En nyt oikein ymmärrä, miksi sinun täytyi tulla provoilemaan KooKoon osioon, mutta kukin taaplaa tyylillään. KooKoon on kuitenkin pötkinyt ja tulee pötkimään pidemmälle kuin SaiPa ja kylmä totuus on, että KooKoo on nousunsa jälkeen kaudesta 2015 kerännyt liigassa samassa ajassa enemmän pisteitä kuin SaiPa, joten ei ne perinteet näytä paljon SaiPaa lämmittävän. Toisaalta eikös Jarno Koskirannankin pitänyt olla etukäteisarvioissa liigan kovin hankinta, mutta onkin osoittautumassa liigan suurimmaksi flopiksi. Hyvinhän KooKoo näyttää pärjäävän ilman näitä Koskirantoja ja Lofqvistejakin, kun on jo nyt 20 pistettä SaiPaa edellä. Miksi nuo SaiPan hyvät suhteet ei näy menestyksenä? SaiPa on pelannut liigassa ties kuinka pitkään, mutta milloin se on viimeksi ollut mitaleilla? Viime kaudella KooKoo 110 pist. ja SaiPa 66 pist. ja tällä kaudella eroa siis 20 pistettä. Mikä olisikaan tasoero, jos KooKoolla olisi perinteitä.
Kai se on realismia ja sallittua antaa kommentteja myös ns. vieraisiin pöytiin ja jos ei ole niin moderaattorit hoitanevat homman.
Itse olen asunut Anjalankoskella sekä Kuusankoskella. Käynyt 1980-luvulla uuden hallin innoittamana katsomassa Timo Suden edesottamuksia. Työk..tovereina oli KK 1965 ja MyPa pelaajia.
Mulla on muutama KK gw pelipaitakin + muuta sälää siltä ajalta.
Jukureihin on moni KK junnu lähtenyt ruokapalkalla.
Se mitä yritän tuoda esiin on kunnioitus. KooKoo on parina viime vuonna osoittanut olevansa varteen otettava liiga jengi.
Mutta eikö myös SaiPa?
Tirkkosen kaudella myötötuuli oli hurja. Pronssista pelattiin ja ja parempi voitti eli Lukko.
Tappioon päättyneen reissun jälkeen kuskin piti pitää tauko ja se osui Utin ABC:lle.
Jo vain 15 sek. kuluttua tuli joku oranssimusta huutamaan "SaiPa ei ole voittanut mitään, me voitettiin mestaruus!".
Ok. Selvä. Jäin sanattomaksi tämän Utin neropatin lausunnosta. Ei toisaalta yllättänyt.
Jottei mene ohi aiheen, niiin kyllähän KooKoo tarvitsee vahvistuksia pudotuspeleihin, jonne se pääsee. Nälkää varmasti on, mutta onko hilloa tai lakritsia?
Ja onnea pleijareihin. SaiPa siellä tuskin on....