KooKoon yleisömäärät

  • 344 622
  • 1 941
Suosikkijoukkue
KK
Jätän menemättä Tapparat-otteluun ihan vaan siintä syystä, että sivukatsomot ovat kiinni. Tämä myös tekee sen, että kolme ystävääni jättää menemättä peliin. Nyt siia neljä ihmistä jättää tulematta peliin tämän typeryyden takia, ettei sivukatsomoa avata. Olemmeko ainoat vai onkohan muitakin samoilla linjoilla ja onko KooKoolla varaa tähän?
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Aivan varmasti KooKoolla on varaa tuohon! jos muutama ihminen joilla ei ole varaa maksaa neljää euroa enempää jättää tulematta peliin. Eihän teillä olisi rahaa juoda oluttakaan sielä, saati sitten syödä lihapiirakkaa. Kuten sanoin, kaikkia ei voi miellyttää ja tekosyitä löytyy aina. Uskon vahvasti että todella suuri osa ymmärtää että sivupaikat on kiinni. Itsekin olen kuullut vain positiivisia kommentteja siitä ettei avata, ellei pakko.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kai sitä fanipäädyssä kuulee mitä vaan hyvää seurasta. Itse olen kuullut paljon muuta. No meitä on moneen junaan ja moneen peliin. Ehkä sitä rahaa jäisi yhteen kaljaan jos ei tarvitsisi neljää euroa maksaa enempää.
 
Suosikkijoukkue
KK
Varmaan ymmärrät neuvomattakin ottaa yhteyttä KooKoon tstoon asiasta, jos se noin vaivaa- tai hommaat sata kaveria sinne sivukatsomoon mukaan, niin eiköhän se aukea. Vittuako täällä kitiset.
Aivan. Jätän ensi kerralla kirjoittamatta. Kyllä KooKon toimisto näitä lukee. Tämä päivä aikaa vastata sivuillaan. Tulen olemaan Kouvolassa huomenna. Missä katsomme ystävien kanssa pelin riippuu KooKoon vastauksesta.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mielestäni hallissa on miellyttävämpi liikkua erätauoilla kun sivuseisari on kiinni. Tämä ja se että halutaan se yleisö lähemmäs kaukaloa tiiviimmin ovat jo mielestäni asiat mitkä vaikuttavat tuohon ettei sitä sivukatsomoa avata kuin tarpeeseen. Ja siinä katsomo-osassa(B4) missä itse istun on kyllä ollut tilaa ainakin näissä HPK ja Ässät matseissa.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos seisomakatsomoon menisin, niin mielelläni minäkin seuraisin pelin sivukatsomosta. Kenttätapahtumat näkee paljon laajemmin eikä ole muikkuverkkoa sotkemassa edessä. Kyllähän siinä parhaat seisomapaikat jää ottamatta käyttöön, jos sivukatsomot pysyvät kiinni.
 

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei muuta kuin sivuseisomakatsomo auki ja liput sinne 16e jos sieltä on niin paljon paremmat näkymät ja äänekkäät kannattajat haittaa päädyssä. Lippu olisi halvempi kuin istumapaikkalippu ja pikkusen kalliimpi kun häirikkökatsomo. Sitä en tiedä millä aitä kontrolloisi kumpaan seisomakatsomoon on lippu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Vai mitä mieltä muut kiinnostavimmista vastustajista?

Budjetissa on laskettu SaiPa-, Pelicans- ja HIFK-peleille suuremmat katsojamäärät, mutta esim. Kärpät ja kaikki muut jengit on arvioitu "saman arvoisiksi".

Budjetoidusta yleisökeskiarvosta en tiedä, mutta virallinen tavoite ainakin on 3500 katsojaa.

Kuulemma 2800 olisi kipuraja yleisökeskiarvossa talouden kannalta ja tämän hetken kulubudjettiin verrattuna. Tuo pitäisi kyllä olla ihan saavutettavissa.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Ei muuta kuin sivuseisomakatsomo auki ja liput sinne 16e jos sieltä on niin paljon paremmat näkymät ja äänekkäät kannattajat haittaa päädyssä. Lippu olisi halvempi kuin istumapaikkalippu ja pikkusen kalliimpi kun häirikkökatsomo. Sitä en tiedä millä aitä kontrolloisi kumpaan seisomakatsomoon on lippu.
Loistava idea! Sivukatsomot auki ja 2€ kalliimmat liput kuin päätyyn, kuitenkin 2€ halvemmat liput kuin istumaan! Helppo tapa lopettaa tämä kitinä!
Toi on kyllä parasta mitä oon kuullut. "tänään nettisivuille tieto tai ei tulla pel......" ei jumalauta....
 

ruupertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoon alkukauden esityksiin ja perinteikkääseen Tapparaan vastustajana peilaten melko vaisusti menevät jakkarat hallilla kaupaksi. Tuon ymmärtäisi, jos vastassa olisi epäseksikkäämpi vastus, ja alkukausi olisi otettu huolella turpaan, mutta ehkä kouvolalaiset vielä odottavat joukkueelta lisänäyttöjä hallille mennäkseen..
Tosin eipä seuran puoleltakaan ole ollut SaiPa-pelin jälkeen suurempaa hypetystä havaittavissa, ja mainonta ja muu näkyvyys on hiipunut.

Ehkäpä se Ilveksen lanseeraama ennennäkemätön perhelippu kannattaisi ottaa meilläkin käyttöön alariveille ja D-päätyyn?! Ilveksellä siis 2aik + 2 kersaa kustantaa 35e- siihen sitten lihistä ja pillimehua oheismyyntinä, ja hallia täyteen!
 

Pipo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jätän menemättä Tapparat-otteluun ihan vaan siintä syystä, että sivukatsomot ovat kiinni. Tämä myös tekee sen, että kolme ystävääni jättää menemättä peliin. Nyt siia neljä ihmistä jättää tulematta peliin tämän typeryyden takia, ettei sivukatsomoa avata. Olemmeko ainoat vai onkohan muitakin samoilla linjoilla ja onko KooKoolla varaa tähän?

Et ole ainoa! Minä aion myös jäädä kotiin ellei KooKoon toimitusjohtaja tule minua henkilökohtaisesti kotoani kuusaalta hakemaan. Tämän lisäksi olen toimistolta pyytänyt Janne Hurmeen Tinasormusta mukaan hallimusiikkiin ja en aio paikalle saapua edes toimitusjohtajan kyydillä ellei tämä toteudu. Satun tietämään, että Janne on Kuusankoskella erittäin suosittu ja toisi varmasti lisää katsojia peliin.

Olisin tulossa vieläpä istumapaikalle. Olen myös harkinnut fanishopissa käymistä.

Onko KooKoolla todellakin varaa tähän?
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Et ole ainoa! Minä aion myös jäädä kotiin ellei KooKoon toimitusjohtaja tule minua henkilökohtaisesti kotoani kuusaalta hakemaan. Tämän lisäksi olen toimistolta pyytänyt Janne Hurmeen Tinasormusta mukaan hallimusiikkiin ja en aio paikalle saapua edes toimitusjohtajan kyydillä ellei tämä toteudu. Satun tietämään, että Janne on Kuusankoskella erittäin suosittu ja toisi varmasti lisää katsojia peliin.

Olisin tulossa vieläpä istumapaikalle. Olen myös harkinnut fanishopissa käymistä.

Onko KooKoolla todellakin varaa tähän?

Että mä repesin,ei perhana!!Se peukutusmahdollisuus tänne ja heti!!

Asiaan:En ymmärrä tämän "Lätkä-Bongarin" tilitystä ollenkaan,voiko tällainen kaveri oikeasti olla Kookoo-fani?Ei mee mun kaaliin,ei tietysti tarvikkaan,mutta kun hän näkemyksensä julkisesti ilmoittaa,silloin sitä on myös oikeus kommentoida.Kouvolassa pelataan Liigaa 25vuoden tauon jälkeen aivan helvetin hienoissa puitteissa ja joukkue on tähän mennessä tarjonnut todella viihdyttävää lätkää,niin sitten joku perkele nillittää joistain sivuseisomakatsomoista "jos en pääse sinne,en tuu ollenkaan"!!Ei saatana,mä tunnen myötähäpeää ja vahvasti!!
 

Steus

Jäsen
Lätkä-Bongarista tulee nyt mieleen ne Kouvolan Sanomien kommenttikenttään uhonneet "Meidän perheellä oli 60 kausikorttia, oltiin kaikki rapajuoppoja lihapiirakkaläskejä ja ostettiin jokainen uusi pelipaita joka matsissa, mutta tämän jälkeen kukaan meistä ei enää käy peleissä!!1"-tyypit. :)

Minun mielestäni muutos sivukatsomoiden käytöstä on perusteltu: halli on toimivampi, myytyjen lippujen käyttöä pystytään kontroloimaan paremmin ja hintapolitiikka on reilu.
 
Mitä tuossa nyt samalla kaavalla kuin laskin viimeksi, niin todennäköisesti tänään tullaan jo menemään sen ennakkovarausmäärän mukaan mitä oli muutama tunti ennen Ässät-pelin alkua. About 1700 istumapaikkaa mennyt ja päädyssähän on ollut todella messevästi porukkaa odotuksiin nähden, mutta siihen olen käyttänyt aina samaa vertailulukemaa, jotta homma pysyy verrannollisena.

Nykyään tulee lippuluukulta n. 20-25% yleisöstä, kun vielä Mestiksessä tämä luku oli n. 40-50%. Veikkaisin huomenna olevan yleisöä 3400 - 3600. Tehdään silti huomenna lähempää vielä analyysi. Hienoahan se on aina, jos mennään päälle sen 3500. Pitää olla realiteetit kunnossa, koska asumme kuitenkin aika pienessä kyläpahasessa.

Hallissa muuten avataan sivukatsomon seisomakatsomot silloin, kun ennakkovaraukset alkavat pyörimään siellä 4000 - 4500 nurkilla. Halliin mahtuu ilman sitäkin lähes 5000 ihmistä, joten eipä ole kiinnostusta. Sitäpaitsi päädystä näkee paremmin pelin ja pääsee tunnelman keskipisteeseen. Jos sivulta haluaa seurata matsia, niin kaksi euroa lisää istumapaikasta tuskin haittaa.
 
Viimeksi muokattu:

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Kovasti jotkut ovat sitä mieltä että "Kaikkia ei voi miellyttää". Ja vähän väitetään ettei tarvitsekaan. Perään vielä huudellaan että "Jää nyt helvetissä pois! Älä tule ikinä hallille enää."

Kuka uskaltaa väittää että KooKoo Hockey OY on taloudellisesti niin hyvissä kantimissa että se voi hymyssä suin katsella kun yksikin katsoja jää tulematta? Ja kun yksi katsoja kertoo miksi ei ole tulossa, niin sitä kohden on varmasti lukematon määrä niitä, jotka eivät tule samasta syytä, mutta eivät sitä kenellekään kerro.

Kuinka moni Teistä jättää tulematta jos sivuseisomakatsomo on AUKI, vaikkei sen täyttöaste ole kovin suuri?
Kuinka moni Teistä jättäää tulematta jos jäähallimusiikki on hivenen liian hiljaisella Teidän mielestänne?

On aivan varmasti KooKoo Hockey OYn etu, että se pyrkii palvelemaan niitä hankalampiakin asiakkaita, joita Te monet pidätte "nillittäjinä" tai turhasta valittajina.

Kaikki ylimielisyys yritykseltä asiakkaita kohtaan on tuhoisaa. Kun on kyseessä massatapahtumalaji niin kaikkia ei tietenkään aina ole mahdollista yhdessä tapahtumassa miellyttää, mutta siihen tulee ehdottomasti pyrkiä.

Sumulaaksossa käydään katsomassa jääkiekkoa. Joku tulee koko ottelutapahtuman takia tarjoiluineen. Kaikki hallille tulijat eivät ole tuolla peräänkuulutettuja KooKoo -faneja. KooKoo -fani ehkä sietää paljon sellaista ottelutapahtumassa, mitä paljon parjattu "tuulipukukatsoja" ei siedä. Väitän että katsojista pieni osa on ns. KooKoo -faneja. Nämä molemmat katsojakategoriat ovat kuitenkin yhtä arvokkaita KooKoo Hockey OYn kannalta. Lisäksi on vielä paljon muunlaisia katsojia, jotka eivät kuulu em. kategorioihin.

Massatapahtuman järjestäjän on yritettävä ehdottomasti miellyttää kaikkia tapahtumaan tulleita. Ja vain siksi, että he tulisivat uudelleen ja toisivat ystäviään ja perheenjäseniään mukanaan. Epämiellyttävä kokemus varsinkin toistuvana on tuhoisaa järjestäjän tulojen kannalta. Mikään ei ole nykyään niin helppoa kuin jäädä sinne kuuluisaan "sohvannurkkaan". Lähes kaiken saa nykyään sinnekin.

Tuolla sanottiin että KooKoon Toimisto lukee näitä. Älkää olko niin varmoja. Parempi tapa kertoa kokeumuksistaan niin hyvässä kuin pahassa on PALAUTE. Sain juuri eilen viestiä KooKoon Myynti- ja Viestintäpäällikkö Matti Lindholmilta että KooKoo ottaa mielellään vastaan PALAUTETTA. Hän kertoi että palaute kannattaa aina antaa Toimistolle eikä kioskimyyjälle, järjestysmiehelle tai kaljanlaskijalle. KooKoon toimisto on erittäin kiinnostunut palautteesta ja kokemuksista. Paluaute kannattaa aina antaa Linholmin mukaan hänelle, Tapahtumapäällikkö Carl-Juhan Linforsille sekä Toimitusjohtaja Sakari Välimaalle, jotta toimistossa tosiaakin tiedetään asiakkaiden ottelutapahtumakokemuksista ja niihin osataan reagoida sekä korjata mahdolliset epäkohdat.

Näin poijaat. Eli ne, jotka huutelevat että "pysy poissa äläkä niillitä" tai "olet vääränlainen katsoja ja asiakas" niin kysykää KooKoon toimistolta mitä mieltä he ovat tuollaisesta näkökulmasta.
 

Trapezoid

Jäsen
Palaute tietenkin pitää antaa toimistolle, se on fakta. Ja tietenkin Kookoo yrittää miellyttää kaikkia asiakkaitaan. Mutta aiheeseen sivukatsomon levitys.

Yksi teema tällä kaudella on uskottavuus. Halli näyttää tyhjältä aina, kun siellä ei ole vähintään sitä 3500 ihmistä. Jos lisäkatsomot on auki, on halli puolillaan. Se näkyy televisioruudussa ja näkyy myös hallilla. Mitä tiiviimmin yleisö on lähempänä jäätä, saa se mielestäni paremman tunnelman aikaan. Lisäksi edellä mainittu asia, koko areenan toimivuus on parempi, kun lisäkatsomot eivät ole auki. Kulkeminen oli mielestäni ahdasta jo harjoituspeleissä, joissa lisäkatsomo auki oli.

Ymmärrän, että MM:ää kismittää, sillä onhan hoki parempaa seurattavaa sivulta, kun päädystä (ainakin minun mielestäni). Mutta se, että jokainen halvan lipun omaava saa olla aina haluamassaan paikassa katsomassa peliä, ei vain toimi. Ottelutapahtuma voi näkyä tälle tuulipuku-kansalle paljon toimivampana, kun kulku on vapaata ja päädyssä on porukkaa (lue: tunnelmaa).
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Minähän en noista seisomakatsomoista tai niiden puutteesta ole valittanut ja olen aina ostanutkin istumapaikan. Minä olen niitä "herkkäkorvaisia".

Ehkäpä ne, jotka tottuivat vuosikausia seisomaan kaiteen vieressä parhailla paikoilla lopulta löytävät itselleen uudet edes kohtuulliset paikat ja voivat tulla taas jatkossa hallille. Sinne sivukaiteiden viereen oli monille muodostunut lähes "sinetöityjä" paikkoja. Harmi on varmaan ollut suurta kun se oma ja halpa paikka ei enää ole vapaana.

Viimeksi istuimme D-päädyssä ja enpäs muistanutkaan miten mukava päädystä on katsoa. Päädystä katsottiin jos ulkojäällä ainakin Sarkolassa ja melkeinpä hallillakin aina ensimmäiseen Liiganousuun asti. Mihinkähän olinkaan unohtanut päädyn hurman.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ymmärrän, että MM:ää kismittää, sillä onhan hoki parempaa seurattavaa sivulta, kun päädystä (ainakin minun mielestäni). Mutta se, että jokainen halvan lipun omaava saa olla aina haluamassaan paikassa katsomassa peliä, ei vain toimi. Ottelutapahtuma voi näkyä tälle tuulipuku-kansalle paljon toimivampana, kun kulku on vapaata ja päädyssä on porukkaa (lue: tunnelmaa).
Juurikin näin. Minua myös "kismittää", että osaan peleistä tuo sivukatsomo avataan ja osaan ei. Olisi sitten aina kiinni eikä vain niissä peleisää joissa jokin tietty katsojamäärä ylittyy. On se vaan kummaa, että osaan pelejä voi mennä katsomaan ja osaa ei, koska en sitä rummutusta ja huutamista koko peliä jaksa. No KooKoo tekee ratkaisunsa ja itse toimin sen mukaan. Ihan hyvin sen pelin tosiaan näkee töllöstäkin, jopa paremmin.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Juurikin näin. Minua myös "kismittää", että osaan peleistä tuo sivukatsomo avataan ja osaan ei. Olisi sitten aina kiinni eikä vain niissä peleisää joissa jokin tietty katsojamäärä ylittyy.
Eikö tuo ennen ainakin kulkenut nimellä lisäkatsomo, joka avataan kun "normi" katsomoon ei enää mahdu. Käytännössä kun odotettavissa on, että katsojia on tulossa >4000.
Ihmeellinen oletus muutenkin, että ostamalla halvimmat mahdolliset liput / kausikortin päädyn seisomakatsomoon vaaditaan kuitenkin pääsyä reunaan ns. parhaille paikoille, kun myyntivaiheessakin seisomapaikka on selkeästi merkitty C-päädyksi.
Eikö tuon reunakatsomon pitäisi olla lähinnä "bonus", kun joskus auki on eikä mikään olettama. Kannattaa joskus tutustua muiden seurojen hintoihin ja niillä saataviin seisomapaikkoihin / istumapaikkoihin niin saa vähän perspektiiviä tähän kitinään. Esim. jos Sportin kotipeleihin haluaa päästä kouvolan B4:sta vastaavaan paikkaan istumaan joutuu pulittamaan jopa 28 tai jopa 35€, kun kouvolassa onnistuu 17,50€:lla ja sekin on liikaa..
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huomenna on Kärppiä vastaan sivukatsomot auki kun lippua on mennyt sen verran kaupaksi. Menisikö huomenna 4k rikki
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juurikin näin. Minua myös "kismittää", että osaan peleistä tuo sivukatsomo avataan ja osaan ei. Olisi sitten aina kiinni eikä vain niissä peleisää joissa jokin tietty katsojamäärä ylittyy. On se vaan kummaa, että osaan pelejä voi mennä katsomaan ja osaa ei, koska en sitä rummutusta ja huutamista koko peliä jaksa. No KooKoo tekee ratkaisunsa ja itse toimin sen mukaan. Ihan hyvin sen pelin tosiaan näkee töllöstäkin, jopa paremmin.

Huomenna sivukatsomo on auki! Onko hienoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös