Eikö lista satunnaisista kululeikkauksista ole askel kohti tasapainoisempaa valtiontaloutta verrattuna nykytilanteeseen, jossa tasapaino on kaukana?
Tuo kun ei ollut edes lista kululeikkauksista, vaan joukossa oli myös isoja tuloleikkauksia tasaveron muodossa. Niin marginaalisia olivat leikkaukset, että en osaa sanoa, että olisiko ollut edes askel tasapainoisempaan valtiontalouteen.
Aikaisemmin sanoin vasureista seuraavasti. En näe että minulla olisi mitään syytä kok.nuortenkaan ehdotuksiin suhtautua yhtään vakavammin.
Minä lupaan alkaa kuuntelemaan vasureiden ruikutusta arvoista siinä vaiheessa kun he kykenevät tekemään tasapainoisen budjetin (suhteessa siihen taloussuhdanteeseen). Se että ylivelkaantumiselle on pakko tehdä jotain ei sinänsä ole arvovalinta (vaik.ka sinänsä ehdottoman oikeudenmukaista nuoria ja tulevia sukupolvia kohtaan onkin)
Jos joku nyt välttämättä haluaa esille tuoda arvion, että mikään muukaan taho tässä maassa ei ole kykenevä tasapainoista budjettia luomaan, niin joudun valitettavasti ujosti hyväksymään väitteen.
edit:
Nuorisojärjestön korkean auktoriteetin ja pienen vastuun suojakilven takaa kun toistellaan säännöllisin väliaijoin radikaaleja ajatuksia, niin hetken päästä ennen niin radikaalit emopuolueen ajatukset tuntuvatkin taas vähemmän radikaaleilta.
Harmi että vasemmisto konttaa taas tässäkin suhteessa. Vaikka oikealla timantinkovat menestyjänuoret ajavat anarkokapitalismia, niin vasemmalla ei ehdotellakaan pääoman välitöntä kansallistamista vaan pitäydytään tylsästi päivänpolitiikassa.
Näinhän se on. Tasapuolisuuden nimissä on sanottava, että suhtaudun itse kaikkiin näihin puolueiden nuorisojärjestöihin lähinnä harmittomina ja syyntakeettomina tapauksina (tämä koskee jopa taistolaisia ja muita niin kauan kuin nuo voidaan laittaan nuoruuden ymmärtämättömyyden piikkiin). Heistä ei ole mitään varsinaista hyötyä lyhyellä tähtäimellä puolueille (päinvastoin) tai kenellekään muullekaan, mutta heitä on syytä sietää, koska periaatteessa se on kannustettavaa, että nuoret ovat yhteiskunnallisista asioisa kiinnostuneita. Siis ihan samalla tavalla kuin on kannustettavaa kehua hieman hidasta naapurin ipanaa kun hän on ylpeä siitä, että on oppinut heittämään palloa.