Onko sulla kenties konsulttitaustaa :D?
Tietämättä, kuka henkilö Y on, mä sanoisin suoraan, että lähe menee vielä kun ehdit. Jos henkilö Y on joku, jolla on näyttöä siitä, että hän on pystynyt erinomaisiin suorituksiin juuri urheiluseuramaailmassa, saattaisin harkita asiaa. Mutta kuka tällainen henkilö voisi olla? Yleisesti ottaen yritysmaailmassa harvoin toimitaan hedelmällisesti niin, että joku ulkopuolinen tulee taloon ja sanoo kaikille, että vedättepä huonosti ja nyt mä tulen laittamaan kaiken kuntoon. Voidakseen aukottomasti todeta, että joku asia tehdään väärin tai huonosti, pitäisi olla hyvin tietoinen siitä, mitä tapahtuu, milloin ja miksi. Ja aika harvalla ulkopuolisella tällaista tietoa on. HIFK ei myöskään ole sellaisessa tilanteessa, missä tarvittaisiin sugar daddya laittamaan rahaa kiinni ja se on itse asiassa aivan erinomainen asia. Jos joltain ottaa rahaa, sille antaa valtaa. Ennen sitä pitäisi tietää, että sitä valtaa ei käytetä väärin ja omiin henkilökohtaisiin tavoitteisiin.
Mulle HIFK-tausta ei ole huono asia, päinvastoin, kunhan on kompetenssia hoitaa hommansa hyvin. Ymmärrän, että moni vetää tunteella, mutta kaikkia HIFK-taustaisia henkilöitä ei voi laittaa samoihin "koreihin" myöskään kompentenssin suhteen. On epäreilua verrata Harria 70 v. Tobiakseen 35 v., eikä vertausta kannata tehdäkään. Toinen tekee kevyitä taustahommia eläkepäiviensä ratoksi ja toinen vastaa Liiga-joukkueen rakentamisesta ja tulevaisuuden suunnittelemisesta.
Ei mulle HIFK olisi HIFK, jos kaikki olisivat junantuomia. Tulisivat ulkopuolelta kertomaan, miten HIFK:n pitää toimia? Njääh. Itse haluaisin eri rooleihin sellaisia henkilöitä, joilla on kokemusta myös muualta kuin HIFK:sta. Kyllä siellä Ilveksessäkin on paljon Ilves-taustaisia henkilöitä edelleen. Eikä HIFK:n nykyhetkeä ja voi muutenkaan verrata Manngardin ajan Ilvekseen.
Just nyt mä en näe, että HIFK:lla olisi mitään suurempia ongelmia. Meillä on uusi hallituksen puheenjohtaja, suhteellisen uusi toimari ja uusia juttuja on tullut tälle kaudelle, kuten nyt vaikkapa ravintolatoiminta seuran hallintaan. Se, että osaa ei päävalmentajan jatkot miellytä tai että jengi pelaa päin persettä, on sitten asia erikseen. Mutta itselläni ei ole just nyt mitään valitettavaa siitä, missä tilassa HIFK seurana on. Ry on oma asiansa, mutta en mä just nyt oikein osaa sanoa mitään sellaista Ry:n tekemää päätöstä, mikä olisi a) tehty b) vaikuttaisi seuraan ja c) olisi ollut väärä.