Hyökkäys näyttää esim. Mazaayupin sommitelmassa aika heppoiselta ja ei voida sanoa ainakaan, että eteenpäin olisi menty.
Niin no.. Itse näen Kondiittorin, Sirenin ja Hokkasen(?) pitämisen melko positiivisena ja oikeastaan ovat lähtökohtaisesti paljon kovempia kavereita kuin esimerkiksi vuosi sitten. Jokainen pelasi Mestis-uransa parhaan kauden (Joo, Bakerista ollaan väännetty aikasemminkin...) ja ukot pystyttiin pitämään.
Viime syksyn avauksesta on tippunut pois hyökkääjistä Julkunen, Keinänen, Yawo, Jouhkimainen, Perkkiö ja Ruisma. Noista Perkkiö oli väärässä paikassa väärään aikaan ja täysin hukkahankinta KooKoon kannalta. Ruisma lainapelaajan palasi odotetusti kesken kauden Poriin ja Julkunenkin siirrettiin pakiksi heikohkon alkukauden jälkeen.
Yaworskista voi olla montaa mieltä, itse tykkäsin, mutta ei mies ainakaan ilmeisillä bonareilla mikään hinta/laatu-suhteen malliesimerkki ollut. Keinänenkin olisi voinut periaatteessa jatkaa, mutta roolia olisi todennäköisesti pitänyt pienentää. Jouhkimaiselle ""ei nyt just ollut vaan käyttöä", vaikka miehen pelityylistä tykkäänkin.
Eli viime vuoden Mestis-avauksesta ei ole tippunut oikeastaan yhtään todella merkittävää hyökkäävää pelaajaa pois. Nyt käydään vielä vapun jälkihuuruilla ja hyökkäys näyttää olevan jo nyt kohtuullisessa kunnossa. Muovin kaksikolta on syytä odottaa lähtökohtaisesti hyvää panosta, Muhonen korvaa flopanneen Perkkiön kakkos/kolmoskentän laidassa (huonommin tuskin voi mennä, vaikka siinä olen samaa mieltä, että ei tämän hankinnan takia vielä housut kastuneet..), Heleniuksesta on kohtuullisen positiiviset odotukset, vaikka onkin ehkä eniten todistettavaa ja Veistolakin pystyttiin pitämään, mistä olen todella tyytyväinen. Lisäksi antaisin junnujen ehdottomasti kokeilla nelosessa alkuun. Jos ei toimi, niin uutta ukkoa tuohon tilalle löytynee nopeasti jo Kuusaa-yhteistyönkin takia.
Tässä on nyt sarja-avaukseen pyöreästi neljä kuukautta eli siihen nähden hyökkäys näyttää mielestäni ihan hyvältä. Ikan tuntien vanhoille tutuille on paikkoja auki pitkin kesää ja syksyä ja olen lähes varma, että viimeistään 1.2.2012 hyökkäysrosteri näyttää kovin erilaiselta kuin nyt.
Toki mitenkään ökylinjalle ei hankintojen suhteen ole lähdetty, mutta kyllä tuossa on
jo nyt ihan kohtuulliset palikat kasassa.