KooKoo 2005 - 2006

  • 328 371
  • 2 642
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fordél kirjoitti:
Siis eikö se nyt mene Ice Hockeylle jakeluun, että jos liitto päättää mainostaa Nelosella niin se mainostaa siellä. Se on se kaupallisen kanavan tarkoitus: ne myyvät mainosaikaa vaikka Penan grillille. Ei siinä ole mitään merkitystä sillä, että kiinnostaako niitä liiga vai ei. Miksi Nelonen eikä MTV3? Ihan pelkästään kustannussyistä.

Ota se silmä käteen ja lue ne viestit tarkemmin. Mä en ole missään viestissä sanonut, ettei Nelonen missään tapauksessa mainostaisi mestistä meneekö tämä nyt jakeluun??
Olin vain epäilevällä kannalla, mutta tarttiskos sitten tehdä jotain, eikä siinä arvuutella, että mainostaisiko Nelonen mestistä ??

Evertonhan sen aikalailla sanoi, että rahasta tämä taitaa liiton puolelta olla kiinni.
 

kakes

Jäsen
doc jokkeri kirjoitti:
... ja lisäksi reisjärvisiä.

Ei ny mää ihmettelen kauhiast...Kuinka Reisikkäällä ny voi olla lätkäihmisiä? Minä kun luulin että ne ei ymmärrä kun pesäpallon päälle.:D Aikanaan siellä pelattiin kaukistakin ja kävin jopa pari peliä viheltämässä siellä.
 

Mauritzio

Jäsen
Ice Hockey kirjoitti:
Ota se silmä käteen ja lue ne viestit tarkemmin. Mä en ole missään viestissä sanonut, ettei Nelonen missään tapauksessa mainostaisi mestistä meneekö tämä nyt jakeluun??
Olin vain epäilevällä kannalla, mutta tarttiskos sitten tehdä jotain, eikä siinä arvuutella, että mainostaisiko Nelonen mestistä ??

Mitäs jos kirjoittaisit sitten ne viestit niin, että niitä ei voi tulkita väärin. Liian vaikeaa?

Ice Hockey kirjoitti:
Noniin tietysti, mutta kuinka halukas Nelonen silti olisi mainostamaan, jotain mestistä, kun se ei näytä kanavan urheiluruutuunkaan pääsevän edes tuloksien näytöllä.

Nelosen halukkuus, kuten jo mainittu, on kiinni ainoastaan heidän kukkaroonsa kilahtavan rahamäärän suuruudesta. Kirjoittamasi periaatteen mukaan Nelosta ei siis kiinnosta näyttää vaikkapa S-ryhmän mainoksia. Eihän niistä yleensä ole mainintaa edes Nelosen uutisissa..
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mauritzio kirjoitti:
Mitäs jos kirjoittaisit sitten ne viestit niin, että niitä ei voi tulkita väärin. Liian vaikeaa?


Mä kirjoitin:
Niin no voi olla. ei muuta, kun ehdottamaan asiaa liitolle yms. Koitetaan mitä tapahtuu. Mä itse epäilen, että Nelonen tuskin mestistä lähtisi mainostamaan, mutta eihän sitä tiedä.

Onko vaikeaa tulkita? Lueppa toi viimeinen lause.

Tohon S-ryhmän mainosjuttuun en edes viitsi kommentoida.

Sori jos olen tulkinnut teidän ymmärtämiset väärin. Mä oletin, että te osaatte tulkita, mutta anteeksi.
 

Mauritzio

Jäsen
Anteeksi off topic.

Tiedän, tämä on väärä ketju tälläiseen ala-asteikäisten juupas-eipäs väittelyyn mutta jatkanpa vielä tämän viestin verran.

Ice Hockey kirjoitti:
Mä kirjoitin:
Niin no voi olla. ei muuta, kun ehdottamaan asiaa liitolle yms. Koitetaan mitä tapahtuu. Mä itse epäilen, että Nelonen tuskin mestistä lähtisi mainostamaan, mutta eihän sitä tiedä.

Onko vaikeaa tulkita? Lueppa toi viimeinen lause.
Kirjoitit myös:
Ice Hockey kirjoitti:
"Nelonen ei ole kiinnostunut mistään muusta, kuin liigasta."

"Noniin tietysti, mutta kuinka halukas Nelonen silti olisi mainostamaan, jotain mestistä, kun se ei näytä kanavan urheiluruutuunkaan pääsevän edes tuloksien näytöllä."
Itselleni ainakin jää kuva, että sinulla ei tosiaankaan ole harmainta aavistusta siitä miksi mainoksia näytetään, eikä siitä
millä perusteella ne televisioon asti päätyvät. Mestis ei, kuten tuot esille, varmaankaan ole kaikista kiinnostavin laji
heidän näkövinkkelistään, rahalla nyt kuitenkin vaan sattuu olemaan aika iso osa siinä, mitä mainoksia kullakin kanavalla näkyy.
Suomessa ei kanavilla kuitenkaan ole mitään ylitarjontaa halukkaista mainostajista, joten Mestiksen (kiekkoliiton)
rahat kelpaavat kanavalle aivan varmasti. Jos haluat jatkaa aiheesta, voit purkaa sydäntäsi yksityisviestien välityksellä. Tämä on siihen väärä paikka.

Ettei menisi koko viesti ohi aiheen, niin kehutaan tähän loppuun vaikka monivuotisen inhokin Jari Raattaman uskomatonta tason nousua. Pitkät kiekot ja järjettömät olkapään korkuiset avaussyötöt ovat jääneet pois kokonaan. Myös Jallun tavaramerkkinä ollut turha hätäily on loistanut poissaolollaan näkemissäni otteluissa. Raattama on siis tällä hetkellä tärkeä palanen KooKoon pakistossa.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mauritzio kirjoitti:
Tiedän, tämä on väärä ketju tälläiseen ala-asteikäisten juupas-eipäs väittelyyn mutta jatkanpa vielä tämän viestin verran.


Kirjoitit myös:

Itselleni ainakin jää kuva, että sinulla ei tosiaankaan ole harmainta aavistusta siitä miksi mainoksia näytetään, eikä siitä
millä perusteella ne televisioon asti päätyvät. Mestis ei, kuten tuot esille, varmaankaan ole kaikista kiinnostavin laji
heidän näkövinkkelistään, rahalla nyt kuitenkin vaan sattuu olemaan aika iso osa siinä, mitä mainoksia kullakin kanavalla näkyy.
Suomessa ei kanavilla kuitenkaan ole mitään ylitarjontaa halukkaista mainostajista, joten Mestiksen (kiekkoliiton)
rahat kelpaavat kanavalle aivan varmasti. Jos haluat jatkaa aiheesta, voit purkaa sydäntäsi yksityisviestien välityksellä. Tämä on siihen väärä paikka.


Selvä. Sulla on sitten sellainen kuva. On mullakin tietyistä tyypeistä täällä tietynlainen kuva, mutta en sano sitä ääneen.

Mä lopetan tän keskustelun tähän, ettei täällä vaan saada enempää väärinkäsityksiä mun viesteistä. En ala kinastelemaan ja siksihän jätin kommentoimatta tota s-ryhmäjuttua. Kato enhän mä tajua, kun olen "ala-asteella". Sori offtopikki.
Jatkakaa juttua sitten ketjukoostumuksista. En tule häiritsemään teidän keskusteluita.
 

Fordél

Jäsen
No niin se siitä aiheesta. Tärkeintä on se, että meillä on hieno ja mielenkiintoinen joukkue, joka kaiken lisäksi pelaa tällä hetkellä parasta hokia vuosiin! Enpä ois kauden alussa osannu uskoa, että saa nähdä näin hyvää pelaamista näin yhtenäisen joukkueen pelaamana. Tällä hetkellä tuntus, että nyt meillä on käsissä semmonen joukkue, jolla voidaan mennä vielä kuinka pitkälle tahansa. En nyt luo mitään yliodotuksia vaan joku tommonen pleijareiden kotietu vois olla realistinen tavote. Siitä etiäpäin kaikki on plussaa.

Se mikä pelissä paistaa läpi on tietty iloisuus. Nyt on todellakin raikas meininki, toisin kuin tuossa parilla viime kaudella. Pojat pelaa hyökkäysvoittosta kiekkoa, jossa jokaista joukkuetta lähtään voittamaan ja kaiken lisäksi pelaamalla. Enää ei mitään pakittamista harrasteta. Tästä täytyy antaa tunnustus Mansikalle. Hienoa, että olet pystynyt uudistumaan ja tuomaan vielä uusia juttuja pelaamiseen.

Poissa on myös se kipsi mikä KooKoolla tuntui olevan tuossa parilla kaudella, jolloin joukkue oli kotiotteluissa aina hieman jäässä. Tällä hetkellä tuntuu, että tuo kotihalli on selvä vahvuus. Liekö osansa sillä, että joukkue on kotikylän poikia, jolloin suurin osa tuntee hallinsa siksi "ainooksi ja oikeaksi"?

Loppuun vielä vedetään hieman tähän astista kautta kasaan ja katsotaan ketkä ovat saaneet Kuuden Penkkiurheilijan (Six Bench/Sofa Athletes ltd.) palkinnot:

Kultainen banaani (Timo Nurmberg Memorial Trophy)

E-T Palmu x 2
Aapo Lampinen
Carl Grahn
Teemu Somppi
Jukka Korhonen
Timo Nurmberg

Nihkeä Rypäle (Jani Haapalainen Memorial Trophy)

Jussi Onnela
Jani Keskinen
Mikko Liukkonen
Teemu Somppi
Jari Raattama
Jari Keltanen
Valtteri Skyttä

Märkä Merileijona (Ossi Louhivaara Memorial Trophy)

Mansikkan hereillä olo (Haapalainen vilttiin)
Lampisen työmoraali
E-T:n hanskakäsi
Somppin laitaan rymähtäminen
Liukkosen läpiajoveiveus
Korhosen 6-1 maali FPS-ottelussa
McHasekin sukellus vaihtoaitioon
 

ToniKopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Olen erittäin iloinen kun nousitte viime kevään suosta ja näytitte kansalle miten asioita hoidetaan kun halutaan pelata kaupungissa kiekkoa!

Valitettavasti en voi sanoa samaa kotikaupunkini tämän hetkisestä lätkän tilasta todellakaan samaa... tuntuu ettei moniakaan täällä enään kiekko kiinnosta, ja lukemattomia junnuja on lähteny suurseuroihin! On huhuiltu ettei Hermes saisi ensi kaudeksi edes B-junnuja!!

Oon varmaankin syntynyt väärään kaupunkiin kannustamaan ja fanittamaan!! No mutta tsemppiä teille sinne, ootte menestyksenne ansainneet.=}
 

kakes

Jäsen
ToniKopi kirjoitti:
Olen erittäin iloinen kun nousitte viime kevään suosta ja näytitte kansalle miten asioita hoidetaan kun halutaan pelata kaupungissa kiekkoa!

Valitettavasti en voi sanoa samaa kotikaupunkini tämän hetkisestä lätkän tilasta todellakaan samaa... tuntuu ettei moniakaan täällä enään kiekko kiinnosta, ja lukemattomia junnuja on lähteny suurseuroihin! On huhuiltu ettei Hermes saisi ensi kaudeksi edes B-junnuja!!

Oon varmaankin syntynyt väärään kaupunkiin kannustamaan ja fanittamaan!! No mutta tsemppiä teille sinne, ootte menestyksenne ansainneet.=}

Pahasti off topic mutta pieni kommentti.
Ei, tonik,ei näin. Luovutatko jo? Pitää olla jotain faktaa, huhupuheilla minä ainakin pyyhin jotain päivittäin tapahtuvaa. Kiekko kiinnostaa Kokkolassa erittäin paljon. Ja eiköhän pidetä nämä jutut tuolla Hermeksen joukkueketjussa?
 

Koupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Katsomoon mahtuu vielä lisää porukkaa.
Paljon hyviä ehdotuksia on kirjoituksissa tullut esille siitä kuinka saisimme hallille lisää väkeä. Seuraavaksi muutama lisää:

Olisiko tätä keskustelufoorumia jollain lailla tuotava esille nuorille ja miksei myös vanhemmillekkin ATK-käyttäjille. Nykyään monet nuoret viettävät paljon aikaa tietokoneen ääressä kommunikoiden aktiivisesti eri keskustelupalstoilla.
Seuraamalla pelejä paikan päällä ja analysoimalla niitä täällä palstalla voisi olla hyvä pointti monelle innokkaalle eli kamppanjan nimenä esim. ATK+ KOOKOO tai ATK+MESTIS.Tätä ehdotusta tulisi vielä jatkojalostaa ja analysoida olisiko tällä polulla mitään muuta lisärvoa annettavanaan.

Olisi saatava vastauksia kysymykseen mikä tai mitkä ovat esteenä hallille lähtöön. Kookoo voisi kartoittaa esim atk:n avulla asiaa tai jakamalla tiedustelulomakkeita paikkakunnan asukkaille. Pitää muistaa, että asiakas on aina oikeassa, joten ei muuta kuin asiakaspalautteita hankkimaan. Jotain porkkanaa olisi hyvä antaa jotta vastauksia saataisiin riittävästi, esim. arvonta kaikkien osallistujien kesken ja paras ehdotus toiminnan parantamiseksi palkittaisiin erikseen.

Näistä kumpikaan ehdotus ei pitäisi kaatua hankkeiden kalleuteen enemmänkin on kysymys siitä koetaanko tällaiset toimintamallit järkeviksi.
Se mitä vastauksia asukkailta saa riippuu oleellisesti siitä miten hyvin kysymyssarjat heille on laadittu

Pelit ovat olleet tänä syksynä viihdyttäviä. Sen voisi tuoda esille esim. kirjoittamalla yleisönosastolle. Kenellä on sana hallussa voisi sen tehdä, miten esim Siffa. Kirjoitukseen voisi liittää mm. sosiaalisen merkityksen nuorten kasvattajana Kouvolassa eli vapaa-ajan käytön yhtenä vaihtoehtona.

Kommentoikaa ja jatkojalostakaa jos ajatuksissani on jotain hedelmää.

" Jos aivomme olisivat samansuuruiset kuin se osa jota niistä käytämme. olisimme tavattoman pienipäinen kansa " eli aivonystyrät liikkeelle ja lisää ehdotuksia yleisömäärän kasvattamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Ennen vuoden vaihdetta on edessä 12 peliä, joista neljä on kotona ja loput vieraissa. Mielenkiintoista tietoa sinällään löytyy sarjataulukosta, kun katselee sitä vieras- ja kotipelien osalta. Vieraissa KooKoon saldo on:
KooKoo 6 1 0 0 5 12-20 2

Ja melkein hännänhuippuna, kotipelien osalta ollaan kolmantena pisteen Sporttia ja Jukureita jäljessä. Tosin peli on nyt vasta alkanut kulkea, mikä hieman vääristää tuota, mutta selkeä parannettava alue, jos kotiedusta taistellaan vielä kun koti- ja vieraspelejä on pelattu samanverran.
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Näyttääpäs sentään tuo Keskinenkin pääsevän jo pikkuhiljaa vireeseen taitaapi olla jo toisena Halmeen jälkeen puolustajien sisäisessä pistepörssissä. Kyllä sillä miehellä on hyvä potentiaali kiekolliseksi pyörittäjäksi KooKoossa, kunhan vaan pääsee kuntoon ja pikkasen vielä kokemus ja rohkeus kasvaa mestis tasolla. Suomi-Sarja tasolla hän oli kyllä aika viilipytty kiekon kanssa, joskus jopa vähän liikaakin mutta toisaalta on kyllä mukava seurata tuollaista hyvää peliälukevaa ja rauhallista kiekollista puolustajaa.
 

FC Peltirumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Väärin Voittaneet
Jasse kirjoitti:
Näyttääpäs sentään tuo Keskinenkin pääsevän jo pikkuhiljaa vireeseen taitaapi olla jo toisena Halmeen jälkeen puolustajien sisäisessä pistepörssissä. Kyllä sillä miehellä on hyvä potentiaali kiekolliseksi pyörittäjäksi KooKoossa, kunhan vaan pääsee kuntoon ja pikkasen vielä kokemus ja rohkeus kasvaa mestis tasolla. Suomi-Sarja tasolla hän oli kyllä aika viilipytty kiekon kanssa, joskus jopa vähän liikaakin mutta toisaalta on kyllä mukava seurata tuollaista hyvää peliälukevaa ja rauhallista kiekollista puolustajaa.

Keskinen on todellakin kiekollisin puolustaja tämänhetkisessä pakistossa. Liiasta hätäilystä häntä ei voi syyttää missään vaiheessa, jota täälläkin on esiintynyt. Jos Keskinen pystyisi parantamaan omaa liikkuvuuttaan, niin hän pystyisi vielä paremmin paikoitellen kontrolloimaan peliä. Viime vuosina tosiaan ei Kookoossa ole liiemmin näkynyt kiekonhallitsijoita puolustuspelaajissa. Tätä lähtökohtaa vasten etenkin Keskinen on todellakin ollut positiivinen näky joukkueessa.
Yleensäkin avauspelaaminen on vuosisadan edellä viime vuoteen verrattuna. Tänä vuonna hyökkääjät jopa näkevät vaivaa avoimen tilan hakemiseen.

Suurin pettymys puolustajien osalta on mielestäni Holopainen. Kerran jo sanoin, että jos hankitaan ykköspuolustaja Italiasta, niin se kuullostaa hieman absurdilta. Kiekollisena Holopainen on kaukana vanhasta ja liike on paikoitellen tuskastuttavan näköistä. Hyvä sijoittuminen paikkaa onneksi hieman liikkeen puutteellisuutta. Surkuhupaisinta kuitenkin on seurata Holopaista alivoimalla oman maalin edustalla, kun hän silittelee vastustajan maskimiestä.

Valitettavasti Gärdström on tipahtanut seitsemänneksi puolustajaksi. Toivon todella, että jos Onnelan otteet eivät parane, niin Gärdström hänen tilalleen. Onnelalle sattuu käsittämätön määrä virheitä pelin aikana sekä kiekon kanssa että ilman. Pahiten silmään osuu todelliset itsensä tilanteesta ulos pelaamiset. Gärdström-Keskinen pakkipari olisi myös tasapainoinen yhdistelmä kiekollista taitoa ja tarkkaa puolustavaa pelaamista.
 

Vinka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo, HIFK
Tällaista maakuntaradiossa:

Jääkiekkoilija Tuomas Gärdström - maajoukkuepuolustaja KooKoosta


Jääkiekon Mestiksessä pelaavalla KooKoolla on riveissään maajoukkuetason puolustaja. Tuomas Gärdströmillä on kokemusta nuorten maajoukkueista jo parilta vuodelta ja nyt on tiedossa uusia haasteita Hannu Aravirran luotsaamassa kaksikymppisten maajoukkueessa, kun Suomi U20 osallistuu neljän maan turnaukseen Stupinossa Venäjällä 11.-13.marraskuuta. Isäntämaa Venäjän sekä Suomen lisäksi mukana ovat Tsekki ja Ruotsi.

Kuinka tiukasti 19-vuotias kookoopakki on matkalla jopa nuorten MM-kisoihin ja miten maajoukkueura alkoi. Näin kertoo Tuomas Gärdström.

http://lotta.yle.fi/rswebkva.nsf/sivut/urheilu_uusi
 

Vinka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo, HIFK
Jatkanpa vielä vähän samasta aiheesta, josta aina ennenkin.

Miksi illasta toiseen nuoria pelaajia nöyryytetään huutamalla ja istuttamalla penkillä? Vanhemmat ja ehkä myös hieman kokeneemmat pelaajat saavat sen sijaan tehdä virheitä pelistä peliin valmennusjohdon niihin reagoimatta vrt. Kattelus Hermes-pelissä.

Mikään työpaikka ei kestä noin epäoikeudenmukaista johtoa (Mansikka ja Tasala). Ainoastaan jääkiekossa tämä on mahdollista. Sokeus ja piittaamattomuus näkyi erityisesti Hermes-pelissä, ainoastaan heikon tuomarin ja vielä heikomman Hermeksen avulla pisteet jäivät Kouvolaan. Ainahan voidaan selitellä että voitto tuli, mutta kukaan ei kysy että millaisella pelillä. Peli oli kuritonta ja valmentajat puolestaan...

Eikö olisi viisaampaa hyvän lämmittelyn jälkeen pelata koko joukkueen leveydellä ainakin alussa ja vähitellen kolmannen erän puolivälissä kaventaa joukkoa niin tarvittaessa. Jos pelaaja pääsee pelaamaan yhden vaihdon erää kohti, niin kuinka voidaan kuvitella, ettei tällainen jo kylmä pelaaja tekisi virheitä? Hyvän Vantaa-pelin opetukset ovat tässä: Kaikki olivat sitoutuneet pelaamiseen, eikä junioreitakaan istutettu penkillä puremassa mailaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
jeejou kirjoitti:
Jääkiekkoilija Tuomas Gärdström - maajoukkuepuolustaja KooKoosta

Jääkiekon Mestiksessä pelaavalla KooKoolla on riveissään maajoukkuetason puolustaja. Tuomas Gärdströmillä on kokemusta nuorten maajoukkueista jo parilta vuodelta ja nyt on tiedossa uusia haasteita Hannu Aravirran luotsaamassa kaksikymppisten maajoukkueessa, kun Suomi U20 osallistuu neljän maan turnaukseen Stupinossa Venäjällä 11.-13.marraskuuta. Isäntämaa Venäjän sekä Suomen lisäksi mukana ovat Tsekki ja Ruotsi.

Tuomas nousi toisena Mestis-pelaajana U20-ikäisten MM-kisojen viimeistelyturnaukseen Venäjälle. Toinen Mestis-pelaaja on TuTon puolustaja Juho Jokinen. Onneksi olkoon Tuomakselle arvokkaasta maajoukkuekomennuksesta! Tumellahan on vielä ensi vuonna iän puolesta aikaa päästä nuorten MM-kisoihin, mikä on paras näyttöpaikka uralle etenemiselle.
Valtteri Skytän olisin odottanut tulleen valituksi oman ikäluokkansa maajoukkueeseen. Aikaa Valtterilla on vielä, mutta kyllä aina parhaat olisi valittava maajoukkueisiin.
 

Mauritzio

Jäsen
FC Peltirumpu kirjoitti:
KSuurin pettymys puolustajien osalta on mielestäni Holopainen. Kerran jo sanoin, että jos hankitaan ykköspuolustaja Italiasta, niin se kuullostaa hieman absurdilta. Kiekollisena Holopainen on kaukana vanhasta ja liike on paikoitellen tuskastuttavan näköistä. Hyvä sijoittuminen paikkaa onneksi hieman liikkeen puutteellisuutta. Surkuhupaisinta kuitenkin on seurata Holopaista alivoimalla oman maalin edustalla, kun hän silittelee vastustajan maskimiestä.

Erittäin hyvää pohdintaa veli Peltirumpu. Itsekin olen huomanut ja ihmetellyt entisen luottopuolustajan, eli Hollen mahdottoman huonoja esityksiä. Ei hän nyt mikään täysi floppi ole ollut mutta ei tällä hetkellä todellakaan täytä sitä ykköspakin tonttia mihin ainakin itse häntä kaavailin. Kiekko polttaa lavassa ja otteita leimaa turha hätäily. Sydämestäni toivon, että ensi kaudella saamme ihastella Italiasta "kotiin" palaavan Jussi Laineen esittävän täysin päin vastaisia otteita. Tiedä mitä kaikkea Italian on tarttunut mukaan, kenties jopa lisää massaa. Italiassahan tuota piristeiden käyttöä katsotaan ikään kuin läpi sormien.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, ykköspakki, ykköshyökkääjä...

Eiköhän kuitenkin katsota pareja/ketjuja/kentällisiä.
Eihän Holle mikään ylivertainen ole, mutta paikkansa täyttää miehen lailla vastustajan parhaimmistoa vastaan. Ja jaksaa hymyillä...

Odottelen kuitenkin tasaista neljän kentän (no tasaista ja tasaista) peluutusta, eli 8 pakkia ja 12 hyökkääjää, siitä riittäisi kombinaatiota suuntaan jos toiseen.

Ja yv:hen yksi pakki ja Lampinen Tinken kentän lisäksi.
 

Fordél

Jäsen
ukkometso kirjoitti:
Odottelen kuitenkin tasaista neljän kentän (no tasaista ja tasaista) peluutusta, eli 8 pakkia ja 12 hyökkääjää, siitä riittäisi kombinaatiota suuntaan jos toiseen.

Ja yv:hen yksi pakki ja Lampinen Tinken kentän lisäksi.

Itsekin suosisin sitä tasaista neljän kentän peluutusta, jossa on neljä pakkiparia. Näin ollen saataisiin Gärdillekin sitä ansaitsemaa peliaikaa. Oikeastaan Tuomaksen pitäisi saada sitä jo nyt, sillä niin heikot ovat Onnelan otteet olleet tällä kaudella.

Ja itse voisin tyrkätä sen Aapon sinne Tinken viereen vaikka ihan muutenkin kuin vain yv:ssä. Kuitenkin jos Salmivirta on poissa ens matsissa niin voitas kentälliset muuttaa muotoon:

1. Soikka-Tatu-Somppi
2. Aapo-Tinke-Luigi
3. Pasin veli-Kanki-Kelttu
4. Haapis-Skyttä-Juice
 

Tassuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jokerit, Manchester United
Itse en Aapoa näkisi, Luigin ja Tinken kanssa, ainakaan viimepelin perusteella.
Ei oikein luistin kulkenut.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fordél kirjoitti:
Itsekin suosisin sitä tasaista neljän kentän peluutusta, jossa on neljä pakkiparia. Näin ollen saataisiin Gärdillekin sitä ansaitsemaa peliaikaa.

Ja itse voisin tyrkätä sen Aapon sinne Tinken viereen vaikka ihan muutenkin kuin vain yv:ssä.

Jep, jep. Mielestäni Tuomas menee tai Tuomakselta (Tuomaalta) menee etsikkoaika männikköön istuessaan penkillä. Antakaa nyt pojan(miehen) pelata. Ja kuten F mainitsi, mikä olisi parempi paikka Aapolle pelata ja kehittyä kuin Tinke-Luigi -superior-ketju. Jos "papat" ottaisivat jannun huomaansa, niin tulos voisi olla tyrmäävää. Niin kuin viime keväänä Tatun ja Repen kanssa!

Kuitenkin tärkeintä on, että joukkueen pelurit ekasta viimeiseen tuntevat tekevänsä jotain kaikkien hyväksi. Silloin lähtee!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Fordél kirjoitti:
Niimpä ja siksi Valtteri ei siellä vielä ole.

Kuten kirjoitin, Valtteri ei mahtunut U17-vuotisten maajoukkueeseen. Vielä kirjoitin, että aina pitäisi valita parhaimmat pelaajat maajoukkueisiin. Nyt Fordel vastaa, että koska Valtteri ei ole U17-vuotisten parhaita pelaajia, hän ei maajoukkueessa vielä ole.
Valtteri pelaa 17-vuotisista junioreista Suomessa korkeimmalla tasolla. Väitän, että Valtteri on ikäistensä kolmen parhaan joukkoon kuuluva hyökkääjä, vuorenvarmasti.
Valtteri pelasi jo pari peliä U20-maajoukkueessa. Nyt hän ei mahtunut edes U17-vuotisten eikä U18-vuotisten maajoukkueisiin! Joku mättää ja se joku on pelaajan lobbaaminen eli aktiivinen pelaajan esillä pitäminen ja suosittelu maajoukkueeseen.
KooKoo ei ole nyt jostain syystä hoitanut osuuttaan Skytän kohdalla juniorimaajoukkueeseen pääsemiseksi. Se vaatii aktiivista yhteydenpitoa ko. juniorimaajoukkueen päävalmentajaan. Niinkuin Mansikka hoiti asian mallikkaasti Hannu Aravirran kanssa ja Tume, Aapo ja Valtteri ovat päässeet U20-maajoukkueen Mestis-peleihin mukaan. Jesse Lustbergille olisin suonut myös tuon mahdollisuuden, mutta Jessen tie huipulle vie nyt muita polkuja pitkin.

Toinen juttu on sitten se, että Valtteri Skytällä on Mestis-peleissä puutteita sentterin puolustuspelaamisessa. Sen taidon oppii vain pelaamalla ja hyvän valmentajan ohjauksessa. Hyppy B-junioreiden pisterohmusta ja A-junioreiden luottosentteristä miesten tasolle on kova. Valtteri on jo nyt poikkeuksellisesti ikäänsä nähden noussut Mestis-pelaajaksi. U17-maajoukkueeseen valituille pojille tämä tilaisuus tulee eteen aikaisintaan parin vuoden päästä. Valtteri on silloin jo ties missä pelaamassa, kun muut kokeilevat siipiään miesten otteluissa.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Mitäköhän se siffa taas sekoilee?
U17-maajoukkueessa pelaavat tällä hetkellä 89-syntyneet. Valtteri on ikänsä puolesta U19-maajoukkueen ikäinen, kuten Ilveksen Perttu Lindgren ja Tommi Huhtala - ja tuskinpa vain Valtteri ihan heidän tasollaan vielä on.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vai vaikuttaako tuo Valtterin myöhäinen syntymäaika siten, että mahtuisi vielä alle kahdeksantoista vuotiaisiin? Siihenhän se ainakin vaikuttaa, että voisi vielä pelata B:ssä toisin kuin muut 87-syntyneet. Mutta U17-joukkueeseen ei tosiaankaan ole mitään asiaa.

Jami Miettinen on siirtynyt Titaaneihin. Mahtaakohan kyseessä olla (ainakin aluksi) laina vaiko heti loppukauden kestävä sopimus? Oikea siirto joka tapauksessa, sillä KooKoosta Jamille ei olisi oikeaa roolia nyt löytynytkään. Sentteriosasto meni vähän uusiksi, kun Skyttä osoittautui noinkin hyväksi ja Timoskainen kuntoutui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös