Tuossa ei tarvis kauan odotella kun olisi uusi harjoituksen paikka toimistolle:
Lauantaina 14.12 on Tepsi vastassa ja heti perään 18.12 keskiviikkona Kespoo. Keskiviikon peli on s-etu peli, mutta näinköhän osataan toimistolla ottaa mitään tehoja irti tuosta, vai onko taas keskiviikolle sellainen 2000 kieputtimilla yleisöä.
Tuskin tuota keskiviikon Espoo-peliä toimistolla isommin mainostellaan. Se perinteinen s-etukortti-peli maininta edellisenä päivänä pelimainoksen yhteydessä. Mitäpä sitä isommin.
En tiedä miten paljon muissa seuroissa yksittäisten pelien markkinointiin panostetaan, mutta KooKoon kohdalla tuntuu, että se on toimistolle aivan sama tuleeko sinne ketään vai ei. Ainakin markkinointiponnistelujen perusteella. Sitten Välimaa murisee jossain haastattelussa kun yleisöä ei käy tarpeeksi.
Isossa kuvassa tuolla ottelutapahtumien markkinoinnilla ajattelen sitä minkä kuvan seura itse luo tapahtumista ns.isolle yleisölle. Kyllä me vakikävijät sinne raahaudutaan illasta toiseen, on se peli kuinka sekasin tahansa, mutta tuo mainonta ei olekaan meille suunnattua. Seuran pitäisi pystyä luomaan ottelutapahtumista sellainen kuva ihmisille, että tuollahan on hyvä meno ja mä haluan olla tuolla mukana. Ja miten luot sen kuvan kun peli on sekasin ja hallissa on 2000 henkeä? No se onkin taitolaji ja sitä varten markkinointia olisikin pitänyt painaa koko alkukausi täysillä. Ei siinä tällainen yksittäinen "ohipeli" haittaisi isoa yleisöä yhtään. Nyt kun sitä tapahtumamarkkinointia on tehty vähän, niin eilisen pelin jälkeen se on todella vaikeaa.