Bourque#77
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- LA Kings |NUFC |FC Barcelona|KTP
Tätä elokuun alun viikkoa on vaikea ylittää. Ensin Neil Young & Crazy Horse maanantaina, sitten saman viikon perjantaina Flow'ssa Nick Cave & the Bad Seeds. Liput on hankittuna molempiin!
Vuosituhannen vaihteen uskomaton liveilmiö Itä-Saksa on tekemässä paluuta lauteille 17.5. Tavastialla, syksyllä vetivät jo minikeikan Munkan nuorisotalolla mutta nyt on täysimittainen rähinä tiedossa. Henkkoht. olin jo luopunut toivosta että Itiksen spektaakkeleita vielä joskus nähtäisiin mutta onneksi olin väärässä, kymmenen vuoden takaisia keikkoja tulee vieläkin muisteltua lämmöllä joten jännä nähdä mitä hiatus on tehnyt bändille.
Jumalaut, pakkohan tuonne on mennä. Kiitokset tästä tiedosta!
No voihan nenä. Soundgarden ja Tomahawk kaupungissa samana päivänä, ja menin jo Tomahawkin liput ostamaan. Soundgardenin olen aina halunnut nähdä, joten kyllä harmittaa. Varmaan syövät myös toisiltaan hieman katsojia, vaikka Tomahawk on tietenkin margniaalissa SG:hen verrattuna ja esiintyy 90% pienemmässä paikassa.
Canned Heat tulee syksyllä kahdelle keikalle Suomeen.
Aika kylmäksi jätti tämä keikka. Liian pitkiä ja liian uusia biisejä. Äijät soittivat itselleen, mikä ei tällä kertaa toiminut. Tiedostin kyllä olevani Crazy Horsen keikalla, mutta en saanut siitä oikeastaan mitään säväreitä. Jos on nähnyt Youngilta vaikkapa 30 keikkaa, saattaa arvostaa tätä hiukan vaihtoehtoista lähestymistapaa. Mutta minä kahden keikan noviisi en oikein vieläkään tajua, miksi piti kuunnella esim. viisi minuuttia "jättiläisen askelia" biisin lopuksi. Pettynyt olen. Edellinen Areenan keikka oli ihan pirusti parempi.Kuinka moni oli eilen todistamassa Niilon esiintymistä Kaisaniemessä? Mikä oli vanhan sotahevosen kunto tai oikeastaan pitäisi kysyä, että mikä oli hullun hevosen kunto? Keltainen lehdistö ainakin huuteli, että tungos oli alueella luokkaa massiivinen ja että keikka-alue olisi ollut tilaisuuteen liian pieni. Mene ja tiedä, hienoa tuo vanha veteraani olisi ollut nähdä.
Itse olin valmistautunut keikkaan mm. kuuntelemalla uusinta levyä paljon ja siksipä tuntemattomia biisejä ei ollut kuin pari. Joten minulle toimi myös nuo Psychedelic Pill vedot ihan kympillä. Toki biisivalinnoista voi aina valittaa (esim. suosikkiani Cortezia ei kuultu tällä kertaa), mutta Youngin tuotantokin on niin laaja ettei kaikkien suosikit millään mahdu mukaan yhteen settiin...
Bändi ja Neil Young olivat mun mielestäni ihan hyvässä vireessä, mutta soittivat monesta kappaleesta ylipitkiä jamitteluversioita. Parin kohdalla se toimi vielä oikein hyvin Neilin kitaroitua hienoa rämisevää saundia, mutta lopussa alkoi jo uuvuttaa, kun täysin tuntematon biisi kestää ja kestää, eikä ole edes mikään tajunnanräjäyttäjä.