Mainos

Klubilla – asiaa Ligaföreningen HIFK r.f.:stä ja Idrottsföreningen Kamraterna, Helsingfors rf.:stä

• 19 862
  • 108

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, aiemmin olisi pitänyt reagoida ja alkaa olla myöhäistä, mutta jos nyt edes jotain yritettäisiin. Tällä hetkellä näyttää siltä, ettei edes yritetä.
Jos nyt kuitenkin yllätytään positiivisesti ja hankintoja tulee, niin paljon riippuu myös siitä kuinka nopeasti saadaan porukkaa saikulta ja tippuuko sinne joka viikko treeneissä lisää.
Se tässä eniten vituttaa, että tilanne oli uskomattoman hyvä verrattuna normisyksyyn ja pienellä hionnalla olisi homma pysynyt raiteillaan.
Mutta kuten sanoit, sarjataulukossa IFK on kolmantena eikä kukaan ilmeisesti jaksa huolestua esimerkiksi siitä, että kaksi edellistä matsia kotona on hiihdelty tehden kaksi maalia. Onneksi omiin on mennyt vain 11.

Trendi kääntyi jo ennen loukkaantumissumaa. Sitä ei vain heti huomattu, kun sarjajohto oli niin iso. Lokakuun puolivälin Tepsi-tupla oli jonkunlainen käännekohta. Niissä peli oli jo heikompaa, mutta vaivoin saatiin niistä vielä tarvittava tulos. Siitä eteenpäin heikompi peli alkoi näkymään myös heikompina tuloksina. Ensin tasureina ja sitten tappioina. Pistekeskiarvo on romahtanut. En usko, että tästä enää noustaan alkukauden tasolle.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Setävainaalla oli hieno sanonta, joka kuvaa näitä hupiukkoja täydellisesti: ”kusipäitä kaikki”.

fakiiri

Jäsen
Lätkä-IFK:n emoyhdistystä olen vuosien ajan kritisoinut puuhastelusta. Yksi konkreettinen esimerkki siitä, millaista seuran touhu oli pääosin kauhealla 1990-luvulla, on tämä: Vladimir Jursinov halusi pois Venäjältä. Göran Stubb, vaikka oli seurasta lähtenyt ovet paukkuen, oli yhteydessä IFK:n johtoon: Jursinov on saatavilla, ottakaa häneen yhteys. Tämä tapahtui talvella 1992. Yllätys, yllätys Frank Moberg ei tehnyt asialle mitään.

Olin kuullut tarinan jo vuosia sitten, mutta minun oli hankalaa uskoa sen olevan totta. Tiesin toki, että Göran Stubb yhdisti TPS:n johdon ja Jursinovin tunnetuin seurauksin. Mutta valitettavasti totta se on, niin moni ihminen on asian minulle vahvistanut. HIFK ei tehnyt elettäkään saadakseen Jursinovin Stadiin. Tämä yksi konkreettinen esimerkki kertoo, miten seura ajautui sivuraiteelle kesän 1990 riidan jälkeen. Puuhastelun laskua maksetaan yhä, seuran urheilullinen kivijalka on lahonnut.

Ohessa HBL:n juttu, jossa kerrotaan Jursinov -asiasta:

Olen edelleenkin sitä mieltä, että HIFK pitäisi uudistaa perinpohjaisesti. Seuraa pitäisi kehittää saksalaisen jalkapallon suuntaan. Siellä on voimassa 50+1 -sääntö. Vuonna 1998 voimaan astunut sääntö määrää, että seura ei voi pelata Saksan kahdella korkeimmalla sarjatasolla, jos vähintään 51 prosenttia äänivallasta ei kuulu itse seuralle ja sen jäsenille eli kannattajille. Yksittäinen sijoittaja ei siis voi omistaa seuran osakkeista enempää kuin 49 prosenttia.
Miksi HIFK ei voisi olla seura, jossa kannattajat pääsisivät jäseniksi? Miksi seura halutaan pitää pienen piirin omana hiekkalaatikkona, jossa voi puuhastella ilman tulosvastuuta?

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lätkä-IFK:n emoyhdistystä olen vuosien ajan kritisoinut puuhastelusta. Yksi konkreettinen esimerkki siitä, millaista seuran touhu oli pääosin kauhealla 1990-luvulla, on tämä: Vladimir Jursinov halusi pois Venäjältä. Göran Stubb, vaikka oli seurasta lähtenyt ovet paukkuen, oli yhteydessä IFK:n johtoon: Jursinov on saatavilla, ottakaa häneen yhteys. Tämä tapahtui talvella 1992. Yllätys, yllätys Frank Moberg ei tehnyt asialle mitään.

Olin kuullut tarinan jo vuosia sitten, mutta minun oli hankalaa uskoa sen olevan totta. Tiesin toki, että Göran Stubb yhdisti TPS:n johdon ja Jursinovin tunnetuin seurauksin. Mutta valitettavasti totta se on, niin moni ihminen on asian minulle vahvistanut. HIFK ei tehnyt elettäkään saadakseen Jursinovin Stadiin. Tämä yksi konkreettinen esimerkki kertoo, miten seura ajautui sivuraiteelle kesän 1990 riidan jälkeen. Puuhastelun laskua maksetaan yhä, seuran urheilullinen kivijalka on lahonnut.

Ohessa HBL:n juttu, jossa kerrotaan Jursinov -asiasta:

Olen edelleenkin sitä mieltä, että HIFK pitäisi uudistaa perinpohjaisesti. Seuraa pitäisi kehittää saksalaisen jalkapallon suuntaan. Siellä on voimassa 50+1 -sääntö. Vuonna 1998 voimaan astunut sääntö määrää, että seura ei voi pelata Saksan kahdella korkeimmalla sarjatasolla, jos vähintään 51 prosenttia äänivallasta ei kuulu itse seuralle ja sen jäsenille eli kannattajille. Yksittäinen sijoittaja ei siis voi omistaa seuran osakkeista enempää kuin 49 prosenttia.
Miksi HIFK ei voisi olla seura, jossa kannattajat pääsisivät jäseniksi? Miksi seura halutaan pitää pienen piirin omana hiekkalaatikkona, jossa voi puuhastella ilman tulosvastuuta?

Tuo olisi loistava idea, mutta ei tule tapahtumaan. Country Club ei ikinä luopuisi vallastaan. Puuhastelu jatkukoot seuraavatkin 35 vuotta. Sen verranhan siitä nyt on kun Stubb lähti IFK:sta ja sen jälkeen ollaan voitettu kaksi mestaruutta ja kaksi hopeaa. Stubbin vuodet toivat 5 mestaruutta ja lukuisia muita mitaleja. Aina oltiin kärkikahinoissa. Mobergin aikakausi ja kaikki sen jälkeen on ollut pelkkää keskinkertaisuutta, muutamalla valonpilkahduksella noin 10-15 v välein.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Haistakaa vittu!

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska HIFK:ssa on tehty mitään osaaminen edellä?

Kolme viimeistä urheilutoimenjohtajaa ovat Nybondas, Salmelainen ja Pesonen. Pystyykö kukaan sanomaan, että he olisivat olleet edes lähellä oman toimipaikkansa kärkeä?

Valmentajat on aina poimittu jostain muualta kuin aallonharjalta. Jalonen oli viimeisin kova kiinnitys ja se homma päättyikin sitten mestaruuteen. Törmänen oli myös hyvä kiinnitys ja silloinkin päädyttiin finaaliin. Mitään ei tietenkään opittu, joten sen jälkeen valintoja on ohjannut joku muu kuin pätevyys.

Maaliin ei hankita koskaan kärkiosaamista, vaan lyödään omia junnuja ihan liian isoon rooliin.

Toimariksi voidaan ihan hyvin valita joku Lindström, koska miksipä ei.

Ja näistä kyllä esimerkkejä riittää. Organisaation huipulta ruohonjuuritasolle asti.

HIFK löytää aina valintakriteereiksi jonkun muun kuin pätevyyden. Ei tarvitse ihmetellä, että menestys kiertää Nordiksen kaukaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy