Kokoomus

  • 1 505 957
  • 12 657

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Jos kokoomus saa puolueena hoidettua Rydmanin tapauksen jokseenkin kunniallisesti, en usko kuin korkeintaan hienoiseen kannatuksen laskuun. Tuskinpa Rydmanin äänestäjät suurin joukoin lakkaavat äänestämästä kokoomusta tai siirtyvät persuihin, jonne Rydmanin tie mahdollisesti vie. Helsingissä on kyllä tarjolla muitakin taantumuksellisia kokkareita, jos sellaisen äänestämisestä on kiinnostunut.
 

Jeffrey

Jäsen

Olikohan siinä Willen vastineessa jotain muutakin pielessä.

Omasta mielestä tälläkin palstalla pyöri tuo paperi jossa oli nimenomaisesti maininta myös vähäpätöisyydestä. Toisaalta jos syyte on siitä, ettei häädä eksäänsä kotootaan tavanomaisen häätöprosessin kautta, niin en ehkä lähtisi tuon takia miestä rikolliseksi nimeämään.

Jostain syystä tämä Blick kuvio nyt on ehkä jopa eniten pinnalla. Se kuitenkin on vain sotkuinen ero, ja ne väitetyt oikeat raskaammat jutut ovat muualla. Niitä pitäisi nyt kaivella eikä Blickiä. Hän on kontroversi hahmo "piireissä" muutenkin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Aika erikoinen kaveri lapsesta asti. Mikä nyt sinällään ei vielä tarkoita mitään.



Olisipa ryhtynyt musiikilliselle uralle, johon hänellä selvästi oli suuria taipumuksia ja lahjoja. Käsittääkseni Rydman jopa harkitsi nuorena vakavasti säveltäjän uraa. Muusikkopiireissä olisi myös ollut paljon helpompaa ja harmittomampaa olla poliittisesti tai käytöksellisesti vinksallaan, ilman että se olisi kiinnostanut juuri ketään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Surullista, että noinkin maailmasta monipuolisesti kiinnostuneesta, ja selkeästi älykkäästä, lapsesta kasvoi aikuiseksi melkoinen niljake. :/
Jotenkin tuntuu, että Willen vanhempien ikävä kohtalo ei ole voinut olla vaikuttamatta hänen myöhempiin vaiheisiinsa.
 
En minäkään usko juurikaan kannatusprosentin laskuun, niin vankka kannattajakunta Kokoomuksella on ollut aina.
Puolueen kannatus oli reilu vuosi sitten, maaliskuussa 2021, 16 prosenttia.
Noin kymmenen prosenttiyksikköä tämän vuoden toukokuun kannatusmittausta (25,9) alempana.

62 prosentin nousu kannatuksessa 14 kuukaudessa.

Seuraavia kannatusmittauksia odotellaan takulla mielenkiinnolla myös kokoomuksen toimistolla. Liikkuvat äänestäjät ovat myös kokoomuksen riesa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Puolueen kannatus oli reilu vuosi sitten, maaliskuussa 2021, 16 prosenttia.
Noin kymmenen prosenttiyksikköä tämän vuoden toukokuun kannatusmittausta (25,9) alempana.

62 prosentin nousu kannatuksessa 14 kuukaudessa.

Seuraavia kannatusmittauksia odotellaan takulla mielenkiinnolla myös kokoomuksen toimistolla. Liikkuvat äänestäjät ovat myös kokoomuksen riesa.
Kyllä, en itsekään tarkoittanut aiemmin, etteikö kannatus voisi elää, se on jopa lähes varmaa. Mutta siis tämä Rydmanin tapaus, joka ei liity mitenkään Kokoomuksen politiikkaan, eikä ihmiset minun saaman käsityksen mukaan liitä tätä kovin vahvasti puolueeseen, tuskin tekee nyt mitään selkeää kuprua, jonka voisi tulkita tästä johtuvaksi.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Omasta mielestä tälläkin palstalla pyöri tuo paperi jossa oli nimenomaisesti maininta myös vähäpätöisyydestä. Toisaalta jos syyte on siitä, ettei häädä eksäänsä kotootaan tavanomaisen häätöprosessin kautta, niin en ehkä lähtisi tuon takia miestä rikolliseksi nimeämään.

Jostain syystä tämä Blick kuvio nyt on ehkä jopa eniten pinnalla. Se kuitenkin on vain sotkuinen ero, ja ne väitetyt oikeat raskaammat jutut ovat muualla. Niitä pitäisi nyt kaivella eikä Blickiä. Hän on kontroversi hahmo "piireissä" muutenkin.

Ei kai tässä muuta pointtia olekaan, kun se että Rydman on antanut blogissaan väärää tietoa tuosta tapauksesta. Ja tämä taas tuo mieleen epäilyksen mitkä muut asiat on esitetty sillä tavalla, miten Wille ne haluaa nähdä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ukkola tiivistää aika hyvin tässä sen, mitä moni muu on tässä(kin) ketjussa yrittänyt tuoda esille. Tuomio on jaettu, ja ihan sama mitä Rydman tekee tai jättää tekemättä, nähdään se vääränä ja omaa agendaa tukevana.

 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ukkola tiivistää aika hyvin tässä sen, mitä moni muu on tässä(kin) ketjussa yrittänyt tuoda esille. Tuomio on jaettu, ja ihan sama mitä Rydman tekee tai jättää tekemättä, nähdään se vääränä ja omaa agendaa tukevana.

Rydman on itse valinnut uran, joka perustuu puolueen ja äänestäjien luottamukselle häntä kohtaan. Vaikuttaa, että hän ei ole vaan itse asiaa tajunnut. Kuten Ukkolakin toteaa, niin hesarin juttu julkaistiin oikeutetusti ja perustellusti.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Yllättäen Petri Liskillä on hieman erilainen lähestymiskulma tähän juttuun, kun Ukkolalla. Jokainen voi miettiä päässään, kumpi näistä on ihan oikea toimittaja ja kumpi ei...

 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Yllättäen Petri Liskillä on hieman erilainen lähestymiskulma tähän juttuun, kun Ukkolalla. Jokainen voi miettiä päässään, kumpi näistä on ihan oikea toimittaja ja kumpi ei...

Mun mielestä molemmat on oikeita toimittajia. Tämä on vaan mun vaatimaton mielipiteeni.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mun mielestä molemmat on oikeita toimittajia. Tämä on vaan mun vaatimaton mielipiteeni.
Ukkola... No enpä tiedä, ihme öyhöttäjä, joka ei jaksa perehtyä mihinkään edes vähän aluksi ja pohtia asioita maltillisesti, kunhan nyt vaan kerää klikkejä ja huomiota. Tai no, siis itse asiassa on tosiaankin nykytoimittaja, kun asiaa vähän ajattelee. Pahoittelut tästä virhearviosta, etteikö muka olisi. On tyylipuhdas sellainen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ukkola... No enpä tiedä, ihme öyhöttäjä, joka ei jaksa perehtyä mihinkään edes vähän aluksi ja pohtia asioita maltillisesti, kunhan nyt vaan kerää klikkejä ja huomiota. Tai no, siis itse asiassa on tosiaankin nykytoimittaja, kun asiaa vähän ajattelee. Pahoittelut tästä virhearviosta, etteikö muka olisi. On tyylipuhdas sellainen.
Toimittaja se on huonokin toimittaja. Joku tykkää ja joku ei. Toisaalta ei mua ainakaan häiritse jos joku katsoo asioita vähän eri vinkkelistä, oli sitten vaikka täysin väärässä, mutta kyllä Ukkola mielestäni myös eroaa monista muista toimittajista mielipiteillään.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ukkola oli ehkä joskus toimittaja. Nyt hän on mielipidekirjoittaja.
Tämä. Ukkolan tuotokset eivät ole silkkaa roskaa, ja asiat on jutuissaan yleensä kohdallaan. Valitsee kuitenkin aina aiheensa ja tulokulmansa niin, että pääsee kirjoittamaan oikeistokonservatiivisen katsontakantansa mukaisesti jutun tuonne kallellaan. Käyttää myös itse jatkuvasti erittäin selvästi tuota keinoa, että vain sopivat argumentit esitetään.

Nythän Ukkolakin piti kyllä Rydmanin tekoja väärinä ja piti myös jutun julkaisua perusteltuna. Pääasia jutussa oli kuitenkin HS:n uskottavuuden kyseenalaistaminen, ja nuohan Liski tuossa debunkkasi aika mallikkaasti. Jännä muuten, että Rydmanin vastineita ja valittuja kuvakaappauksiaam pidetään kovinkin luotettavina verrattuna vaikka naisten kertomuksiin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yllättäen Petri Liskillä on hieman erilainen lähestymiskulma tähän juttuun…

Voitko mitenkään tiivistää, jotta mekin, jotka emme käytä iltapäivälehtiä, pystymme arvioimaan tätä.

Mun mielestä molemmat on oikeita toimittajia. Tämä on vaan mun vaatimaton mielipiteeni.

On varmasti, mutta vain toinen näyttää noudattavan toimittajan toimintatapoja eli kirjoittaa asian takia, ei huomiohuoraamisen.

Liskihän oli ehdolla Lumilapio-palkinnon saajaksi. Palkinnon, jonka Paavo Teittinen voitti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toimittaja se on huonokin toimittaja. Joku tykkää ja joku ei. Toisaalta ei mua ainakaan häiritse jos joku katsoo asioita vähän eri vinkkelistä, oli sitten vaikka täysin väärässä, mutta kyllä Ukkola mielestäni myös eroaa monista muista toimittajista mielipiteillään.
Ukkola on lievästi tai keskimääräisesti oikeistokonservatiivi, joten jutut kirjoitetaan sen mukaan. Se mikä osuu, osuu, mutta näkökulma on kuitenkin tunnistettavissa. Itse luen kyllä Ukkolaa aina joskus, mutta jatkuva seuraaminen on liiallisen populistisen tyylinsä vuoksi itselleni mahdotonta.

Mutta onhan Ukkola sentään aina ollut paremmin kartalla kuin vasemmiskonservatiiviset ja -liberaalit toimittajat. Vuosikymmeniä USA oli suuri saatana ja koskaan ei Suomen tule olla NATO:ssa, joka arvoyhteisönä on täysin sairas ja jonka takia Suomi joutuu muiden sotiin ja Venäjän vainon kohteiksi. Näitä sitten reviteltiin viikosta ja vuodesta toiseen norsunluutorneista.

Kokoomuksessa on kohtuullinen sekoitus oikeistolaista liberalismia ja konservatismia. Rydmanin todennäköisesti pysyvä poistuminen saattaa muuttaa tilannetta. Toistaiseksi esimerkiksi eduskuntaryhmän konservatiivit ovat kuitenkin olleet yksimielisesti ryhmän päätöksen takana. Kertoo paljon siitä, kuinka syvissä vesissä Rydman ui.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Voitko mitenkään tiivistää, jotta mekin, jotka emme käytä iltapäivälehtiä, pystymme arvioimaan tätä.
Se on pitkä kolumni, asioita on paljon... Kannattaa ehkä tehdä poikkeus ja lukea niin avautuu Rydmanin kautta linjan suorittama häikäilemätön osittaisuus ja tietoinen harhaanjohtaminen ja lukijoiden manipulaatio. On muuten todella älykkäästi, taitavasti ja aggressiivisesti muotoiltu tuo koko teksti - aiemminkin mainitsin etten tälläisen tyypin kanssa haluaisi joutua vastakkain, jos on nurkaan ahdistettu. Saatikka sitten paljon nuoremmat ja kokemattomammat ihmiset. Vastenmielinen ja vaarallinen hyypiö.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ä
Toimittaja se on huonokin toimittaja. Joku tykkää ja joku ei. Toisaalta ei mua ainakaan häiritse jos joku katsoo asioita vähän eri vinkkelistä, oli sitten vaikka täysin väärässä, mutta kyllä Ukkola mielestäni myös eroaa monista muista toimittajista mielipiteillään.
Ukkola on köyhän naisen Appelsiini. Asenne sama, kirjoittaa huonommin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
On varmasti, mutta vain toinen näyttää noudattavan toimittajan toimintatapoja eli kirjoittaa asian takia, ei huomiohuoraamisen.

Liskihän oli ehdolla Lumilapio-palkinnon saajaksi. Palkinnon, jonka Paavo Teittinen voitti.
Itselläni tässä ei ainakaan ollut kiistaa siitä onko Liski parempi toimittaja, koska selkeästi hän sitä on ja käsittääkseni ei muutenkaan ollut kyse paremmuudesta. Oli kyse siitä, että onko Ukkola toimittaja ja mielestäni on.

Mielestäni Ukkola on toimittaja, oli sitten hyvä tai huono ja tuon huomiohuoraamisen jätän kyllä omaan arvoonsa.

En itse juurikaan lue Ukkolan kolumneja tai muutenkaan, mutta mikä hänen kirjoituksissaan on journalistisen etiikan vastaisia? Kysyn koska en tiedä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Ä
Ukkola on köyhän naisen Appelsiini. Asenne sama, kirjouttaa huonommin.

Ukkolan työ on tuoda klikkauksia ja myydä lehtiä ja siinä on kiistatta hyvä. Kulttuurisota on Suomessakin jo tätä päivää ja Ukkola on käymässä sitä ihan eturintamassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös