Mahtuipas myös viikkoon kauden huonoin peli, josta kuitenkin ylimielinen Jokerit painoi niskalimassa itselleen tappion.
On hyvä. että viikko oli menestyksellisesti täydellinen, mutta emme saa sokaistua tulleiden pisteiden myötä. Karrilla, pelaajilla sekä koko joukkueella on yhä parannettavaa. Tällä viikolla kiekko myös sattui pomppimaan meille yllättävän hyvin.
Sen sijaan siitä on ihan ok sokaistua, että alkukaudella on useammin kuin kerrann pomppinut meille yllättävän huonosti?
Sen sijaan siitä on ihan ok sokaistua, että alkukaudella on useammin kuin kerrann pomppinut meille yllättävän huonosti?
Minä antaisin potkut jo nyt, mutta hyväksyn myös sen ratkaisun että katsotaan vielä 10ottelua. Jos niistä ei kerätä pisteitä vähintään 1,8-2p/o voidaan ohjata valmentaja ovista ulos.
Määrittele "maajoukkuetason kaveri". En väitä, että Sammalkangas olisi maajoukkuetason kaveri, mutta valitettavasti Ässien riveissä pelaavaa puolustavaa puolustajaa tuskin valittaisiin edes maajoukkueen harjoituspeleihin, vaikka olisi ylivoimaisesti roolinsa paras liigassa. Hyökkäävä puolustaja á la Uusitalo kyllä kelpaa kokeilemaan, mutta ei näkymättömän työn pelaaja.
Meillä on näköjään perustavaa laatua oleva näkemysero huippupelaajista. Itselleni huippupelaajia ovat liigassa oman roolinsa top 5 -pelaajat tai jotain sinne päin. Siksi en esimerkiksi Niemeä tuossa listannut alunperin, koska loistavia pelintekijöitä kyllä löytyy.
Jep. Pienet asiat tehdään pelin kriittisillä hetkillä nyt paremmin, muuten esim. eilinen JYP-peli ei juurikaan poikennut monesta matsista, joissa Ässät tiputti pisteitä ennen taukoa.Pelillisesti Ässät pelaa samaa peliä kuin ennen taukoakin.
Nyt vain turhat virheet ja hermokontrolli on saatu kuriin ja tuuriakin on hiukan ollut mukana.
Niinpä. Kova on yritys opportunisteilla selittää tätäkin omaan agendaan sopivaksi. Ikävä viikko kaiken kaikkiaan :)Sen sijaan siitä on ihan ok sokaistua, että alkukaudella on useammin kuin kerrann pomppinut meille yllättävän huonosti?
Ymmärtäisin tämän jonkun Jokeri-fanin provona, mutta ilmeisen tosissaan tarjoiltuna ajatuksena Ässät-fanin suusta en uskoisi tällaista kuulevani. Siitäkin huolimatta, että "maaseudun joukkueista" valitaan aivan samalla tavalla pelaajia maajoukkueeseen kuin suurista seuroista/pääkaupunkiseudulta, surffailee siellä vuodesta toiseen kaiken maailman anttijussiniemiä ja terolehteröitä. En tarkoita, että Ässillä olisi ollut tarjota heidän tilalleen parempia vaihtoehtoja, mutta aika monella pikkuseuralla kyllä olisi.Tottakai Ässistä valitaan ihan samalla tavalla maajoukkueeseen rooliin kuin rooliin, jos vain taso riittää.
Vastaukseni nyt ja heti. Jos vaan kassassa on yhtään hiluja, niin oikeasti nyt tarvitaan ratkaisuja. Ei lähde Kiven koneet käyntiin, joukkueen tekeminen näennäistä, ylivoima poikkeuksellisen mielikuvituksetonta, ei vaan voida enää jäädä poteroihin makaamaan odottelemaan jotain ihmettä. Uusi mies puikkoihin ja kunnon taistelumieliala kehiin. Jos ei nappaa, niin ukkoa ulos.
Tänäänhän oli taisteluilme kunnossa. Ylivoima oli kyllä pääasiassa kuraa, mutta toisaalta sitä se on ollut pidemmän aikaa (lue yli 5 vuotta), joten ainakin minä olen jo siihen tottunut. Mitä Kiven tulisi tehdä eri tavalla, jotta Ässät voittaisi enemmän pelejä, arvon Kekkonen?
Mistä tietää, että Ässät on hävinnyt ottelun?
5 pisteen vihje: Liittyy sieniin ja sateisiin ja erääseen edesmenneeseen presidenttiimme.
Tänäänhän oli taisteluilme kunnossa. Ylivoima oli kyllä pääasiassa kuraa, mutta toisaalta sitä se on ollut pidemmän aikaa (lue yli 5 vuotta), joten ainakin minä olen jo siihen tottunut. Mitä Kiven tulisi tehdä eri tavalla, jotta Ässät voittaisi enemmän pelejä, arvon Kekkonen?
En ole valmentaja, en osaa tässä asiassa Ässiä auttaa, muuten kuin kertomalla ikävän tosiasian "ei toimi, korjatkaa".
--
Kuka oikeasti vielä luottaa valmennukseen, ja millä perusteilla on odotettavissa tulosten paranevan??
Jos kerran itsekin myönnät, että sinulla ei ole keskusteluun mitään annettavaa, oletko ystävällisesti vaiti jatkossa.
Ja vastauksena kysymykseen: minä luotan ja perusteitakin on nähtävissä ihan hyvin, kunhan kerkeää tuhkan ripottelulta katsomaan.
Kivi ei vastaa joukkueen kokoamisesta, joten vaikea on sen takia potkuja antaa että pelaajat ovat paskoja.
Olenko sinua tai jotain muuta pysymään vaiti?
Itken tuntemuksiani palstalle, koska Ässillä olisi rahkeita paljon parempaan tulokseen mitä sarjataulukko ja peli-ilme näyttää.
Jos SaiPa-tappiota aletaan perustelemaan loukkaantumisilla, niin aika heikoilla hangilla ollaan. SaiPasta mahtuisi pari-kolme pelaajaa Ässien rosteriin, joten materiaalin vuoksi tätäkään peliä ei hävitty.Jesse ja Vellu ovat klesana, Dixon ja Ryan eivät varsinaisia johtajatyyppejä, Niemi, Heshka ja Taimi liian kokemattomia...
Et, mutta minä pyysin. Sinua. Tuo laulu on kuultu jo.
Tämän paikan tarkoitus ei kuitenkaan ole olla forum jossa jokainen saa oksentaa pahaa oloaan, vaan täällä on tarkoitus keskustella jääkiekosta. Ja tuollainen päätön huuteleminen vie fokuksen hukkaan.
Itse en kyllä tämän kauden ongelmia lähtisi kovin vahvasti valmennuksen niskaan kaatamaan. Osa tietysti menee, kuten tuo nimimerkin mainitsema MustatKortit yv-pelin kätisyydet, mutta faktaa on, että pelitapa toimi esim. Pelicans-ottelussa kokonaisuutena vastustajan vastaavaa paremmin. Tappio johtui suorittamisen tasosta, ei pelitavasta.
Itse kuulun siihen joukkoon, jonka mielestä valmennuksen tärkein tehtävä EI ole henkisen puolen virittäminen. Johtajuuden puuttumisen puolelta osoittaisin ensimmäiseksi siihen, että mahtoikohan tuo kapteenin valinta sittenkään mennä ihan nappiin? Ude kun ei ole mikään maailman tasaisin suorittaja, ja just nyt on hommaa edes omalle tasolle pääsemisessä ja siinä kun pitäisi vielä joukkuetta johtaa hajoaa paletti täysin.
Toinen pelaaja, jolla johtajaominaisuuksia olisi - eli Pihlman - on niin kaukana vaaditusta tasosta, että katsomo on lähempänä kuin etulinja.
Jesse ja Vellu ovat klesana, Dixon ja Ryan eivät varsinaisia johtajatyyppejä, Niemi, Heshka ja Taimi liian kokemattomia...
Kentältä puuttuu oikeanlainen johtaja. Väitän, että Jessen pelatessa viimeisimmistä kahdesta pelistä 6 pistettä olisi todennäköisempi luku kuin 0.