Kielletään niiltä mieluummin huumeet.
Käsittääkseni ne on jo kielletty.
Kielletään niiltä mieluummin huumeet.
Käsittääkseni ne on jo kielletty.
Koko teksti
Jälleen yksi vastuullinen koiranomistaja vauhdissa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014091618666768_uu.shtml
Olisikohan vallan ylimitoitettua edellyttää koiranomistajiltakin jotain lisenssiä? Ei sillä, etteikö useimmiten vika olisi aina niissä ei-koiraihmisissä.
Älyään voi tosiaan käyttää, mutta pitää sen karvakuononkin tarpeensa tehdä, ihan kuten ihmistenkin.
Yksi mikä meikäläistä on ihmetyttänyt on se, että olen pari kertaa saanut noottia kanssaihmisiltä, kun olen antanut piskin paskoa paikassa, jossa kävelytien toisella puolella on pelkkää metsää. Meneekö ne jannut kierimään kävelytieltä sinne metsään ja tuhraa kaikki kamppeensa siihen mun koiran paskaan? Aika vitun kehari pitää olla jos tuosta näkee vaivaa.
Samaa mieltä. Kyllähän ihminenkin voi metsässä tarvittaessa kyykkypaskalla käydä.Kai nyt helvetti elain saa luontoon paskoa?
Koiranomistaja voi varautua tilanteeseen, että missä hyvänsä paikassa koira paskookin, niin paikalle sattumalta osunut lähimmäinen arvelee paskantamisen olevan siinä paikassa sopimatonta. Aivan riippumatta siitä, kuinka syvällä metsässä ollaan. Arvelen syynä olevan periaatteellisen vihollisuuden ihmisen ja koiran välillä, ainakin näin yksisuuntaisena ilmiönä.Samaa olen kuullut pariin kertaa. Kavelytien asfaltista metrin paasta alkaa tihea kangasmetsa. Koira on koko flexin mitan verran siella metsassa (7 metria) ja kay paskomassa. Siihen tulee sitten lenkkeilijoita urputtaan siita. Kai nyt helvetti elain saa luontoon paskoa?
Koira voi puolestani merkkailla tienpientareita ihan kaikessa rauhassa, mutta raja tulee vastaan siinä kun koiran annetaan kusta lasten leikkialueille tai taloyhtiön pihalle.
Jollain ilveellä olen onnistunut opettamaan koirani niin, että se nostaa koipeaan ekan kerran vasta taloyhtiön pihalta ja parkkialueelta poistuttuaan. Tosin kertaalleen olen tänä talvena siirtänyt lenkin jälkeen noin jalkapallon kokoisen lumipaakun taloyhtiön pihasta viereiseen metsikköön.
Koirista kun ei kasvattajana ole minkään valtakunnan kokemusta niin voi olla, että ehdotukseni ei toimi. Olisiko mahdollista, että kun koira kerran on kytkettynä niin se naru pidettäisiin piha-alueella niin lyhyenä ettei koira pääse pissille?
Koirista kun ei kasvattajana ole minkään valtakunnan kokemusta niin voi olla, että ehdotukseni ei toimi. Olisiko mahdollista, että kun koira kerran on kytkettynä niin se naru pidettäisiin piha-alueella niin lyhyenä ettei koira pääse pissille? Mikäli koira kulkee omistajan jaloissa niin en usko, että hän tekee silloin tarpeitaan ja ainakin se antaa omistajalle halutessaan mahdollisuuden puuttua asiaan ellei kaipaa kusia kintuillensa. Hattua nostan myös toimillesi tuon paakun siirtelyn suhteen vaikkei tarinasta käynyt ilmi oliko kyse edes oman koirasi tuotoksista.
Koirista kun ei kasvattajana ole minkään valtakunnan kokemusta niin voi olla, että ehdotukseni ei toimi. Olisiko mahdollista, että kun koira kerran on kytkettynä niin se naru pidettäisiin piha-alueella niin lyhyenä ettei koira pääse pissille? Mikäli koira kulkee omistajan jaloissa niin en usko, että hän tekee silloin tarpeitaan ja ainakin se antaa omistajalle halutessaan mahdollisuuden puuttua asiaan ellei kaipaa kusia kintuillensa. Hattua nostan myös toimillesi tuon paakun siirtelyn suhteen vaikkei tarinasta käynyt ilmi oliko kyse edes oman koirasi tuotoksista.
Meille tuli tuossa reilu vuosi sitten yksi kodinvaihtaja "eläkekotiin". Vaikka koira täyttää seuraavaksi 8 vuotta, niin siitä ei aina todellakaan huomaa, että se alkaa kusta. Joskus saattaa suorasta kävelystä vetää sekunniksi kyykkyyn ja päästää pissat, eikä siihen ehdi reagoida. Joskus tekee myös paskat samalla tavalla.-- vähän vanhemman koiran liikkeitä ei ole kovin hankala ennakoida.