KooKoo Liigaan 2009! KooKoon tuleva kausi 08-09!

  • 352 643
  • 1 856

Fordél

Jäsen
Monet kyllä kritisoivat myös reilu vuosi sitten Sirviön pestaamista KooKoohon pitäen hänen pestaamistaan jokseenkin turhana.

Näin on ja itse lukeuduin tuohon joukkoon. En uskonut, että saadaan suurelle palkkakululle vastinetta ja juuri jaloilleen nostetun seuran ei olisi kannattunut panostaa noin paljoa toiminnanjohtajaan vielä siinä vaiheessa. Olin totaalisen väärässä ja alun kompasteluiden jälkeen Sir Viö sai luotua todella hyvän vireen päälle ja toi KooKoon toimintaan paljon uusia ideoita vahvistaen ilmeisesti aika mukavasti tuota talouspohjaa. joten vastinettaa rahoillee saatiin.

Se on vaan sitten perseestä, että mies ei pysynyt täällä tämän kauempaan ja jätti projektinsa pahasti kesken. Toivotaan, että jos Romo osoittautuu tekijämieheksi niin pysyy täällä eikä lähde pois kesken kaiken.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Fordél kirjoitti:
jatkajaksi tuskin löytyy yhtä vakuuttavaa kaveria.

paikkaajan täytyisi olla kova tekijä, jotta toiminnassa säilyisi uskottavuus

Joo Penttiinhän meidän rahat riittäisikin...Olisin toivonut kokeneempaa ja kovemmilla näytöillä varustettua kaveria

Uusi Turunen on syntynyt...

Siitä en ole läheskään varma, että oliko tämä nyt paras mahdollinen hankinta

Ihan vilpittömästi ilman mitään sarvia ja hampaita kysyisin, että millainen, tai vielä paremmin kuka, tämä Sirviön paikalle toivomasi kokenut kova tekijä™ vielä kovemmilla näytöillä olisi voinut olla, kun et toivo näitä ajan jättämiä liigapudokas-matikaisia, mutta toisaalta Mestiksen tunteva nouseva kyky Romokaan ei ollut "paras mahdollinen hankinta"? Lisäksi rahaa ei saisi kulua liikaa. Melkoisen kovat vaatimukset.
 

Fordél

Jäsen
Ihan vilpittömästi ilman mitään sarvia ja hampaita kysyisin, että millainen, tai vielä paremmin kuka, tämä Sirviön paikalle toivomasi kokenut kova tekijä™ vielä kovemmilla näytöillä olisi voinut olla, kun et toivo näitä ajan jättämiä liigapudokas-matikaisia, mutta toisaalta Mestiksen tunteva nouseva kyky Romokaan ei ollut "paras mahdollinen hankinta"? Lisäksi rahaa ei saisi kulua liikaa. Melkoisen kovat vaatimukset.

Juu ei tässä sarvia ja hampaita kukaan käytä, mutta kun kyse on keskustelupalastasta niin täällä esitellään aika usein toiveita. Ei mulla ole mitään nimeä tässä heittää peliin enkä ole mitenkään Romoa tyrmännyt; esitin vain oman näkemyksen ja toiveen asiasta.

Olisi vain toivonut kokeneempaa ja paremmat näytöt omaavan kaverin, sillä mun silmissä Romon näytöt eivät ole mitenkään huikeat, mutta tärkeintä on, että positiivisia näyttöjä sentään on. Johonkin sinne Penan ja Romon väliin sijoittuvaa eli sellaista Sir Viö II itse toivoin. Ihan hyvin hän olisi voinut löyty yritysmaailmastakin (kuitenkin jotain jääkiekkotaustaa takana), joten kyllä tuo ehdokkaiden joukko on laajempi kuin moni ajattelee. Silti Romosta voi hyvinkin tulla uusia Sir Viö, joten asiat ovat kyllä hyvin uunissa eikä mulla ole sen suurempaa valittamista. Tärkeintä oli saada nopeasti pätevä äijä jatkamaan Sir Viön työtä, jotta tämä hyvin alkanut työ ei pysähdy.

Ja korostetaan vielä, että Matikaista en toivonut siitä yksinkertaisesta syystä, että en usko KooKoon taloudesta löytyvän resursseja hänen tasoisen nimen kiinnittämiseen organisaatioon.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Toivottavasti syynä on tosiaan opiskelupaikka tai muuten KooKoossa jatketaan perseilyä ja pahasti.

Miten niin jatketaan perseilyä KooKoossa? Itse en ole ainakaan havainnut mitään perseilyä vaan päinvastoin KooKoolla on kasassa yksi kovimmista joukkueista ikinä. SaPKosta tuli sen verran mieleen, että onkohan viime kaudella SaPKossa pelannut Teemu Somppi lopettamassa uraansa? Ei ainakaan vielä ole sopimusta tehnyt minnekkään.
 

Fordél

Jäsen
Miten niin jatketaan perseilyä KooKoossa? Itse en ole ainakaan havainnut mitään perseilyä vaan päinvastoin KooKoolla on kasassa yksi kovimmista joukkueista ikinä.

On kovimmista joukkueista, mutta jos Lusselle ei ole tarjottu sopimusta niin perseilyksi on homma taas mennyt. Muuta perseilyä on ollut Arolan ja Sompin jättäminen pois sekä Onnelan sopimus (millä näytöillä?). Mutta nämä asiathan täällä on käyty jo läpi ja toivotaan, että Lussenkin lähdön taustalla on opiskelupaikka.
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
On kovimmista joukkueista, mutta jos Lusselle ei ole tarjottu sopimusta niin perseilyksi on homma taas mennyt. Muuta perseilyä on ollut Arolan ja Sompin jättäminen pois sekä Onnelan sopimus (millä näytöillä?). Mutta nämä asiathan täällä on käyty jo läpi ja toivotaan, että Lussenkin lähdön taustalla on opiskelupaikka.

Mielestäni tällä kaudella ainutta perseilyä on ollut erään nimimerkin itkeminen JA:n palstalla. En ole kyseiseltä nimimerkiltä mitään positiivista kuullut koko keväänä, ainoastaa jotain sössötyksiä kun aiemmat itkut ovatkin olleet turhia. Kriittinen pitää olla mutta hamekankaallekin löytyy muuta käyttöä kuin liehutella sitä täällä JA:n palstalla.
 

Fordél

Jäsen
Mielestäni tällä kaudella ainutta perseilyä on ollut erään nimimerkin itkeminen JA:n palstalla. En ole kyseiseltä nimimerkiltä mitään positiivista kuullut koko keväänä, ainoastaa jotain sössötyksiä kun aiemmat itkut ovatkin olleet turhia. Kriittinen pitää olla mutta hamekankaallekin löytyy muuta käyttöä kuin liehutella sitä täällä JA:n palstalla.

Voin ollakin itkijä ja mielummin pidän ylpeänä hametta kuin käyttäytyisin kuin nimimerkki Jasse, joka tulee tänne silloin tällöin avautumaan, ei edes vaivaudu lukemaan toisten viestejä kunnolla eikä vastaa hänelle esitettyihin kysymyksiin tai muutenkaan ota juuri kantaa asioihin.

Kannattaisi lukea niitä viestejäni tarkemmin niin huomaat, että siellä on hyvin paljon positiivistakin kuten nämä ulkomaanpellet, Kultanen, Härmän, Taren, Miettisen jatkot, Oivan hankinta jne. Paljon enemmän positiivista kuin negatiivista, mutta kun sulle ei mene jakeluun niin syytön minä siihen olen.
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Jos arvon Fordel kertoisit mitä minulta on täällä kysytty niin voisin vaikka vastata niihin kysymyksiin, kai ne minulta ovat sitten vallan jääneet huomaamatta jos näin on päässyt käymään.

Lisäksi minulla sattuu olemaan muutakin tekemistä kuin vahtia JA:n palstaa ja avautua kaikista kohtaamistani vääryyksistä. Mielestäni KK:lla on nyt tekemisen meininki ja odotan innolla mitä tuon tekemisen kanssa tulee käymään.
 

Fordél

Jäsen
Jos arvon Fordel kertoisit mitä minulta on täällä kysytty niin voisin vaikka vastata niihin kysymyksiin, kai ne minulta ovat sitten vallan jääneet huomaamatta jos näin on päässyt käymään.

Esimerkiksi sivulla 26.

Lisäksi minulla sattuu olemaan muutakin tekemistä kuin vahtia JA:n palstaa ja avautua kaikista kohtaamistani vääryyksistä. Mielestäni KK:lla on nyt tekemisen meininki ja odotan innolla mitä tuon tekemisen kanssa tulee käymään.

Se on hienoa, että sullakin on muutakin tekemistä kuin pörrätä Jatkoajassa. Kuitenkin viesteistäsi huomaa, että et ole lukenut läheskään kaikkea mitä täällä kirjoitetaan, joten suosittelen tutustumista muiden kirjoittajien viesteihin ennen kuin alat kritisoimaan heitä. Kritiikkiä pitää toisille antaa, mutta sen pitäisi tulla aiheesta.

Olen samaa mieltä, että KooKoolla on todella kova joukkue kasassa ja muutenkin kova tekemisen meininki. Tuleva kausi on siis todella herkullinen ja sitä täälläkin odotetaan kieli pitkällään. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi niellä kaikki asiat mitä KooKoon johto tekee. Itsekin sanoit, että kritiittinen pitää olla, joten sitä tässä nyt ollaan oltu aina kun olen nähnyt sille tarvetta. Jos olet taas eri mieltä kanssani niin anna perusteltu vastaväite. Niin ne muutkin tekevät ja keskustelu kukkii.
 
Lustberg tiedetysti SapKoon.

Hyvä Fordèl, mihin olisit Lustbergin sijoittanut? Tällä hetkellä 9 pakkia, jotka menevät ikävä kyllä Lussen edelle. Tai no Onnelan kanssa samoille paikoille.
 

Fordél

Jäsen
Hyvä Fordèl, mihin olisit Lustbergin sijoittanut? Tällä hetkellä 9 pakkia, jotka menevät ikävä kyllä Lussen edelle. Tai no Onnelan kanssa samoille paikoille.

Mulle olisi kelvannut alunperin kolmospakkipariksi Tarkiainen-Lustberg. Nyt kun hankintoja on kuitenkin tehty reilummalla kädellä (Öhberg ja Heiskanen) niin olisin jättänyt ainakin Onnelan sopparin tekemättä. Tällöin meillä olisi kahdeksan pelaavaa pakkia + Sierman yhdeksäntenä jos tarvetta tulee. Noista kahdeksasta pitäisi sitten antaa 6-7 peliaikaa, mutta kun loukkaantumisia tulee varmasti niin kyllä Lustbergillekin olisi paikka pelaavasta kokoonpanosta löytynyt.

Mutta korostetaan, että KooKoo on mun silmissä perseillyt vain jos se ei ole tarjonnut Lusselle sopimusta ja ilmeisesti opiskelupaikka oli se syy miksi Lusse lähti, joten eihän sille minkään voi.
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Keitä tarkoitat jämäjunnuilla?

Varmaan tätä kysymystä tarkoitit arvon Fordel? Jämä junnuilla tarkoitan kaiken maailman Sompeja ja Rätyjä, jotka ovat tulleet muualta mahtumatta siellä kokoonpanoon, mielestäni myös Arolankin voi laskea samaan kastiin samaan kastiin vaikka tausta ei olekaan täysin sama.

Miten voit olla niin sokea että puolustat ennemmin noita "jämäjunnuja" kuin ottaisit mukaan a-jun sm finaaleissa pelanneita junnuja ja liigajoukkueiden ringissä reenanneita? Minun pieneen päähäni ei millään mahdu kyseinen sokeus ja pystytkö millään ajattelemaan että vuosi tai kaksi esim. suomisarjassa voisi olla kyseiselle "jämäjunnulle" huomattavasti parempi kehityspaikka kuin mestistä nelosessa 5-10min jää ajalla per ottelu puolustavassa roolissa!? Kaipaisinkin sinulta enemmän faktatietoa asioidesi perusteluksi, eikä mitään järjetöntä itkuvirttä jokaisen jämäjunnun puolesta.

Ja tapaukseen Lustberg sanoisin että olen äärettömän tyytyväinen että Lusse päätti ottaa ja lähteä huomattavasti vastuullisempaan rooliin kuin mitä KK:ssa olisi todennäköisesti ollut tarjolla. Pari kolme vuotta Sapkossa ja sitten paluu KK:seen mestiksen eliittipuolustajana, eikö kuulostakin paremmalle kuin että olisi tuhottu Lussunkin mahdollisuudet kehittyä "jämäminuuteilla" pienessä roolissa.

Peräänkuulutankin sinulta huomattavasti avarampaa näkökulmaa asioille, putken päästä näkymä ei ole aina kaikkein selkein vaikka päissä olis kuinka suuret linssit tahansa. On myös hyväksi pohtia asioita hiukan ennen kuin räväyttää ne kaikkien muiden luettavaksi.
 

Fordél

Jäsen
Varmaan tätä kysymystä tarkoitit arvon Fordel? Jämä junnuilla tarkoitan kaiken maailman Sompeja ja Rätyjä, jotka ovat tulleet muualta mahtumatta siellä kokoonpanoon, mielestäni myös Arolankin voi laskea samaan kastiin samaan kastiin vaikka tausta ei olekaan täysin sama.

Jos ovat jämäjunnuja, mutta kuitenkin A-junnujemme parhaimmistoa niin mitä sitten KooKoon omat kasvatit ovat? Kasa paskaa?

Miten voit olla niin sokea että puolustat ennemmin noita "jämäjunnuja" kuin ottaisit mukaan a-jun sm finaaleissa pelanneita junnuja ja liigajoukkueiden ringissä reenanneita? Minun pieneen päähäni ei millään mahdu kyseinen sokeus ja pystytkö millään ajattelemaan että vuosi tai kaksi esim. suomisarjassa voisi olla kyseiselle "jämäjunnulle" huomattavasti parempi kehityspaikka kuin mestistä nelosessa 5-10min jää ajalla per ottelu puolustavassa roolissa!? Kaipaisinkin sinulta enemmän faktatietoa asioidesi perusteluksi, eikä mitään järjetöntä itkuvirttä jokaisen jämäjunnun puolesta.

Puolustan ja fanitan kouvolalaista kiekkoilua. Siihen kuuluu sekä edustuskiekko että junnupuoli. A-junnujen sm-finaaleissa pelanneet junnut ovat erittäin tervetulleita joukkueeseen, jos he ovat selviä vahvistuksia. Tällöin puhutaan vähintään kolmoskentän pelaajista tyyliin Virtala, Lajunen tai Härmä. Neloseen en näe mitään järkeä hankkia pelaajia muualta, koska KooKoon menestyminen ei ole siitä kiinni pelaako nelosessa A:n SM:ssä 30 pistettä tehnyt porilainen vai 3+2 tehot Mestiksessä tehnyt KooKoon kasvatti. Sen sijaan KooKoon monelle kasvatille näytönpaikka nelosessa voi olla uralle merkitttävä asia ja viedä sitä eteenpäin. Lisäksi he tulevat jatkossa muodostamaan KooKoon runkoa paljon todennäköisemmin kuin vaikka porilainen tai kuopiolainen kiekkoilija.

Olen siis pääosin hyvin tyytyväinen KooKoon pelaajapolitiikkaan, mutta kritisoin sitä, kuinka KooKoon johdolta ja valmennukselta puuttuu muna viedä nuoria pelaajia eteenpäin. Miksi ihmeessä pitää tehdä Onnelalla soppari kun nuokin minuutit voisi antaa Siermanille etc. Pieniä juttuja, joilla ei juurikaan ole tekemistä KooKoon menestymisen kannalta juuri nyt, mutta isoja juttuja junnujen kannalta ja KooKoon tulevaisuuden. Jos Blues menee finaaleihin niin, että kakkoskentän sentterinä pelaa joku ihmeen Sallinen niin miksei KooKoo voisi mennä Mestiksen finaaliin niin, että nelosen keskellä pelaa Sompi?

Ja jälleen kerran jos lukisit näitä viestejäni niin ei tarvitsisi turhasta jauhaa. Olen aina toitottanut, että myös neloskentän pelaajalle pitäisi antaa se kaksinumeroinen minuuttimäärä peliaikaa per peli. Jos tarjolla on viisi minuuttia niin parempi ottaa ja lähteä. Enkä todellakaan ole "itkenyt" täällä jokaisen junnun ja kasvatin perään. Mielestäni Sompi ja varsinkin Arola esitti viime kaudella sen verran pirteitä otteita edustuksessa, että olisivat ansainneet paikan edustuksessa ja pelaavassa kokoonpanossa. Mitä mieltä itse olet Jasse kaksikon viime kaudesta? Sen sijaan esimerkiki Korhoselle en näe mitään käyttöä ja Suomi-sarja on hänelle oikea paikka korjata puutteita. Nykäseltä taas en näyttöjä nähnyt, joten en näe hänelle paikkaa pelaavassa kokoonpanossa. Samat sanat pätevät Rätyyn, joka jo lähtikin muualle.

Peräänkuulutankin sinulta huomattavasti avarampaa näkökulmaa asioille, putken päästä näkymä ei ole aina kaikkein selkein vaikka päissä olis kuinka suuret linssit tahansa. On myös hyväksi pohtia asioita hiukan ennen kuin räväyttää ne kaikkien muiden luettavaksi.

Luen kyllä suurella mielenkiinnolla muidenkin ajatuksia ja olen monasti joutunut muutamaan näkökantojani. Tässä asiassa en kuitenkaan sitä tee, sillä koen kouvolalaisen kiekkoilun ja nuorten pelaajien asian hyvin tärkeäksi KooKoon tulevaisuuden kannalta. Jos aiomme joskus pelata liigassa, täytyy junnutoiminnankin olla ihan eri mallilla. Suurimmat ongelmat ovat junnupuolella, mutta edustuksenkin toiminnassa on kehitettävää.

Ja jos luulet, että näitä asioita ei ole pohdittu ja luettu asiaan liittyvää materiaalia ties kuinka paljon niin olet hyvin väärässä. Kiitos kuitenkin rakentavasta viestistä ja toivottavasti sulta saadaan jatkossa enemmän kirjoituksia eikä vain muutama letkautus siellä täällä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Päätin nyt illan ratoksia tarttua lyhyesti näihin, mutta eihän Forkka kuitenkaan käydä samaa keskustelua viidenteen kertaan..

Jos ovat jämäjunnuja, mutta kuitenkin A-junnujemme parhaimmistoa niin mitä sitten KooKoon omat kasvatit ovat? Kasa paskaa?

Eivät ole kasaa paskaa vaan nämä KooKoon 86-87:n todelliset huiput ovat joko normaalin kehityksen kautta joko vakiinnuttaneet paikan edustuksessa (Koskelainen, Lampinen), lopettaneet (Skyttä) tai siirtyneet järkevästi suuremman vastuun perässä muualle (Gärdström, Lustberg). Arola ja Sompi eivät tähän terävimpään huippuun kuuluneet ja miljoonannen kerran todeten, eivät enää ole junioreita.

Neloseen en näe mitään järkeä hankkia pelaajia muualta, koska KooKoon menestyminen ei ole siitä kiinni pelaako nelosessa A:n SM:ssä 30 pistettä tehnyt porilainen vai 3+2 tehot Mestiksessä tehnyt KooKoon kasvatti. Sen sijaan KooKoon monelle kasvatille näytönpaikka nelosessa voi olla uralle merkitttävä asia ja viedä sitä eteenpäin. Lisäksi he tulevat jatkossa muodostamaan KooKoon runkoa paljon todennäköisemmin kuin vaikka porilainen tai kuopiolainen kiekkoilija.

Kuinka moni Mestis-kiekkoilija jää nykypäivänä jyyräämään vuosiksi ko. sarjatasolle samaan joukkueeseen muodostamaan tätä runkoa? Hyvin ovat harvassa ja vielä harvemmassa ovat tällaiset nelosketjun sankarit, jotka ko. rooliin nousevat. Valitettavasti. Menestys ei heistä ole kiinni, mutta näistä lähtökohtaisesti neloseen tulevista ulkopaikkakunnan "jämäjunnuista", joilla kuitenkin on huimaava potentiaali moniin paikallisiin verrattuna, löytyy kuitenkin lähes vuosittain myös peltoloita, jotka ottavat paikan ylemmissä kentissä ja auttavat joukkuetta varmasti enemmän kuin monet "tutut ja turvalliset" ratkaisut.

Jos Blues menee finaaleihin niin, että kakkoskentän sentterinä pelaa joku ihmeen Sallinen niin miksei KooKoo voisi mennä Mestiksen finaaliin niin, että nelosen keskellä pelaa Sompi?

Täysi OT, mutta tämä joku ihmeen Sallinen, joka on pelannut sekä 18- että 20-vuotiaiden kisoissa ja on yksi espoolaisen kiekkoilun suurimpia lupauksia, ei ehkä ole paras vertauskohta kaksi vuotta vanhemmalle Sompille. Niin, ja kyllä voitaisiin. Siis mennä finaaliin myös Jukka penkillä tuppea puremassa.

Mutta joo, pahoittelut takertumisesta F.
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Jos ovat jämäjunnuja, mutta kuitenkin A-junnujemme parhaimmistoa niin mitä sitten KooKoon omat kasvatit ovat? Kasa paskaa?
KK:n junioreiden taso on ikävä kyllä juuri niin heikkoa että sieltä on aivan turha odottaa sateen tekijöitä, ennemminkin näkisin että juniorityötä pitäisi pyrkiä kehittämään niin että junnut saataisiin sm tasolla ja sitä kautta pelaajille enemmän kokemusta ja kovempia vastuksia.

Sen sijaan KooKoon monelle kasvatille näytönpaikka nelosessa voi olla uralle merkitttävä asia ja viedä sitä eteenpäin.

Puhut ntaas näytönpaikasta, onko mielestäsi näytönpaikka se että pelaa vuosikausia nelosessa? Mielestäni yksi kausi riittää jonka jälkeen on hyvä lähteä välillä alemmalle tasolle kehittymään ja palata sitten vaikka taas vuoden päästä kokeilemaan rahkeitaan uudestaan.

Olen aina toitottanut, että myös neloskentän pelaajalle pitäisi antaa se kaksinumeroinen minuuttimäärä peliaikaa per peli.
Sosiaalipeluutus ei ikäväkyllä toimi nykyisessä kilpaurheilussa, mutta junioripuolella tuota suosittelemaasi mallia kannattaisi toteuttaa aina sm sarja tasolle asti.

Mielestäni Sompi ja varsinkin Arola esitti viime kaudella sen verran pirteitä otteita edustuksessa, että olisivat ansainneet paikan edustuksessa ja pelaavassa kokoonpanossa. Mitä mieltä itse olet Jasse kaksikon viime kaudesta?
En voi moittia kautta, mutta mielestäni nykyisellä rosterilla ei ole mitään järkeä jäädä vilttiin ja uskoisimpa että myös vuosi sarjatasoa alempana voittaa myös neloskentän "jämäminuutit".

Kiitos kuitenkin rakentavasta viestistä ja toivottavasti sulta saadaan jatkossa enemmän kirjoituksia eikä vain muutama letkautus siellä täällä.
Ikävä kyllä en oikein kerkeä osallistumaan näihin rakentaviin keskusteluihin. Työ ja perhe pitää sen verran kiireisenä että riittää jos silloin tällöin kerkeä palstaa lueskella niin hyvä.
 

Fordél

Jäsen
Eivät ole kasaa paskaa vaan nämä KooKoon 86-87:n todelliset huiput ovat joko normaalin kehityksen kautta joko vakiinnuttaneet paikan edustuksessa (Koskelainen, Lampinen), lopettaneet (Skyttä) tai siirtyneet järkevästi suuremman vastuun perässä muualle (Gärdström, Lustberg). Arola ja Sompi eivät tähän terävimpään huippuun kuuluneet ja miljoonannen kerran todeten, eivät enää ole junioreita.

Joo se on jo selvää, että eivät ole junioreita, joten puhutaan vaikka omista kasvateista (oli sitten tullut missä vaiheessa KooKooseen vaan). Ja totta on, että Arola-Sompi kaksikko ei ole sieltä lupaavimmasta päästä, mutta omat havaintoni on edustuksen riveistä, jossa Arola ja Sompi ovat esittäneet hyviä otteita aina kun ovat kentälle päässeet. Mansikan aikana nämä otteet olisivat ilman muuta poikineet jatkoa, mutta nyt ei. Arola pelasi 26 ottelua ja teki niissä tehot 3+2. Jos olisi saanut pelata koko kauden edustuksessa ja saanut tasaisemmin ja pikkasen enemmän luottoa, olisi varmasti oltu lähellä 10 tehopistettä. Se ei todellakaan ole huono nuorelta pelaajalta, joka pelasi ensimmäistä kauttaan miesten peleissä. Potentiaalia on ja sitä ei kukaan täälläkään ole kiistänyt. Arola on hyvin tasapaksu pelaaja, mutta toisaalta mitään selviä puutteitakaan ei ole. Samat sanat pätevät Sompiin.

Kuinka moni Mestis-kiekkoilija jää nykypäivänä jyyräämään vuosiksi ko. sarjatasolle samaan joukkueeseen muodostamaan tätä runkoa? Hyvin ovat harvassa ja vielä harvemmassa ovat tällaiset nelosketjun sankarit, jotka ko. rooliin nousevat. Valitettavasti. Menestys ei heistä ole kiinni, mutta näistä lähtökohtaisesti neloseen tulevista ulkopaikkakunnan "jämäjunnuista", joilla kuitenkin on huimaava potentiaali moniin paikallisiin verrattuna, löytyy kuitenkin lähes vuosittain myös peltoloita, jotka ottavat paikan ylemmissä kentissä ja auttavat joukkuetta varmasti enemmän kuin monet "tutut ja turvalliset" ratkaisut.

Omat kasvatit eivät näytä KooKoossa olevan tuttuja ja turvallisia ratkaisuja. On näköjään helpompi turvautua muiden joukkuiden junnuihin, kasvattaa heitä täällä vuosi tai pari, jonka jälkeen he lähtevät muualle. Eikä siinäkään mitään jos kerran tuovat selkeän panoksen KooKoon menestykseen. Fakta on kuitenkin se, että meidän tarvii nostaa oman junnutuotannon laatua ja jos edustuksen portit ovat jatkuvasti kiinni, ei se ainakaan motivoi omia junnuja eikä houkuttele tänne kovia nuoria pelimiehiä. En halua, että KooKoosta tulee mikään Jukurit.

Täysi OT, mutta tämä joku ihmeen Sallinen, joka on pelannut sekä 18- että 20-vuotiaiden kisoissa ja on yksi espoolaisen kiekkoilun suurimpia lupauksia, ei ehkä ole paras vertauskohta kaksi vuotta vanhemmalle Sompille. Niin, ja kyllä voitaisiin. Siis mennä finaaliin myös Jukka penkillä tuppea puremassa.

Mutta joo, pahoittelut takertumisesta F.

Joo tiedän kyllä kuka on Sallinen, mutta suuri yleisö ei sitä tiedä ja miksi ei? Koska tuli kuitenkin edustukseen ihan puskista ja nousi heti ensimmäisellä liigakaudellaan todella vastuulliseen rooliin. Tai lähinnä se meni niin päin, että Bluesissa oli munaa tarjota sitä ja Sallinen otti haasteen vastaan. Ei ollut tarkoitus vertailla pelaajia, koska tottakai kyseessä on ihan eri luokan tyypeistä, mutta niin on eroa myös sarjoissa ja roolissa. Sompi nelosen keskellä menisi varsin hyvin.

Eipä tässä mitään takerruta. Veikkaan vaan, että tää keskustelu on muiden mielestä harvinaisen tylsää ja samojen juttujen uudelleen läpikäyntiä.
 

Fordél

Jäsen
KK:n junioreiden taso on ikävä kyllä juuri niin heikkoa että sieltä on aivan turha odottaa sateen tekijöitä, ennemminkin näkisin että juniorityötä pitäisi pyrkiä kehittämään niin että junnut saataisiin sm tasolla ja sitä kautta pelaajille enemmän kokemusta ja kovempia vastuksia.

Sateentekijöitä ei kukaan odotakaan, mutta Mestiksen runkomiehiä vuoden tai parin sisäänajolla. Arolasta olisi varmasti tähän, monesta muusta junnusta/nuoresta KooKoo-kasvatista ei varmasti ole.

Tuossa täysin samaa mieltä, että paljon enemmän riittää töitä tuolla junnupuolella, mutta edustuksenkin täytyy kantaa oma kortensa kekoon omien nuorten pelaajien kehittämisessä. Täytyisi luoda selkeä malli, jonkinlainen pelaajapolku, jonka kautta nuoria pelaajia kehitetään. Nyt meillä on kuitenkin siihen todella hyvät mahdollisuudet kun HC Kuusankoski nousi Suomi-sarjaan.


Puhut ntaas näytönpaikasta, onko mielestäsi näytönpaikka se että pelaa vuosikausia nelosessa? Mielestäni yksi kausi riittää jonka jälkeen on hyvä lähteä välillä alemmalle tasolle kehittymään ja palata sitten vaikka taas vuoden päästä kokeilemaan rahkeitaan uudestaan.

Ei ole, mutta Arola pelasi viime kaudella vasta ensimmäisen kunnon kauden miesten peleissä ja silloinkin pelejä kertyi alle vain 26 ja rooli ei ollut päätähuimaava. Yksi kausi vielä nelosessa, mutta peliaikaa kasvattaen ja pelaten täydet pelimäärät, olisi varmasti nuorta pelaajaa kehittävä. Jos sittenkään ei ole kehitystä tapahtunut niin ei muuta kun Suomi-sarjaan. Näin on esimerkiksi Jukka Korhosella. Yksi suosikkipelaajistani, mutta kaverilla on liian paljon puutteita ja näyttöpaikat on käytetty. Arolalla ja Sompilla ei näin ole.

Sosiaalipeluutus ei ikäväkyllä toimi nykyisessä kilpaurheilussa, mutta junioripuolella tuota suosittelemaasi mallia kannattaisi toteuttaa aina sm sarja tasolle asti.

En ole missään vaiheessa halunnut sosiaalipeluutusta. Se nimittäin tappaa nuoren pelimiehen kehityksen. Vaadin vain sitä mitä nuorille pelaajille kuuluu viime kauden näyttöjen perusteella. Jos Arola ja Sompi olisivat pelanneet päin hanuria niin en todellakaan olisi täällä meuhkaamassa heistä. Jani Haapalaisen kohdalla nähtiin mihin sosiaalipeluutus johtaa. Haastetta pelipaikasta ei ollut vaan minuutteja tuli illasta toiseen vaikka näytöt olivat paikoin karmeita. Silti hänet palkittiin jopa ykkösketjun paikalla. Ei mitään järkeä eikä sitä kehitystä tapahtunutkaan. Kaveri junnasi paikallaan. Nuoren pelaajan on taisteltava pelipaikastaa, mutta on myös muistettava palkita se taistelu. Nyt ei niin tehdä ja se on perseestä se.

En voi moittia kautta, mutta mielestäni nykyisellä rosterilla ei ole mitään järkeä jäädä vilttiin ja uskoisimpa että myös vuosi sarjatasoa alempana voittaa myös neloskentän "jämäminuutit".

Niin eli jos sulta olisi ennen kuin nykyistä rosteria alettiin kasaamaan kysytty, että antaisitko Arolalle ja Sompille jatkoa niin olisit sanonut, että ilman muuta. Tässä tilanteessa taas olet eri mieltä. Se on tietysti täysin ymmärrettävää, mutta itse olisin lähtenyt siitä, että neloskenttä miehitetään omilla nuorilla pelaajilla ja vaikka yhdellä try-outilla toisten junnuista (esim. Halava). Sen sijaan olisin panostanut vielä aavistuksen enemmän siihen kärkiosaamiseen.

Eli olisin hankkinut Flinckin tilalle kovemman ja eri tyylisen pelimiehen, jättänyt Huillan jatkosopimuksen tekemättä sekä jättänyt Poutasen hankkimatta. Näin ollen nelonen voisi olla muotoa Halava-Sompi-Arola. Kaverit painaisivat varmasti pää kolmantena jalkana kentällä ja sytyttäisi myös omaa joukkuetta.
 

Fordél

Jäsen
Kannattaisi ehkä edes vähän haluta, jos KooKoo aikoo menestyä. Kalevankankaan katossa olevat viirit puhukoon puolestaan.

Palataan tähän teemaan parin kauden päästä uudestaan. Mutta en usko, että teidänkään menestyminen olisi vaarantunut, jos nelosessa olisi ajettu sisään omia kasvatteja (mikäli heidän tasonsa olisi sinne riittänyt). Samalla oltaisiin viety eteenpäin mikkeliläistä kiekkoa, joka todellakin kaipaisia nuorten tasolla eteenpäin viemistä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kannattaisi ehkä edes vähän haluta, jos KooKoo aikoo menestyä. Kalevankankaan katossa olevat viirit puhukoon puolestaan.

Wu-fuckin-huu - Mestiksen mestaruusviirit ja huippuna Suomi-sarjan voittajaviiri! Ohoho, pitäisiköhän KooKoonkin takautuvasti ripustella 1. divariajoilta joitain riepuja kattoon Tinken ja Motin pahvipaitojen seuraksi? Eipä silti Suomen 2. korkeimman sarjatason voitto on AINA kova juttu, mutta kyllähän nämä viirit ja pokaalit ovat olleet vain ontto korvike liigakarsinnoille.

Yleisesti olen kyllä sosiaalidemokrattisen toverini Fordélin kanssa samoilla linjoilla, eli junnuille pitäisi jättää lokeroita. Nelonen pelaa aina rajoitetusti ja viime kauden nelosen (junnut) hoitivat tonttinsa erinomaisesti. Ns. nimimiehien raijaaminen neloseen tuskin tuo sitä ratkaisevaa eroa joukkueiden välillä.

Nyt vain pitäisi olla tarkkana tämän valitun linjan suhteen. Esim. kuten Tinkekin on maininnut, niin KooKoo/Kupun junnumyllystä on tulossa parin vuoden sisään edustuksen porteille äärimmäisen lupaavia kavereita (lupaavimpia vuosiin), joiden kanssa tulisi kyllä jo miettiä oikeita peliliikkeitä. Toisaalta voipi olla, että kavereilla on sen verran talenttia että tie vie jo pian muualle.

Lussun siirto kyllä surettaa, mutta samalla on toivottava miehelle onnea matkaan. Harvoin junnuista kuitenkaan nousee niin selviä Mestis-tason pelaajia kuin Lussu - viime vuosinakin vain kourallinen (Abe, Maisteri Skyttä, Sierman?).
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eli olisin hankkinut Flinckin tilalle kovemman ja eri tyylisen pelimiehen, jättänyt Huillan jatkosopimuksen tekemättä sekä jättänyt Poutasen hankkimatta. Näin ollen nelonen voisi olla muotoa Halava-Sompi-Arola. Kaverit painaisivat varmasti pää kolmantena jalkana kentällä ja sytyttäisi myös omaa joukkuetta.

Jos nelonen pelaisi tuossa muodossa, niin kolmikosta Lampinen-Pyhäjärvi-Koskelainen kaksi jäisi penkille. Eli pelkkä Poutasen hankkimatta jättäminen ei olisi riittänyt, vaan pari muutakin pelaajaa olisi pitänyt korvata heikommilla, jotta Arola olisi voitu sijoittaa lähtökohtaisesti nelosketjuun.
 

Fordél

Jäsen
Nyt vain pitäisi olla tarkkana tämän valitun linjan suhteen. Esim. kuten Tinkekin on maininnut, niin KooKoo/Kupun junnumyllystä on tulossa parin vuoden sisään edustuksen porteille äärimmäisen lupaavia kavereita (lupaavimpia vuosiin), joiden kanssa tulisi kyllä jo miettiä oikeita peliliikkeitä. Toisaalta voipi olla, että kavereilla on sen verran talenttia että tie vie jo pian muualle.

Juuri näin. Tässä on kyllä todella kriittinen kohta KooKoon tulevaisuuden kannalta. Mansikki valmentajineen Tinken avustamana on tehnyt todella hyvää työtä yhden ikäluokan kanssa ja nyt pitäisi jo miettiä niitä keinoja miten näitä kavereita saataisiin ajettua sisään eikä menetetä heitä heti muualle. Jos nyt lyödään lukot kiinni omien kasvattien suhteen edustuksen porteilla niin sillä ei anneta kyllä hyvää kuvaa tällekään ikäluokalle. Täytyisi antaa rohkeampaa viestiä omille junnuille ja laatia selkeä strategia miten tässä aiotaan jatkossa toimia. Toivottavasti näin Poklissa jo tehdäänkin.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kannattaisi ehkä edes vähän haluta, jos KooKoo aikoo menestyä. Kalevankankaan katossa olevat viirit puhukoon puolestaan.

No katsotaan nyt pari kolme kautta eteenpäin minkä joukkueen viirit siellä jäähallien katossa roikkuvat. Eihän suljetun liigan alapuolella monetkaan joukkueet kuten KooKoo ole lainkaan panostaneet joukkueen kasaamiseen yhtä paljon kuin nyt kun liiga on taas auki. Eiköhän mestiksen taso kaiken kaikkiaan ala nousemaan liigan avaamisen ansiosta vuosi vuodelta. Olihan KooKoo jopa mestiksen finaalissa oikeastaan Suomi-sarjaan kasatulla joukkueella jokunen vuosi sitten eli se kertoo jotakin mestiksen tasosta viime vuosina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös