Pitihän tuo
tarkastaa. Tuossa ei mainittu sanallakaan koko kauden sopimusta.
Totta tuokin, mutta toisaalta noissa KooKoon sivujen uutisissa ei mainita sopimuksen pituuksista oikein noin yleensäkään. Esim. Dickensonin KooKoo
kiinnitti, Öhberg "
saapui", Ramsay ja Kivioja
liittyivät KooKoon riveihin ja jo ajat sitten poispotkittu Makwaykin tuli
vahvistamaan samaisia rivejä, mutta missään noista uutisista ei käsittääkseni puhuttu sopimuksen pituudesta tai luonteesta mitään. Itse olen elänyt siinä uskossa, että näissä tapauksissa tarkoitetaan oletusarvoisesti yhden vuoden paperia (= sanamuotona "kauden loppuun", jos liittyy mukaan pelien jo alettua, kuten Rautee),
jos toisin ei mainita. Purkaahan näitä soppareita toki voidaan ja niihin voidaan liittää siirtoehtoja esim. juuri ulkomaiden osalta, mutta niistä harvemmin noissa tiedotteissa mitään mainitaan. Kaartisen sopimuksesta ei ole itselläni sen parempaa tietoa, mutta ymmärsin, että kyllä se periaatteessa ihan mallia 1v oli.
Periaatteessahan tilanne voisi myös mennä siten, että Itävallan keikan peruunnutta ilmeisesti terveys/kuntosyistä (vrt. Halmelan kirjoitus) haki Mikko tasokasta pelipaikkaa, jossa pelaisi itsensä kuntoon, mutta joka toimisi samalla
myös näyteikkunana ulospäin eli Kaarinan Kiekko-Poikien treenit olivat pois laskuista. Kun tähän yhdistetään Mestistä johtavan KooKoon Nistasin loukkaantumisen takia tilapäinen(?) tarve ykkössentterille ja samanikäisen Kaartisen, joka meriiteiltään oli paljon vaatimattomampi peluri, viime vuotinen varmasti rahakas sopimus Sveitsin B-liigaan, niin kyllähän tämäkin yhtälö molempia hyödyttäisi. Tiedotteessa ei luonnollisesti tällaisista puhuttaisi, mutta eiköhän jopa Upi Karhula olisi, jos olisi sopparin siis saanut, liittynyt joukkueeseen "vuoden" pahville ja välähtänyt salamana Saksaan/Italiaan/Ranskaan, kun sauma olisi auennut. Ei sillä, että Rauteeta ja Hupi-Upi lähtisin mitenkään rinnastamaan noin muutoin. Samapa tuo sinällään, koska itse uskon Rauteen täällä jatkavan kevääseen asti.
Aikamoista fiktiota, mutta toisaalta ei tuo kuvio kirjoitettuna enää niin huumorilta vaikuta, kuin sitä miettiessä...*hymiö*