KooKoo kaudella 2022–2023 – Olli Salo Sexy Hockey jatkuu

  • 322 804
  • 1 798

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Teksti-TV:n perusteellako analysoit pelejä? Melkoista asiantuntemusta. Alkukaudesta KooKoo otti voittoja, mutta peliä haukuttiin paskaksi, kun ei dominoitu tarpeeksi tai oltiin voitoista huolimatta jopa altavastaajia, mutta nyt mennään jo ihan eri sfääreihin pelin analysoinnissa. Paskaa on vaikka ei ole edes nähty peliä.
Antakaa kakkua, antakaa sakkoa saatana, mutta vittu sä olet Tomppa raskas tyyppi. Kaiken pitäisi olla koko ajan vaaleanpunaista hattaraa ja silloinkin kun kusikin on paskaa niin netin keskustelupalstalla ei saa kirjoittaa omia tuntojaan ja mielipiteitään. Suosittelen lämpimästi sinulle kirjoitus- ja lukutaukoa, jos ottaa noin perkeleen koville. Minä olen ottanut nyt joukkueen pelien katsomisesta taukoa, koska ottaa niin perkeleen koville. Enkä aio jatkaa, ennen kuin tilanteeseen reagoidaan.

Tämän kauden joukkue on ihan päin vittua kasattu ja jos tässä halutaan jotain uskottavuutta vielä yrittää säilyttää, niin nyt niiltä kuivilta pelaajamarkkinoilta pitää rahalla hankkia vaikka sitten joku huoltaja pyörimään sinne ykkösylivoiman viivalle ja bussikuski sentteriksi.
 
… Turhaahan täällä on itseään kiduttaa, jos homma ei kiinnosta. Itse ainakin keksisin parempaakin tekemistä, kuin roikkua jonkun paskan tuotteen parissa illasta toiseen. Eikös nyt jokaisen pitäisi löytää elämälleen parempaa tekemistä, kuin itkeä KooKoon pelien takia. Ei tää niin vakavaa ole.
Ja silti me täällä ollaan, vaikka umpisokeakin näkee, että KooKoon joukkue ei ole tällä hetkellä liigatasoinen.

Sen takia me tarvitsemme vahvistuksia siihen, mutta onko se silti jo myöhäistä? Muut vahvistuvat, me emme… seurajohto silti syöttää meille pajunköyttä ettei vahvistuksia ole saatavilla - kauan nielemme selittelyt?
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei sitä mun tarvitse sulle sen kummemmin selitellä. KooKoo on tämän kauden perseilyistä huolimatta tärkeä asia ja tulen siitä varmaankin kirjoittelemaan ja itkemään tänne niin kauan kuin minussa henki pihisee. Kannattaa varmaan pysyä poissa keskustelupalstoilta, jos
muiden mielipiteet ja kirjoittelut noin pahasti häiritsevät. Palstalla on jo moderaattorit, jotka määrittävät sen, mitä tänne voi kirjoitella ja mitä ei.
No ei tarvitse ei, mutta ihmettelen, että peliesitystä haukutaan jopa näkemättä. Tämä kommentti toki tuli toiselta henkilöltä. Samat henkilöt tulee joka pelin jälkeen julistamaan, että homma riitti nyt ja että yhtään peliä ei enää katsota ja kausikortti jää hankkimatta jne. Veikkaan, että sama laulu jatkuu kuitenkin taas ensi viikolla. No en tiedä onko joillakin jokin tarve päästä tänne purkamaan huonoa oloaan tai saako KooKoon haukkumisesta jotain tyydytystä. No jokainen taaplatkoon tyylillään. Itse mielelläni osallistuisin hieman rakentavampaan keskusteluun.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Vaihtuiskohan Seväseen? Kultanen voisi kilautella Kerttulalle ja vähän kysellä mielipiteitä. Tosin huhujen mukaan Sevänen tienaa Ässissä aivan vatusti niin ehkä KooKoo ei haluaisi maksaa tätä välirahaa.

Eikös Sevänen ole profiloitunut aika lailla peruspakiksi? Meillä on sellaisia tällä hetkellä rosteri tännä. Ennemmin annetaan vaikka Tuomolalle peliaikaa, kuin hankittaan näitä seväsiä. Enemmänkin olisi tilausta sellaiselle pakille, joka saisi viivasta toimitettua kiekon maalille blokin ohi ja mielellään luistelutaitoisen.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Antakaa kakkua, antakaa sakkoa saatana, mutta vittu sä olet Tomppa raskas tyyppi. Kaiken pitäisi olla koko ajan vaaleanpunaista hattaraa ja silloinkin kun kusikin on paskaa niin netin keskustelupalstalla ei saa kirjoittaa omia tuntojaan ja mielipiteitään. Suosittelen lämpimästi sinulle kirjoitus- ja lukutaukoa, jos ottaa noin perkeleen koville. Minä olen ottanut nyt joukkueen pelien katsomisesta taukoa, koska ottaa niin perkeleen koville. Enkä aio jatkaa, ennen kuin tilanteeseen reagoidaan.
Kuten sanoit, kyseessä on keskustelupalsta, joten yhtä lailla voin kertoa, mitä mieltä olen siitä, kun (aikuiset miehet?) itkee täällä illasta toiseen. Olet ottanut taukoa pelien katselemisesta, mutta silti olet täällä ensimmäisenä haukkumassa peliä paskaksi? Ihan oikeasti se se vasta raskasta luettavaa onkin. Eihän näillä eväillä keskustelusta voikaan saada rakentavaa, kuten varmaan ymmärrät? Miten voidaan keskustella pelistä, jos toinen haukkuu peliä paskaksi, vaikka ei ole edes nähnyt peliä? Kehutaan, että Kouvot taisteli loppuun asti ja että jatkossa seurataan vain korista. Kyllä ainakin minun mielestäni KooKookin taisteli tänään loppuun asti, mutta jokainenhan voi itse päättää mihin rahansa vie. Ei sitä tänne tarvitse tulla kertomaan.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja silti me täällä ollaan, vaikka umpisokeakin näkee, että KooKoon joukkue ei ole tällä hetkellä liigatasoinen.

Sen takia me tarvitsemme vahvistuksia siihen, mutta onko se silti jo myöhäistä? Muut vahvistuvat, me emme… seurajohto silti syöttää meille pajunköyttä ettei vahvistuksia ole saatavilla - kauan nielemme selittelyt?
Niin enkös ole jo moneen kertaan sanonut, että turha itkeä kaatuneen maidon perään. Jos koko joukkue on paska ja väärin kasattu, niin fiksuna ihmisenä ymmärtänet, että virheet on tehty aikaisemmin ja koko joukkuetta ei voi tässä vaiheessa vaihtaa. Jos joukkue on niin paska, kuin täällä kerrotaan, niin ei sen kurssia 1-2 vahvistusta muuta mihinkään, joten siinä tapauksessa ne rahat kannattaa säästää tuleville vuosille.
 
Niin enkös ole jo moneen kertaan sanonut, että turha itkeä kaatuneen maidon perään. Jos koko joukkue on paska ja väärin kasattu, niin fiksuna ihmisenä ymmärtänet, että virheet on tehty aikaisemmin ja koko joukkuetta ei voi tässä vaiheessa vaihtaa. Jos joukkue on niin paska, kuin täällä kerrotaan, niin ei sen kurssia 1-2 vahvistusta muuta mihinkään, joten siinä tapauksessa ne rahat kannattaa säästää tuleville vuosille.
Mistä olet sellaiset päätelmät tehnyt, ettei joukkue jolta puuttuu puolustuksen liideri ja ykkösen sentteri ei jollakin tavalla vahvistuisi?

Eli Tomppa taputtaa jatkossakin katsomossa nahkahanskoja raivokkaasti yhteen, kun joukkue sätkii vajaavaisena ja seurajohto keskittyy liimailemaan tarroja toppatakkeihin?

Hei, toiset meistä ei kaikkea paskaa siedä, mutta toisia voi kusta silmään niin paljon kuin sielu sietää!
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistä olet sellaiset päätelmät tehnyt, ettei joukkue jolta puuttuu puolustuksen liideri ja ykkösen sentteri ei jollakin tavalla vahvistuisi?
Olen tämän päätelmän tehnyt mm. sinun ja muutaman hengenheimolaisesi kirjoituksesta. Täällähän on toitotettu, että ketään ei kiinnosta ja että joukkue on totaalisen paska ja väärin kasattu. Eikös Kultanen ja Välimaakin ole paskoja, kuten KooKoon valmentajat? Miksi ihmeessä tämmöiseen joukkueeseen pitäisi enää yhtään enempään tuhlata euroja? Ei yksi sentteri ja puolustaja paskasta tee konvehtia, jos kaikki muut ovat mestistasoa ja ketään ei kiinnosta, kuten täällä annetaan ymmärtää.
 

Kalapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos joukkue on sysipaska ja pelaa, niin kuin tänään kolmannessa erässä, niin olen tyytyväinen. Mutta mielelläni näkisin voittoja, minäkin. Mutta jos peli jatkuu tuollaisena, kyllä niitä tulee. Ehkä jo viikolla. Mutta edelleen totean, että ykköskentässä pelaavan puolustajan on pystyttävä toisenlaisiin avauksiin kuin hätäisiin toimituksiin laitoja pitkin. Ja täysin typeristä jäähyistä on päästävä eroon.
 
Olen tämän päätelmän tehnyt mm. sinun ja muutaman hengenheimolaisesi kirjoituksesta. Täällähän on toitotettu, että ketään ei kiinnosta ja että joukkue on totaalisen paska ja väärin kasattu. Eikös Kultanen ja Välimaakin ole paskoja, kuten KooKoon valmentajat? Miksi ihmeessä tämmöiseen joukkueeseen pitäisi enää yhtään enempään tuhlata euroja? Ei yksi sentteri ja puolustaja paskasta tee konvehtia, jos kaikki muut ovat mestistasoa ja ketään ei kiinnosta, kuten täällä annetaan ymmärtää.
Niin tai ajatella, jos joukkue saisi erikoistilanteisiin ja ratkaisuhetkille niihin soveltuvia pelaajia. Ehkä silloin voisi maalin pelit kääntyäkin? Tänään ei ollut kolmannessa erässä juuri oikeita mahkuja, kun IFK puolusti vieraspisteet hienosti ja itseasiassa sai parhaimmat maalipaikatkin.

Vaikka täällä Tompalla on perinteiset marttyyridefenssit päällä, niin hienoa huomata sentään, että 95% palstalaisista on noteerannut sen, että tsiisus sentään KooKoon kokoonpano on tällä hetkellä rikki ja että on ihan helvetin absurdia, ettei sitä edelleenkään ole yritetty vahvistaa…
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hei, toiset meistä ei kaikkea paskaa siedä, mutta toisia voi kusta silmään niin paljon kuin sielu sietää!
Hei nyt ihan oikeasti. Ei kenenkään ole pakko seurata KooKoon pelejä. KooKoon pelien seuraaminen on täysin vapaaehtoista eli ei todellakaan tarvitse sietää. Kuten sanoin KooKoon pelien seuraaminen, kausikorttien ostaminen jne on ihan jokaisen oma valinta. Jos haluan tukea KooKoota myös heikoilla hetkillä, niin sekin on ihan oma valintani. Toki tiedän, että voittavan joukkueen matkassa on helpompi olla ja silloin kuin voittoja tulee, niin löytyy aina myös selkään taputtelijoita. Sehän on selvä asia, että ei Kouvolassa liigaa pelattaisi, jos useimmat toimisivat sinun ja muutamaan muun tavoin eli hylkäisivät joukkueen vaikeina aikoina. Kouvolasta kuitenkin löytyy se vakioporukka n. 2500 katsojaa, jotka tukevat KooKoota niin ylä- kuin alamäessäkin.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Taas taitaa täällä yksi henkilö vetää mutkia niin suoriksi että ei pysty olemaan hiljaa. Eiköhän tunteenpurkaukset ja mielipiteet juurikin kuulu urheiluun ja rakkaanseuran kannattamiseen. Siksi täällä ollaan keskustelemassa kun välitetään seurasta ja suorittamisesta kentällä. Jos joillekin riittää ihan hyvä, niin sekin on ihan ok. Mutta kun suurin osa haluaa seuran parasta ja tietää että tuosta joukkueesta on parempaan mitä se nyt esittää. Jos tänään olisi pelattu samalla tavalla koko peli kuin viimeinen erä niin olisin kehunut joukkuetta tappiosta huolimatta. Mutta kun edelleen IFK antoi vallan KooKoolle varjellen vain keskustaa viimeisessä erässä. Silläkin se loi vaarallisemmat paikat viimeisessä erässä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikka täällä Tompalla on perinteiset marttyyridefenssit päällä, niin hienoa huomata sentään, että 95% palstalaisista on noteerannut sen, että tsiisus sentään KooKoon kokoonpano on tällä hetkellä rikki ja että on ihan helvetin absurdia, ettei sitä edelleenkään ole yritetty vahvistaa…
Mikä tuossa kirjoituksessani ei pitänyt paikkaansa? Olenko jossain väittänyt jotain muuta KooKoon kokoonpanosta? Jos kokoonpano on rikki, kuten kerrot, niin ei sitä parilla hankinnalla mihinkään muuteta.
Virheet on silloin tehty jo aikaisemmin. Kokonaan toinen juttu olisi, jos kokoonpano olisi hyvä tai että siinä olisi potentiaalia, niin silloinhan sitä ehdottomasti kannattaisi vahvistaa.
 
Mikä tuossa kirjoituksessani ei pitänyt paikkaansa? Olenko jossain väittänyt jotain muuta KooKoon kokoonpanosta? Jos kokoonpano on rikki, kuten kerrot, niin ei sitä parilla hankinnalla mihinkään muuteta.Virheet on silloin tehty jo aikaisemmin. Kokonaan toinen juttu olisi, jos kokoonpano olisi hyvä tai että siinä olisi potentiaalia, niin silloinhan sitä ehdottomasti kannattaisi vahvistaa.
Olen nyt kymmenessä viestissä varmaan jo asiani kertonut ja tajuan kyllä, että jatkat tätä samaa lapsellista ”ymmärtämättömyyttä” hamaan loppuun saakka, koska et kertakaikkea muuhun keskusteluun pysty, joten anna jo olla ja osta vaikka viisi kausikorttia lisää, niin saat egoasi pönkitettyä.

Totuus on kuitenkin se, että homma ei natsaa ja jotain tarttis tehdä… muuten voidaan heittää lusikka nurkkaan.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta kun suurin osa haluaa seuran parasta ja tietää että tuosta joukkueesta on parempaan mitä se nyt esittää.
Se, että vittuillaan KooKoolle illasta toiseen kauden alusta alkaen, on mielestäni aika erikoinen tapa osoittaa, että haluaa seuralle parasta. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin KooKoo oli tänään pelillisesti HIFK:ta parempi, mutta joku kuka ei des nähnyt peliä kommentoi ensimmäisenenä "vittu mitä paskaa". Tasakentällisin HIFK oli varsinkin hyökkäyspäässä todella vaisu. Toki puolustivat erittäin jämäkästi. En nyt millään itse nähnyt KooKoota niin paskana kuin jotkut muut. KooKoo voitti laukaukset 58-30 vaikka HIFK:lla viisi ylivoimaa ja KooKoolla vain kaksi. Kiekonhallinta meni aikalailla KooKoolle. Tietysti jos ei edes halua nähdä mitään hyvää KooKoossa, niin ehkä kaikki silloin näyttää paskalta.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen nyt kymmenessä viestissä varmaan jo asiani kertonut ja tajuan kyllä, että jatkat tätä samaa lapsellista ”ymmärtämättömyyttä” hamaan loppuun saakka, koska et kertakaikkea muuhun keskusteluun pysty, joten anna jo olla ja osta vaikka viisi kausikorttia lisää, niin saat egoasi pönkitettyä.
Niin tämähän se onkin häpeällistä ja huono asia, jos haluaa olla KooKoon tukena myös vaikeina aikoina. Yleinen konsensushan tuntuu olevan, että joukkue pitäisi silloin hyljätä. Siitähän pitäisi saada oikein sulka hattuun, kun jättää peleihin menemättä.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Se, että vittuillaan KooKoolle illasta toiseen kauden alusta alkaen, on mielestäni aika erikoinen tapa osoittaa, että haluaa seuralle parasta. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin KooKoo oli tänään pelillisesti HIFK:ta parempi, mutta joku kuka ei des nähnyt peliä kommentoi ensimmäisenenä "vittu mitä paskaa". Tasakentällisin HIFK oli varsinkin hyökkäyspäässä todella vaisu. Toki puolustivat erittäin jämäkästi. En nyt millään itse nähnyt KooKoota niin paskana kuin jotkut muut. KooKoo voitti laukaukset 58-30 vaikka HIFK:lla viisi ylivoimaa ja KooKoolla vain kaksi. Kiekonhallinta meni aikalailla KooKoolle. Tietysti jos ei edes halua nähdä mitään hyvää KooKoossa, niin ehkä kaikki silloin näyttää paskalta.
Tilastoja voi pyöritellä ihan miten vain. Mutta todellisuudessa KooKoo ei haastanut IFK ta voitosta missään vaiheessa. Peliä voi hallita puolustamalla tai hyökkäämällä tai niiden yhdistelmällä jne. Mutta IFK lla ei ollut mitään hätää kolmannessakaan erässä vaikka KooKoo yritti minkä kerkesi. Jos ei pääse maalipaikoille niin onhan se aika helvetin huonoa pelaamista.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tilastoja voi pyöritellä ihan miten vain. Mutta todellisuudessa KooKoo ei haastanut IFK ta voitosta missään vaiheessa. Peliä voi hallita puolustamalla tai hyökkäämällä tai niiden yhdistelmällä jne. Mutta IFK lla ei ollut mitään hätää kolmannessakaan erässä vaikka KooKoo yritti minkä kerkesi. Jos ei pääse maalipaikoille niin onhan se aika helvetin huonoa pelaamista.
Niin onhan sen helvetin huonoa pelaamista, jos ei missään halua edes nähdä mitään hyvää. Voidaan heittää tilastot romukoppaan, mutta olin itse tänään pelissä. KooKoo hallitsi tänään peliä tasakentällisin. Olli Salo ja Ville Peltonen olivat kommenttiensa perusteella samassa pelissä kuin minä. En tiedä missä itse olit. KooKoolla oli ihan yhtä lailla maalipaikkoja kuin HIFK:llakin. Jos KooKoo voittaa, niin aina puhutaan tuurista, mutta kun vastustaja voittaa niin KooKoo on ollut paska. Erikoista. Mielestäni yhtä lailla voidaan puhua tuurista HIFK:n maaleissa. Yksi maali luistimesta ja yksi maali kimposi selästä. Ei HIFK:lla juurikaan ollut maalipaikkoja näiden ylivoimamaalien lisäksi.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Niin onhan sen helvetin huonoa pelaamista, jos ei missään halua edes nähdä mitään hyvää. Voidaan heittää tilastot romukoppaan, mutta olin itse tänään pelissä. KooKoo hallitsi tänään peliä tasakentällisin. Olli Salo ja Ville Peltonen olivat kommenttiensa perusteella samassa pelissä kuin minä. En tiedä missä itse olit. KooKoolla oli ihan yhtä lailla maalipaikkoja kuin HIFK:llakin. Jos KooKoo voittaa, niin aina puhutaan tuurista, mutta kun vastustaja voittaa niin KooKoo on ollut paska. Erikoista. Mielestäni yhtä lailla voidaan puhua tuurista HIFK:n maaleissa. Yksi maali luistimesta ja yksi maali kimposi selästä. Ei HIFK:lla juurikaan ollut maalipaikkoja näiden ylivoimamaalien lisäksi.
No jos vaikka otetaan viimeinen erä käsittelyyn mikä oli KooKoon hallintaa. Niin IFK lla oli kaksi 50/50 maalipaikkaa. Toisen Setänen otti reflekseillä. Ohjaus maalin edestä ja toinen oli kun Dyk oli nokikkain Setäsen kanssa. Antonen tais mailoineen päästä vedon tielle Viime tingassa. KooKoolla oli tasan yksi samantasoinen paikka mistä ei edes vetoa saatu aikaan vaan ruvettiin siirtelemään.

Ei ne siellä kommenteissaan rupea mitään syvä analyysiä tekemään. Huomenna katsellaan videot ja sitten on varmasti eri ääni kellossa. Pelin voi nähdä niin monella eri tavalla.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No jos vaikka otetaan viimeinen erä käsittelyyn mikä oli KooKoon hallintaa. Niin IFK lla oli kaksi 50/50 maalipaikkaa. Toisen Setänen otti reflekseillä. Ohjaus maalin edestä ja toinen oli kun Dyk oli nokikkain Setäsen kanssa.
Kaksi maalipaikkaa oli joo. Tämä on aika tyypillistä, kun toinen joukkue hakee kiivaasti tasoitusta, niin puolustavalle joukkueelle saattaa useinkin avautua näitä vaarallisia vastahyökkäyksiä. Näitä nyt sattuu ihan joka joukkuelle vaikka toki muut liigajoukkueet eivät edes ole yhtä paskoja kuin KooKoo.

Ei ne siellä kommenteissaan rupea mitään syvä analyysiä tekemään. Huomenna katsellaan videot ja sitten on varmasti eri ääni kellossa. Pelin voi nähdä niin monella eri tavalla.
No ei ala ei, mutta kyllähän Salokin on antanut palaa, jos peli on ollut tänään paskaa. Tänään näki paljonkin hyvää pelissä, toisin kuin tämän palstan KooKoolle vittuilijat.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ei tässä tarvitse yrittää sitä paskaa kiillottaa, että joukkueen kasauksessa on tehty suuria virheitä vai kommentoikaa nyt vaikka Molinia ykkössentteriksi? Onko liigan huonoin vai paras haku ykkössenaksi? Dödö kärkipakiksi, onko sitä? Ei ja ei, eikä tule.

Kotona on yksi 3p voitto. Siitä suosta ei voi selittää tekemistä ylös, yksi 3p voitto muista poikkeavassa kotikaukalossa. Ei sekään jätä seliteltävää.

Muiden hankintojen vähättely ja sen perusteella reagoinnin puutteen hyväksyminen on myös hieno tapa yrittää kiillottaa kilpeä, mutta sitä se ei tee.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei tässä tarvitse yrittää sitä paskaa kiillottaa, että joukkueen kasauksessa on tehty suuria virheitä vai kommentoikaa nyt vaikka Molinia ykkössentteriksi? Onko liigan huonoin vai paras haku ykkössenaksi? Dödö kärkipakiksi, onko sitä? Ei ja ei, eikä tule.

Kotona on yksi 3p voitto. Siitä suosta ei voi selittää tekemistä ylös, yksi 3p voitto muista poikkeavassa kotikaukalossa. Ei sekään jätä seliteltävää.

Muiden hankintojen vähättely ja sen perusteella reagoinnin puutteen hyväksyminen on myös hieno tapa yrittää kiillottaa kilpeä, mutta sitä se ei tee.
Tämä on taas hyvä esimerkki, että halutaan nostaa vain negatiiviset asiat esiin.
Se on tottakai mainittava, että KooKoo on liigan huonoin kotijoukkue vain yhdellä kolmen pisteen voitolla, mutta missä maininta, että KooKoo on liigan paras vierasjoukkue 1,9 pistettä/ottelu?
Kaikki varmaan on samaa mieltä, että Molin ja D'astous eivät ole vastanneet odotuksia ja että ylipäätään KooKoo ei ole onnistunut hankinnoissaan yhtä hyvin kuin muutamalla edellisellä kaudella. Mutta niin vain @teroz :lta unohtui viestissään kaikki hyvät asiat, kuten maininta parhaasta vierasjoukkueesta, mikä ei toki yllätä, jos ei edes haluta nähdä mitään hyvää KooKoossa

Muiden hankintojen vähättely ja sen perusteella reagoinnin puutteen hyväksyminen on myös hieno tapa yrittää kiillottaa kilpeä, mutta sitä se ei tee.
No kerropa sinä viisaampana, missä kovanluokan vahvistuksia on vapaa? Kerro vaikka kaksi nimeä. Ei pitäisi olla vaikea rasti, jos kerran pelaajia on saatavilla. Näitä jatkoajan sivuja kun lukee, niin taitaa lähes puolet liigaseuroista etsiä kärkipään senttereitä. Yhtä lailla on hieno tapa yrittää kiillottaa kilpeä kertomalla näistä saatavilla olevista hankinnoista ilman yhtään mitään konkretiaa. Jos joskus vuonna nakki ja muussi on saatu joku kesken kauden niin ei siitä voi mitään päätellä.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Minä en jaksa muistella viime kautta, se meni jo. Se oli upea. Siitä jäi kirstuun 900k€, mutta sekään ei lämmitä, kun sillä ei sitten esim kärkisentteriä - 1-2 kenttään tai kärkipakkia hankittu ollenkaan.

KooKoo on tippunut ulos pudotuspeleistä ja kuntopuntarin perälle, ei siinä helpota vieraspelien hyvän pistemäärän katselu - ei ainakaan itseä.

Itse vain näen, että seuran olisi reagoitava. Sinä saat tästä olla eri mieltä ja etsiä iloa sieltä mistä sitä löydät.

@Minor Juuri Tuokkolan kautta tämä muistuttaa enemmän kuin viime vuotta, jos tässä pitää vanhaan verrata. Silloin ei reagoitu huutavaan tarpeeseen ja sama tilanne nyt. Keskinkertaisuus hyväksytään.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Ja täysin typeristä jäähyistä on päästävä eroon.

Tartun tähän. Mua on aina häirinnyt se jäähyihin vetoaminen, myös valmentajien toimesta. Itse olen sitä mieltä, että jäähyt ovat enemmän seuraus kuin syy. Mielestäni tärkeämpää ja hedelmällisempää on analysoida ne asiat, mitkä tapahtuvat ennen jäähyä. Täältäkin olen saanut lukea sellaisia kirjoituksia, että "KooKoo kaatui jäähyihin" yms. Toki, tuossa on perää, tyhmät ja täysin tarpeettomat jäähyt on saatava karsittua pois. Ja monena iltana myös tuomarit vetävät tässä liigassa vihkoon, ei siinä. Mutta se on vähän sellaista nolla-analyysia mielestäni ja vähän niinkuin haetaan ns helppoa ulospääsyä, että kaikki korjaantuu kuin taikaiskusta, kun saadaan jäähyt pois. En peliä tänään katsonut, mutta ihan huvikseni vilkaisin Cmoresta nuo jäähyihin johtaneet tilanteet. Tulin siihen johtopäätökseen, että tämän illan jäähyistä 60% eli 3/5 olivat suoraa seurausta joukkueen rakenteellisesta ongelmasta, eli meidän pakkien puutteellisesta kiekollisesta osaamisesta, mistä ollaan täällä toitotettu jo kyllästymiseen asti. Usein myös puolustajiemme jalka ei riitä paikkaamaan kiekolla tapahtuvia kämmejä a'la Matt Caito.

1. erän Ottossonin jäähy:

Kiekko saadaan toimitettua päätyyn ja Liedes on kiekossa ensimmäisenä ja sitä kautta saadaan kiekonhallinta vastustajan päätyyn ja potentiaalinen pitkä hyökkäys. Liedes pelaa kiekon Kukkoselle viivaan, joka jostain syystä lähtee puskemaan kahden HIFK:n pelaajan välistä ja menettää kiekon. HIFK tästä vastahyökkäykseen, joka johtaa Ottossonin kiinnipitämisjäähyyn. Vastahyökkäys ei näyttänyt kovin vaaralliselta ja tilanteen olisi varmaan voinut pelata myös jäähyttömästi, mutta pakin typerä kiekonmenetys johti sellaiseen tilanteeseen, missä jäähyriski usein on iso.

Mannisen jäähy 2. erässsä:

Hyökkäyspään aloituksesta ei kauaa mennyt, että olikin jo omissa kiire. Aloitus voitetaan, kiekko viivaan Wargille, joka pääseekin laukomaan erinomaisesta paikasta ja nelosketjun äijät ovat esimerkillisesti kerinneet maskiin. Wargin veto on kuitenkin luokaton ja painuukin ohi ja kiekko päätyy kulmaan, johon Warg ryntää kiekon perään ja Manninen jää ainoaksi pakiksi. Kiekko hävitään kulmassa, HIFK voittaa kiekon, pääsee omalle siniselle ja roiskaisee kiekon pois alueelta, Manninen pupeltaa typerästi ja antaa kiekon pompata lavan yli. HIFK:n pelaaja on hyvässä vauhdissa haastamaan takaperin luistelevaa Mannista, jolla ei riitä jalka paikkaamaan tilannetta ja on pakotettu ottamaan estämisjäähyn.

Gröndahlin jäähy 2. erässä:

Kiekko jälleen hyökkäysalueella. KooKoo pelaa hyvää pitkää hyökkäystä ja on päässyt vaihtamaan kiekolla. HIFK:n viisikko alkaa olla puhki. Antonen pelaa ränniä pitkin kiekon Arskalle, joka joutuu ottamaan luistimella kiekon haltuun, mutta onnistuu saamaan kiekon hallintaansa. Gröndahl hakee syöttöä Antoselle, mutta HIFK:n pelajaa lukee tämän ja katkaisee syötön, lähtee haastamaan takaperin luistelevaa raskasjalkaista Gröndahlia, joka on pakotettu ottamaan jäähyn.

Pointtina mulla tässä se, että meidän ongelmat ovat paljon syvemmällä kuin typerissä jäähyissä. Pitkin kautta olen tehnyt vastaavia havaintoja, kun pakkien huonot valinnat, blokkiin menevät vedot ja raskas jalka aiheuttavat jatkuvia kiekonmenetyksiä, suoria vastahyökkäyksiä tai pyörityksiä omissa, mitkä johtavat maaleihin tai jäähyihin, jotka muuttavat pelin virtausta ja luonnetta radikaalisti. Melkein väittäisin, että kaikki paukut on satsattava nyt siirtomarkkinoilla siihen hyvin luistelevaan kiekolliseen puolustajaan, sillä meidän pakiston hitaahko liike ja kiekollisen taidon puute tuhoaa meidän pelaamisen ihan avauspelaamisesta lähtien. Nykyisellä pelaamisella KooKoo myös jatkuvasti altistaa itsensä sellaisiin tilanteisiin, joista annetaan dumareille mahdollisuus viheltää se jäähy, vaikka rike olisikin hyvin pieni tai olematon.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös