Kivelle kenkää – nyt vai heti?

  • 341 852
  • 1 375

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kai se normivaihto on edelleen se noin 30 sekuntia. Hulluja lukemia heität. Tottakai poikkeuksia tulee riippuen pelitilanteesta.

Nuo olivatkin ihan heitettyjä lukemia. Tarkoituksena oli tuoda esille se, että sillä on oikeasti merkitystä, että miten se peliaika muodostuu. Joistakin viesteistä edellä on saanut sen käsityksen, että osan mielestä sillä ei olisi merkitystä. En ole tarkistanut noita Niemen peliaikoja ennen ja jälkeen Dixonin lähdön, mutta vaikka Niemen peliaika olisikin noussut vastaamaan Dixonin peliaikoja, niin jaksaminen voi olla täysin erilaista, jos nyt on vedetty lyhyemmällä pätkällä. Ei mulla muuta.
 

Burns Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Los Angeles Kings, HIFK, ManC
Nämä peliajat ja peluutukset ja normivaihtojen pituudet ovat mun mielestä aika peli- ja tapauskohtaisia. Tätä puoltaa muunmuassa sm-liigan mainoskatkot. Esimerkiksi ykkösketjun peliaika voi heitellä huomattavasti(toki lisänä yv) tästä syystä pelien välillä. Jos vaikka 1. ketju painostaa vastustajan päädyssä reilun minuutin ja tilanne päättyy torjuntaan, ja tästä seuraavaan hyökkäyspään aloitukseen. Tähän väliin sm-liigan mainoskatko, ja 1. ketju saattaa jatkaa heti tämän jälkeen, ellei pyöritys ole ollut järkyttävän kuluttavaa. Tästä syystä olen tyystin jättänyt näiden normivaihtojen pituudet ihan omaan arvoonsa, sillä logiikasta riippuen toi oma esimerkki voi olla joko yksi vaihto, tai kaksi, miten vaan. Ainakin kyseisen asian tiimoilta on muodostunut kaksi tyystin toisistaan eriävää mielipidettä. Vaihtoaikojen muutoksiin ottamatta sen koommin kantaa, totean, että Dixonia peluutettiin ainakin aivan turhaan esimerkiksi alivoimilla. Siihen kun löytyy joukkueesta muutenkin spesialisteja.
 

Subbani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipsit
Ei tästä viimeaikaisesta lentokelistä kyllä Kiven piikkiin taida paljoakaan voida laittaa. Kyllä se lähti sieltä pelaajien omasta kriisi-/motivaatiopalaverista. Tämä lentokeli vain alleviivaa sitä, että Nöpön auktoriteetti ei ollut riittävä saamaan joukkuetta pelaamaan edes suunnilleen taitojensa mukaisella tasolla koko kautta läpi. Onneksi jätkät heräs pelaamaan juuri viimeisillä hetkillä ja toivottavasti motivaatiobursti riittää myös pleijareissa.

Vieraisiin pöytiin huuteleminen, sori! Mutta siis väitätkö ihan oikeasti, että Kivellä ei ole ''paljoakaan'' osuutta tähän? Kyllä mä sanon, että aika on punainen naama kaverilla penkin takana ja pakko nostaa hattua, että ''tuollaisen'' jengin nostanut noin ylös. Dixonin myynti teki vain hyvää Ässille. Kuitenkin propsit Karrille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä mä sanon, että aika on punainen naama kaverilla penkin takana ja pakko nostaa hattua, että ''tuollaisen'' jengin nostanut noin ylös...

Mistä helvetistä sä puhut, "tuollaisen" jengin? Eikös Ässät ole ihan samoilla sijoilla, kuin mitä useamman kauden ajan ollaan oltu?
 

Subbani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipsit
Mistä helvetistä sä puhut, "tuollaisen" jengin? Eikös Ässät ole ihan samoilla sijoilla, kuin mitä useamman kauden ajan ollaan oltu?

Hei, meinasin et ku Dixon lähti ja siellä kyti niin helvetinmoinen kriisi, että ei mitään järkeä. Tarkoitan enemmänkin, että Kivi sai ''sellaisen'' jengin nostettua mikä oli jo niin kuopattu suurimmanosan kannattajien ja urheliua seuraavian puolesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hei, meinasin et ku Dixon lähti ja siellä kyti niin helvetinmoinen kriisi, että ei mitään järkeä. Tarkoitan enemmänkin, että Kivi sai ''sellaisen'' jengin nostettua mikä oli jo niin kuopattu suurimmanosan kannattajien ja urheliua seuraavian puolesta.

Okei, ymmärsin sut väärin.

Kiven panosta tämän kevään nousuun tuskin koskaan saadaan ihan täysin selville. Ainoa asia mikä tiedetään on se, että oli itse ollut täysin hiljaa pelaajien pitäessä tätä kuuluisaa "palaveriaan".

Tietynlaista johtajuutta ja tilannetajua tuokin.
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä helvetistä sä puhut, "tuollaisen" jengin? Eikös Ässät ole ihan samoilla sijoilla, kuin mitä useamman kauden ajan ollaan oltu?

Mut ko se on jo ollut vuosia muodissa vähätellä ässiä, eikä siitä niin vain lipsuta. Kuplan puhkeamista ollaan jo muutaman vuoden odoteltukin. Saattaa olla aikamoinen räjähdys aikanaan, kun on jaksanut noin kauan pidätellä. Ja porilaiset muka kateellista kansaa.????
 

bläkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Saintly City & Länsirannikko
Tässä topicissa ei kukaan enää voi puhua aiheesta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täysin käsittämätöntä, että yhdestä pelaajien palaverista on tehty täällä joku numero ja sen avulla jopa pystytään vähättelemään Kiveä. Taas tuntuu siltä ettei osalla tänne kirjoittavista ole pienintäkään tietoa jääkiekkojoukkueen toiminnasta. Pelaajat ovat pitäneet keskinäisiä palavereitaan aina. Joskus siitä on jotain iloa, yleensä ehkä ei, mutta tämä jo nyt legendaarisen maineen saavuttanut tämän kauden "pelaajapalaveri" on noussut aivan liikaa keskusteluun mukaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täysin käsittämätöntä, että yhdestä pelaajien palaverista on tehty täällä joku numero ja sen avulla jopa pystytään vähättelemään Kiveä. Taas tuntuu siltä ettei osalla tänne kirjoittavista ole pienintäkään tietoa jääkiekkojoukkueen toiminnasta. Pelaajat ovat pitäneet keskinäisiä palavereitaan aina. Joskus siitä on jotain iloa, yleensä ehkä ei, mutta tämä jo nyt legendaarisen maineen saavuttanut tämän kauden "pelaajapalaveri" on noussut aivan liikaa keskusteluun mukaan.

Tämä ajatuskulku on seurausta siitä että Ässien konttaus nähtiin niin pitkään yksipuolisesti Kiven osaamattomuutena. Miestä lyötiin 40 peliä kuin vierasta sikaa ja siltä pohjalta kaikkien järki ei riitä käsittämään että Kivi voi olla ihan oikeasti pätevä valmentaja. Itse pidän täytenä paskana esitettyä näkemystä pelaajien paöaverin merkityksestä. Sm-liigassa ei voiteta 14 peliä putkeen ilman että kukaan johtaa peliä.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Yhden teorian mukaan Kivi ei olisi valmentanut joukkuetta enää tammikuun jälkeen vaan pelaajat olisivat keskenään päättäneet mitä tehdään. Ihan helpolla ei kaikkien takki käänny kun on kerran dissaamaan ruvettu.

Viime kaudella puhuttin, että Ässät pärjää Rautakallion luomilla pohjilla.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime kaudella puhuttin, että Ässät pärjää Rautakallion luomilla pohjilla.

Onko se nyt sitten lopulta edes yllättävää, että Kivi haluaa itse pois Porista, jossa häntä ei ole koko päävalmentaja-aikana arvostettu hetkeäkään tarpeeksi.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
TMiestä lyötiin 40 peliä kuin vierasta sikaa ja siltä pohjalta kaikkien järki ei riitä käsittämään että Kivi voi olla ihan oikeasti pätevä valmentaja. Itse pidän täytenä paskana esitettyä näkemystä pelaajien paöaverin merkityksestä. Sm-liigassa ei voiteta 14 peliä putkeen ilman että kukaan johtaa peliä.

Minkähän koulun lasku- tai äidinkielen opin mukaan Kiveä lyötiin 40 matsia kuin vierasta sikaa. En minä löydä ainakaan sellaista viestiketjua tai edes kirjoittelijaa, jonka kohdalla tämä toteutuisi. En ota siihen kantaa mitenkään, mikä tämän voittoputken takana on, mutta varmaa on se, että molempien osapuolien summa se on, niin pelaajien kuin valmentajien/valmentajan. Itse jonkun verran kaikenkarvaisia pelejä pelanneena en vähättelisi lainkaan pelaajien osuutta ja heidän merkitystään kaiken solmun aukaisijana, enkä sitä ainakaan paskaksi näkemykseksi esittäisi ilmaan mitään faktaa. Faktana tässä pitäisin lähinnä joukkueen sisällä olemista. Sieltä se vastaus löytyy, ei tältä palstalta ja totuuksiakin tässä asiassa on vähintään 25 kpl ja kaikki jonkin verran erilaisia.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Onko se nyt sitten lopulta edes yllättävää, että Kivi haluaa itse pois Porista, jossa häntä ei ole koko päävalmentaja-aikana arvostettu hetkeäkään tarpeeksi.

Se miksi Kivi meikäläisen tietojen mukaan JOUTUI lähtemään Porista ei välttämättä ole arvostuksen puutetta, jos sillä ei tarkoiteta rahallista arvostusta... Näin olen ymmärtänyt.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se miksi Kivi meikäläisen tietojen mukaan JOUTUI lähtemään Porista ei välttämättä ole arvostuksen puutetta, jos sillä ei tarkoiteta rahallista arvostusta... Näin olen ymmärtänyt.

Kivi ei tehnyt jatkoa ja halusi itse lähteä. Syynä voi toki olla raha.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minkähän koulun lasku- tai äidinkielen opin mukaan Kiveä lyötiin 40 matsia kuin vierasta sikaa. En minä löydä ainakaan sellaista viestiketjua tai edes kirjoittelijaa, jonka kohdalla tämä toteutuisi.

Eiköhän tätä ketjua selaamalla löydy yhtä sun toista.

Missään nimessä en halua vähätellä tuon pelaajien palaverin merkitystä, otin vain kantaa tuohon (ei tällä palstalla) esitettyyn näkemykseen jonka mukaan Kivi ei olisi valmentanut joukkuetta enää tammikuun jälkeen.
 

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miten aikaa antamalla suunta voi olla toinen. Samaten tämä todistaa Karri Kivestä suurimmaksi osaksi muuta mitä tämäkin ketju on täynnä. Katsotaan onko Kivi kauden päätteeksi välierä, mitali- vai mestarivalmentaja.
 

jeani

Jäsen
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miten aikaa antamalla suunta voi olla toinen. Samaten tämä todistaa Karri Kivestä suurimmaksi osaksi muuta mitä tämäkin ketju on täynnä. Katsotaan onko Kivi kauden päätteeksi välierä, mitali- vai mestarivalmentaja.

Mitalin väri vielä epäselvä, mutta kauden paras valmentaja joka tapauksessa SM-liigassa.
 

Tuamas

Jäsen
Todettakoon että molemmissa tämän kevään pleijarisarjoissa Kivi on alistanut vastustajan valmennusta.

Laukkasta kairattiin kuivana kakkoseen ja Ahokin on osoittautunut puudeliksi hihnan päässä.

Rautakorpi onkin sitten se ultimaattinen vastus ja Tapparan pakisto on pelottavan kova.
Siitä todennäköisesti tulee kevään ainoa tiukka sarja.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Todettakoon että molemmissa tämän kevään pleijarisarjoissa Kivi on alistanut vastustajan valmennusta.

Laukkasta kairattiin kuivana kakkoseen ja Ahokin on osoittautunut puudeliksi hihnan päässä.

Rautakorpi onkin sitten se ultimaattinen vastus ja Tapparan pakisto on pelottavan kova.
Siitä todennäköisesti tulee kevään ainoa tiukka sarja.

Kivi on kairannut perseeseen lähes kaikkea mahdollista elävää. Lähtien Seuraava & Johtava parivaljakosta ja voisi sanoa, että tällä hetkellä kairaa jopa Pekka Virtaa melko kivuliaasti. Eipä ole helppo paikka tosiaankaan Virralla, vaikka pitäisi kaikkien muistaa, että siitä tulee täysin uusi projekti. Pelaajia lähtee iso nippu, eikä vielä edes tiedetä kuinka paljon tämä huikea loppukausi rokottaa. Tarkoitan ensi kauden sopimuspelaajia ja tuota perkeleen kopeekkaliigaa.

Vaikka olin myös jo päästämässä Karria pois tilanteen ollessa pahimmillaan, niin TosiFanin kanssa olen ollut koko ajan sitä mieltä, että peliotteet ja tilastot ovat olleet parempia, verraten pistepussiin. Hävittiin pelejä ihmeellisten mustien hetkien takia ja maalinteko tökki pahasti. Olihan Ässät pelitavallisesti suvereeni jo syksyllä vieraissa Jyppiä vastaan, mutta kotiintuomisiksi jäi persruvet. Siksi ihmettelin kovasti näitä Seppäsen puheita pelitavasta, oliko se nyt silloin tammikuussa. Ongelmat oli täysin jossain muualla, kuten on nähty.

Kiven systeemit alkoi tuottaa pisteitä kreivin aikaan ja joukkue on nyt mentaalisestikin niin timanttia, että uskon Rautakorvenkin varautuvan Tummelilla, jos ja kun Tappara - Ässät finaalisarja on toteutuakseen. Ei saisi mennä asioiden edelle, mutta vaikea on nähdä Jypin pelaavan finaalipelejä. Sanoisin, että Lukollakin on paremmat saumat.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kivi on kairannut perseeseen lähes kaikkea mahdollista elävää.

Melko pudottava analyysi Ässien keväästä.

Täytyy kyllä sanoa etten haluaisi olla nyt Pekka Virran housuissa tämän porilaisen ilmapiirin tietäen. Taas kerran toivon että jotkut olisivat oppineet edes jostain jotakin eikä itkeminen Ässien alamäestä alkaisi taas kaksi tuntia kauden päättymisen jälkeen.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Melko pudottava analyysi Ässien keväästä.

Täytyy kyllä sanoa etten haluaisi olla nyt Pekka Virran housuissa tämän porilaisen ilmapiirin tietäen. Taas kerran toivon että jotkut olisivat oppineet edes jostain jotakin eikä itkeminen Ässien alamäestä alkaisi taas kaksi tuntia kauden päättymisen jälkeen.

En usko että eletään edes marraskuuta kun "Virralle kenkää" ketju on avattu. Häärääjinä samat nimimerkit kuin aiemminkin ja yksi näistä paheksuu liiman käyttöä hanskoissa, kun silläkin voisi ottaa vaikka kännit.
Virta saa todellakin lähteä aikalailla alusta rakentamaan projektia. En kauhean iloinen ollut Virran palkkaamisesta, mutta nyt on jo ihan positiivinen fiilis.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Virralle tämä on hyvä asia sen vuoksi, että nyt pystyy rakentamaan kilpailukykyisen joukkueen. Jos oltaisiin rämmitty runkosarja loppuun puolityhjille katsomoille, niin se olisi näkynyt tulevan kauden pelaajabudjetin tippumisessa.

Paremmat lähtökohdat kuin Pajuojalla joka tapauksessa.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Virran kanssa alkaa ihan uusi projekti ja hän on siihen sopiva valmentaja. Jokatapauksessa, menestyksekkään kauden jälkeen, se seuraaava kausi on hankalampi. 2006-2007 alkoi sukellus ja sen huipentumana oltiin miltei mestiksessä, nyt tuskin tarvii sitä pelätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös