Viestin lähetti Pressiboxi
Politiikan junnutyö on niin heikkoa, että jäljet alkavat näkyä karmivana talenttikatona useimmissa puolueissa. Itälä oli jo Kokoomuksen puheenjohtajana ihan täysi vitsi, pikkuvanha Katainenkaan ei parin ensimmäisen televisiopuheen perusteella vaikuta järin lupaavalta. Pataan on tulossa isosti Kepun ja Demareiden jyriltä useimmissa televisiopaneleissa jne.
Toisaalta eipä keskustassa ja SDP:ssäkään mistään junnumyllystä voi puhua. Suurten ikäluokkien jälkeen on todella hiljaista varteenotettavien poliittisten profiilien muodossa.
Viestin lähetti mixu
On kykypuolueella ainakin mahtavia ehdokkaita eu vaaleihin.
Kankkunen,Kuoppamäki ja Avellan.
Mahtavaa asiantuntemusta.
Viestin lähetti TM
Turhin kansanedustaja jos pitäisi äänestää niin jo monta vuotta ääni olisi mennyt täältä Ikelle.
Viestin lähetti Svante
Mistäs tiedät?
Se, että on saanut julkisuutta ralliautoilijana, muusikkona sekä TV-naamana todistaa ettei ole asiantuntija?
Toisaalta, tarvitseeko jokaisesta asiasta tietää jotakin?
Jääkiekossakin on roolituksia miksei politiikassa voisi olla samoin? Jörn Donner sanoi aikoinaan osuvasti ettei tiedä kaikista asioista mutta hän keskittyykin niihin asioihin joista jotakin tietää, muut vastatkoon muista asioista.
Oikeastaan tämä on minun mielestäni lähes pelkästään hyvä asia. Minä en kaipaa näitä ammattipolitiikoja, jotka eivät ole tehneet päivääkään oikeaa työtä ja joiden ymmärrys on siten asioista aika yksipuoleinen. Minun mielestäni politiikan ABC:n oppii tarpeeksi hyvin esim yritysjohdossa ja samalla siinä oikeasti miten talous toimii. Siitä voi sitten siirtyä politiikkaan kun ikää ja ymmärrystä on kertynyt.Viestin lähetti Pressiboxi
Tässä voi olla myös yleisemmin sitä, että nuorison ja nuorten aikuisten terävin kärki ei nykyoloissa suuntaa uraputkeaan politiikkaan vaan pelkästään työelämään.
Viestin lähetti dana77
Oikeastaan tämä on minun mielestäni lähes pelkästään hyvä asia. Minä en kaipaa näitä ammattipolitiikoja, jotka eivät ole tehneet päivääkään oikeaa työtä ja joiden ymmärrys on siten asioista aika yksipuoleinen. Minun mielestäni politiikan ABC:n oppii tarpeeksi hyvin esim yritysjohdossa ja samalla siinä oikeasti miten talous toimii. Siitä voi sitten siirtyä politiikkaan kun ikää ja ymmärrystä on kertynyt.
Viestin lähetti Svante
Kysyin kerran BZ:lta miksi Kokoomus jaksaa paapattaa vuodesta toiseen (aina laman alusta saakka), että pitää olla kannattavampaa mennä työhön kun olla työttömänä. Miksi mitään ei tehdä asialle?
Vastaus oli selkeä: SAK ja muut ammattiyhdistykset sekä Demarit eivät salli muutosta!
Viestin lähetti er_bai_wu
EDIT: niin, ja kai vielä muistatte Ben "demareiden ja SAK:n syy" Zyskowiczin (?) riemun kun SDP näytti olevan voittamassa vaalit?
Vauhti maksimiin ja seinään!
Viestin lähetti Svante
Älä nyt hyvä mies. Voithan vaihtoehtoisesti nyky EU:ssa muuttaa vapaasti muualle ulkomaille jos Demarit ja Vihreät saavat vallan.
Ja Helsingin talous on kuralla??!! Taitaa olla liian moni savensyöjä, joka on muuttanut tänne leveämmän leivän perään :-)
Sic. Monessa maassa ulkomaalaiset eivät maksa veroja ollenkaan, joka kokemuksena on kyllä vertaansa vailla. Edellytyksenä tietenkin yli kuuden kuukauden oleskelu/työnteko ko. kohdemaassa. Ja kah, Helsingin budjetin alijäämän syitä voi aina miettiä, mutta voiko mikään kaupunki, jossa asuu vain opiskelijoita, eläkeläisiä, juoppoja ja hulluja, olla taloudellisesti omillaan? Ja tämä kysymys täysin intohimottomasti, koska asunhan minäkin täällä. Sitten on tietenkin ne piruparat, jotka muuttavat tänne sen takia, että saavat työpaikan.
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Työmarkkinat:
Työllinen työvoima (2002) 287 700
Työttömyysaste 6,9
Työpaikkojen määrä (2003) 373 312
Työpaikkaomavaraisuus (2003) 134 %
Viestin lähetti Svante
Millä lailla uskot Kataisen saavan takaisin menetetyt äänestäjät?
Viestin lähetti Eppis
Äitinikin sanoi, että nyt, kun puolueen puheenjohtaja ei väännää turkua, niin hänkin voi harkita Kokoomuksen äänestämistä, vaikka ei ole koskaan elämässään niin tehnyt. Ja kas, mamma meni ja antoi EU-vaaleissa äänensä Stubbille.