Itse näen myös, että juuri näin voi käydä, kuten olet yllä kirjoittanut.Sen verta mielenkiintoinen tapaus, että on tähän oma kommentti heitettävä:
Lyhyesti kommentoituna luulen, että KooKoo ei joudu maksamaan bonuksia.
- Sopimukset päättyivät 30.4.2014.
- Tuona päivänä KooKoo oli maksanut palkat ja sovitut bonukset kaikille pelaajille, paitsi nousubonusta, koska ei nousua ollut tapahtunut.
Rannisto & liigan perseilijät saivat aikaan sen, että liiganousu tapahtui ja varmistettiin vasta syksyllä 2014, missä ei sinänsä ollut omasta mielestäni yhtään mitään järkeä. Jos liiga olisi ilmoittanut jo talvella, että Mestiksen voittaja nousee automaattisesti liigaan Mestiksen mestaruuden voitettuaan, niin mitään tällaista epäselvyyttä ei olisi.
Likimain kaikilla kiistanalaisilla pelaajilla sopimus ei ollut enää voimassa syksyllä 2014, kun liiganoususta päätettiin. Urheilullinen edellytys liiganousulle oli Mestiksen mestaruus, mutta se ei tuonut vielä liigapaikkaa, vaan liigapaikasta päätettiin kabinetissa vasta syksyllä. Jos pelaajan sopimus ei ole voimassa, kun liiganoususta päätettiin, niin todennäköisesti mitään bonusta ei ole kyseiselle pelaajalle tulossa.
Tämäkin ongelma on liigan kabinettien syytä ja olisi ollut vältettävissä. PISTE.
PS. Itse olen pelaajien puolella, mutta todennäköisesti ne pelaajat eivät saa mitään bonusta, joilla ei ole ollut syksyllä sopimusta voimassa.