Turhaahan sinä tosin koko asiaa mietit, kun et aio ottaa koko rokotusta. Kunhan trollailet täällä menemään.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Hieno logiikka. Jos jokainen ajattelisi samalla tavalla, niin täällä tasapainoiltaisiin veitsenterällä ja kiristeltäisiin rajoituksia vielä vuonna 2025.

Onhan tuossa kiistaton logiikka kyllä. Haluatko rokotteen, joka turvaa sinun terveyttäsi ja laumasuojan myötä myös kaikkien muiden ihmisten terveyttä? Ja vastaus on, että "nääh, en tarvitse kyllä".

Välillä loppuu kyllä sanat kesken, kun tätä keskustelua seuraa.

Harvoin toki pääsee tekemään ratkaisuja, joiden johdosta saa itsensä suurempaan vaaraan, mutta pystyy myös vaikuttamaan negatiivisesti ympäristöönsä. Pisteet on tästä kyllä annettava.
 
Suosikkijoukkue
KK
Hieno logiikka. Jos jokainen ajattelisi samalla tavalla, niin täällä tasapainoiltaisiin veitsenterällä ja kiristeltäisiin rajoituksia vielä vuonna 2025.
Ei kaikki ole kuin minä joten vaikea heidän on ajatella kuten minä ajattelen. Monella muulla on yksi tai useampi perussairaus. Moni muu on ylipainoinen. Monella muulla ei ole O-veriryhmää. Moni muu ei ole niin hyvässä fyysisessä kunnossa, kuin minä. Moni muu stressaa enemmän, kuin minä. Taidan myös olla jo sairastanut ko taudin. En näe mitään muuta syytä, kuin jatkoajanryhmäpaineen, miksi edes minun pitäisi harkita koronarokotetta.

Edit: huonosti muotoiltu lause
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi pidät minua trollaajana? Mielestäni ihan hyvää keskustelua yritän rakentaa. Minulla on mielestäni hyvät perustelut ja sinun vasta argumentti on että trollaan. Kerro missä asiassa olen väärässä.

Siksi, että jauhat viikko toisensa perään samaa asiaa ja korostat vieläpä allekirjoitustasi myöten olevasi vapaamatkustaja korona-junassa. Ellei tuo ole trollaamista, on se mielestäni typeryyttä. Toki se voi olla kumpaakin.

Keskustelun rakentamisena tai ainakaan kovin rakentavan keskustelun rakentamisena ei voi pitää sitä, jos on jatkuvasti vain yhden asian mies. Se menee jankkaamiseksi.

Trollaamisen ei tarvitse suoraan olla väärässä olemista. Se, että et hyväksy tieteen aukottomasti todistavia faktoja esim. rokotteen turvallisuudesta vaan käännät keskustelun rokotteiden mahdollisten pitkäaikaisvaikutusten puolelle kertoo jo minulle siitä, että sinulla ei ole mitään argumentteja oikeaan asiaan. Toki voit kertoa tässä vaikkapa influenssarokotteiden pitkäaikaisvaikutukselliset ongelmat. Ai niin, mutta sehän ei olekaan "uusi rokote". Vaikka sekin on jo kymmeniä kertoja yritetty kertoa ettei koronarokote ole "uusi rokote". Mutta älä turhaan tartu tähän, lue mieluummin tätä ketjua ja keskity.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kaikki ole kuin minä joten vaikea heidän on ajatella kuten minä ajattelen. Monella muulla on yksi tai useampi perussairaus. Moni muu on ylipainoinen. Monella muulla ei ole O-veriryhmää. Moni muu ei ole niin hyvässä fyysisessä kunnossa, kuin minä. Moni muu stressaa enemmän, kuin minä. Taidan myös olla jo sairastanut ko taudin. En näe mitään muuta syytä, kuin jatkoajanryhmäpaineen, miksi edes minun pitäisi harkita koronarokotetta.

Edit: huonosti muotoiltu lause

Olen perusterve, hoikka ja ikäisekseni (50 v.) hyväkuntoinen mies, joka hyvinkin todennäköisesti sairasti koronan jo viime keväänä ja kävi kolme tuntia sitten ottamassa koronarokotteen ensimmäisen piikin.

Koska yhdeksi rajoitusten poiston perusteeksi on asetettu tietty väestöllinen rokotekattavuus (rokotettujen yksilöiden henkilökohtaisesta koronariskialttiudesta riippumatta), jokainen otettu piikki vie meitä kaikkia lähemmäs rajoitusten poistamista ja paluuta normaalimpaan elämään. Ilmaiselle piikille alistuminen on minusta aika pieni hinta maan ja maailman aukeamisesta, mutta jos rajoitusten jatkuminen ei jotakin yksilöä haittaa, niin mikäpä siinä. Kyllähän jotkut tykkäävät kansantansseistakin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt sitten on niitä piikkejä, mistä kokoajan on puhuttu. Kuinkahan paljon niitä mahdetaan pystyä antamaan viikossa?

Saapunut: 2 367 500
Käytetty: 1 866 796
Erotus:  500 704

Eiköhän tuossa menisi vaikka kaikki viikon aikana mutta ei taida vain olla rokotettavia joten varmaan näissä reilut puolet vain menee käyttöön.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Suosikkijoukkue
KK
Juu, mitä sitä omaa napaa kauemmaksi katselee.
Minä, minä, minä eikä kukaan muu (linkki vie Youtubeen, Klamydian minäminäminä kappaleeseen)
Enkö tässä ajattele juuri muita? Niitä ketä sen tarvitsee? On kyllä jännä miten jengi hyökkää kimppuun kuin yleinen syyttäjä. Aivan samalla tavalla tämä toinen ääripää melkein valmiina tappamaan, kun joku ei halua ottaa rokotetta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Olen perusterve, hoikka ja ikäisekseni (50 v.) hyväkuntoinen mies, joka hyvinkin todennäköisesti sairasti koronan jo viime keväänä ja kävi kolme tuntia sitten ottamassa koronarokotteen ensimmäisen piikin.

Koska yhdeksi rajoitusten poiston perusteeksi on asetettu tietty väestöllinen rokotekattavuus (rokotettujen yksilöiden henkilökohtaisesta koronariskialttiudesta riippumatta), jokainen otettu piikki vie meitä kaikkia lähemmäs rajoitusten poistamista ja paluuta normaalimpaan elämään. Ilmaiselle piikille alistuminen on minusta aika pieni hinta maan ja maailman aukeamisesta, mutta jos rajoitusten jatkuminen ei jotakin yksilöä haittaa, niin mikäpä siinä. Kyllähän jotkut tykkäävät kansantansseistakin.
Ymmärrän pointtisi ja se on kiva, että olet ottanut rokotteen vaikka olet sairastanut koronan. Se ei silti tarkoita, etteikö laumasuoja rokotteen kanssa nouse tuonne yli 70% ilman minua. Katsotaan sitten, kun minun vuoroni tulee, että onko tuo 70% jo täyttynyt. Saattaa hyvinkin olla, koska olen sinua reilusti nuorempi, että omalla kohdalla ei enää tarvitse moisesta huolehtia.
 
Suosikkijoukkue
KK
Siksi, että jauhat viikko toisensa perään samaa asiaa ja korostat vieläpä allekirjoitustasi myöten olevasi vapaamatkustaja korona-junassa. Ellei tuo ole trollaamista, on se mielestäni typeryyttä. Toki se voi olla kumpaakin.

Keskustelun rakentamisena tai ainakaan kovin rakentavan keskustelun rakentamisena ei voi pitää sitä, jos on jatkuvasti vain yhden asian mies. Se menee jankkaamiseksi.

Trollaamisen ei tarvitse suoraan olla väärässä olemista. Se, että et hyväksy tieteen aukottomasti todistavia faktoja esim. rokotteen turvallisuudesta vaan käännät keskustelun rokotteiden mahdollisten pitkäaikaisvaikutusten puolelle kertoo jo minulle siitä, että sinulla ei ole mitään argumentteja oikeaan asiaan. Toki voit kertoa tässä vaikkapa influenssarokotteiden pitkäaikaisvaikutukselliset ongelmat. Ai niin, mutta sehän ei olekaan "uusi rokote". Vaikka sekin on jo kymmeniä kertoja yritetty kertoa ettei koronarokote ole "uusi rokote". Mutta älä turhaan tartu tähän, lue mieluummin tätä ketjua ja keskity.
Allekirjoitus on erään nimimerkin takia laitettu, kun minua haukuttiin vapaamatkustajaksi, vaikka
A) käytän maskia mm kaupoissa.
B) pidän turvavälejä
C) vältän kontakteja varsinkin riskirymäläisiin

En tartu asiaan minkä jankkaamista on todellakin turha jatkaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Allekirjoitus on erään nimimerkin takia laitettu, kun minua haukuttiin vapaamatkustajaksi, vaikka
A) käytän maskia mm kaupoissa.
B) pidän turvavälejä
C) vältän kontakteja varsinkin riskirymäläisiin

En tartu asiaan minkä jankkaamista on todellakin turha jatkaa.
Kyllähän se nimenomaan on vapaamatkustamista rokotusaaioissa jos ei ota rokotetta niillä perusteilla että itse ei ole sairastumisriskissö ja luottaa siihen, että muut tuo laumasuojan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kyllähän se nimenomaan on vapaamatkustamista rokotusaaioissa jos ei ota rokotetta niillä perusteilla että itse ei ole sairastumisriskissö ja luottaa siihen, että muut tuo laumasuojan.
Ei vaan kuten olen kertonut, niin olen myös hyvin todennäköisesti jo sairastanut koronan lievän tautimuodon. Haen tähän vahvistuksen ennen kuin mihinkään olen matkustamassa. Jos en ole niin hankin negatiivisen testituloksen ja matkustan sen kanssa. Miten tämä nyt on vapaamatkustamista? Samassa junassa tässä kaikki ollaan. Onhan noita suosituksia mistä jengi vähät välittää kuten pitää maskia tai turvaväliä. Olen myös lukenut, että rokotteita pitäisi ottaa about kerta vuoteen muuntovirusten takia. Varsinkin riskiryhmäläisten. En meinaa alkaa tähän rumbaan, kuten en myöskään lähde tuohon vuosittaiseen kausi-influenssa rokotteen ottoon.

Ihmetyttää edelleen tämä logiikka, että laumasuojan saavutus rokotteista jotenkin viivästyy vaikka osa ei suostu rokotetta ottamaan. Siksi mielestäni tälläinen hyökkäys koronarokotevastaisia vastaan on hieman ylimitoitettua.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei vaan kuten olen kertonut, niin olen myös hyvin todennäköisesti jo sairastanut koronan lievän tautimuodon. Haen tähän vahvistuksen ennen kuin mihinkään olen matkustamassa. Jos en ole niin hankin negatiivisen testituloksen ja matkustan sen kanssa. Miten tämä nyt on vapaamatkustamista?
Jos olet jo vuosi sitten (?) sairastanut koronan ei siitä enää sinulle mitään suojaa ole. Sen vuoksi et mitään todistusta saa, varsinkin kun tällä sairastuneiden todistuksella on max puolen vuoden aika (mikäli tulee kuten suunniteltu).

Mulla oli reilu vuosi sitten vähän ärhäkämpi versio ja tasot on nyt tutkitusti lähes "normaalit", joten samalla viivalla normiväestön kanssa. No, huomenna on mun vuoro piikille.

Kyllä mä jonkunlaisen logiikan tuossa sun ajattelussa kyllä näen, samaa mieltä siitä en ole.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jos olet jo vuosi sitten sairastanut koronan ei siitä enää sinulle mitään suojaa ole. Sen vuoksi et mitään todistusta saa, varsinkin kun tällä sairastuneiden todistuksella on max puolen vuoden aika (mikäli tulee kuten suunniteltu).

Mulla oli reilu vuosi sitten vähän ärhäkämpi versio ja tasot on nyt tutkitusti lähes "normaalit", joten samalla viivalla normiväestön kanssa. No, huomenna on mun vuoro piikille.

Kyllä mä jonkunlaisen logiikan tuossa sun ajattelussa kyllä näen, samaa mieltä siitä en ole.
Onko sulla jotain faktaa tuon ensimmäisen väitteen tueksi. Ettei sinulla ole vuosi sairastumisen jälkeen suojaa?

Ei aina tarvitse olla samaa mieltä. Keskustelu on ketjun sana. Itse olen ymmärtänyt, että suoja on vielä yli vuoden jälkeen niin hyvä, ettei vakavaa tautimuotoa pääse tulemaan. Toki lääkeyhtiöt varmasti lobbaavat rokotettaan niin paljon kuin mahdollista. Tähän on monta keinoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vaan kuten olen kertonut, niin olen myös hyvin todennäköisesti jo sairastanut koronan lievän tautimuodon. Haen tähän vahvistuksen ennen kuin mihinkään olen matkustamassa. Jos en ole niin hankin negatiivisen testituloksen ja matkustan sen kanssa. Miten tämä nyt on vapaamatkustamista? Samassa junassa tässä kaikki ollaan. Onhan noita suosituksia mistä jengi vähät välittää kuten pitää maskia tai turvaväliä. Olen myös lukenut, että rokotteita pitäisi ottaa about kerta vuoteen muuntovirusten takia. Varsinkin riskiryhmäläisten. En meinaa alkaa tähän rumbaan, kuten en myöskään lähde tuohon vuosittaiseen kausi-influenssa rokotteen ottoon.

Ihmetyttää edelleen tämä logiikka, että laumasuojan saavutus rokotteista jotenkin viivästyy vaikka osa ei suostu rokotetta ottamaan. Siksi mielestäni tälläinen hyökkäys koronarokotevastaisia vastaan on hieman ylimitoitettua.
Nythän ei puhuta varsinaisesta matkustamisesta, vaan siitä mikä sinun osasi yhteiskunnassa joka torjuu tautia.

Jos kerran vuosi sitten sait taudin, niin eikö se kerro siitä että voit jatkossakin saada taudin. Vai ajattelitko koko loppuelämän pitää maskia ja etäisyyksiä?

Olet siis myös influenssarokotevastainen, samoin kuin joitain tiettyjä lääkkeitä joissa on haitavaiikutuksia, jotka lukee käyttöohjeissa, mutta niiden tuleminen juuri sinulle yllättää?

Ihan nyt sen takia kysyn, ettei puhuta siitä että sinulla on kriittinen asenne vain tätä rokotetta kohtaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös