Tämähän nyt ei pidä paikkaansa. Orpolta kysyttiin että mitä konkreettista hän haluaisi tehtäväksi ja hän viittasi varjobudjettiin, josta kuka tahansa voi käydä lukemassa konkreettiset ehdotukset.Niin saavat ja Orpon lausuntojen mukaan Kokoomus olisi leikkaamassa niitä kaikkia.
Ehkä he alkavat palkata ansiosidonnaisella olevia työkykyisiä ja osaavia henkilöitä, joilla ei tällä hetkellä ole motivaatiota ottaa töitä vastaan ennen 400 päivän täyteen tulemista kun ilmankin saa pari tonnia käteen.Millä logiikalla yritykset alkavat palkata soveltumattomia ja asumisloukussa olevia pitkäaikaistyöttömiä, jos heiltä leikataan tukia? Jos työttömyys on tästä kiinni, on vika ihmisiä palkkaavissa yrityksissä, ei tukia saavissa työttömissä.
Varmaan kannattaa tutkia Tanskan toimia. Realismia on myös katsoa karttaa, on meinaan hieman etäisyyksissä eroja. Tanska on myös panostanut paljon työllisyystoimiin ihan oikeita resursseja. Paikallisessa työkkärissä on paljon enemmän työntekijöitä per työtön.Ehdottomasti kannattaa ottaa mallia! Esimerkiksi Tanska oli samanlaisessa tilanteessa kuin Suomi. Työttömiä, työpaikkoja, mutta eivät kohdanneet. Tanska pisti paljon uusiksi ja nythän se toimii.
Ehdottomasti kannattaa ottaa mallia! Esimerkiksi Tanska oli samanlaisessa tilanteessa kuin Suomi. Työttömiä, työpaikkoja, mutta eivät kohdanneet. Tanska pisti paljon uusiksi ja nythän se toimii.
Ehkä he alkavat palkata ansiosidonnaisella olevia työkykyisiä ja osaavia henkilöitä, joilla ei tällä hetkellä ole motivaatiota ottaa töitä vastaan ennen 400 päivän täyteen tulemista kun ilmankin saa pari tonnia käteen.
Ei ehdotuksessa ollut mitään perusturvan leikkausta.
Ei kai se yllätys kenellekään ole, että oppositio räksyttää ja nostaa epäkohtia esiin? Hallitukselle riittää, että on taikaseinä, josta rahaa saadaan, eikä leikata tarvitse. Ministeriöiden LTA:t olivat taas sellaisia, että kaikkea mahdollista esitettiin, kun piikki on auki. Tarveharkinta oli se, että nyt kannattaa esittää, koska seuraavan hallituksen kohdalla se tuskin onnistuu, vaikka tarve ei ole välitön.Kokoomukselle termit sen sijaan ovat tärkeitä. Verotusta siedetään tasan niin kauan kuin sen nimi ei ole pääoma-, tulo-, polttoaine- tai solidaarisuusvero.
Kokoomuksen varjobudjetissa on ansiosidonnaisen laajentaminen koskemaan kaikkia, mutta sen tason laskeminen sille tasolle, ettei se muodosto tuloloukkoja.Sitten pitää leikata karenssia ja korottaa perusturvaa. Työttömien toimeentulosta tässä on kysymys, etenkin kun eläminen kallistuu. Kai se työttömälle ihan sama, millä nimellä tilille tulevaa rahaa kutsutaan.
Niin tai yhteisövero tai alv (ravintola-alan alvin lasku oli esim varjobudjetissa). Ja varmaan joku muukin listalle löytyisi. Näin ollen tällaisessa listauksessa ei ole minkäänlaista järkeä. Kokoomus vastustaa korkeaa verotusta kaikkein johdonmukaisesti suurista puolueistamme. Isossa linjassa toki kokoomus on kannattanut verotuksen painopisteen siirtämistä ansioverotuksesta haittaverotukseen, missä onkin järkeä.Kokoomukselle termit sen sijaan ovat tärkeitä. Verotusta siedetään tasan niin kauan kuin sen nimi ei ole pääoma-, tulo-, polttoaine- tai solidaarisuusvero.
Ettei vaan Kanervakin ole Tiitisen -listan miehiä?
Kyllä, samalta listalta löytyy kuin muutkin desantit. Voisi olla hyvinkin syy, miksi myöskään kokoomus ei vaadi Tiitisen listan avaamista. Ne puolueet kenen edustajia tuolta listalta löytyisivät menettäisivät varmasti suuren määrän äänestäjiä ja siksi lista on salattu.Eikös Ike jollain vastaavalla listalla ollut mitä olen tuolta sotaketjusta bongannut. Kanervahan on näitä viimeisiä mohikaaneja Väyrysen kanssa.
Kanerva oli tuolla Rusin laatimalla "Stasi-listalla" joka julkaistiin muutama päivä sitten Kremlin kortti -nimisessä kirjassa. Ike oli ainoa kokoomuslainen ko. listalla, muuten oli hyvin SDP/SKDL -painotteinen.Eikös Ike jollain vastaavalla listalla ollut mitä olen tuolta sotaketjusta bongannut. Kanervahan on näitä viimeisiä mohikaaneja Väyrysen kanssa.
Kanervasta on ollut varmaan myös helppo hankkia kiristysmateriaalia.Kanerva oli tuolla Rusin laatimalla "Stasi-listalla" joka julkaistiin muutama päivä sitten Kremlin kortti -nimisessä kirjassa. Ike oli ainoa kokoomuslainen ko. listalla, muuten oli hyvin SDP/SKDL -painotteinen.
Kanervan katoaminen kuvasta tässä vaiheessa herättää tietysti kysymyksiä.
Kanervasta on ollut varmaan myös helppo hankkia kiristysmateriaalia.
Nyt tuli yllätyksenä. Olikohan joku vakava sairaus josta ei kertonut. Kepeät mullat.
Ilmeisimmin oli. Itse olen häntä arvostellut kun ei ole ottanut kantaa Venäjän hyökkäykseen, mutta olen siis ollut täysin väärässä ja Ikellä on ollut omat taistelut käynnissä. Kepeät mullat Ikelle täältäkin ja pahoittelut siltä osin että arvioin tilanteen väärin.Nyt tuli yllätyksenä. Olikohan joku vakava sairaus josta ei kertonut. Kepeät mullat.
47 vuotta kansanedustajana. Hattu päästä.Ilkka Kanerva on kuollut. RIP.
47 vuotta kansanedustajana. Hattu päästä.
Hieman pahaenteiseltähän vaikutti, kun katosi täysin julkisuudesta eikä kukaan "tiennyt" mitään.
No kyllähän Ike oli jo pitkään jämäkkä Venäjän suuntaan ja yksi jo pitkään vakavasti Venäjän kehitykseen suhtautuneista. Vaikka hänelläkin syntejä suomettumisen ajoilta.Ilmeisimmin oli. Itse olen häntä arvostellut kun ei ole ottanut kantaa Venäjän hyökkäykseen, mutta olen siis ollut täysin väärässä ja Ikellä on ollut omat taistelut käynnissä. Kepeät mullat Ikelle täältäkin ja pahoittelut siltä osin että arvioin tilanteen väärin.