Kokoonpano ja tarpeet

  • 161 877
  • 1 028
Onneksi sun murot on vaaleat. Ja sinä sitten ymmärrät kiekon päälle???

Kyllä omasta mielestäni näköjään enemmän, kuin sinä - vaikken loppujen lopuksi paljoakaan.

Tulisikohan nimimerkki ilevanin mielummin keskittyä vaikkapa suomi24:sen foorumin toimintaa, kuin jatkoajan, koska melkoista paskaa suollat. Ja nyt riittää mun osalta.
 

ilevan

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Saipa, Titaanit, Newcastle, Barcelona
Voisi jopa luulla, että sä et jääkiekosta paljoa ymmärrä

Onneksi en ymmärrä paljoa. Täältä palstalta saa kuintenkin oppia niin paljon koska täällä on kaikki professorit jotka ymmärtää, kohta olen oikein kunnon lätkäguru!!

Kritiikkiä ei saa antaa, se on tullut selväksi.
 

ilevan

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Saipa, Titaanit, Newcastle, Barcelona
Tulisikohan nimimerkki ilevanin mielummin keskittyä vaikkapa suomi24:sen foorumin toimintaa, kuin jatkoajan, koska melkoista paskaa suollat.

Välillä tuntuu että olisi parempi jättää hienohelmat vain keskenään kirjoittelemaan ja kehumaan toistensa partavesiä. No HuH!!

Kerro mulle mitä paskaa suollan. Näyttää sua enemmän tai vähemmän mun jutut kiinnostavan koska niitä olet niin ahkerasti kommentoimassa. Älä lue niitä ettei tule kyynel ja sitten sua harmittaa.

Katsotaan huominen peli ja ihannoidaan Ramsayn huikeaa yksilötaitoa ja silmiä hivenevää syöttöpeliä.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katsotaan huominen peli ja ihannoidaan Ramsayn huikeaa yksilötaitoa ja silmiä hivenevää syöttöpeliä.

En tiedä edes miksi kommentoin, mutta kyllä se siltä vähän tuntuu, että sä katsot niitä pelejä pää p*rseessä, jos sun mielipitees on todella, että Ramsey ulos. Nyt ne silmät siellä tästä lähtien auki, niin sulla on jotain sanottavaakin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Heh ihan huikeeta settiä taas. Katsotaanko niin lopulta Ramsay lähtee ja ilevan saa pointsit kotiin. Muistetaan nyt näiden samaisten nimimerkkien kommentit Kovasesta, Sinkkosesta, TheLiukkosesta, Anttilasta, Haapalaisesta, Lipposesta yms. kavereista - kritiikkiä kun ei saa antaa, koska tosifanitus on ainoa oikea reitti onneen. Näin jälkiviisaana voi tosiaan todeta, että kyllä nuo kovaset, sinnkoset jne. olivat todella kovia jätkiä. Katsotaan miten King Ramseksen käy, varmaankin paljon paremmin kuin yllämainittujen kavereiden.

Tää fanien kirjoittelu on kyllä vetänyt mielenkiintoiset käännökset. Ennen omia junnuja (erityisesti TheLiukkonen, Hapsu, Gärdi, Anttila jne.) puolustaneet eivät halua ajaa tätä linjaa enää yhtään. Samalla pitkään äärioikeistoillista pelaajapolitiikkaa kannattanut Fordél on kokenut herätyksen junioriasioissa. Onneksi sentään ilevaniin voi luottaa ;)

Ramseksesta vielä - Siltikin olen sitä mieltä, että ei pidä tuijottaa liikaa 3 pisteeseen D-Teamia ja Titaaneja vastaan vaan enemmänkin kokonaisuutta. Ja edelleen mielestäni kaverilta on täysi lupa odottaa enemmän kuin mitä ollaan harkkapeleissä ja tässä kauden alussa nähty. Ja kaverihan tästä senkun parantaa, kuten tekee Kultanenkin, joka on toinen kaiffari jolle vastaavaa kritiikkiä voisi antaa.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ramseksesta vielä - Siltikin olen sitä mieltä, että ei pidä tuijottaa liikaa 3 pisteeseen D-Teamia ja Titaaneja vastaan vaan enemmänkin kokonaisuutta. Ja edelleen mielestäni kaverilta on täysi lupa odottaa enemmän kuin mitä ollaan harkkapeleissä ja tässä kauden alussa nähty. Ja kaverihan tästä senkun parantaa, kuten tekee Kultanenkin, joka on toinen kaiffari jolle vastaavaa kritiikkiä voisi antaa.

Mitäs kritiikkiä Kultasesta antaisit?

Edelleenkin pitäisin Ramsayn ykkösessä, mutta tehopisteisiin tuijottaminen kahden pelin perusteella on melko turhaa. Eivätköhän Vilkman, Kivioja ja Uronen olisi pystyneet suunnilleen samoihin tehoihin ykkösketjussa kuin Ramsay.
 

Fordél

Jäsen
Ööh? 2 peliä ja 3 pistettä. On kyllä odotukset huiman korkealla. Kyllä luulen, että Ramseystä tulee olemaan vielä paljon iloa KooKoolle. Katsotaan nyt maltilla, eikä olla ihan parin pelin jälkeen miehiä heittämässä alempiin kenttiin.

Ei noi tehot nyt niin huonot ole, että kaveria pitäisi heittää pois ykkösestä.

Kyllä, edelleen katsotaan muutama peli ja tehdään sen jälkeen vasta johtopäätöksiä. Ei tässä meikäläinen ole muuta esittänytkään. Ja kahdessa pelissä 3 pistettä on toki mainio saavutus, mutta tapa jolla ne ovat tulleet ei miellytä. Odotukset ovat nimittän Ramseyn kohdalla todella korkealla ja itse odotan häneltä lähes Nistas-Baker tasoisia otteita. Sellaista dominointia, tai edes lähellekään sitä, ei olla Ramseyltä nähty. Itse asiassa paikoin surffailua ja hukattuja paikkoja. Mutta vasta kaksi peliä pelattu, joten vielä ei voi tehdä sen suurempia johtopäätöksiä.

Samalla pitkään äärioikeistoillista pelaajapolitiikkaa kannattanut Fordél on kokenut herätyksen junioriasioissa.

Heh en nyt sanoisi, että olen kokenut herätystä junnuasioissa. Olen aina pitänyt arvossa juniorikiekkoilua ja toisaalta antanut suuren arvostuksen myös vanhoille ketuille kuten vaikka Tinkelle. Nykyään olen vauhkonnut junnuista, koska heitä ei ole esimerkiksi tänä vuonna lähdettu ajamaan kunnolla sisään vaikka muutama potentiaalinen kaveri olisi, jotka olisivat viime kauden näytöillään ne paikat ansainneet. Ja tästäkin asiasta suurin osa tuntuu olevan täällä samaa mieltä. Mansikan aikana ajettiin rohkeasti Lampista ja kumppaneita sisään ja se miellytti meikäläistä.

Allekirjoittaneen linja ei ole kuitenkaan edelleenkään muuttunut vaan se terozin mainitsema "äärioikeistolaisuus" löytyy edelleen. Toverit Hapsu, Teppo L. tai Gärdi ovat esimerkkejä siitä kuinka taas näyttöpaikat annettiin ja kortit katsottiin. Lopputulos; rahkeet vain eivät riittänee ja heille paras ratkaisu oli lähteä muualle. Hapsun kanssa mentiin niin perse edellä puuhun kuin vain voi olla. Lähdettiin peluuttamaan nuorta miestä roolissa, johon rahkeita ei yksinkertaisesti ollut. Gärdi on heistä ainoa, jossa olisi potentiaalia kyllä ollut, mutta vaikea sanoa missä menee sitten se kärsivällisyyden raja.

Lisäksi olen edelleen sitä mieltä, että muualta tulleet nuoret ovat aina tervetulleita KooKooseen haastamaan meidän omia nuoria pelaajia, jos vain tuovat jotain lisäarvoa ja pystyvät otteillaan nousemaan ylemmäs kuin neloskenttään. Näin oli esim. aikanaan McHasekin kanssa, jolla oli selkeästi kiekollista potentiaalia toisin kuin Gärdströmillä. Näin ollen ei mitään ongelmaa. Sen sijaan Poutasesta en ole edelleenkään vakuuttunut. Miksei Emppu voisi hoitaa tuota tonttia?

Jep, mutta se siitä ja keskustelu jatkukoot.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mitäs kritiikkiä Kultasesta antaisit?

No tässä en sentään ole yksin, eli onhan täällä valtaosa ollut sitä mieltä, ettei Kultanen ole vielä täysin vakuuttanut. Toisaalta kyseessä ei ole mitään hohdokasta pelitapaa tuottava kaveri, mutta pointtina siis, että parantaa vielä varmasti ja paljon.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös Kultaseltakin jäänyt aika paljon noita harkkapelejä pelaamatta? Kyllähän se näkyy että pelituntuma ei ole vielä kohdillaan mutta itse olen aika vakuuttunut että paranee vaan kauden vanhetessa.

Samaa parannusta ja yhteen hitsautumista odotan myös CAN-kentältä. Kyllä noilta miehiltä on lupa odottaa tulosta ja esimerkkiä. Jos näyttää että rupee olemaan vaan CANNOT-ketju niin herätellään sitten miehiä, mutta toistaiseksi antaisin työrauhan.

Ja mitä Flinckin johtamaan kakkoseen tulee niin toivottavasti tahti vaan paranee, hyvältä on vaikuttanut tähän asti. Ja olen myös Espen kanssa samaa mieltä mitä Flinckiin tulee. Tuo hyvää voimaa ja taklauksia tuohon ketjuun ja kun mies pystyy vielä maalejakin tekemään ja syöttöjä jakamaan niin avot. Kädet kun vielä kauden mittaan herkistyy niin mies nostelee siitä maalin lähistöltä vielä kunnon tehoja. Siinä meinaan ei ihan pieni luuta riitä kaveria siirtämään.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Heh ihan huikeeta settiä taas. Katsotaanko niin lopulta Ramsay lähtee ja ilevan saa pointsit kotiin. Muistetaan nyt näiden samaisten nimimerkkien kommentit Kovasesta, Sinkkosesta, TheLiukkosesta, Anttilasta, Haapalaisesta, Lipposesta yms. kavereista - kritiikkiä kun ei saa antaa, koska tosifanitus on ainoa oikea reitti onneen. Näin jälkiviisaana voi tosiaan todeta, että kyllä nuo kovaset, sinnkoset jne. olivat todella kovia jätkiä. Katsotaan miten King Ramseksen käy, varmaankin paljon paremmin kuin yllämainittujen kavereiden.

Et kai nyt ihan tosissasi vertaa Rammeria Kovaseen ja Lipposeen tai Anttilaan. Hiukan eriluokan pelaajista kuitenkin on kyse. KooKoolla varmasti oli aikoinaan taloudellisti huomattavasti vaikeampi tilanne kun esim. Kovanen tai Lipponen tänne hankittiin. Ei tarvitse olla kummoinenkaan visiönääri, jos heittää arvauksen, että Rammeri tulee tekemään kauden aikana yksin enemmän pisteitä kuin tuo mainitsemasi kuusikko pelaajia. Olet muistaakseni voimakkaasti arvostellut myös Jarno Kultasta. Vieläkö olet sitä mieltä, että Kultanenkin oli turha hankinta?
 
Varoitus

Nimimerkit KKtig ja ilevan kuittaavat varoituksen asiattomaksi menneestä keskinäisestä nokittelustaan. Sopii jatkaa yksityisviestein tai jäähypenkki odottaa.

Moderaattorit
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Kritiikkiä pitää saada antaa, kunhan se on perusteltua. Onhan se nyt kumma, jos täällä ei muuta hyväksytä kuin pelaajia ylistäviä kirjoituksia. Tuskin oli esimerkiksi ykkösen pelaajat itsekään kovin tyytyväisiä omaan peliinsä viime matsin jälkeen.

Ja kahdessa pelissä 3 pistettä on toki mainio saavutus, mutta tapa jolla ne ovat tulleet ei miellytä.

Eli väärin tehdyt pisteet, vai?;) No joo...Surffailua en kyllä Rammerilta ole Fordélin tavoin nähnyt (tai sitten meillä on vain erilainen käsitys termistä tai en ole muuten vain huomannut), joskin olen täysin samaa mieltä, että varmasti pystyy vielä parempaankin. Mutta miehen pelityylihän on mielestäni erittäin agressiivinen, eli kimpoilee sinne sun tänne ja painaa menemään aika kovalla asenteella. Vauhti yksin ei tee autuaaksi, sitä en väitä, mutta jos Rammer jatkaa pistetehtailua, niin jatkakoon minun puolestani myös ykkösketjussa. Pitää vain ilmeisesti asennoitua siihen, että hän ei ole samalla tavalla dominoiva pelaaja kuin esimerkiksi Baker. Mutta onhan tuossa kentässä jo Nistas ja Dickenson dominoimassa.

Tässä vaiheessa en näe mitään tarvetta ruveta sekoittelemaan ketjuja. Täällä ollaan jo treidaamassa pelaajia parin voitetun matsin jälkeen (joo joo, olkoonkin heikommat vastustajat vastassa). Kyse ei ole mistään viiden pelin turnauksesta, vaan nyt on hyvää aikaa saada ketjukoostumukset toimimaan. Minä en ainakaan kovin mielelläni katso mitään ketjurulettia.

Edit: pientä hiomista.
 
Viimeksi muokattu:

Strawberry

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Heh ihan huikeeta settiä taas. Katsotaanko niin lopulta Ramsay lähtee ja ilevan saa pointsit kotiin.

No ehkä ilevan joskus saattaa vielä arvostelussa osuakin oikeaan ja saada näin pointsit kotiin. Se ei tosin ole hänen kohdallaan vaikeaa, koska hän on valmiiksi arvostellut ja haukkunut jo kaikki pelaajat, joten onnistumismahdollisuus hänellä näin ollen on kohtalaisen suuri.
 

ilevan

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Saipa, Titaanit, Newcastle, Barcelona
Se ei tosin ole hänen kohdallaan vaikeaa, koska hän on valmiiksi arvostellut ja haukkunut jo kaikki pelaajat

Missä vaiheessa olen esim. kiviojan tai Flinckin haukkunut, kerrotkos sen mulle.
Enkä kyllä muistaakseni koskaan haukkunut kimmo haapa-aroa, kovinta kookoo pelaajaa ikinä.

Kato minä pidän enemmän miesten jääkiekosta kuin tuosta nössökiekosta josta sinä, mut mikäs siin jos tykkää salibandyn ja naisten jääkiekon sekotuksest.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Et kai nyt ihan tosissasi vertaa Rammeria Kovaseen ja Lipposeen tai Anttilaan....
...Olet muistaakseni voimakkaasti arvostellut myös Jarno Kultasta. Vieläkö olet sitä mieltä, että Kultanenkin oli turha hankinta?

Tämä alkaa oikeasti olla aikamoisen turhauttavaa puuhaa, voisitko lukea viestit kokonaan ja tämän jälkeen sulatella hetken ennenkuin kirjoitat. En verrannut Ramsesta kovaseen jne. vaan vertasin sitä, että tämä samainen joukko puolusti myös tulisesti noita kavereita. Tämä vain esimerkkinä siitä kuinka kritiikkiä on niin vaikea sietää ketään kohtaan, paitsi nyt on yksi hyväksytty kohde - KooKoon "junioripelaajat".

Muistisi pettää, äskeinen viestini oli kovin sanonta mitä olen Kultasesta sanonut. Ja aika moni on tästä ollut samaa mieltä, ja olen aivan 100% varma että tämä on Kultaselta vasta alkua. En ole sanonut turhaksi hankinnaksi enkä sano.
 

"TeeWeeKaks"

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Varsinaisia velikultia!"

Ja palataanpa otsakkeen mukaiseen aiheeseen:

Ykkösen keskeltä puuttui TuTo-pelistä Nistas ja Huila paikkasi kohtuu hyvin häntä. Ottaen huomioon, että eka peli loukkaantumisen jälkeen. Kultanen sai maalihanat auki, tosin siihen hommaan häntä nyt tuskin hankittiin, mutta osoitti sitä johtajuutta, kun sitä tarvittiin. Kolmas maali loistavaa pelisilmää niin Kultaselta kuin seinäsyötön antaneelta Rammeriltakin.

Kakkonen on hyvä poppoo.

Olen tässä miettinyt alkukauden, että mikä näissä kahdessa omassa kasvatissa Koskelaisessa ja Lampisessa on mennyt eri tavalla kehityksessä. Lampinen tuli lähes yhtä ryminällä edustukseen kuin Koskelainenkin hieman aikaisemmin ja pelasi jopa yhden loistavan kauden Skytän ja Saarelan kanssa, mutta sen jälkeen on menty alaspäin kolinalla. Koskelainen puolestaan tekee sitä pientä rooliaan pelistä toiseen pyyteetömästi ja tällä kaudella minusta vastannut siihen luottoon mitä Vlado hänelle antaa. Jopa parempi vaihtoehto kolmosen keskelle kuin mitä Eskelinen.

Mitä tulee sitten pakistoon niin kaksi ekaa pakkiparia vastaa huutoon. Näiden takana Tare pelaa toisinaan mallikkaita vaihtoja, mutta liiaksi ailahtelevuutta, koska toisinaan ollaan tuuliajolla. Tuomea en kommentoi enää. Onnelan osalta ei paljon kerrottavaa.

Tarpeet lähinnä siis pakkiosastolle. Perusvarma puolustava pakki Taren rinnalle voisi olla ihan tarpeellinen???

Maalivahtien osalta pienoista hapuilua vielä, mutta ekat pelit kyseessä. Joukkue ja molket lämpenee sitä mukaa miten hallin ulkona lämpötila laskee.

Elikäs heitetään nyt vielä kerran ketjukoostumuksia:
ykkönen
Lou-Ykä-Rammer
JK-Pihvi
kakkonen
Luigi-Flinck-Uroin
Heiskain-Ööberi
kolmonen
Samu-Huila-Kivioja
Tare-Tuomi
nelonen
Panu-Emppu-Pitkis
 

Fordél

Jäsen
Panu "polliisi" Poutanen

Älkää ottako tätä mitenkään provona vaan toivoisin asiallisia perusteita eli mitä lisäarvoa Panu Poutanen mielestänne tuo joukkueelle?

Eilistä peli katsellessa en taaskaan huomannut tässä janpassa kyllä mitään erikoista tai sellaista, jota ei voisi moni kokoonpanon ulkopuolelle jäänyt hoitaa. Harkkapeleissä vielä väläytteli kiekollistakin peliä, mutta nyt on ollut sen osalta pimennossa. Taklauksiakaan en ole juuri nähnyt, oletteko te? Sen sijaan kolmesta ekasta pelistä on jäänyt käteen muutama täysin turha kakkonen hyökkäyspäässä ja...Niin eipä paljon muuta.

En tiedä sitten olisiko ratkaisu kokeilla miestä kovempien pelimiesten kanssa pelaamassa fyysistä roolia, mutta tällä laituriosastolla menee kolme ekaa kenttää täyteen ennen kuin tulee Panun vuoro. Ja jos homma jatkuu tällaisena niin mun mielestä siellä nelosessakin voisi kokeilla rohkeemmin vaikka juuri Kainulaista jos kerran Arola ei ole käytettävissä. Katsotaan nyt tietty matseja vielä eteenpäin.
 

"TeeWeeKaks"

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän tuo sinun otsakkeesi: "Panu "polliisi" Poutanen" on hieman provosoinniksi laskettava.

Muuten olen kyllä sinun kanssa samoilla linjoilla, että harkkapelien jälkeen on suunta ollut alaspäin. Tosin se mitä olen paikan päällä nähnyt pelejä, on jokaisessa matsissa nähty kuitenkin yritteliäs Poutanen. Ja on niitä taklauksia nähty ja ennen kaikkea niitä jäähyjen kalasteluja on tullut lähes joka pelissä.

Toisaalta esiinnostamasi asia siitä, että olisiko pelaavan kokoonpanon ulkopuolella oleville kavereille mahdollista antaa enemmän näyttömahdollisuuksia juuri Panun tilalle onkin pohdittava asia. Kyllä itsekin näkisin Kanulaisia ym. lupaavia junnuja haistelemassa miesten pelien tunnelmaa. Mutta uskon Vladon osaavan hoitaa tämän asian kyllä parhaalla tavalla.

Parannusta tarvitaan yhä joka sektorille! Hyvä suunta kuitenkin!
 

Strawberry

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä itsekin näkisin Kanulaisia ym. lupaavia junnuja haistelemassa miesten pelien tunnelmaa.

Eikös tuo Panu Poutanenkin nimenomaan ole joukkueessa statuksella lupaava junnu. Panu Poutanen on syntynyt 20.5.1988 ja ei ole kuitenkaan kuin viitisen kuukautta vanhempi kuin Joni Kainulainen, joka on syntynyt 26.10.1988.
 
Jep. Kaverista voi tulla vielä hyvä mestispeluri, joten senkun vaan pelailee ainakin 4. kentässä, jossa on ainakin parempi, kuin Sompi, Lampinen tai Arola.

Samalla tavallahan Poutanen on jäsen F:n suosima juniori, kuin esim. Sompi joka on tullut Lahdesta. Tai Kainulainen, joka on taas HPK:sta.
 

Fordél

Jäsen
Ero on vain siinä, että he omaavat jonkinlaisen KooKoo-tausta ja Arola vielä suuremman, joten heitä nostamalla kokoonpanoon viestitetään junnutyölle, että sieltä on täydet mahikset nousta edustukseen. En siis näe järkeä hankkia pelaajia muualta neloskenttään pörräämään kun niitä on jo omasta takaa. Ehkä Panu osoittaa vielä niitä asioita minkä takia hänet on tänne hankittu ja ties vaikka nousee ylempiin kenttiinkin.
 
Mitäköhän muuten Eskeliselle kävi, kun ei pelannut enää TuTo-pelin lopussa? Toivottavasti ei mitään vakavaa kuitenkaan.

Ensi peliin sentterit seuraavassa järjestyksessä: Nistas, Flinck, Huilla, Eskelinen?
 

"TeeWeeKaks"

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toki Panu on junnu siinä missä muutkin, mutta nyt voisi olla Panun vuoro olla junnupeleissä vauhtia hakemassa ja nostaa sitten kenet tahansa "lupaavan junnun" (oli sitten mistä lähtöisin/minkä taustanen tahansa) edustukseen.

Seuraavaan peliin sentterit: Nistas, Flinck, Huila, Koskelainen

Mikä muuten oli tuo Nistaksen poissaolon syy, entä Pitkäjärven??
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Seuraavaan peliin sentterit: Nistas, Flinck, Huila, Koskelainen

Mikä muuten oli tuo Nistaksen poissaolon syy, entä Pitkäjärven??

Poissaolon syytä ei ole kerrottu missään eli ei taida olla varmaa pystyykö Nistas edes pelaamaan SaPKo-pelissä. KooKoolla on kyllä aikalailla sentetreitä ollut loukkaantuneina. Ensin Huilla pitkäksi aikaa sivuun, sitten Miettinen samoin pitkään sivussa, Nistas...Eskelinen...

Varmaan seuraavaan peliin joudutaan lähtemään senttereillä:

Huilla, Flinck, Koskelainen, Sompi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös