Olin tuossa muutama viikko sitten käymässä Jenkeissä, ja sattumoisin Kiss heitti Poisonin kanssa keikan vajaan tunnin ajomatkan päässä. Olin onnekas ja pääsin kuin pääsinkin keikalle, vaikka epävarmalta näytti aivan viime hetkiin asti.
Paikka oli Darien Lake NY, ja siellä iso katettu ulkoilma lava. Tunti ennen keikkaa vettä tuli taivaalta kuin Esterin hanurista, mutta kun show alkoi, ilmestyi aurinko näkyviin ja loppu ilta oli yhtä huumaa.
Tämä oli 3. kerta kun Kissin livenä näin, ja täytyy sanoa että tämä peittosi edelliset näkemäni (Reunion tour Hartwall Arenalla ja Psycho Circus Tour Hartwall Arenalla) kirkkaasti. Mielestäni musiikillisesti Kiss on nyt kovempi kuin koskaan. Etenkin Eric Singer kannuissa antaa bändille niin kovan poljennon että alta pois. Harmi vain että hän selvästi säästelee taitojaan eteenkin vanhemmissa biiseissä ja soittaa ennemminkin Peter Crissin tyylillä.
Tommy Thayer on myös hyvä kitarassa, mutta tietysti olisi mahtavaa nähdä Ace Frehley jälleen bändissä.
Settilista oli varsin onnistunut. Totta kai se sisälsi pakolliset I was made for lovin' you:n ja Deucen, eli biisit joita en itse kuuntele enää kovin mielellään, mutta mukaan oli otettu myös harvinaisempia helmiä kuten Christine Sixteen ja, Got to Choose, I want You ja War Machine.
Mahtavana bonuksena keikalla myytiin myös tupla Live CD, joka oli siis äänitetty vain hetkeä aikaisemmin. Maksu käytiin suorittamassa ennen keikkaa, ja keikan jälkeen kuittia vastaan sai lunastaa aarteen itselleen.
Nyt vaan toivomaan että bändi mahdollisen uuden studiolevyn myötä vielä kerran lähtisi euroopan kiertueelle, ja ulottaisi sen myös Suomeen. Materiaalia riittäisi esitettäväksi myös vanhoilta levyiltä.