Fordél kirjoitti:Et olekkaan vaan se taisi olla ukkometso.
Itse tohdin olla kuitenkin erimieltä, että fyysinen peli ei ole mielestäni kaikkien juttu. Katsotaan esim. Virtalaa. Mieshän on yhtä fyysinen kun ukrainalainen balettitanssija, mutta pisteitä syntyy ja miehestä on suuri hyöty joukkueelle. Jos Somppi rupeisi nyt vääntämään jossain kulmissa, menis miehen peli aivan sekaisin. Uhrataan vaikka Timoskainen tai Tatu Sompin vierestä kulmaan ja antaa Sompin kärkkyä niitä irtokiekkoja.
Mutta tämä on vain minun näkemys. Makuasioitahan nämä vaan. Itse olen vain erittäin tyytyväinen Sompin pelaamiseen eikä täältä suunnalta valittamista löydy.
Justiinsa katsoin jäsen Él Sambon kanssa Jukurit-pelin nauhalta, ja seurattiin tämän keskustelun innoittamana Somppia. Kyllä hän sinne laitoihin meni ja haki hyökkäys- ja puolustuspääsä aktiivisesti kiekkoa kulmaväännöistä. Fyysisyys ei aina niissä väännöissä riitä, kuten teroz totesikin, mutta yritti kuitenkin. Toivottavasti tekee niin jatkossakin, koska terozin painottama tasaisuus tietäisi hyvän pelivireen jatkumista.
Sen sijaan Timoskaisen mieltäminen puolustavaksi hyökkääjäksi alkaa olla hieman vanhentunut näkemys, sillä tällä kaudella Timoskainen on yleensä ollut enimmäisenä ylhäällä ja viimeisenä alhaalla. Pointtina taas kerran se, että kun näitä pelaajaluonnehdintoja täällä palstalla itse kukin tekee, niin helposti luonnehdintojen pohjaksi otetaan ennemminkin mielikuvat pelaajista eikä niinkään viime aikojen suoritukset.
Viimeksi muokattu: