KooKoo kaudella 2015–2016 – paluu Liigaan!

  • 126 748
  • 601

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Josko OPG:lla on niin iso liksa ettei sitä viitsitä turhanpanttina istuttaa. Onneks on vielä ensi kauden...
 
K

Kiekkokatsoja

KooKoon peleissä ovat järjestelyt sujuneet hyvin. Tässäpä kuitenkin pari epäkohtaa.
-Itse haluan katsoa pelin seisomokatsomosta, mutta en päädyssä. Laita seisomakatsomo ei ole aina auki.
-Tänään tarjottiin vapaalippu niille, jotka tulivat hallille klo 13-15 välillä. Lipulla ei kuitenkaan ollut hallille takaisinpääsy oikeutta, jos kävi hallilta hetken poissa. Miksi näin? Tuskin kaikki jaksavat olla hallilla klo 13-n.19.30 asti. Varsinkaan lapsiperheet, joita hallilla näkyi.

Joku kirjoittaja voi todeta, että ei nuo asiat mua haitta, ja näin se varmasti onkin. Mutta keneltä se on pois, jos yritetään saada KAIKKI katsojat viihtymään, ja käymään hallilla uudelleen?
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
-Tänään tarjottiin vapaalippu niille, jotka tulivat hallille klo 13-15 välillä. Lipulla ei kuitenkaan ollut hallille takaisinpääsy oikeutta, jos kävi hallilta hetken poissa. Miksi näin? Tuskin kaikki jaksavat olla hallilla klo 13-n.19.30 asti. Varsinkaan lapsiperheet, joita hallilla näkyi.
Syy on hyvin yksinkertainen ja se on oheismyynti. KooKoo haluaa ilmaisen lipun vastineeksi ihmiset juomaan kahvinsa ja oluensa hallilla, eikä vain tarjota ruokaa ilmaiseksi sellaisille, jotka syövät ja lähtevät sen jälkeen hallilta eivätkä mahdollisesti edes palaa hallille ottelua seuraamaan. Sanonnan mukaan: ilmaisia lounaita ei ole olemassa.
 
K

Kiekkokatsoja

Syy on hyvin yksinkertainen ja se on oheismyynti. KooKoo haluaa ilmaisen lipun vastineeksi ihmiset juomaan kahvinsa ja oluensa hallilla, eikä vain tarjota ruokaa ilmaiseksi sellaisille, jotka syövät ja lähtevät sen jälkeen hallilta eivätkä mahdollisesti edes palaa hallille ottelua seuraamaan. Sanonnan mukaan: ilmaisia lounaita ei ole olemassa.

No, tuo on totta. Mutta luulen että pari euroa/pyttipannuannos ei ole paha sijoitus juhlapäivänä. Sijoitus siihen, että saisi uusia katsojia. Ehkäpä hallista poistujista yli puolet kuitenkin palaisivat takaisin ennen klo 17, kun kerran ovat jo KooKoo myönteisiä, ja hallilla käyneitä. Takaisin palattuaan, todennäköisesti kuluttaisivat sitten taas KooKoon toivomalla tavalla. Ja lopulta jäisi myönteinen kuva KooKoo:hon, ja peleissä käynti lisääntyisi. No, KooKoo saa päättää, miten asiassa haluavat toimia, mutta tuolla tavalla tuskin saavat uusia hallilla kävijöitä. Toki se palvelee nykyisiä "uskollisia" hallilla kulkijoita.

Yhteenvetona: Palvelee nykyisiä hallilla kävijöitä, mutta tuskin tuo uusia. Ilmaisen lounaan syöjiä oli. Söivät. Olivat hetken aikaa hallilla. Poistuivat, (ehkä pettyneenä?) ja eivät aikoneet palata. Syy,ei olekaan vapaalippua. Ilmoitettu ottelun katsojamäärä, on poistujista johtuen, hieman todellista suurempi.

Jokatapauksessa onnittelut KooKoolle juhlaottelun myötä!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Yhteenvetona: Palvelee nykyisiä hallilla kävijöitä, mutta tuskin tuo uusia. Ilmaisen lounaan syöjiä oli. Söivät. Olivat hetken aikaa hallilla. Poistuivat, (ehkä pettyneenä?) ja eivät aikoneet palata. Syy,ei olekaan vapaalippua. Ilmoitettu ottelun katsojamäärä, on poistujista johtuen, hieman todellista suurempi.

Kysyitkö olisiko lipun voinut kirjata ulos lukulaitteella? Jos näin kuten normaaleissa peleissä niin silloin olisi voinut käväistä hallista ulkona.

Onhan tämän oltava mahdollista. Eihän ketään asiakasta voidan sulkea tapahtumaan. Usein on pakottava tarpeita käydä ulkona (tupakointia en lueta näihin) hallista. Näitähän voisi keksiä loputtomiin, mutta esim. valot päällä autossa on yksi.

Lisäys: Ja KooKoo rekisteröi kaikki lukulaitteiden kautta kulkeneet yleisöksi viipyvät he ottelussa sitten kuinka kauan tahansa.
 
K

Kiekkokatsoja

Kysyitkö olisiko lipun voinut kirjata ulos lukulaitteella? Jos näin kuten normaaleissa peleissä niin silloin olisi voinut käväistä hallista ulkona.
Jo sisäänmennessä, ja vapaalippuja jaettaessa ovella, oli kerrottu että mikäli poistuu hallista, tulee ostaa uusi lippu.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Kysyitkö olisiko lipun voinut kirjata ulos lukulaitteella? Jos näin kuten normaaleissa peleissä niin silloin olisi voinut käväistä hallista ulkona.
Näinkö voi tehdä? Yksi järkkäri ei meinannut päästää mua ulos millään vaikka mulla on kausikortti, kyseli vain että mitä asiaa mulla on ulos. Lopuksi mulla paloi hermo ja kävin pihalla, niin mulkku ei päästänyt takas sisälle! Noh siinä sitten vaadin esimiestä paikalle niin pitkinhampain päästi.
 

Fordél

Jäsen
KooKoon peli on kyllä hienosti kehittynyt kauden mittaan. Toki hyökkäyspelaamisen rakenne edelleen on mitä on, mutta omista joukkue näyttää lähtevän nykyisin paremmin ja nopeammin. Jos kiekko tulee omaan päähän ja pakki saa sen ekana niin monesti annetaan vain nopea levityssyöttö ja toinen syöttö onkin jo eteenpäin. Tai sitten jos vastustaja on saanut vähän painetta aikaan niin parilla syötöllä pystytään purkamaan moni tilanne. Toki paikoin vastustaja saa edelleen myllytyksiä päälle, mutta peli ei pyöri enää samalla tavalla koko ajan KooKoon päässä.

Seuraavaksi pitäisi saada hyökkäyspelaaminen tuottamaan enemmän maalintekopaikkoja parhaalta maalintekosektorilta. KooKoo ei pääse hyökkäyspäässä riittävän hyvin keskustaan vaan joutuu liiaksi laukomaan heikoista kulmista. Onneksi ylivoima toimii hienosti ja se tuottaa mukavasti maaleja.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Näinkö voi tehdä? Yksi järkkäri ei meinannut päästää mua ulos millään vaikka mulla on kausikortti, kyseli vain että mitä asiaa mulla on ulos. Lopuksi mulla paloi hermo ja kävin pihalla, niin mulkku ei päästänyt takas sisälle! Noh siinä sitten vaadin esimiestä paikalle niin pitkinhampain päästi.

Itse asiassa ainakin viime kaudella tämä vielä toimi, että jos tuut halliin kausarilla ja lähet pois niin se nollattiin siinä välissä ja näin pääsit sit takas halliin, millään en kyllä muista missä pelissä näin toimittiin, mutta näin kuitenkin toimittiin, eli mahdollista se oli. En sitten tiedä onko asiat liigan osalta muuttuneet.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Näinkö voi tehdä? Yksi järkkäri ei meinannut päästää mua ulos millään vaikka mulla on kausikortti, kyseli vain että mitä asiaa mulla on ulos. Lopuksi mulla paloi hermo ja kävin pihalla, niin mulkku ei päästänyt takas sisälle! Noh siinä sitten vaadin esimiestä paikalle niin pitkinhampain päästi.

Esititkö asiasi perustellusti ja asiallisesti? Minun ei ole koskaan ollut vaikea päästä ihan tavallisella pahvilipulla käymään hallin ulkopuolella esim. juuri autolla. Kun syy on hyvä ja perusteltu (ei mikään kännäämiskeikka) niin varmaan se lukulaite voi piipata lipun ulos ja takaisin sisään. Tai sitten pitää olla habitus kuin minulla jota ei järkkäri voi unohtaa. Olen päässyt ulos myös lippua nollaamatta.

Ja miksi hallilta ei voisi päästää ulos? Samalla lipullahan ei 2eri sisääntulijaa kuitenkaan voi halliin tulla.

Tietysti nämä lippusähellykset ja muuta kuuluisivat mieluummin Sumulaakson hallia koskevaan kektjuun tai johonkin, mutta sotkuunhan täällä menee kaikki nykyään.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itseltä järkkäri kysyi viimeksi tällä kaudella kun piti lähteä kesken matsin muihin menoihin että meinaanko tulla takasin ja sanoi että käytetään kortti lukulaitteen kautta jos meinaan takaisin tulla. Kiitin tarjouksesta ja sanoin että tällä kertaa ei ollut tarvetta. Mutta olen kertaalleen lompakon hakenut autosta kesken matsin ja silloinkin onnistui ilman pitkiä hampaita ja asiallisesti, juurikin niin että piipattiin ulos ja sisäänmennessä.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Esititkö asiasi perustellusti ja asiallisesti? Minun ei ole koskaan ollut vaikea päästä ihan tavallisella pahvilipulla käymään hallin ulkopuolella esim. juuri autolla. Kun syy on hyvä ja perusteltu (ei mikään kännäämiskeikka) niin varmaan se lukulaite voi piipata lipun ulos ja takaisin sisään. Tai sitten pitää olla habitus kuin minulla jota ei järkkäri voi unohtaa. Olen päässyt ulos myös lippua nollaamatta.

Ja miksi hallilta ei voisi päästää ulos? Samalla lipullahan ei 2eri sisääntulijaa kuitenkaan voi halliin tulla.

Tietysti nämä lippusähellykset ja muuta kuuluisivat mieluummin Sumulaakson hallia koskevaan kektjuun tai johonkin, mutta sotkuunhan täällä menee kaikki nykyään.
Kyllä esitin ja olin vielä ihan selvinpäin. Nyt on yksitysviestein selvinnyt, että tämä tapaus ei ole ihan ainut ja kyseinen henkilö ottaa asian kuin asian liian tosissaan. Kuitenkin se että ruvetaan yksityiskohtaisesti kyselemään matkani tarkoitusta, ei miellyttänyt. Ei se mielestäni kuulu järkkärille mitä siellä teen, ellei hänen ole selkeästi syytä olettaa että menen pullolle, mitä tässä tapauksessa ei ollut. Muutenkin ilmoitti heti että vaatii uuden lipun ostoa.
 

Trapezoid

Jäsen
Ratsuväki saapuu myöhässä. Liitteessä pistedataa 2000-luvun sarjanousijoilta (plus tämän kauden Sport).
Pelsujen ja Kärppien pisteet on muutettu nykyajan pistelaskua vastaaviksi.

Niin ja onnea Kouvola! (Dressman äänellä) Hyvää duunia on tehty.
Yritin peilata Kookoon pisteitä tuohon graafiin ja jos ymmärsin oikein, niin Kookoo on suoriutunut parhaiten nousijoista! Hienoa työtä kaiken kaikkiaan, toivottavasti lento jatkuu.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kapteeni Vallin palaa ilmeisesti huomenna kokoonpanoon. Hirveen huonosti ei oo mennyt ilman kapua mutta eiköhän Arille joku paikka puolustuksesta löydy.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yritin peilata Kookoon pisteitä tuohon graafiin ja j
os ymmärsin oikein, niin Kookoo on suoriutunut parhaiten nousijoista! Hienoa työtä kaiken kaikkiaan, toivottavasti lento jatkuu.

@Mäxä :n graafia mukaillen ohessa vastaava KooKoon osalta vähän vähemmällä joukkuemäärällä (KooKoo, Sportin kertymä viime kaudelta). Vetäisin graafiin vielä trendiviivan osoittamaan sitä pistekeskiarvoa/peli, jolla Ilves meni viimeisenä joukkueena säälipleijareihin. Graafissa on KooKoon osalta 24 ottelua, Sportilta 30 ottelua. Kunhan kausi etenee niin viivatkin pitenevät.

Tuohon on sitten ensi kaudella tarkoitus lisätä Jukurien vastaava, niistä on sitten hyvä väitellä.. -hymiö-
 

Liitteet

  • pistekertymä.jpg
    pistekertymä.jpg
    146,2 KB · kertaa luettu: 435
Suosikkijoukkue
KK
@Mäxä :n graafia mukaillen ohessa vastaava KooKoon osalta vähän vähemmällä joukkuemäärällä (KooKoo, Sportin kertymä viime kaudelta). Vetäisin graafiin vielä trendiviivan osoittamaan sitä pistekeskiarvoa/peli, jolla Ilves meni viimeisenä joukkueena säälipleijareihin. Graafissa on KooKoon osalta 24 ottelua, Sportilta 30 ottelua. Kunhan kausi etenee niin viivatkin pitenevät.

Tuohon on sitten ensi kaudella tarkoitus lisätä Jukurien vastaava, niistä on sitten hyvä väitellä.. -hymiö-
Voi olla, että tänä vuonna kympin sakkiin pääsee eri pistemäärällä ja erokin voi olla vaikka kuinka suuri. Itse näen KooKoon hyvin potentiaalisena kympinsakkilaisena.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi olla, että tänä vuonna kympin sakkiin pääsee eri pistemäärällä ja erokin voi olla vaikka kuinka suuri. Itse näen KooKoon hyvin potentiaalisena kympinsakkilaisena.

Näin varmasti onkin. Lisäsin tuon trendiviivan lähinnä avuksi hahmottamaan, että missä mennään noin yleisellä tasolla. Säälipleijareihin tarvitaan kuitenkin se +80 pistettä vähintään.
 
Suosikkijoukkue
KK
Näin varmasti onkin. Lisäsin tuon trendiviivan lähinnä avuksi hahmottamaan, että missä mennään noin yleisellä tasolla. Säälipleijareihin tarvitaan kuitenkin se +80 pistettä vähintään.
Mitä todennäköisemmin, mutta tarpeeksi ristiin kun pelit menee niin voihan sinne päästä vähemmälläkin pistemäärällä. Ymmärsin kyllä trendiviivan. Onhan KooKoolla vielä tehtävää, että edes sääleihin pääsee, mikä olisi pienoinen lottovoitto jo.
 

Trapezoid

Jäsen
Eli suurin ero Sportin ja meidän avauskauden välillä on pitkän pisteettömän kauden puuttuminen, ainakin toistaiseksi. Ilman pitkiä tappioputkia ja jos tekeminen jatkuu yhtä hyvänä on täyttä realismia, että kookoon sijoitus tulee kauden päättyessä olemaan sijoilta 9-12.

Liikaa ei silti henkseleitä kannata lähteä paukuttelemaan, nautitaan kaikista voitoista ja ryöstöistä täysillä.
 

Steus

Jäsen
Rajala lähtee siis 1,5vk lainalle Leksandsiin. Liekkö sitten vain paikkaamassa loukkaantumisia siellä, vai olisiko seuralla jopa osto-optio loppukaudeksi?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Positiivista että pääsee pelaamaan, mutta 1½ viikkoa? Aika hässäkä lähteä tuollaisen pätkän takia kylään. Tuskin tehtäisiin, jos KooKoolla olisi tarkoitus hänet pitää, jos KooKoo olisi halunnut pelituntumaa hänelle, niin Mestis olisi ollut helpompi paikka. Itse olen kyllä surullinen siitä, että Rajala on pudonnut Mattilan koppiin, odotin ja toivoin jotain aivan muuta enkä tätä myöskään järkevänä, kun verrataan Watkin, Lamppu ja Huhtanen kolmikon saamaan luottoon heikoilla otteilla. Rajala sen sijaan on iskenyt voittomaalin Kärppiä vastaan ja antanut kauden hienoimman syötön maaliin (ok Haatajan HIFK syöttö on lähellä samaa tasoa). Taas tulee nippu huutelijoita perään, että kun "se on taiteilija", "se haisee joltain" ja "täti katsoi videota ja luuli homppeliksi", mutta nämä kommentit ovat itselle ihan tyhjän kanssa. Laadullisesti Rajala kuuluisi minusta ehdottomasti kokoonpanoon isoilla minuuteilla - joka ilta.

Ja Julle nyt sitten johonkin myös pelaamaan, vaikka 3½ päiväksi ValKiin.

Sitten kun puhutaan pettymyksistä, niin tuo Huhtanen. Jätkää vaikuttaa kiinnostavan valtavasti... erittäin keskinkertainen ilmestys pitkään liigakokemukseen peilattuna.
 

Ansa Paitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Positiivista että pääsee pelaamaan, mutta 1½ viikkoa? Aika hässäkä lähteä tuollaisen pätkän takia kylään.

Hyvin pitkälti samaa mieltä. Jotain erikoista tässä suhteessa on (Mattila-Rajala). Sen tietävät vain asianosaiset. Viime kaudella numero uno ja nyt reservissä...asennekysymys ??
Hyvä kun pääsee pelaamaan. Tulevaisuus Kouvolassa...kuka tietää?
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On kyllä todella kummallinen tämä Rajala -case. Nähtäväksi jää, missä mies lopulta tuleekaan pelaamaan.

Näin by the way, onko mitään huhuja jatkosoppareista? Jostain luin, että marraskuussa pitäisi liigajengeillä olla jo ensi kauden runkoa kasassa. Jatkoa toivoisin ainakin seuraaville (en muista jos jollakin on jo soppari ensi kaudeksikin): Green, Malinen, Haataja, O'Connor, Eklund, Lehtonen, Järvenpää ja Juutilainen.
 

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse epäilen Rajalan paluuta takaisin Kouvolaan. Jos palaa niin varmaan hakemaan tavaransa. Eiköhän tämä ole Juuson lähtölaskenta. Käy Ruotsissa näyttämässä tasonsa ja jos asennetta löytyy niin loppukauden soppari sinne ja jos ei löydy niin tänne takaisin poppariosastolle tai odottamaan loukkaantumisia.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin by the way, onko mitään huhuja jatkosoppareista? Jostain luin, että marraskuussa pitäisi liigajengeillä olla jo ensi kauden runkoa kasassa. Jatkoa toivoisin ainakin seuraaville (en muista jos jollakin on jo soppari ensi kaudeksikin): Green, Malinen, Haataja, O'Connor, Eklund, Lehtonen, Järvenpää ja Juutilainen.

Vallinille kanssa jatko. Ei ehkä niin pelillisillä ansioilla mutta suhteillaan saa kavereitaan kiinnostumaan KooKoosta ja niitä kavereita Arskalla riittää. Ei olisi Haatajakaan todennäköisesti Kouvolassa ilman Vallinia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös