Komisario Palmu

  • 18 084
  • 142

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa leffassa pitää otta huomioon se että Neuvostoliiton suuntaan oltiin tuohon aikaan rähmällään ja se edustaa sitä omaa aikaansa. Aiemmat leffathan taitaa ajallisesti sjoittua johonkin 30-40-luvulle, tai ainakin ne kaksi ensimmäistä. Tähdet kertovat on kirjoitettu 60-luvulla joten ehkä se on 60-lukua, mutta nuo kaksi aiempaa sijoittuvat ajallisesti kauemmas ja ne kuvaavat sitä sen ajan Helsinkiä ja Suomea enemmän.
Kiitos rautalangasta. Olen tehnyt samat havainnot leffoista kuin sinäkin. Ei vittuiluna, mutta olen leffat kattonu moneen kertaan paitsi sitä viimeistä ja Suomen polittinen historiakin on jonkun verran hallussa. Hienoja ovat ton ajan kuvat Helsingistä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
HP Björkman olisi täydellinen saarnaaja Mustapää, jos Kaasua uudelleenfilmattaisiin.
Björkman olisi muuten todellakin aivan loistava tuohon Mustapään rooliin. Pappismiestä on esittänyt ennenkin, ainakin Hovimäessä ja sitten Tällä Pohjantähden alla -leffojen uusintafilmatisoinnissa oli papin rooli.

Kiitos rautalangasta. Olen tehnyt samat havainnot leffoista kuin sinäkin. Ei vittuiluna, mutta olen leffat kattonu moneen kertaan paitsi sitä viimeistä ja Suomen polittinen historiakin on jonkun verran hallussa. Hienoja ovat ton ajan kuvat Helsingistä.
Joo ei ollut toki tarkoitus liikaa rautalankaa vääntää :D mutta katsele joskus kun ehdit se Vodkaakin, onhan sekin nyt tavallaan "pakko" katsoa jos ne muutkin on nähnyt.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
”IS:n lukijat ehdottivat komisario Palmun rooliin muiden muassa... Aku Hirviniemeä...”


Hirviniemi voi toki näytellä elokuvassa, jos se on joku yks kohtaus missä kyseinen herra näkyy taustalla kymmenen sekuntia. :D Hedbergiä ja Jaajoa ei pysty kattomaan senkään vertaa. :D No ei siinä olihan Hirviniemi tuntemattomassa oikeasti jopa ihan hyvä. :D
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Suomesta löytyy kyllä ihan päteviä ja uskottavia nykynäyttelijöitä Palmun elokuvaversioon. Esimerkiksi Sveholm Sisäilmaa -habituksessa voisi knalli päässä ja poplarissa mennä jo liki. Jotenkin vaan hirvittää kun tietää että varmasti ainakin joillain tahoilla voidaan ihan oikeasti harkita (jostain käsittämättömästä syystä ihan oikeaa kansansuosiota nauttivaa) suomenhauskimpia samiheetperejä, jaajoja yms. elokuvataivaan "kiintotähtiä" suoraan luokkakokouksista. Ehhehe, höhhöhö, hytkynhytkyn lömpslömps.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Suomesta löytyy kyllä ihan päteviä ja uskottavia nykynäyttelijöitä Palmun elokuvaversioon. Esimerkiksi Sveholm Sisäilmaa -habituksessa voisi knalli päässä ja poplarissa mennä jo liki. Jotenkin vaan hirvittää kun tietää että varmasti ainakin joillain tahoilla voidaan ihan oikeasti harkita (jostain käsittämättömästä syystä ihan oikeaa kansansuosiota nauttivaa) suomenhauskimpia samiheetperejä, jaajoja yms. elokuvataivaan "kiintotähtiä" suoraan luokkakokouksista. Ehhehe, höhhöhö, hytkynhytkyn lömpslömps.


Tätä itekkin pelkään, kun Harlin ohjaa Luokkakokouksen, niin saa jonkun neroleimauksen tehdä Komisario Palmunkin samoilla näyttelijöillä. No, kait se nyt ymmärtää että suomessahan on oikeastikkin kovia näyttelijöitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Renny Harlin kertoi äsken että Palmuja voitaisi toivottavasti tehdä vielä vuosikausia eteenpäinkin joten se hieman sulkee pois nämä kaikki vanhimmat näyttelijät pois. Toki Harlin mainitsi että vapaasti lainaten että nykyään "60v on uusi 40v" eli siis kuuskymppiset on nuorekkaampia kuin Joel Rinteen aikana.

Voisiko se olla Eero Aho? Täyttää kohta 53 eli voisi periaatteessa olla vaikka 15 vuotta Palmuna.
 

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä itse asiassa pidän tuosta Vodkaa, komisario Palmusta, vaikka sitä ei minään elokuvahistorian merkkipaaluna voikaan pitää.
Mutta minulla nyt on muutenkin huono maku.
Jotenkin, ehkä omasta iästä johtuen, nuo 60-70-luvun taitteen elokuvien ajankuva kolahtaa, myöskin esim. Perkele, kuvia Suomesta ja Lampaansyöjät.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Renny Harlin kertoi äsken että Palmuja voitaisi toivottavasti tehdä vielä vuosikausia eteenpäinkin joten se hieman sulkee pois nämä kaikki vanhimmat näyttelijät pois. Toki Harlin mainitsi että vapaasti lainaten että nykyään "60v on uusi 40v" eli siis kuuskymppiset on nuorekkaampia kuin Joel Rinteen aikana.

Voisiko se olla Eero Aho? Täyttää kohta 53 eli voisi periaatteessa olla vaikka 15 vuotta Palmuna.

Korpela on kanssa vasta 52 v ja Björkman täyttää 52 v tänä vuonna. Onhan noita vaihtoehtoja onneks!
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
On kyllä ihan nollaodotukset, koska Renny Harlin. No, mutta kun on valmiiksi odotukset ihan alhaalla, niin eihän tää voi muuta kuin yllättää?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Rennylle pitää antaa mahdollisuus. Mä näen tämän suurena mahdollisuutena suomalaiselle elokuvalle että Renny tekee taas kotimaassa elokuvia, näkökulma ei pohjaudu siihen että saadaan tusinaäksöniä suomifilmiin vaan yksinkertaisesti ammattimaisuuteen. Tuo tänne sitä laadukasta elokuvantekokulttuuria maailmalta ja nähdäänhän nyt jo näissä budjeteissa että Rennyn kanssa saadaan ihan eri tason rahoitusta.
Mies on rauhoittunut hollywood vuosiltaan ja omaa laajempaakin käsitystä elokuvan tekoon, Renny voisi olla pelastus suurelle isomman budjetin suomalaiselle elokuvalle jolla voisi olla kysyntää rajojen ulkopuolellakin.

Mulla on vain yksi nimi Palmuksi, Kari Väänänen.
Perusteluja nimi ei juurikaan tarvitse, sanottakoon sen verran että Kaurismäen elokuvissa näkyy se suomalaisuus jonka voi tuoda hiukan korrektimpana Palmun rooliin.

Mulla onkin toinen nimi, ehkä jopa ensimmäistä parempi, Kai Lehtinen.
Olisi hienoa nähdä tämä yksi omista suosikkinäyttelijöistä isossa elokuvaroolissa. Palmulle voisi sopia tuo Lehtisen virne ja pilke.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Komisario Palmua kävivät koenäyttelemässä seuraavat näyttelijät: Kai Lehtinen, Kari Väänänen, Tommi Korpela, Eero Aho, Hannu-Pekka Björkman, Peter Franzen, Sami Hedberg. Rooliin valittiin Sami Hedberg seuraavaan kymmeneen Komisario Palmu elokuvaan.

No Kai Lehtinen ja Kari Väänänen kyllä oikeasti molemmat vaan elokuvaan johonkin rooliin. Ite kyllä laittaisin "kaikki" Kovat näyttelijät tähän ekaan osaan ainakin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sami Hedbergille pitää antaa mahdollisuus. Mä näen tämän suurena mahdollisuutena suomalaiselle elokuvalle.


Vitsi vitsi, huono vitsi, ei saa leikkiä vakavalla aiheella.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Sami Hedbergille pitää antaa mahdollisuus. Mä näen tämän suurena mahdollisuutena suomalaiselle elokuvalle.


Vitsi vitsi, huono vitsi, ei saa leikkiä vakavalla aiheella.


Nyt oli paha. Hetken jo ajattelin, että tuolla piilossa oli uutinen kyseisen kaverin valintaan!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla on vain yksi nimi Palmuksi, Kari Väänänen.
Perusteluja nimi ei juurikaan tarvitse
Mielestäni on jo liian vanha ja fyysinen habituskaan ei ehkä ole ihan sitä mitä modernilta Palmulta haetaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielestäni on jo liian vanha ja fyysinen habituskaan ei ehkä ole ihan sitä mitä modernilta Palmulta haetaan.
Joo, niinpä, tiedän että Sami Hedberg on monen suosikki moderniksi Palmuksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni on jo liian vanha ja fyysinen habituskaan ei ehkä ole ihan sitä mitä modernilta Palmulta haetaan.
Kari Väänänen oli kaupunginteatterin näytelmässä Palmu jo pari vuotta sitten. Myös Mikko Kivinen on tuon roolin tehnyt.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kari Väänänen oli kaupunginteatterin näytelmässä Palmu jo pari vuotta sitten. Myös Mikko Kivinen on tuon roolin tehnyt.
Se on totta että nämä imitoivat sitä klassista Palmua, mikä lienee sitten moderni Palmu. Toivottavasti ei liian moderniksi mennä, luotan tässä Rennyyn ja Seliniin, sekä siihen Waltarin sukulaiseen. Ei tätä voida pilata liian kevyellä hahmolla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo, niinpä, tiedän että Sami Hedberg on monen suosikki moderniksi Palmuksi.
Miksi mainitset Sami Hedbergin kun lainaat minun viestiäni? Käsittääkseni en ole missään kohdassa tällaista maininnut.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Miksi mainitset Sami Hedbergin kun lainaat minun viestiäni? Käsittääkseni en ole missään kohdassa tällaista maininnut.
Tämä oli varmaan vitsi, koska niin oli edeltävätkin viestit missä mainittiin Sami Hedberg. Jos ei, niin et ollut samalla aaltopituudella. Pahoittelut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tämä oli varmaan vitsi, koska niin oli edeltävätkin viestit missä mainittiin Sami Hedberg. Jos ei, niin et ollut samalla aaltopituudella. Pahoittelut.
Sami Hedbergillä hassuttelu oli ihan semi-ok läppä ehkä sen ensimmäisen kerran, mutta toistohuumorina ei toimi. Ihan oikeasti, en ensinnäkään usko että Renny Harlin on niin idiootti että lähtee tekemään Palmu-elokuvaa missä Sami Hedbergillä on mitään roolia. Toisekseen, Harlinin omien sanojen mukaan tämä ei ollut ihan ensimmäinen kerta viimeisen 50 vuoden aikana kun Mika Waltarin perikunnalta kysyttiin lupaa tehdä uutta Palmu-elokuvaa. En ihan usko että Sami Hedberg on se ratkaiseva tekijä tässä ollut millä mielipiteitä on käännetty.

Enkä nyt siis viittaa pelkästään sinuun tällä, vaan ihan yleisesti ottaen ihmettelen tätä keskustelutyyliä täällä kun tällainen leffasarja herätetään yli puolen vuosisadan jälkeen eloon niin tyyliin ensimmäinen kommentti on "höhöh Sami Hedberg on varmaan Palmu". Ihan oikeasti, järkeä saa käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös