Niin, se taisi olla Rinteen oma sekoilu Posti-jupakassa, joka tuli maksamaan myös SDP:n kannatuksessa. Toki siitä olen samaa mieltä, että paljon henkilöityy myös Mariniin ja onhan hän nyt ainakin mumisija-Rinteeseen verrattuna parempi artikuloija ja ei yhtä karismaton. Demarit mielestäni aivan oikein takoessaan raudan ollessa kuuma rakentamalla Marinin brändiä. Kokoomus tekisi ihan samoin vastaavassa tilanteessa, jos he löytäisivät tuollaisen suosion omaavan naispoliitikon. Siinä on varmasti totuutta, että Marinia käytetään eri tilanteissa harkiten. Pääministeriksi kuitenkin varsin kokematon vielä.
Toki Rinteen kannatus oli heikkoa jo ennen postia, alaspäin vaaleista alkaen. Luulen, että yksi tekijä oli lupaamansa vappusatanen, joka muuttui sitten Rinteen omalla suulla talouden tilasta riippuvaiseksi. Olihan tuo varmaan monen mielestä hävytöntä...
Ja kyllä Kokoomus toimisi samoin, jos Marin olisi Kokoomuksen puheenjohtaja ja pääministeri. Uskallan kuitenkin väittää, että Kokoomuksessa hän ei nousisi johtoasemaan. Marinin kyynärpäät kyllä riittävät ja niitä tarvitaan Kokoomuksessa vähintään yhtä paljon kuin SDP:ssä. Kolmen Kokoomuksen puoluekokouksen perusteella, joissa siis olin läsnä, uskallan tämän sanoa. Rintamat ovat selkeät, ja junttaus niiden sisällä ja toki ulkopuolellakin kovaa.
Se missä Kokoomus eroaa demareista, on naisen substanssi. Edes Lepomäki ei tahdo riittää, vaikka hänellä on talouden ja monen muun asian osaaminen Marinia merkittävästi edellä. Tässä mielessä pidän mahdollisena, että Lepomäki tai vastaava nainen saisi Kokoomuksessa olla enemmän esillä talouden ja muiden asioiden osalta, koska osaaminen riittäisi. Mutta ensin tulisi Lepomäki saada puheenjohtajaksi, ja se ei Kokoomuksessa helppoa tule olemaan.