Tässä JYPin kannattaa olla aktiivinen jo ennalta ja olla muiden toimijoiden kanssa visionäärinä. Voi onnistuessaan meinata seuran pärjäämiselle enemmän kuin kukaan arvaakaan.
Ainakaan oma tarkoitukseni ei ole olla pessimistinen, vaan nostaa esiin asioita, jotka (seuran) on syytä huomioida jo aikaisessa vaiheessa tulevan kauden markkinoinnissa. Ei voi vain luottaa siihen, että mennään samalla humpalla kuin jatkossakin, jos nähtävissä on katkokohta rutiineihin. Mitä ei tiedosta, ei siihen voi varautua.
Kulunut kausi on ollut sattuneesta syystä pannukakku huomioarvon osalta. Me liigaan enemmän tai vähemmän vihkiytyneet pysymme kelkassa, mutta jääkiekon viihdekäyttäjät ovat tauolla. Ei ole firmojen pikkujouluja, tyky-tapahtumia tai sponsorikestityksiä, jotka pitäisivät liigajääkiekon pinnalla. Urheilun kanssa kilpailevat monet muutkin aktiviteetit, jotka ovat olleet tauolla. Ehkä tällä palstalla kirjottaville jääkiekkokatsomoon paluu voi olla
no-brainer, mutta latteasti sanottuna kilpailu ajasta on kovaa.
Enkä luule olevani johtava näkijä, vaikka kirjoitustyylini on besserwissermäisen ärsyttävä. Mainitut asiat ovat seurajohdon ja monen muun tiedossa. Jos JYP yhä Tynin perintönä mittaa palstamillimetrejä ja sittemmin digikanavien pöhinää, uskon mittareissa näkyvän ison tiputuksen aiempaan nähden.
Syntyykö jääareenan yhteyteen luonnollista olohuonetta hengailla ja tavata kavereita. Onko siellä mukavaa aktiviteettia vaikka viihtyä koko perheenä jne? Tässä JYPin kannattaa olla aktiivinen jo ennalta ja olla muiden toimijoiden kanssa visionäärinä. Voi onnistuessaan meinata seuran pärjäämiselle enemmän kuin kukaan arvaakaan.
Näin juuri! Esimerkiksi miten saada naiset liikkeelle? Perustuote ei myy kauaa itse itseään ja paluu normaaliin on nopeasti koettu. Marraskuinen tiistai on marraskuinen tiistai jatkossakin. Valitettavasti.
Ed: siirto pois JYPille uusi areena -ketjusta + typot vek