On myös ihan relevanttia kysyä, että mitä markkinoinnillisia toimenpiteitä KooKoo on tehnyt kesällä, preseasonilla, kauden käynnistyessä ja voitollisten jaksojen aikana? Mitkä ovat ne toimenpiteet joilla potentiaalisen yleisön olisi pitänyt kiinnostua KooKoosta ja uudesta joukkueesta? Olen aika mututuntumalla tässä, mutta mielikuva on sellainen että odotettiin asioiden tapahtuvan vähän itsestään ja että kyllä yleisö löytää hallille kun kansaan lyötiin kovalla tahdilla rokotuspiikkejä kesällä ja maailma oli kauniissa mielikuvassa palautumassa ennalleen. Joukkue näyttää tehneen oman osansa, mutta toimistolla vain oletettiin asioita ja nukuttiin onnen ohi.
Joo olet aivan oikeassa toisaalta täytyy muistaa nämä poikkeusajat ja KooKoon toimistolla ja muillakin seuroilla on varmaan ollut mietittävää ja työsarkaa enemmän kuin tarpeeksi varsinkin viime kaudella millä ylipäätään kausi saatiin vietyä suhteellisin kuivin jaloin läpi ja helppoa ei ole tälläkään kaudella.
KooKoon yleisökeskiarvo tällä kaudella mielestäni on vielä kohtuullisen hyvä (2679), joka on liigan yhdeksänneksi paras samaa suuruusluokkaa kuin Pelicansilla ja KalPalla. Yli kolmen tuhannen keskiarvo on vain suuremmissa kaupungeissa Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Oulussa.
2019-2020 KooKoolla oli huikea lähes 4000 katsojan keskiarvo (3943). Pelaajabudjetin piti nousta ja joukkueen vahvistua seuraavalle kaudelle, mutta kausi päättyi kuin seinään ennen runkosarjan viimeistä kierrosta. KooKoo oli varmistanut liigan viidennen sijan ja oli täyttä häkää valmistautumassa pudotuspeleihin, jotka jäivät pelaamatta. KooKoo oli onneksi kuten aina ennenkin jättänyt budjetoimatta pudotuspelien tuotot, jotka jäi kuitenkin siis saamatta. Lisäksi Spengler-Cup peruttiin ja KooKoolta jäi saamatta myös turnauksen palkintorahat muistaakseni 100.000 €.
KooKoo oli kyllä hirmuisessa lennossa tuolloin ja taloudellinen tulos olisi ollut huikea ilman koronaa. No nyt taas koronan myötä vähän niin kuin palattiin lähtöruutuun ja taas askel kerraan joudutaan etenemään. Kyllähän tässä varmasti oma aikansa menee, että päästää taas samalle taloudelliselle tasolle kuin ennen koronaa.